MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Poek schreef:
1, 7 en 14 werden in een coverversie nog een hit? Al is 1 zelf al een soort cover en was het bij 7 een parodie...

Je zoekt in de goede richting, ik zoek hem alleen iets specifieker.

Das geen link meer te noemen .

Hazes is van Rogers, meer kan ik er niet bij bedenken.

Ik ben even vergeten hoe de gast heet die recent een hit had met Dancing in my own, misschien ook Andre? Omdat 7 door Van Duin is gecoverd.

Edgar18 schreef:
Das geen link meer te noemen .

Hazes is van Rogers, meer kan ik er niet bij bedenken.

Als het alleen was dat een cover ervan een hit werd niet nee, maar er is dus nog een extra link tussen die 3

David Gilmour als link tussen 9 en 12 en ?

Edgar18 schreef:
David Gilmour als link tussen 9 en 12 en ?

Goed gevonden, maar is niet de juiste link.

Een coverversie gebruikt in een tv reclame dan? Hazes (knakworst), Robyn (Axe) en dan die boerendochter?

Of gewoon gebruikt in tv reclames: 1, 9 en 14.

Edgar18 schreef:
Een coverversie gebruikt in een tv reclame dan? Hazes (knakworst), Robyn (Axe) en dan die boerendochter?

Nope

Of gewoon gebruikt in tv reclames: 1, 9 en 14.

En nu geef ik het op.

Zij gelooft in mij zat niet in die knakworstenspot volgens mij.

Of een coverversie die een hit werd naar aanleiding van een TV programma. Zij gelooft in mij van Do door de beste zangers, De Tamme Boerenzoon-parodie van Van Duin zal dan wel uit een van zijn TV- shows komen en is de cover van dat Robyn-nummer niet van een of andere talentenjacht ofzo?

Poek schreef:
Ik ben even vergeten hoe de gast heet die recent een hit had met Dancing in my own, misschien ook Andre? Omdat 7 door Van Duin is gecoverd.

Weet niemand dit? Zou een heel goede link zijn.

ranboy schreef:
(quote)

Weet niemand dit? Zou een heel goede link zijn.

Cover is door Caleb Scott uitgevoerd.

Er is geen directe link tussen de coverende artiesten zelf. Is echter wel iets dat alledrie anders doen dan het origineel.

Voor de tweede openstaande link zat Edgar eerder al op het goede spoor.

Voor de derde link moet je snel zijn, anders mis je de link.

Andre en Andre hebben een andere tekst (en titel) dan het origineel, maar wie nog meer?

1, 7, 14: de covers behoren tot een ander muziekgenre dan het origineel?

Poek schreef:
Andre en Andre hebben een andere tekst (en titel) dan het origineel, maar wie nog meer?

Klopt, en daarmee raak je de kern van de link. De derde cover heeft daarentegen precies dezelfde link, wat raar is, want daardoor klopt het nummer juist niet helemaal. Als je die discrepantie weet, weet je ook de link tussen deze drie nummers.

Ik kom er niet helemaal uit maar het zal toch gaan om seksewisseling in de cover?

Andre Hazes verandert volgens mij niets aan het origineel. Andre van Duin verplaatst zich in de vrouwenrol (Ivan Heylen in de mannenrol). Ik weet niet of Caleb Scott volgens de letter van de tekst een vrouwenrol of een mannenrol aanneemt, maar hij is een man en Robyn een vrouw en het zal toch hiermee te maken hebben?

Calum Scott heet ie.

Arrie schreef:
Calum Scott heet ie.

Zo kort van geheugen ben ik . Maar dat was mijn punt niet.

Het was eigenlijk nog een reactie op Geert.

O, ik had het wel correct foutief overgenomen

Die van André Hazes is gecoverd door Do, en dan heet ie Hij Gelooft in Mij, dus je link lijkt mij te kloppen.

ranboy schreef:

Andre Hazes verandert volgens mij niets aan het origineel.

Maar Do wel in haar cover. En Hazes telt hier als origineel.

ranboy schreef:
Ik kom er niet helemaal uit maar het zal toch gaan om seksewisseling in de cover?

Andre Hazes verandert volgens mij niets aan het origineel. Andre van Duin verplaatst zich in de vrouwenrol (Ivan Heylen in de mannenrol). Ik weet niet of Caleb Scott volgens de letter van de tekst een vrouwenrol of een mannenrol aanneemt, maar hij is een man en Robyn een vrouw en het zal toch hiermee te maken hebben?

Dat is de correcte link, maar het origineel van Zij Gelooft in Mij heeft er niks mee te maken (dat wordt inderdaad ook vanuit het mannelijk perspectief gezongen), Hij Gelooft in Mij van Do daarentegen wel

Ja, nu snap ik hem helemaal

Ik kende die cover van Do helemaal niet.

Welke nummers zijn er nu nog over? (ik kom net binnenvallen)

Volgens mij deze:

3. Blind Faith - Had to Cry Today
4. Daft Punk - Aerodynamic
8. Interpol - Say Hello to the Angels
9. Kate Bush - The Sensual World
11. Niall Horan - This Town
12. Pink Floyd - High Hopes

Waarbij het bij Blind Faith om een bandlid gaat.

Is helemaal correct, Arnout.

In zowel Aerodynamic als High Hopes is er volgens mij een soort klok of bel te horen?

Arrie schreef:
In zowel Aerodynamic als High Hopes is er volgens mij een soort klok of bel te horen?

Dat is juist. Welke hoort daar nog meer bij?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:45 uur

geplaatst: vandaag om 05:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.