MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
ranboy schreef:
1, 3, 12: Geloof, hoop en vertrouwen?

Nee, helaas

A Song for Europe, High Hopes en Zij Gelooft in Mij zijn filmtitels.

Er zitten wel een paar onwijs goeie songs tussen , maar ik zie het verder nog niet.

Edgar18 schreef:
A Song for Europe, High Hopes en Zij Gelooft in Mij zijn filmtitels.

Zou goed kunnen, maar is niet de link.

Loser, Aerodynamic en This Town zijn doorbraak hits

Ploegsteert, Silver Machine en The Sensual World zijn titelsongs van gelijknamige albums.

Daft Punk was al wel redelijk doorgebroken ttv Aerodynamic en Silver Machine staat niet op een regulier album

i.p.v. Hawkind dan Ivan Heylen?

en i.p.v. Aerodynamic Had To Cry Today

Edgar18 schreef:
i.p.v. Hawkind dan Ivan Heylen?

Geen idee hoe het album van Ivan Heylen heet, de link zit sowieso niet in de albumtitels.

Edgar18 schreef:
en i.p.v. Aerodynamic Had To Cry Today

Link klopt ook niet

Dank ga ik verder aan de studie want verder heb ik geen idee. Al vind ik die van de filmtitels wel goed bedacht, jammer dat die er niet bij zit.

In 2 en 13 zitten stukjes Spaans geloof ik. Misschien in A song for Europe ook?

Iets met omstreden platenhoezen misschien? Blind Faith, Roxy Music en nog een andere...

In Debaser is het trouwens Frans, niet spaans.

In The Sensual World zou ook wel iets anderstalig kunnen zitten. O, het was al goed blijkbaar

Poek schreef:
In 2 en 13 zitten stukjes Spaans geloof ik. Misschien in A song for Europe ook?

A Song for Europe heeft een couplet in het Latijn en een in het Frans. Debaser heeft een soort half Frans, half Spaanse mengelmoes (un chien Andalusia). Link was dat de nummers frasen in een Latijnse taal hebben. Ik keur hem goed!

Hebben de Aerodynamische nummers misschien net als Ploegsteert met wielrennen te maken?

Poek schreef:
Hebben de Aerodynamische nummers misschien net als Ploegsteert met wielrennen te maken?

Goede link, maar nog niet de juiste nummers

Ik verwacht niet dat de aerodynamische nummers in 1 link zitten. Als dat wel zo is, zou ik ze koppelen aan 5 luchtvaart.

Van A song for Europe wist ik dat heel goed, maar van Debaser en Loser was het mij nooit opgevallen, helaas. Heb wel naar de link gezocht maar 1 titel is vast niet genoeg...

De aerodynamische nummers zitten inderdaad niet bij elkaar in de link

Owhja, Aéro Dynamik staat op het album TDF en Ploegsteert gaat over Vandenbroucke. Maar nog een over fietsen....

ranboy schreef:
Van A song for Europe wist ik dat heel goed, maar van Debaser en Loser was het mij nooit opgevallen, helaas. Heb wel naar de link gezocht maar 1 titel is vast niet genoeg...

In Loser zingt ie in het refrein 'Soy un perdedor'. Debaser dus 'un chien Andalusia'.

Dan ga ik voor (naast Kraftwerk) voor Silver Machine bij de wielrenlink.

Blind Faith en Hawkind, allebei bands waar Ginger Baker inzat.

Poek schreef:
Dan ga ik voor (naast Kraftwerk) voor Silver Machine bij de wielrenlink.

Bingo! Het onderwerp slaat op een fiets, niet op een vliegtuig

Edgar18 schreef:
Blind Faith en Hawkind, allebei bands waar Ginger Baker inzat.

De link zit bij een van de twee wel in een bandlid

Titmeister schreef:

Bingo! Het onderwerp slaat op een fiets, niet op een vliegtuig

Wow, nooit geweten.

1, 7 en 14 werden in een coverversie nog een hit? Al is 1 zelf al een soort cover en was het bij 7 een parodie...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:17 uur

geplaatst: vandaag om 07:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.