MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De W van Wanstaltig Slechte Songteksten - Deel 2 (K.O.)

zoeken in:
Kwartfinales. Tot de 9, 2 verschil

Loting is hier te vinden:

5-1

Die eerste is ook niet heel best, maar de 2e vind ik beduidend slechter.

5-6

Totaal kromme metafoor (geschreven vs gesproken woord) ook nog verbonden door het verkeerde woordje.... 'WAT' ipv 'DAT'. Ben wel benieuwd wat mensen denken dat er nu eigenlijk letterlijk staat... Ik kom op:

Een bepaalde, niet nader geïntroduceerde persoon verstaat de (gesproken) zin 'er staat nooit iets in de sterren" niet goed.

Grafmat schreef:
5-6

Totaal kromme metafoor (geschreven vs gesproken woord) ook nog verbonden door het verkeerde woordje.... 'WAT' ipv 'DAT'. Ben wel benieuwd wat mensen denken dat er nu eigenlijk letterlijk staat... Ik kom op:

Een bepaalde, niet nader geïntroduceerde persoon verstaat de (gesproken) zin 'er staat nooit iets in de sterren" niet goed.

'Wat' is gewoon goed hoor. Ik lees net dat het allebei mag, maar ik heb vroeger op school geleerd dat je naar onbepaalde voornaamwoorden altijd met 'wat' verwijst. Ik lees in deze zin de betekenis: een mens begrijpt alles wat in de sterren geschreven staat. Inhoudelijk is het nog steeds lullekoek, maar het is niet per se fout.

Overigens: uit deze tekst vind ik de zin 'Het staat in steen gehavend' nog veel krankzinniger.

Kramer schreef:
'Wat' is gewoon goed hoor. Ik lees net dat het allebei mag, maar ik heb vroeger op school geleerd dat je naar onbepaalde voornaamwoorden altijd met 'wat' verwijst. Ik lees in deze zin de betekenis: een mens begrijpt alles wat in de sterren geschreven staat. Inhoudelijk is het nog steeds lullekoek, maar het is niet per se fout.

Hm, je hebt gelijk, zie ik. Doet toch pijn aan mijn ogen, helemaal omdat die komma er staat, en dat betekent volgens mij dat het daarop volgende 'wat' terugslaat op het geheel van het voorafgaande, en niet alleen het woordje 'iets'... vergelijk de zinnen: "hij zei iets, wat ik heel vervelend vond" en "hij zei iets wat ik heel vervelend vond".

Snap ik, maar dat valt niemand anders dan de leider van dit spel te verwijten

Gast
geplaatst: vandaag om 19:48 uur

geplaatst: vandaag om 19:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.