MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De W van Wanstaltig Slechte Songteksten - Deel 2 (K.O.)

zoeken in:

Onweerwolf
panjoe schreef:
(quote)

Die pretentie van dichterlijkheid van die track (alsook van zo ongeveer het hele oeuvre van Blof), die helemaal uit elkaar valt als je er een klein beetje kritisch naar kijkt, vind ik een stuk wanstaltiger dan dingen die ronduit slecht zijn en geen moeite doen om dat te ontkennen.

Meh, zo pretentieus is het toch helemaal niet? Het liedje neemt een gevleugelde uitspraak onder kinderen 'mag ik (dan) bij jou' en bouwt daar een tekst om heen. Sentimenteel? Zeker. Overrated bij Radio 2? Tuurlijk. Maar volgens mij moet je er niet meer van maken dan dat het is.

0-1

Die eerste: hartstikke mooi!

Misterfool
1-1

Onweerwolf
2-1

3-1

panjoe (moderator)
4-1

Ik snap er niks van.

Onweerwolf
Kramer schreef:
Ik snap er niks van.

Ik denk dat mensen 'vlinders in m'n hoofd' een aardige beeldspraak vinden en het sluit uitstekend aan bij het onderwerp van het nummer. De tekst van Westbroek is gewoon erg stuntelig. Allebei niet wanstaltig overigens wat mij betreft.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik denk dat mensen 'vlinders in m'n hoofd' een aardige beeldspraak vinden en het sluit uitstekend aan bij het onderwerp van het nummer. De tekst van Westbroek is gewoon erg stuntelig. Allebei niet wanstaltig overigens wat mij betreft.

Grappig, voor mij is juist het nummer van Doe Maar stuntelig. Ik hoor Vrienten gewoon denken: "Hmmm vlinders in m'n buik, vlinders in m'n buik... Ik weet niks wat daar op rijmt... Weet je wat: ik maak er gewoon hoofd van, dan kan ik rijmen én het is origineel!" De tekst van Het Goede Doel omschrijft voor mij perfect wat liefde of verliefdheid kan zijn: je bent niet bijzonder, maar toch bijzonder omdat jij het bent.

Onweerwolf
Kramer schreef:
(quote)

Grappig, voor mij is juist het nummer van Doe Maar stuntelig. Ik hoor Vrienten gewoon denken: "Hmmm vlinders in m'n buik, vlinders in m'n buik... Ik weet niks wat daar op rijmt... Weet je wat: ik maak er gewoon hoofd van, dan kan ik rijmen én het is origineel!" De tekst van Het Goede Doel omschrijft voor mij perfect wat liefde of verliefdheid kan zijn: je bent niet bijzonder, maar toch bijzonder omdat jij het bent.

Het idee achter het nummer van Doe Maar is volgens mij echt dat je niet meer goed kunt nadenken als je verliefd bent. Dat is voor veel mensen herkenbaar. Voor mij in ieder geval. in het nummer van Westbroek herken ik me verder niet echt.

0-1 maar beiden niks

Sluit ik me bij aan. Niet zo veel vs niks.

1-1

1-2

Misterfool
2-2

Ooo dat bedoelde ik niet. Ik wijzig mijn stem.

1-3

Onweerwolf
1-4

panjoe (moderator)
1-5 ???

1-0

Onweerwolf
3-0

4-0

Onweerwolf
1-0

1-1

Gast
geplaatst: vandaag om 06:02 uur

geplaatst: vandaag om 06:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.