Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 18 november 2017, 18:00 uur
Poek schreef:
1, 7 en 14 werden in een coverversie nog een hit? Al is 1 zelf al een soort cover en was het bij 7 een parodie...
1, 7 en 14 werden in een coverversie nog een hit? Al is 1 zelf al een soort cover en was het bij 7 een parodie...
Je zoekt in de goede richting, ik zoek hem alleen iets specifieker.
0
geplaatst: 18 november 2017, 18:01 uur
Das geen link meer te noemen
.
Hazes is van Rogers, meer kan ik er niet bij bedenken.
. Hazes is van Rogers, meer kan ik er niet bij bedenken.
0
geplaatst: 18 november 2017, 18:04 uur
Ik ben even vergeten hoe de gast heet die recent een hit had met Dancing in my own, misschien ook Andre? Omdat 7 door Van Duin is gecoverd.
0
geplaatst: 18 november 2017, 18:04 uur
Edgar18 schreef:
.
Hazes is van Rogers, meer kan ik er niet bij bedenken.
. Hazes is van Rogers, meer kan ik er niet bij bedenken.
Als het alleen was dat een cover ervan een hit werd niet nee, maar er is dus nog een extra link tussen die 3

0
geplaatst: 18 november 2017, 18:07 uur
Edgar18 schreef:
David Gilmour als link tussen 9 en 12 en ?
David Gilmour als link tussen 9 en 12 en ?
Goed gevonden, maar is niet de juiste link.
0
geplaatst: 18 november 2017, 18:08 uur
Een coverversie gebruikt in een tv reclame dan? Hazes (knakworst), Robyn (Axe) en dan die boerendochter?
Of gewoon gebruikt in tv reclames: 1, 9 en 14.
0
geplaatst: 18 november 2017, 18:10 uur
Edgar18 schreef:
Een coverversie gebruikt in een tv reclame dan? Hazes (knakworst), Robyn (Axe) en dan die boerendochter?
Nope
0
geplaatst: 18 november 2017, 18:12 uur
En nu geef ik het op.
En nu geef ik het op.
0
geplaatst: 18 november 2017, 18:13 uur
Zij gelooft in mij zat niet in die knakworstenspot volgens mij.
Of een coverversie die een hit werd naar aanleiding van een TV programma. Zij gelooft in mij van Do door de beste zangers, De Tamme Boerenzoon-parodie van Van Duin zal dan wel uit een van zijn TV- shows komen en is de cover van dat Robyn-nummer niet van een of andere talentenjacht ofzo?
Of een coverversie die een hit werd naar aanleiding van een TV programma. Zij gelooft in mij van Do door de beste zangers, De Tamme Boerenzoon-parodie van Van Duin zal dan wel uit een van zijn TV- shows komen en is de cover van dat Robyn-nummer niet van een of andere talentenjacht ofzo?
0
geplaatst: 18 november 2017, 18:17 uur
Poek schreef:
Ik ben even vergeten hoe de gast heet die recent een hit had met Dancing in my own, misschien ook Andre? Omdat 7 door Van Duin is gecoverd.
Weet niemand dit? Zou een heel goede link zijn.
0
geplaatst: 18 november 2017, 19:12 uur
Er is geen directe link tussen de coverende artiesten zelf. Is echter wel iets dat alledrie anders doen dan het origineel.
Voor de tweede openstaande link zat Edgar eerder al op het goede spoor.
Voor de derde link moet je snel zijn, anders mis je de link.
Voor de tweede openstaande link zat Edgar eerder al op het goede spoor.
Voor de derde link moet je snel zijn, anders mis je de link.
0
geplaatst: 18 november 2017, 19:22 uur
Andre en Andre hebben een andere tekst (en titel) dan het origineel, maar wie nog meer?
0
geplaatst: 18 november 2017, 19:32 uur
1, 7, 14: de covers behoren tot een ander muziekgenre dan het origineel?
0
geplaatst: 18 november 2017, 19:48 uur
Poek schreef:
Andre en Andre hebben een andere tekst (en titel) dan het origineel, maar wie nog meer?
Klopt, en daarmee raak je de kern van de link. De derde cover heeft daarentegen precies dezelfde link, wat raar is, want daardoor klopt het nummer juist niet helemaal. Als je die discrepantie weet, weet je ook de link tussen deze drie nummers.
1
geplaatst: 18 november 2017, 19:59 uur
Ik kom er niet helemaal uit maar het zal toch gaan om seksewisseling in de cover?
Andre Hazes verandert volgens mij niets aan het origineel. Andre van Duin verplaatst zich in de vrouwenrol (Ivan Heylen in de mannenrol). Ik weet niet of Caleb Scott volgens de letter van de tekst een vrouwenrol of een mannenrol aanneemt, maar hij is een man en Robyn een vrouw en het zal toch hiermee te maken hebben?
Andre Hazes verandert volgens mij niets aan het origineel. Andre van Duin verplaatst zich in de vrouwenrol (Ivan Heylen in de mannenrol). Ik weet niet of Caleb Scott volgens de letter van de tekst een vrouwenrol of een mannenrol aanneemt, maar hij is een man en Robyn een vrouw en het zal toch hiermee te maken hebben?
0
geplaatst: 18 november 2017, 20:02 uur
0
geplaatst: 18 november 2017, 20:05 uur
Die van André Hazes is gecoverd door Do, en dan heet ie Hij Gelooft in Mij, dus je link lijkt mij te kloppen.
0
geplaatst: 18 november 2017, 20:05 uur
Maar Do wel in haar cover. En Hazes telt hier als origineel.
0
geplaatst: 18 november 2017, 20:06 uur
ranboy schreef:
Ik kom er niet helemaal uit maar het zal toch gaan om seksewisseling in de cover?
Dat is de correcte link, maar het origineel van Zij Gelooft in Mij heeft er niks mee te maken (dat wordt inderdaad ook vanuit het mannelijk perspectief gezongen), Hij Gelooft in Mij van Do daarentegen wel

0
geplaatst: 18 november 2017, 20:06 uur
Ja, nu snap ik hem helemaal 
Ik kende die cover van Do helemaal niet.

Ik kende die cover van Do helemaal niet.
0
geplaatst: 18 november 2017, 20:08 uur
Welke nummers zijn er nu nog over? (ik kom net binnenvallen)
0
geplaatst: 18 november 2017, 20:22 uur
Volgens mij deze:
3. Blind Faith - Had to Cry Today
4. Daft Punk - Aerodynamic
8. Interpol - Say Hello to the Angels
9. Kate Bush - The Sensual World
11. Niall Horan - This Town
12. Pink Floyd - High Hopes
Waarbij het bij Blind Faith om een bandlid gaat.
3. Blind Faith - Had to Cry Today
4. Daft Punk - Aerodynamic
8. Interpol - Say Hello to the Angels
9. Kate Bush - The Sensual World
11. Niall Horan - This Town
12. Pink Floyd - High Hopes
Waarbij het bij Blind Faith om een bandlid gaat.
1
geplaatst: 18 november 2017, 20:24 uur
In zowel Aerodynamic als High Hopes is er volgens mij een soort klok of bel te horen?
0
geplaatst: 18 november 2017, 20:26 uur
Arrie schreef:
In zowel Aerodynamic als High Hopes is er volgens mij een soort klok of bel te horen?
Dat is juist. Welke hoort daar nog meer bij?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.