MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
3. Live - Selling The Drama ?

5 Boer Koekoek - Den Uyl is in den olie

1. 2 Brothers on the 4th Floor - Never Alone?

8 zal wel iets van Tatiana Simic zijn?

Casartelli (moderator)
Poek schreef:
5 Boer Koekoek - Den Uyl is in den olie
Dit carnavalsnummer van Kartner en Koekoek ten tijde van de oliecrisis was inderdaad de tussenstap die je nodig had. De eindoplossing is dan nog een stap verder.

Verder heb je bij 8 correct bedacht dat Kees Flodder in dit geval dochter Kees betreft. Het uiteindelijk gezochte nummer is verder niet van Tatjana Simic.

Casartelli (moderator)
Hierbij weer tien min of meer cryptische omschrijvingen van (in de meeste gevallen) titel en artiest.

1 Sinds Frank en Ronald een appartement delen, is het voorbij met de eenzaamheid. Geen bovenburen, maar ook geen lift. [2 Brothers on the 4th Floor - Never Alone; Arrie]

2 Zo'n stadje op Kreta klinkt mij als muziek in de oren!

3 In de concertzaal weet deze band zijn theatrale karakter pas echt goed over het voetlicht te brengen [Live - Selling the Drama; Hacker]

4 Sluit de deur naar Supper's Ready eenzijdig af [Marillion - Grendel; zaaf]

5 Pierre Kartner: "Kan Joop den Uyls delfstoffenwinning het daglicht verdragen?" [Midnight Oil - Blue Sky Mine; Titmeister + motel matches]

6 Vraag van een croupier in het nauw [Monaco - What Do You Want from Me; Titmeister]

7 Geen rancune graag, de dorst is nu toch gelest?

8 Ook toen het wintertijd werd toeterde Kees Flodder de hele dag door [The Hooters - Twenty-Five Hours a Day; herman]

9 Ongemerkt intiem met een bes [Toontje Lager - Stiekem Gedanst; Justus18]

10 In vuur en vlam de Mont Ventoux af

Opgaven staan op alfabetische volgorde van de artiest (volgens MuMe-conventie). 1 punt per goed antwoord; ½ p.p. als artiest en titel door verschillende personen geraden worden. In beginsel alleen bevestiging bij een compleet correct antwoord.

Titmeister 1½
Arrie 1
Hacker 1
herman 1
Justus18 1
zaaf 1
motel matches ½

9. Toontje Lager - Stiekem gedanst

5. Midnight Oil - Beds Are Burning?

6. Dire Straits - Money for Nothing?

4. Nico haak- foxy foxtrot

5. Midnight oil- blue sky mining

Ik dacht dat ik 4 ook goed zou hebben...

zaaf
4 Marillion Grendel

8. the Hooters - 25 hours a day

Casartelli (moderator)
motel matches schreef:
Ik dacht dat ik 4 ook goed zou hebben...
4 was verantwoordelijk voor het gedeelte tussen haakjes in Hierbij weer tien min of meer cryptische omschrijvingen van (in de meeste gevallen) titel en artiest

zaaf
2 moet iets van Malia zijn, maar geen idee welk nummer

Casartelli (moderator)
zaaf schreef:
2 moet iets van Malia zijn, maar geen idee welk nummer
Casartelli schreef:
Opgaven staan op alfabetische volgorde van de artiest (volgens MuMe-conventie).

zaaf
?

Casartelli (moderator)
herman schreef:
8. the Hooters - 25 hours a day
Even een persoonlijke noot van uw gelegenheidsquizmaster. Zoals vermoedelijk welbekend, heeft het Engelse woord hooter de oorspronkelijke betekenis van toeter (bijvoorbeeld de claxon van een auto, maar ook het muziekinstrument dat deze band veel gebruikt), maar ook een andere slang-betekenis. Ik kwam toch iets beter met mijn politiek correcte zelf in het reine door naar de filmrol van Tatjana Simic te verwijzen dan naar haarzelf (wat mijn oorspronkelijke bedoeling was).

Ik denk dat Grendel en Twenty-Five Hours a Day de minst bekende nummers in deze quiz waren (al weet je dat hier nooit zeker), dus de overgebleven vier moeten nu ook wel lukken.

10. Marshall tucker band - fire on the mountain?

zaaf
motel matches schreef:
10. Marshall tucker band - fire on the mountain?
Opgaven staan op alfabetische volgorde van de artiest (volgens MuMe-conventie).

Tucker marshall band?

6 Monaco - What Do You Want From Me

7 Nina Simone - I Hold No Grudge?

2. Harry Bellafonte - Island In the Sun

10. Vandenberg - burning heart

Casartelli (moderator)
Hierbij weer tien min of meer cryptische omschrijvingen van (in de meeste gevallen) titel en artiest.

1 Sinds Frank en Ronald een appartement delen, is het voorbij met de eenzaamheid. Geen bovenburen, maar ook geen lift. [2 Brothers on the 4th Floor - Never Alone; Arrie]

2 Zo'n stadje op Kreta klinkt mij als muziek in de oren!

3 In de concertzaal weet deze band zijn theatrale karakter pas echt goed over het voetlicht te brengen [Live - Selling the Drama; Hacker]

5 Pierre Kartner: "Kan Joop den Uyls delfstoffenwinning het daglicht verdragen?" [Midnight Oil - Blue Sky Mine; Titmeister + motel matches]

6 Vraag van een croupier in het nauw [Monaco - What Do You Want from Me; Titmeister]

7 Geen rancune graag, de dorst is nu toch gelest? [Oasis - Don't Look Back in Anger; Hacker]

8 Ook toen het wintertijd werd toeterde Kees Flodder de hele dag door [The Hooters - Twenty-Five Hours a Day; herman]

10 In vuur en vlam de Mont Ventoux af [Vandenberg - Burning Heart; motel matches]

Opgaven staan op alfabetische volgorde van de artiest (volgens MuMe-conventie). 1 punt per goed antwoord; ½ p.p. als artiest en titel door verschillende personen geraden worden. In beginsel alleen bevestiging bij een compleet correct antwoord.

Hacker 2
motel matches 1½
Titmeister 1½
Arrie 1
herman 1
Justus18 1
zaaf 1

Dit dreigt een beetje de eeuwigdurende vraag te worden. Dus wellicht kan ik jullie met de laatste twee een beetje op weg helpen.

2 Op Kreta hoef je je niet blind te staren. Het stadje had ook op Rhodos mogen liggen... of op het Griekse vasteland. Kijk anders eerst even naar het andere deel van de omschrijving.

7 Waar zou je een (vrij serieuze) dorst kunnen lessen? Als je dat bedacht hebt, komt de rest er wel bij.

7. Oasis - Don't Look Back In Anger ?

2. Alphaville - sounds like a melodie

Casartelli (moderator)
En we zijn rond!

2 Zo'n stadje op Kreta klinkt mij als muziek in de oren! [Alphaville - Sounds Like a Melody; motel matches]

7 Geen rancune graag, de dorst is nu toch gelest? [Oasis - Don't Look Back in Anger; Hacker]

10 In vuur en vlam de Mont Ventoux af [Vandenberg - Burning Heart; motel matches]

motel matches 2½
Hacker 2
Titmeister 1½
Arrie 1
herman 1
Justus18 1
zaaf 1

motel matches wint en mag een nieuwe vraag plaatsen. For the record: Arrie heeft ook nog een vraag tegoed.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:05 uur

geplaatst: vandaag om 02:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.