Muziek / Muziekgames / 10 artiesten, waarvan ik er 1 niet live zag (raadspel)
zoeken in:
1
geplaatst: 17 september 2017, 15:34 uur
The Fall en Tori Amos zijn wel zo'n beetje de acts die ik het vaakst live zag. Dat heeft veel te maken met twee geliefdes, waarvan The Fall er één is. Niet echt direct vergelijkbare acts to say the least, beetje appels en uien vergelijken, maar als het dan moet: Tori is live ontegenzeggelijk wel ietsje beter hoor.
Van de vijf keren The Fall die ik hier opsomde was het optreden op Pandora echt ijzersterk. De optredens in Paradiso waren ook zeker de moeite waard. LVC was echter dramatisch, en alleen maar memorabel omwille van de scene die ME schopte. Verwachtingen moet je bij The Fall ook niet meer koesteren, dan kan het alleen maar meevallen. Zoals de laatste keer dat ik ze zag, op LGW in Utrecht.
Dan Tori. Vorst Nationaal, die onpersoonlijke hal in BXL. Ik herinner me er weinig van maar ik was erbij. Vicar Street in Dublin was daarentegen buitengewoon sfeervol mede door de nachtclub-achtige setting. Ik heb inmiddels begrepen dat Tori sowieso graag voor Iers publiek speelt, en dat is goed te begrijpen. Hammersmith ... ze kon de zaal met gemak aan en plat ging ie, maar een kleinere club bevalt me bij Tori toch echt wel beter. Centrum Scene in Oslo dus! Dat was écht ontzettend goed, en ook behoorlijk rock-hard (dat kan op een piano). Mijn beste Tori optreden moest toen nog komen, en dat was afgelopen week.
Geen idee wat ze er in Zurich van gemaakt heeft. De veel te dure CHF-kaarten lagen klaar maar we hadden in de aanloop naar dat optreden iets teveel tegenslag. De auto wilde absoluut niet uit logeren terwijl dat toch wel noodzaak was en tot overmaat van ramp begon onze puber plots flink olie te lekken. Dus helaas!
Gretz, jij mag weer.
Van de vijf keren The Fall die ik hier opsomde was het optreden op Pandora echt ijzersterk. De optredens in Paradiso waren ook zeker de moeite waard. LVC was echter dramatisch, en alleen maar memorabel omwille van de scene die ME schopte. Verwachtingen moet je bij The Fall ook niet meer koesteren, dan kan het alleen maar meevallen. Zoals de laatste keer dat ik ze zag, op LGW in Utrecht.
Dan Tori. Vorst Nationaal, die onpersoonlijke hal in BXL. Ik herinner me er weinig van maar ik was erbij. Vicar Street in Dublin was daarentegen buitengewoon sfeervol mede door de nachtclub-achtige setting. Ik heb inmiddels begrepen dat Tori sowieso graag voor Iers publiek speelt, en dat is goed te begrijpen. Hammersmith ... ze kon de zaal met gemak aan en plat ging ie, maar een kleinere club bevalt me bij Tori toch echt wel beter. Centrum Scene in Oslo dus! Dat was écht ontzettend goed, en ook behoorlijk rock-hard (dat kan op een piano). Mijn beste Tori optreden moest toen nog komen, en dat was afgelopen week.
Geen idee wat ze er in Zurich van gemaakt heeft. De veel te dure CHF-kaarten lagen klaar maar we hadden in de aanloop naar dat optreden iets teveel tegenslag. De auto wilde absoluut niet uit logeren terwijl dat toch wel noodzaak was en tot overmaat van ramp begon onze puber plots flink olie te lekken. Dus helaas!
Gretz, jij mag weer.
1
geplaatst: 20 september 2017, 15:56 uur
Nieuwe ronde!
Eefje de Visser Amsterdam Woods, Amsterdam 2016
Eefje de Visser Concertgebouw, Amsterdam 2014
Eefje de Visser Doornroosje, Nijmegen 2016
Eefje de Visser Fluor, Amersfoort 2016
Eefje de Visser Gebouw-T, Bergen op Zoom 2014
Eefje de Visser Koninklijk Theater Carré, Amsterdam 2016
Eefje de Visser Landgoed Avegoor, Dieren 2015
Eefje de Visser Luxor Live, Arnhem 2014
Eefje de Visser Tivoli Oudegracht, Utrecht 2013
Eefje de Visser TivoliVredenburg, Utrecht, 2016
Eefje de Visser Amsterdam Woods, Amsterdam 2016
Eefje de Visser Concertgebouw, Amsterdam 2014
Eefje de Visser Doornroosje, Nijmegen 2016
Eefje de Visser Fluor, Amersfoort 2016
Eefje de Visser Gebouw-T, Bergen op Zoom 2014
Eefje de Visser Koninklijk Theater Carré, Amsterdam 2016
Eefje de Visser Landgoed Avegoor, Dieren 2015
Eefje de Visser Tivoli Oudegracht, Utrecht 2013
Eefje de Visser TivoliVredenburg, Utrecht, 2016
0
geplaatst: 22 september 2017, 08:15 uur
Die ene die ik gezien heb, staat er dan weer niet tussen
Die ene die ik gezien heb, staat er dan weer niet tussen

0
geplaatst: 23 september 2017, 10:14 uur
Amsterdam Woods, want daar was niemand met een Canadese vlag aan het zwaaien 

0
geplaatst: 25 september 2017, 11:58 uur
EttaJamesBrown heeft bingo. Het concert in Avegoor ging gewoon door, maar ik was op dat moment een klein beetje Eefje-moe en besloot dat ik voor dit openluchtconcert wel kon passen.
0
geplaatst: 25 september 2017, 12:54 uur
Heb ik dat weer. Zal vanavond broeden op andermaal 10 verschillende namen.
0
geplaatst: 25 september 2017, 22:08 uur
Hotseklots:
Soundgarden
Parker Millsap
Joan as a Police Woman
Wombats
Cake
Mano Negra
Magnapop
D.A.A.N.
Skik
Simple Minds
Soundgarden
Parker Millsap
Joan as a Police Woman
Wombats
Cake
Mano Negra
Magnapop
D.A.A.N.
Skik
Simple Minds
0
geplaatst: 25 september 2017, 22:30 uur
Nope. Simple Minds in Thialf rond 1988. Allejezus wat een slechte akoestiek.
Cake in Tivoli. Ik denk in 1993 of zo.
Cake in Tivoli. Ik denk in 1993 of zo.
0
geplaatst: 26 september 2017, 14:19 uur
jordidj1 schreef:
Soundgarden
Soundgarden
You win! Tijdens Pinkpop begon het zo hard te regenen en onweren dat wij ons tentje verkozen boven het speelveld.
0
geplaatst: 6 oktober 2017, 12:51 uur
Ik doe er wel een, 10x Nederlands:
Ali B
De Heideroosjes
De Staat
Fakkelbrigade
Fresku
Green Lizard
I am Oak
Spinvis
Undeclinable Ambuscade