MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Deze zijn helemaal geraden:
1. 1987 8wkn6 -1984 11wkn4 (Once Upon a Long A Go- Paul Mccartney – On The Wings of a Nightingale – Everly Brothers) Motel Matches 4 punten
2. 1985 16wkn1 – 1983 7wkn13 (Waarom Fluister ik Jou Naam Nog - Benny Neyman - Sla Je Arm Om Me Heen-Bonnie St. Claire) Vigil 4 punten
3. 1983 7wkn11 – 1989 5wkn18 (New Years Day-u2, She's a Mystery to Me - Roy Orbison) Motel Matches 3 punten Hacker 1 punt
4. 1978 8wkn10 – 1984 10wkn4 (Sultans of Swing - Dire Straits - Private Dancer - Tina Turner) Hacker 4 punten
6. 1977 12wkn8 - 1972 5wkn27 (Heroes - David Bowie - All the Young Dudes - Mott the Hoople) Hacker 2 punten, Motel Matches 2 punten
7. 1977 17wkn1 - 2010 5wkn12 ('t Smurfenlied - Vader Abraham - Ik Ben Verliefd (Shalalie Shalala) - Sieneke) Motel Matches 4 punten
8. 1991 8wkn9 – 1992 12wkn7 (It Ain't Over 'till It's Over - Lenny Kravitz - Be My Baby - Vanessa Paradis) Hacker 4 Punten
9. 1999 7wkn19 – 2002 15wkn4 (You Get What You Give - New Radicals - Murder on the Dancefloor-Sophie Ellis Bextor) Vigil 4 punten
10. 1967 15wkn2 – 1978 14wkn1 (Spicks and Specks – Beegees – Grease- Frankie Valli) Hacker 4 punten
12. 2014 2wkn38 - 2012 26wkn3 (Chandelier – Sia – Diamonds-Rihanna) Poek 4 punten

Deze nog niet:
5. 2012 22wkn5 – 2010 12wkn2
11. 1991 6wkn15 -1995 15wkn6

Tussenstand:
Hacker 15
Motel Matches 13
Vigil 8
Poek 4

Paar aanwijzingen:
Er zit een koppel in die ten tijde van het nummer dat de een voor de ander schreef een relatie hadden. (geraden)
Er zit een grote wereldster in die veel van zijn of haar nummers zelf (mede)schreef maar deze niet.
Er zit een eendagsvlieg bij die nog best regelmatig op de radio is, maar hij of zij schreef een behoorlijk aantal hits voor anderen. (geraden)

Ik kom enkel niet op die hit die Benny voor een ander schreef. Iets van José of Bonnie st Claire ofzo denk ik

Bonnie St. Claire is goed.

Dat zal dan Verder Valt het wel Mee (maar dat was een duet met benny) of Sla je Arm om me Heen zijn lijkt me

8. Vanessa Paradis - Be My Baby / Lenny Kravitz - It AIn't Over till it's Over ?

koppel - tip... ! !

9 new radicals You Get What You Give?

Jullie gaan goed!

Het was even denken over Gregg Alexander maar ik denk murder on the dancefloor van Sophie E Bexter

En ook dat is goed. Houden we er nog twee over.

Deze nog niet:
5. 2012 22wkn5 – 2010 12wkn2
11. 1991 6wkn15 -1995 15wkn6

Aanwijzing die nog over is:
Er zit een grote wereldster in die veel van zijn of haar nummers zelf (mede)schreef maar deze niet.

"Er zit een grote wereldster in die veel van zijn of haar nummers zelf (mede)schreef maar deze niet."

Lady Gaga?

Of P!nk wellicht.

Die wereldsteraanwijzing slaat juist op de andere overgebleven opgave Arrie. Het is ook Madonna niet.

Michael jackson - r.kelly

Nu de titels nog....

Bump n Grind voor R.Kelly

You arenot alone

Shes got that vibe

Motel Matches heeft ze.

De laatste opgave ga ik iets aanpassen want die blijkt bij nader inzien niet helemaal te kloppen. De schrijver die ik bedoelde heeft alleen een credit voor een remix. Ik heb een ander nummer gekozen.
5. 2012 22wkn5 – 2010 14wkn1

5. Bruno Mars - Locked Out of Heaven - Cee Lo Green - Fuck You!

En die is goed! Ik had eerst Wavin' Flag van K'Naan. Maar kwam zojuist achter dat remix verhaal.

1. 1987 8wkn6 -1984 11wkn4 (Once Upon a Long A Go- Paul Mccartney – On The Wings of a Nightingale – Everly Brothers) Motel Matches 4 punten
2. 1985 16wkn1 – 1983 7wkn13 (Waarom Fluister ik Jou Naam Nog - Benny Neyman - Sla Je Arm Om Me Heen-Bonnie St. Claire) Vigil 4 punten
3. 1983 7wkn11 – 1989 5wkn18 (New Years Day-u2, She's a Mystery to Me - Roy Orbison) Motel Matches 3 punten Hacker 1 punt
4. 1978 8wkn10 – 1984 10wkn4 (Sultans of Swing - Dire Straits - Private Dancer - Tina Turner) Hacker 4 punten
5. 2012 22wkn5 – 2010 14wkn1 (Locked Out of Heaven - Bruno Mars - Fuck You - Cee Lo Green) catdog 4 punten
6. 1977 12wkn8 - 1972 5wkn27 (Heroes - David Bowie - All the Young Dudes - Mott the Hoople) Hacker 2 punten, Motel Matches 2 punten
7. 1977 17wkn1 - 2010 5wkn12 ('t Smurfenlied - Vader Abraham - Ik Ben Verliefd (Shalalie Shalala) - Sieneke) Motel Matches 4 punten
8. 1991 8wkn9 – 1992 12wkn7 (It Ain't Over 'till It's Over - Lenny Kravitz - Be My Baby - Vanessa Paradis) Hacker 4 Punten
9. 1999 7wkn19 – 2002 15wkn4 (You Get What You Give - New Radicals - Murder on the Dancefloor-Sophie Ellis Bextor) Vigil 4 punten
10. 1967 15wkn2 – 1978 14wkn1 (Spicks and Specks – Beegees – Grease- Frankie Valli) Hacker 4 punten
11. 1991 6wkn15 -1995 15wkn6 (She's Got That Vibe - r Kelly & Public Announcement - You Are Not Alone - Michael Jackson) Motel Matches 4 punten
12. 2014 2wkn38 - 2012 26wkn3 (Chandelier – Sia – Diamonds-Rihanna) Poek 4 punten

Eindstand:
Motel Matches 17
Hacker 15
Vigil 8
Poek 4
Catdog 4

Mooi voor bedtijd klaar. Motel Matches is aan de beurt.

Er zaten trouwens nogal wat nummers in de vorige vraag waar ik een groot zwak voor heb. On The Wings of a Nighingale vind ik een van de mooiste dingen die Paul McCartney na zijn beatletijd heeft geschreven en She's a Mystery to Me vind ik ook bloedmooi. All The Young Dudes vind ik ook prachtig.

starbright boy schreef:
Mooi voor bedtijd klaar. Motel Matches is aan de beurt.

Er zaten trouwens nogal wat nummers in de vorige vraag waar ik een groot zwak voor heb. On The Wings of a Nighingale vind ik een van de mooiste dingen die Paul McCartney na zijn beatletijd heeft geschreven en She's a Mystery to Me vind ik ook bloedmooi. All The Young Dudes vind ik ook prachtig.

met alle 3 nummers helemaal eens!

even een vraag om vannacht over na te denken:

Ik zoek een artiest die maar liefst 29 hits scoorde in de Billboard top 100, maar geen enkele hit in Nederland. Hij kwam hier niet verder dan de tipparade met een overigens wel geweldig nummer. Een cover van een nummer van hem is wel 1 van de allergrootste hits in de Nederlandse top 40 geweest. Gek genoeg was dat in zijn versie maar een kleine hit in de VS (kwam maar tot nr 87). Wie zoek ik?

Is dat niet die Garth Brooks die al eens eerder ter sprake is gekomen ?

Salvadore schreef:
Is dat niet die Garth Brooks die al eens eerder ter sprake is gekomen ?

Volgens mij wel

Ik betwijfel het. Ik denk niet dat Jan Jelle iets van hem als geweldig zou bestempelen. If Tomorrow Never Comes is een Garth Brooks-cover maar toch niet één van de allergrootste Top 40-hits.

En ik denk ook niet dat hij zoveel hits heeft gehad in Amerika. In de country-charts wel maar in de jaren '90 en daarvoor kwam die muziek meestal niet in de Hot 100.

Arrie schreef:
Ik betwijfel het. Ik denk niet dat Jan Jelle iets van hem als geweldig zou bestempelen.

Daarin heb je helemaal gelijk

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:33 uur

geplaatst: vandaag om 07:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.