MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
4, 5, en 15 livecovers door Pat Boone?

Waarom Pat Boone met Smoke on the Water, vraag ik mij steeds af.
Heeft de link te maken met dat coveralbum van hem waar deze op staat?
Staan bijvoorbeeld 4 en 9 daar ook op?

Het nummer staat er om een speciale reden bij, maar je hoeft niet je hoofd te breken over welke nummers er verder nog op het coveralbum staan.

Voor alle nummers geldt overigens dat ik van die artiest alleen het genoemde nummer (of misschien 1 of 2 anderen, maar ik dacht het niet) kon kiezen.

Devon Allman (zoon van...) heeft ook een eigen band, wellicht dat iemand anders daar wat mee kan

Nee, in die richting hoef je niet te zoeken.

Nog een hint dan: 1 van die live uitvoeringen voldoet aan de andere link.

Simon77 schreef:
Waarom Pat Boone met Smoke on the Water, vraag ik mij steeds af.

Dit is wel de goede vraag.

Over een kwartiertje ben ik weg en dan ben ik er rond een uur of 5 weer.

Tsja, ik ken de helft van de nummers niet dus ik haak wel een beetje af.

De nummers zeggen mij ook heel weinig, dus ik vrees dat ik moet passen.

Het heeft ook allemaal wel lang genoeg geduurd. Volgens mij mag Arrie verder.
Als er nog mensen zijn die verder willen puzzelen, dan geef ik ze tot 17:00 uur de tijd.
Voor hen nog 2 laatste tips.
Het obscure weetje waar je associatief op kunt komen betreft Pat Boone - Smoke On the Water. Daarbij is het van belang te weten waar het nummer over gaat.
De zonen zouden samen een bandje kunnen beginnen, dwz het betreft een gitarist, een bassist en een drummer.

Volgens mij gaat het over een optreden dat Frank Zappa zou geven in Zwitserland, in een gebouw aan het meer van Genève, maar dat gebouw ging in vlammen op. En Deep Purple zat daar in de buurt in een studio en zag het gebeuren. Iets in die trant.

Dat klopt.

Nouja, hopelijk help ik er iemand anders verder mee, want ik zit nog steeds redelijk vast. Heeft het iets met Zappa te maken?

Heeft Zappa 4, 5 en 15 live uitgevoerd?

2 nummers goed en de link.

4, 5 en 10 dan.

Ik snap dan nog steeds niet wat Pat Boone ermee te maken heeft trouwens, of is dat gewoon om mensen op een verkeerd spoor te zetten?

4 en 15 waren goed.

Aan 15 is de anekdote verbonden dat tijdens het Helsinki concert een verzoek werd gedaan om Whippin' Post te spelen. Zappa kende het nummer niet en heeft toen wat songtekst in het nummer Montana gevlochten. Later heeft Whippin' Post op zijn live-repertoire gestaan.

4, 11 en 15?! Ik dacht dat The Police bij de vader-zoon-link hoorde.

Dan zijn de andere 3 dus de zonen. Ik zocht naar zonen van beroemde artiesten. Er werd mij te veel nadruk gelegd op de carriere van de zoon om de link eerder goed te keuren.

Pat Boone - Smoke On the Water. Gitarist is Dweezil Zappa, die dus overigens ook te horen is op zijn vaders versie van Whippin' Post op Does Humour Belong in Music?
Wolfgang Van Halen speelt bas bij zijn vader, maar volgens mij is She's the Woman het enige nummer waarbij hij dat ook op de plaat doet (maar daar kan ik me in vergissen).
Zag Starkey drumt bij de The Who en is de zoon van Ringo Starr. Ook hier is volgens mij Black Widow's Eyes het enige nummer waarbij hij dat ook op plaat doet.

Misschien allemaal heel specifieke kennis, maar ik zie in andere vragen ook dingen voorbij komen waarvan ik me afvraag hoe je dat kunt weten.

Ah, dat Dweezil Zappa op een nummer van Pat Boone heeft gespeeld, dat zou ik echt nooit hebben geraden.

Nog even alles op een rijtje:

3. Nazareth - Love Hurts
8. Suzi Quatro - Wake Up, Little Susie
13. Reba McEntire - Cathy's Clown
Link: The Everly Brothers (Simon77)

1. The Scissor Sisters - Mary
6. The Little River Band - Emma
12. Johnnie Lion - Sophietje
Link: Vrouwen van Willem III (Titmeister)

2. Nine Inch Nails - Sanctified
7. Creedence Clearwater Revival - Suzie Q
14. Bachman Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet
Link: Band is ook bekend van de 3-letterige afkorting (Arrie)

4. Led Zeppelin - Stairway To Heaven
11. The Police - Murder By Numbers
15. The Allman Brothers Band - Whippin' Post
Link: hiervan heeft Zappa live versies uitgebracht (Arrie)

5. Pat Boone - Smoke On the Water
9. Van Halen - She's the Woman
10. The Who - Black Widow's Eyes
Er wordt meegespeeld door de zoon van een beroemde vader (Poek had de connectie zonen)

Arrie schreef:
Ah, dat Dweezil Zappa op een nummer van Pat Boone heeft gespeeld, dat zou ik echt nooit hebben geraden.

Obscuur weetje of niet

Haha inderdaad, en wel leuk om te weten!

Je vergeet het nooit meer!

Edit: Ik had volgens mij al eerder aangegeven dat de beurt nu aan Arrie is.

Casartelli (moderator)
Ik neem de vrijheid even voor te kruipen. Hierbij weer tien min of meer cryptische omschrijvingen van (in de meeste gevallen) titel en artiest.

1 Sinds Frank en Ronald een appartement delen, is het voorbij met de eenzaamheid. Geen bovenburen, maar ook geen lift.

2 Zo'n stadje op Kreta klinkt mij als muziek in de oren!

3 In de concertzaal weet deze band zijn theatrale karakter pas echt goed over het voetlicht te brengen [Live - Selling the Drama; Hacker]

4 Sluit de deur naar Supper's Ready eenzijdig af

5 Pierre Kartner: "Kan Joop den Uyls delfstoffenwinning het daglicht verdragen?"

6 Vraag van een croupier in het nauw

7 Geen rancune graag, de dorst is nu toch gelest?

8 Ook toen het wintertijd werd toeterde Kees Flodder de hele dag door

9 Ongemerkt intiem met een bes

10 In vuur en vlam de Mont Ventoux af

Opgaven staan op alfabetische volgorde van de artiest (volgens MuMe-conventie). 1 punt per goed antwoord; ½ p.p. als artiest en titel door verschillende personen geraden worden. In beginsel alleen bevestiging bij een compleet correct antwoord.

Hacker 1

1. Yentl en de Boer - Ik heb een man gekend

Casartelli (moderator)
Gretz schreef:
1. Yentl en de Boer - Ik heb een man gekend
Oeh, die is wel leuk bedacht. Qua alfabetische rangschikking zou het wel een beetje een moeilijk verhaal worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:57 uur

geplaatst: vandaag om 03:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.