MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2017

zoeken in:
Mogen we al een tweede keer nomineren? Ik kan zie dat niet ergens staan maar de spelleider doet het al. 2 Casartelli

Casartelli schreef:

Net als vorig jaar gaan we in principe door met eerste nominatielijstjes tot er 24 uur geen nieuw lijstje meer ingediend is. Dan opent een tweede ronde (voor zover nodig).

dynamo d

Zo te zien heeft de topicleider 1 keer genomineerd

vigil schreef:
(quote)

Zo te zien heeft de topicleider 1 keer genomineerd

oh ja, ik zie het.... van een Meneer geplaatst. Anyhow, ik ben er toch nog niet uit welke 8 in een volgend lijstje komen...

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Net als vorig jaar gaan we in principe door met eerste nominatielijstjes tot er 24 uur geen nieuw lijstje meer ingediend is. Dan opent een tweede ronde (voor zover nodig).
Dat zou dus morgenochtend om 10:07 zijn als er verder niemand meer een eerste lijstje indient voor die tijd. Dat tweede lijstje bestaat waarschijnlijk ook uit minder dan 8 nummers (hangt er een beetje vanaf hoe veel we dan al binnen hebben, maar ook de Progarchives klassiekers zullen tussen de 1e en de 2e nominatieronde instromen).

We hebben geen haast, maar ik zou mensen die nog zitten te broeden op een eerste lijstje wel willen vragen niet eindeloos te twijfelen.

Komt ie

Airbag - The Greatest Show On Earth
Bad Dreams - Song for Augusto
Banco del Mutuo Soccorso - Metamorfosi
David Gates - Suite: Clouds, Rain
DGM - The Secret
Different Light - Eternal Return
Oak - Home
Ticket to the Moon - Patient 730100

Had dus graag nog wat van Kaprekar's Constant genomineerd, maar het nummer wat ik wilde kon ik niet vinden. Dit lijstje kan er ook wel mee door, al zeg ik het zelf.

uffing schreef:

Had dus graag nog wat van Kaprekar's Constant genomineerd, maar het nummer wat ik wilde kon ik niet vinden.

Fate Outsmarts Desire | Kaprekar's Constant - kaprekars.bandcamp.com

(je kunt per nummer linken vanaf bandcamp)

Casartelli (moderator)
Artiesten die al met minstens 10 nummers meedoen en waarvan je er dus in totaal maximaal 1 mag nomineren:

Genesis
IQ
Marillion
Pink Floyd
Porcupine Tree
Rush

Gebruikers die hun 'krediet' gebruikt hebben:

divart (Genesis)
Porcupine Head (Rush)

Casartelli (moderator)
Het is nu tijd voor de Klassiekers van Progarchives.

Methode: Progarchives onderscheidt 22 genres. Daarvan vallen "Prog Related" en "Proto-Prog" af (daarvan zeggen ze nota bene zelf dat het geen prog is), alsook de categorie "Various Genres/Artists" (wat een allegaartje van scores en tribute albums is). Dan houden we er 19 over. Van elk van die genres bestaat aldaar een toplijst. Uit elk van die toplijsten heb ik het bovenste album genomen van een band/artiest die
- nog niet in de Top 300 staat en evenmin in de 1e nominatieronde vertegenwoordigd is
- niet in eerdere edities via deze weg ingestroomd is
en daar het volgens de MuMe-statistieken populairste nummer van genomen. Indien dat laatste niet lukte, heb ik het eerste nummer genomen.

Dat levert dit jaar de volgende bijdragen op:

Canterbury Scene --> Khan - Driving to Amsterdam [Space Shanty]
Crossover Prog --> The Tea Party - Sister Awake [The Edges of Twilight]
Eclectic Prog --> Peter Hammill - A Louse Is Not a Home [The Silent Corner and the Empty Stage]
Experimental/Post Metal --> Neurosis - Through Silver in Blood [Through Silver in Blood]
Heavy Prog --> Uriah Heep - Salisbury [Salisbury]
Indo-Prog/Raga Rock --> Codona - Goshakabuchi [Codona 3]
Jazz Rock/Fusion --> Billy Cobham - Stratus [Spectrum]
Krautrock --> Ash Ra Tempel - Amboss [Ash Ra Tempel]
Neo-Prog --> Anubis - The Passing Bell (Part I-VI) [A Tower of Silence]
Post-Rock/Math Rock --> Magyar Posse - Whirlpool of Terror and Tension [Random Avenger]
Prog Folk --> Comus - Drip Drip [First Utterance]
Progressive Electronic --> Takehisa Kosugi - Mano-Dharma '74 [Catch-Wave]
Progressive Metal --> Symphony X - Rediscopery Pt. II - the New Mythology [V - the New Mythology Suite]
Psychedelic/Space Rock --> Hypnos 69 - Requiem (for a Dying Creed) [Legacy]
RIO/Avant-Prog --> OOIOO - IOA [Taiga]
Rock Progressivo Italiano --> Le Orme - Sospesi Nell'Incredibile [Felona e Sorona]
Symphonic Prog --> Emerson, Lake & Palmer - Lucky Man [Emerson, Lake & Palmer]
Tech/Extreme Prog Metal --> Death - Symbolic [Symbolic]
Zeuhl --> Magma - Hortz Fur Dëhn Stekëhn West [Mekanïk Destruktïw Kommandöh]

Iedereen die nog geen nominatielijstje ingediend heeft, mag dat uiteraard nog steeds doen.

Iedereen die wel al een nominatielijstje ingediend heeft, mag vanaf heden een tweede lijstje van maximaal zeven nummers indienen.

Nou daar zitten een paar erg fraaie liedjes bij (Hammill en Comus als ultieme uitschieters), maarrrrr geen EL&P in de lijst? Dat is best ietwat schandalig te noemen

Lucky Man staat er toch bij ?

meneer schreef:
Lucky Man staat er toch bij ?

Ja per de volgende editie, maar in de Toplijst van de laatste editie bedoel ik uiteraard

Casartelli (moderator)
In beide vorige edities heeft Emerson, Lake & Palmer zonder succes meegedaan. Wellicht is driemaal scheepsrecht.

Mogen we er weer 7 nomineren?? Jottum!

Casartelli (moderator)
Artiesten die al met minstens 10 nummers meedoen en waarvan je er dus in totaal maximaal 1 mag nomineren:

Genesis
IQ
Marillion
Pink Floyd
Porcupine Tree
Rush
Yes

Gebruikers die hun 'krediet' gebruikt hebben:

divart (Genesis)
Porcupine Head (Rush)

Met dank aan Bonk hierbij mijn nominaties - hopende dat ik alle regels goed heb begrepen en geen verkeerde nominaties plaats (en anders laat ik me graag corrigeren... ):

Dream Theater - The Count of Tuscany
Queensrÿche - Suite Sister Mary
Steven Wilson- 3 Years Older
Flying Colors - Infinite Fire (Vanaf 47:42)
Tool - Ænema
Karnivool - Simple Boy
Camel - Freefall
Kansas - Carry On Wayward Son

Alicia schreef:
De zeven van Alicia: oude en nieuwe liefdes

The Pineapple Thief - Remember Us
Liefde maakt blind ... en tast het geheugen aan Remember Us staat al in de lijst.

Is al genoemd ... zou best wel eens een goed nummer kunnen zijn dan

Gast
geplaatst: vandaag om 19:08 uur

geplaatst: vandaag om 19:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.