MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Hazes heeft toch van alles naar NL vertaald ... grote kans dat er een van bij zit.

Salvadore schreef:
Hazes heeft toch van alles naar NL vertaald ... grote kans dat er een van bij zit.

nee, hij zit er niet bij. Van zijn covers zijn de originele versies bijna nooit een hit geweest. Het spreekt wel in zijn voordeel dat hij niet de meest voor de hand liggende nummers koos.

Voor 8 misschien Duet van Finkers en Kaandorp

Origineel van mireille matthieu & frank .... Together we're strong (was nr 1 toch)?

FR-NL optie:
Iets van Liesbeth List ?

1 Khaled - Aicha / Outlandish - Aicha

Ik weet niet of dit als Arabisch / Engels telt of als Frans / Engels. Ik dacht dat Khaled beide versies uitbracht, ik denk op dezelfde singlenotering.

zaaf
zaaf schreef:
Korte vraag dan. Van Urban Dance Squad tot The Sound in zo min mogelijk stappen.
Even tussendoor de oplossing van het raadsel dat jullie al even uit de slaap houdt:
René van Barneveld (aka Tres Manos, de meestal niet misselijke gitarist van de UDS) speelt vanaf midden jaren '00 bij de band Sjako! Deze band trok begin jaren '90 op met Adrian Borland en als The Citizens begeleidde ze hem op het album Brittle Heaven. En Borland was het middelpunt van The Sound.

Excuus voor de hoofdbrekens.

ranboy schreef:
1 Khaled - Aicha / Outlandish - Aicha

Ik weet niet of dit als Arabisch / Engels telt of als Frans / Engels. Ik dacht dat Khaled beide versies uitbracht, ik denk op dezelfde singlenotering.

Is goed. Hij telt als arabisch - engels

4. Village People - In the Navy / Ome Henk - Op de Camping?

Arrie schreef:
4. Village People - In the Navy / Ome Henk - Op de Camping?

Nee, helaas. Had wel goed gepast. Er zit wel 1 cover bij uit het zelfde segment als Ome Henk

10 Booming Support - De Rode Schoentjes/Dingetje - Kaplaarzen

deric raven schreef:
10 Booming Support - De Rode Schoentjes/Dingetje - Kaplaarzen

Zijn beide in het nederlands

motel matches schreef:
(quote)

Nee, helaas. Had wel goed gepast. Er zit wel 1 cover bij uit het zelfde segment als Ome Henk

4. Reel 2 Real ft. the Mad Stuntmn - I Like to Move It / De Smurfen - 'k heb Nieuwe Schoenen?

Arrie schreef:
(quote)

4. Reel 2 Real ft. the Mad Stuntmn - I Like to Move It / De Smurfen - 'k heb Nieuwe Schoenen?

Ook niet

tijd voor wat hints:
2: titel is hetzelfde (maar betekenis niet)
4: Hessel
7: eind jaren 60 - begin jaren 70
8: beide uitvoerenden beginnen met dezelfde letter
9: met Andre Hazes zat Salvadore warm
10: eind jaren 90 - begin jaren 0

1. Khaled – Aicha : Outlandish – Aicha (ranboy)
2. (HP:1, HP: 6)
3. Nicole - Ein bisschen Frieden : Angelique: Een beetje geld voor een beetje liefde (Hacker)
4. (HP: 2 ,HP: 33)
5. Nino de Angelo – Jenseits von Eden : Masquerade: Guardian angel (Starbright boy)
6. Laura Pausini – La Solitudine : Paul de Leeuw – Ik wil niet dat je liegt (Arrie)
7. (HP: 31, HP: 1)
8. (HP: 1, HP: 14)
9. (HP: 1, HP: 18)
10. (HP: 3, HP: 24)

7. eind 60 - begin 70

Gok ik toch maar (can I get there by) Candlelight (david mcwilliams) eind jaren 60 ... geen grote hit

Rob de Nijs coverde het met "Zet een kaars bij het raam " of iets dergelijks toch?

Zal wel fout zijn, want de Hazes link zal wel de enige "Engels - Nederlands" link zijn ...

Salvadore, de nummer zijn alfabetisch geordend op basis van de titel.

Oh ja, dat gaat dus al niet

2. Basshunter - Boten Anna / Gebroeders Ko - Boten Anna

10. is denk ik Vengaboys - We're Going to Ibiza en origineel Typically Tropical - Barbados

Oh nee, die van Vengaboys was nummer 1 dacht ik..

Edit: lees de vraag nu pas, beter lezen, friek

En die zijn in dezelfde taal.

Die van Celine Dion en Gordon kan ik er niet in kwijt..

Lastige opdracht dit

Deze vraag bewijst dat ik een bijzonder goed geheugen heb voor foute Nederlandstalige covers. Welke obscure niet passende zooi me al niet te binnen is geschoten....
Veel ervan was niet eens een hit.

Tussenstand:

1. Khaled – Aicha : Outlandish – Aicha (ranboy)
2. Basshunter – Boten Anna : Gebroeders Ko – Boten Anna (Arrie)
3. Nicole - Ein bisschen Frieden : Angelique: Een beetje geld voor een beetje liefde (Hacker)
4. (HP: 2 ,HP: 33)
5. Nino de Angelo – Jenseits von Eden : Masquerade: Guardian angel (Starbright boy)
6. Laura Pausini – La Solitudine : Paul de Leeuw – Ik wil niet dat je liegt (Arrie)
7. (HP: 31, HP: 1)
8. (HP: 1, HP: 14)
9. (HP: 1, HP: 18)
10. (HP: 3, HP: 24)

hints:
4: Hessel
7: eind jaren 60 - begin jaren 70
8: beide uitvoerenden beginnen met dezelfde letter
9: met Andre Hazes zat Salvadore warm
10: eind jaren 90 - begin jaren 0

De combinaties die ik nog zoek zijn (in willekeurige) volgorde:
TUR-ENG
FRA-ENG
NL-ENG
ENG-NL
SP-NL

10. Tarkan - Simarik / Holly Valance - Kiss Kiss

8 Onderweg - Abel - What have you done? - Anouk ?

Oh goeie, die cover van Anouk was ik alweer totaal vergeten.

Ik zit ook na te denken over die Spaanse. Bestaat er wellicht een Nederlandstalige cover van Julio Iglesias - Quiereme Mucho? Want die zou mooi op 9 passen.

Arrie schreef:
Ik zit ook na te denken over die Spaanse. Bestaat er wellicht een Nederlandstalige cover van Julio Iglesias - Quiereme Mucho? Want die zou mooi op 9 passen.

Het is bij mij niet bekend, maar ik heb al meer oplossingen gezien die ik niet wist/nooit zou kunnen bedenken...

Misschien van Koos Alberts? Zijn carrière heb ik niet van dichtbij gevolgd.

Ja, natuurlijk!. Gisteren heeft zij mij verlaten van Koos Alberts is dat.

(waarom weet ik dat eigenlijk )

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:10 uur

geplaatst: vandaag om 05:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.