Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2017
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juli 2018, 18:54 uur
Casartelli schreef:
Volgende vraag is dan hoe je een al zeer bekend nummer waardeert tegenover een nummer dat je net 1 of 2 keer gehoord hebt.
Volgende vraag is dan hoe je een al zeer bekend nummer waardeert tegenover een nummer dat je net 1 of 2 keer gehoord hebt.
Net zoals mijn huwelijk. Ik mag graag eens kijken en wat babbelen met een mooie, mij nog wat onbekende dame, een flirt hebben en van het verfrissende andere genieten. Maar uiteindelijk kies ik altijd weer voor het bekende nl mijn vrouw.
Het bijzondere van de Prog is dat de basis is gelegd in de jaren 70. Vandaaruit hebben een aantal andere bands, door de jaren heen, de vlag overgenomen en zich behoorlijk knap gesetteld in deze stroming. En wij, de luisteraars/liefhebbers, hebben verder ook onze voorkeuren ontwikkeld. Maar we hebben onze basis, bijna allemaal, ergens vanuit die voorgaande bands ontwikkeld. Maar als ik bv zelf een nieuwe plaat van Nad Sylvan uit 2017 nomineer ben ik absoluut lyrisch. En daarna verwonderd dat het nummer bijna geen punten krijgt. We hebben allemaal 20 x naar Marillion, Genesis, Porcupine Tree, Pink Floyd, Rush enz.. geluisterd. Maar Nad Krijgt misschien 1 a 2 beurten. En dat is begrijpelijk. Die heeft geen basis. En ergens ook geen kans daarvoor.
Daarentegen ben ik wel blij dat nu een Gazpacho of een Archive langzaam in de top 20 binnen sijpelen. En het wordt, vind ik, ook eens tijd dat er een nieuwe stevige band (of meerder) de vlag over gaat nemen. Ik had ergens de hoop op Sound of Contact maar die band blijkt ergens onstabiel. Airbag zoals eerder gesuggereerd ? Nah, te Floydish.
Maar het zou voor mijn oriëntatie wbt nieuwe nominaties zeker goed zijn om alleen maar deze met elkaar te laten strijden. Ik sta er zeker voor open.
1
geplaatst: 11 juli 2018, 12:07 uur
Ik ben erg voor het voorstel van Casartelli, knap stukje puzzlewerk! Ik doe dan ook graag weer mee en zal mij eens gaan verdiepen in wat leuke, gezellige, maar vooral ook ellenlang durende (geintje) nominaties voor de komende editie!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 juli 2018, 22:48 uur
Casartelli schreef:
Ik zal eerdaags sowieso het exacte schema eens plaatsen
Eerdaags is een ruim begrip. Maar er bleek nog een bug in het schema te zitten.Ik zal eerdaags sowieso het exacte schema eens plaatsen
Zo dan maar:
Ronde 0
Aantal platen start: 264
Aantal platen einde: 132
Aantal ladders: 66
Laddergrootte: 4
Aantal nummers punten: 2
Herkansen: nummers 3+4
Herkansingsronde 0
Aantal platen start: 132
Aantal platen einde: 44
Aantal ladders: 22
Laddergrootte: 6
Aantal nummers punten: 3
De 4 beste afvallers gaan extra door.
Ronde 1
Aantal platen start: 480
Aantal platen einde: 240
Aantal ladders: 60
Laddergrootte: 8
Aantal nummers punten: 4
Herkansen: nummers 5+6
Herkansingsronde 1
Aantal platen start: 120
Aantal platen einde: 60
Aantal ladders: 15
De 4 beste afvallers gaan extra door.
Ronde 2
Aantal platen start: 304
Aantal platen einde: 114
Aantal ladders: 38
Herkansen: nummers 4+5
De 4 minste nummers 4+5 vallen direct af
Herkansingsronde 2
Aantal platen start: 72
Aantal platen einde: 36
Aantal ladders: 9
De 10 beste afvallers gaan extra door
Ronde 3
Aantal platen start: 160
Aantal platen einde: 70
Aantal ladders: 20
Aantal nummers punten: 5
Herkansen: helft nummers 4+5
De 4 beste afvallers gaan extra herkansen
Herkansingsronde 3
Aantal platen start: 24
Aantal platen einde: 12
Aantal ladders: 3
De 2 minste nummers 1-4 vallen direct af
Ronde 4
Aantal platen start: 80
Aantal platen einde: 35
Aantal ladders: 10
Herkansen: helft nummers 4+5
Herkansingsronde 4
Aantal platen start: 10
Aantal platen einde: 5
Aantal ladders: 1
Laddergrootte: 10
Aantal nummers punten: 6
Ronde 5
Aantal platen start: 40
Aantal platen einde: 15
Aantal ladders: 5
Aantal nummers punten: 6
Herkansen: nummers 4-8
De 5 minste nummers 4-8 vallen direct af
Herkansingsronde 5
Aantal platen start: 20
Aantal platen einde: 4
Aantal ladders: 2
Laddergrootte: 10
Aantal nummers punten: 7
Het beste nummer van de nummers 3-10 gaat extra naar de finale
Totaal: 251 ladders
Waar de helft van de nummers 4+5 herkanst, komt dit neer op het 2e en 3e kwartiel (volgens het in die ronde relevante gewogen scorepercentage). Het hoogste kwartiel gaat rechtstreeks door en het laagste kwartiel valt rechtstreeks af.
Waar extra nummers doorgaan of juist alsnog direct afvallen, is dit ook altijd volgens het in die ronde relevante gewogen scorepercentage.
0
geplaatst: 17 juli 2018, 22:55 uur
Ik zou zeggen DOEN! Mijn complimenten hoor voor het gepuzzel. Ronde 0 vind ik een mooie toevoeging, waardoor ik vermoed dat dit de nieuwe nummers goed recht doet, maar eigenlijk kun je dat pas achteraf zeggen 

0
geplaatst: 18 juli 2018, 08:40 uur
Enig idee aan hoeveel nominaties pp we moeten denken? 264 las ik. Komt dat uit op 10 a 12?
Of kiezen we voor de optie 6 nominaties, na 2 weken ieder nog 3 en weer een week verder mag iedereen nog 1 a 2 tot die vol zit
Of kiezen we voor de optie 6 nominaties, na 2 weken ieder nog 3 en weer een week verder mag iedereen nog 1 a 2 tot die vol zit
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 juli 2018, 10:10 uur
Casartelli schreef:
Waar de helft van de nummers 4+5 herkanst, komt dit neer op het 2e en 3e kwartiel (volgens het in die ronde relevante gewogen scorepercentage). Het hoogste kwartiel gaat rechtstreeks door en het laagste kwartiel valt rechtstreeks af.
Waar extra nummers doorgaan of juist alsnog direct afvallen, is dit ook altijd volgens het in die ronde relevante gewogen scorepercentage.
Dit stukje heb ik net nog wat aangepast.Waar de helft van de nummers 4+5 herkanst, komt dit neer op het 2e en 3e kwartiel (volgens het in die ronde relevante gewogen scorepercentage). Het hoogste kwartiel gaat rechtstreeks door en het laagste kwartiel valt rechtstreeks af.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 juli 2018, 10:12 uur
vigil schreef:
Enig idee aan hoeveel nominaties pp we moeten denken? 264 las ik. Komt dat uit op 10 a 12?
In de afgelopen editie hadden we 276 nieuwe nummers, ging het operationeel een beetje zoals in de tweede optie (eerste lijstje, na verloop van tijd tweede lijstje etc.) en hadden de enthousiastste nomineerders een stuk of 15 nominaties. Zowel van de 276 als van de 264 moeten de pakweg 20 Progarchives-klassiekers nog afgetrokken worden om tot het aantal gebruikersnominaties te komen.Enig idee aan hoeveel nominaties pp we moeten denken? 264 las ik. Komt dat uit op 10 a 12?
Lang verhaal kort: het kan waarschijnlijk geen kwaad om in elk geval een stuk of 12 nominaties klaar te zetten, maar het nomineren zal wederom in wat kleinere batches gebeuren, opdat iedereen redelijkerwijs ongeveer evenveel nomineerruimte heeft.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 juli 2018, 11:35 uur
Casartelli schreef:
Nog één aanvulling hierop: vanaf ronde 2 tellen herkansingen niet mee in dat "relevante gewogen scorepercentage", dus:Waar extra nummers doorgaan of juist alsnog direct afvallen, is dit ook altijd volgens het in die ronde relevante gewogen scorepercentage.
Ronde 2: 1/3 * R1 + 2/3 * R2
Ronde 3: 1/6 * R1 + 2/6 * R2 + 3/6 * R3
etc.
In Ronde 0 en Ronde 1 zit er relatief te veel nuttige informatie in de herkansingsscore en bovendien heeft elk nummer in Herkansingsronde 0 resp. Herkansingsronde 1 hetzelfde traject afgelegd. Dus daar zijn de gewogen scores:
Ronde 0: 1/3 * R0 + 2/3 * H0
Ronde 1: 1/3 * R1 + 2/3 * H1
En dan mogen nu de agenda's getrokken worden. Onder voorbehoud van agendawijzigingen bij uw organisator zal Prog Ladder 2018 openen voor nominaties op dinsdagavond 14 augustus.
2
geplaatst: 30 juli 2018, 10:34 uur
Ik ben er ook mee bezig. Kom zelfs bij een Nederlandstalig bandje uit.
2
geplaatst: 30 juli 2018, 12:13 uur
meneer schreef:
Jemig, wat ben je toch een avonturier

1
geplaatst: 30 juli 2018, 16:35 uur
ik zag m liggen vandaag in de afprijsbak en daar kan ik vast wel iemand blij mee maken dacht ik. Ik bied hem eerst hier even aan, welicht heeft iemand interesse.
voor rond de 8/8,50 euro incl verzending. (5 euro plus verzendkosten) heb ik een smetteloos exemplaar van de dubel cd van IQ - Subterranea voor de liefhebber
voor rond de 8/8,50 euro incl verzending. (5 euro plus verzendkosten) heb ik een smetteloos exemplaar van de dubel cd van IQ - Subterranea voor de liefhebber
0
geplaatst: 30 juli 2018, 16:57 uur
Vigil ook al in de muziekhandel..... 
Ben zelf meer geïnteresseerd in items van een ander Engels bandje...
Heb ergens vernomen dat jij daar ook iets te veel van hebt !?

0
geplaatst: 30 juli 2018, 17:40 uur
musicborst schreef:

Ja, heel lang zelfs... maar dit is puur om progressieve muziekliefhebber te helpen en niet om er rijk van te worden
Er zijn heel veel Engelse bandjes waar ik iets te veel van heb maar ik heb een vermoeden op welke jij doelt

0
geplaatst: 30 juli 2018, 20:23 uur
vigil schreef:
Er zijn heel veel Engelse bandjes waar ik iets te veel van heb maar ik heb een vermoeden op welke jij doelt
Ik reken je vermoeden goed! Mocht je ergens vanaf willen.... Dan vernemen wij dat graag!

0
geplaatst: 30 juli 2018, 21:28 uur
meneer schreef:
Net zoals mijn huwelijk. Ik mag graag eens kijken en wat babbelen met een mooie, mij nog wat onbekende dame, een flirt hebben en van het verfrissende andere genieten. Maar uiteindelijk kies ik altijd weer voor het bekende nl mijn vrouw.
Als jouw vrouw dit leest dan krijg je waarschijnlijk een (prog)rock naar je hoofd geslingerd....

2
geplaatst: 30 juli 2018, 22:26 uur
dynamo d schreef:
Als jouw vrouw dit leest dan krijg je waarschijnlijk een (prog)rock naar je hoofd geslingerd....
Qui sine peccato est primus lapis proiectus

1
geplaatst: 31 juli 2018, 17:15 uur
0
geplaatst: 1 augustus 2018, 10:16 uur
Om een beetje in de stemming te komen heb ik hieronder mijn 12 nominaties alvast gereserveerd voor de komende Progladder.
Op alfabetische volgorde, gesorteerd op artiestennaam, met daarachter land, jaar en tijdsduur:
01. --------------------- - -------------------- USA _ (2012) _ 5.40
02. --------------------- - -------------------- UK __ (1992) _ 11.59
03. --------------------- - -------------------- ESP _ (1996) _ 7.55
04. --------------------- - -------------------- DEU _ (2000) _ 5.53
05. --------------------- - -------------------- UK __ (2012) _ 7.42
06. --------------------- - -------------------- NLD _ (1968) _ 3.28
07. --------------------- - -------------------- SWE _ (2016) _ 5.16
08. --------------------- - -------------------- UK __ (2008) _ 5.57
09. --------------------- - -------------------- USA _ (2018) _ 9.05
10. --------------------- - -------------------- FRA _ (1975) _ 5.03
11. --------------------- - -------------------- USA _ (2016) _ 6.09
12. --------------------- - -------------------- UK __ (1969) _ 4.38
Verder probeer ik nog bij één liedje iets aan te passen.
Daarvoor zou ik graag contact zoeken met Porcupine Head, die me wellicht een tip kan geven.
Porcupine Head heeft, voor wie het niet meer weet, in de laatste progladder de muziekwereld een enorme dienst bewezen door de link van Airbag te repareren.
Op alfabetische volgorde, gesorteerd op artiestennaam, met daarachter land, jaar en tijdsduur:
01. --------------------- - -------------------- USA _ (2012) _ 5.40
02. --------------------- - -------------------- UK __ (1992) _ 11.59
03. --------------------- - -------------------- ESP _ (1996) _ 7.55
04. --------------------- - -------------------- DEU _ (2000) _ 5.53
05. --------------------- - -------------------- UK __ (2012) _ 7.42
06. --------------------- - -------------------- NLD _ (1968) _ 3.28
07. --------------------- - -------------------- SWE _ (2016) _ 5.16
08. --------------------- - -------------------- UK __ (2008) _ 5.57
09. --------------------- - -------------------- USA _ (2018) _ 9.05
10. --------------------- - -------------------- FRA _ (1975) _ 5.03
11. --------------------- - -------------------- USA _ (2016) _ 6.09
12. --------------------- - -------------------- UK __ (1969) _ 4.38
Verder probeer ik nog bij één liedje iets aan te passen.
Daarvoor zou ik graag contact zoeken met Porcupine Head, die me wellicht een tip kan geven.
Porcupine Head heeft, voor wie het niet meer weet, in de laatste progladder de muziekwereld een enorme dienst bewezen door de link van Airbag te repareren.

0
geplaatst: 1 augustus 2018, 10:17 uur
Ik heb nu 7 nominaties waar ik zeker van ben en de 8ste nominatie datum komt rap dichterbij, aangezien ik van t weekend op vakantie ga wil ik het graag binnen nu en redelijk snel af gaan ronden. Hoe moeten de nominaties aangeleverd gaan worden? Dan zet ik het alvast klaar.
Als voorbeeld bv (titel is wat net voorbij kwam op youtube dus ik ga ik niet nomineren
) :
1.
Propaganda - Duel (LIVE IN LONDON)
2.
Propaganda - Duel (LIVE IN LONDON) : Propaganda - Duel (LIVE IN LONDON) - YouTube
Als voorbeeld bv (titel is wat net voorbij kwam op youtube dus ik ga ik niet nomineren
) :1.
Propaganda - Duel (LIVE IN LONDON)
2.
Propaganda - Duel (LIVE IN LONDON) : Propaganda - Duel (LIVE IN LONDON) - YouTube
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 augustus 2018, 10:56 uur
vigil schreef:
Hoe moeten de nominaties aangeleverd gaan worden? Dan zet ik het alvast klaar.
Dat zal hetzelfde zijn als in eerdere edities.Hoe moeten de nominaties aangeleverd gaan worden? Dan zet ik het alvast klaar.
0
geplaatst: 1 augustus 2018, 15:03 uur
Ik heb niet alles meer gevolgd de laatste tijd. Wanneer begint het nomineren? En hoeveel nummers mag ik aandragen? Weer 8 net als vorig jaar? Heb nu al een langere lijst in mijn mobiel staan, dus wordt nog even piekeren welke wel/niet....
1
geplaatst: 1 augustus 2018, 16:47 uur
Jacoto schreef:
Nee maar! Dat een linkreparatie zoveel impact kan hebben. Porcupine Head heeft, voor wie het niet meer weet, in de laatste progladder de muziekwereld een enorme dienst bewezen door de link van Airbag te repareren.

0
geplaatst: 1 augustus 2018, 20:12 uur
Ik zit heel ver weg mume te lezen dankzij een prima WiFi verbinding maar heb ff geen nominaties paraat maar dat geeft niet... 

1
geplaatst: 2 augustus 2018, 09:57 uur
Dat is te vinden op deze en vorige pagina meesterdch. Maar om niet flauw te doen: in beginsel 8 nominaties, later wellicht nog meer. Het begint vanaf 14 augustus.
2
geplaatst: 2 augustus 2018, 14:44 uur
Even terugtrekken in mijn muziekwereld om eens de juiste nominaties zien te vinden. Warm buiten, koptelefoon op, volledig relaxed en tijd ervoor omdat ik hele dagen niks moet.
En ik beluister de nummers waarvan ik mij regelmatig afvraag of deze wel of niet in de progscene thuis horen. Is het omdat ik deze liederen zelf zo mooi vind ? Vind ik ze vandaag juist toepasselijk omdat het zo warm deze zomer is ? En dadelijk tijdens een herfst storm in november denk ik "Waarom heb ik deze in hemelsnaam genomineerd ?". Ook trouwens benieuwd naar wat jullie er van vinden. Ik vind sommigen van zo'n eenzame schoonheid dat ik ze juist met jullie wil delen, wil laten horen. Maar ja, wat is het prog gehalte ? Dat vraag ik mij dus vanmiddag af. Dus ik luister en streep door of geef een extra notitie.
Ik beoordeel op muziek, geschiedenis, nieuw/oud, kanshebbers, anders, puur eigen voorkeur. En soms omdat ik het gewoon zo mooi vind.
Het is een soort trip vanmiddag, hier in mijn huiskamer, niemand thuis, koptelefoon = eigen wereld, zomer 2018. Maar ik ontdek vooral dat achter elk van mijn nominaties een verhaal vast zit..
En ik beluister de nummers waarvan ik mij regelmatig afvraag of deze wel of niet in de progscene thuis horen. Is het omdat ik deze liederen zelf zo mooi vind ? Vind ik ze vandaag juist toepasselijk omdat het zo warm deze zomer is ? En dadelijk tijdens een herfst storm in november denk ik "Waarom heb ik deze in hemelsnaam genomineerd ?". Ook trouwens benieuwd naar wat jullie er van vinden. Ik vind sommigen van zo'n eenzame schoonheid dat ik ze juist met jullie wil delen, wil laten horen. Maar ja, wat is het prog gehalte ? Dat vraag ik mij dus vanmiddag af. Dus ik luister en streep door of geef een extra notitie.
Ik beoordeel op muziek, geschiedenis, nieuw/oud, kanshebbers, anders, puur eigen voorkeur. En soms omdat ik het gewoon zo mooi vind.
Het is een soort trip vanmiddag, hier in mijn huiskamer, niemand thuis, koptelefoon = eigen wereld, zomer 2018. Maar ik ontdek vooral dat achter elk van mijn nominaties een verhaal vast zit..
1
geplaatst: 2 augustus 2018, 19:33 uur
Over het proggehalte van een bepaalde track is in vorige edities al het nodige geschreven.
Ik denk als de artiest in de database van Progarchives te vinden is je altijd safe speelt.
Naast de technische berichten van Casartelli vind ik de beschouwingen van meneer altijd een meerwaarde hebben voor dit topic.
Of hij nu aan het flirten is met mooie onbekende dames van ver weg of alleen thuis zit met een koptelefoon op, ik ben benieuwd naar zijn verhalen....
Ik denk als de artiest in de database van Progarchives te vinden is je altijd safe speelt.
Naast de technische berichten van Casartelli vind ik de beschouwingen van meneer altijd een meerwaarde hebben voor dit topic.
Of hij nu aan het flirten is met mooie onbekende dames van ver weg of alleen thuis zit met een koptelefoon op, ik ben benieuwd naar zijn verhalen....

0
geplaatst: 2 augustus 2018, 22:20 uur
Toch nog een vraag aangaande het nomineren (de grootste vakantiestress geeft het bedenken van het de progladdernominaties, al ga ik pas over een week weg
); kan ik een verwijzing doen naar Spotify als ik het nummer op Youtube en verder internet niet kan vinden? Of breng ik dan bepaalde users in de problemen vanwege het niet hebben van/bekend zijn met Spotify?* denotes required fields.