MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Aha dat zal dan wel, want Gucci Mane kwam pas later vrij.

Was een erg leuke vraag!

zaaf
We schakelen naadloos over op de remixes van held James Holden.
Ik heb van de volgende 10 acts 10 remixes te laten horen van tracks die op 1 na (die van Petter - die heeft geen regulier album uitgebracht, bij hem vraag ik om de EP) op een regulier album van de artiest in kwestie staan. Over welke tracks gaat het en op welk regulier album staan ze? De rangschikking is naar titel.

Caribou
Britney Spears
Depeche Mode
Madonna
Radiohead
Mercury Rev
Petter
New Order
Nathan Fake
Mogwai

Oei, de remixen van Holden heb ik me nooit zo in verdiept. Britney is in ieder geval Breathe on Me, staat die op In the Zone? Ik denk een album later maar de titel schiet me nog niet meteen te binnen.

Nathan Fake is The Sky Was Pink.

Petter - Some Polyphony? Ik denk dat het in ieder geval op de gelijknamige EP staat.

Ik denk dat ik deze vraag verder maar aan jordidj1 overlaat, dat is de echte Holden-kenner.

zaaf
Caribou
Britney Spears - Breathe on me (James Holden remix) Britney Spears - In the Zone (2003) Arrie 2p
Depeche Mode
Madonna
Radiohead
Mercury Rev
Petter - Some Polyphony EP (James Holden Remix) Petter - Some Polyphony (2006) Arrie 2p
New Order
Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden Remix) Nathan Fake - Drowning in a Sea of Love (2006) Arrie 2p
Mogwai

Arrie 6p

Ah de albumtitel van Nathan Fake schiet me te binnen: Drowning in a Sea of Love.

Caribou - Bowls - Swim
Depeche Mode - the Darkest Star - Playing the Angel
Madonna - Get together - Confessions on a dancefloor
Mercury Rev - Senses on Fire
New Order - Someone like you - Get Ready
Mogwai - the Sun Smells too loud

Je vergeet er één.

Oja:

Radiohead - Reckoner - In Rainbows

nog 2 gokjes voor de albums van Mercury Rev (The Secret Migration) en Mogwai (The Hawk is Howling).

zaaf
Zo die gaat rap, had al zo'n donkerbruin vermoeden dat als herman er tijdig bij was...

Caribou - Bowls (James Holden Mix) Caribou - Swim (2010) herman 2p
Britney Spears - Breathe on me (James Holden remix) Britney Spears - In the Zone (2003) Arrie 2p
Depeche Mode - The Darkest Star (James Holden Remix) Depeche Mode - Playing the Angel (2005) herman 2p
Madonna - Get Together (James Holden Remix) Madonna - Confessions on a Dance Floor (2005) herman 2p
Radiohead - Reckoner (Holden Remix) Radiohead - In Rainbows (2007) herman 2p

Mercury Rev - Senses on fire (James Holden Remix) herman 1p

Petter - Some Polyphony (James Holden Remix) Petter - Some Polyphony (2006) Arrie 2p
New Order - Someone Like You (James Holden Heavy Dub) New Order - Get Ready (2001) herman 2p
Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden Remix) Nathan Fake - Drowning in a Sea of Love (2006) Arrie 2p
Mogwai - The Sun Smells Too Loud (James Holden Remix) Mogwai - The Hawk is Howling (2008) herman 2p

herman 13p
Arrie 6p

Arrie schreef:
Ik denk dat ik deze vraag verder maar aan jordidj1 overlaat, dat is de echte Holden-kenner.

Veel te ziltig voor mij

Mercury Rev is denk ik Snowflake Midnight. Jammer dat Herman me te snel af was, deze vraag had ik kunnen scoren.

En bij de vorige vraag had ik die lyrics van ATCQ, Mobb Deep en The Roots wel moeten herkennen

Snowflake Midnight zou goed kunnen... vreselijke saaie plaat, ik was de titel alweer vergeten.

En tot aan ca. 2008 heb ik alles van Holden compleet grijsgedraaid, ook zeker de losse remixes, dus dat was niet al te moeilijk.

zaaf
Eindstand

Caribou - Bowls (James Holden Mix) Caribou - Swim (2010) herman 2p
Depeche Mode - The Darkest Star (James Holden Remix) Depeche Mode - Playing the Angel (2005) herman 2p
Madonna - Get Together (James Holden Remix) Madonna - Confessions on a Dance Floor (2005) herman 2p
Radiohead - Reckoner (Holden Remix) Radiohead - In Rainbows (2007) herman 2p
Mercury Rev - Senses on fire (James Holden Remix) Mercury Rev - Snowflake Midnight (2008) herman 1p + Titmeister 1p
Petter - Some Polyphony (James Holden Remix) Petter - Some Polyphony (2006) Arrie 2p
New Order - Someone Like You (James Holden Heavy Dub) New Order - Get Ready (2001) herman 2p
Mogwai - The Sun Smells Too Loud (James Holden Remix) Mogwai - The Hawk is Howling (2008) herman 2p

herman 13p
Arrie 6p
Titmeister 1p

Ik zal vanavond een nieuwe vraag posten.

Het kan nog herman!

Maar het wordt wel krap

Oeps, vergeten! Iemand anders mag wel, anders duurt het wel heel lang.

Ok, ik post zo een 5x3.

Ik zoek vijf links van drie nummers. Een punt voor de juiste (door mij gezochte) koppeling, ook een punt voor de juiste uitleg. Ik ben benieuwd hoeveel onbedoelde links jullie vinden.

1 Abba - The Day before you came
2 Aphrodite's Child - Rain and tears
3 Bob Dylan - Rainy Day Women 12 & 35
4 Boyz II Men - I'll make love to you
5 Coolio - C U when I get there
6 Elvis Costello - Oliver's Army
7 The Farm - All together now
8 Genesis - No son of mine
9 Justin Bieber - What do you mean?
10 Madonna - Hung up
11 Presidents of the USA - Mach 5
12 Savage Garden - Truly Madly Deeply
13 Spencer Davis group - Gimme some lovin'
14 The Tokens - The Lion Sleeps tonight
15 2 Unlimited - Wanna get up

2. Aphrodite's Child
6. Elvis Costello
7. The Farm

de eerste hit in de NL top 40 ?

Dat is feitelijk correct (al was het bij The Farm ook de laatste hit), maar niet een link die ik zoek.

2, 5 en 7 maken gebruik van Pachelbel's Canon in D

De eerste link (met juiste uitleg) is gevonden!

Er is overigens nog een link die heel hoorbaar is.

Volgens mij zit zowel in 9 als 10 het geluid van een tikkende klok maar de derde weet ik niet.

Bij 8 en 15 zijn de oorspronkelijke zangers inmiddels vervangen. Wellicht geldt dat ook wel voor 4?

Arrie schreef:
Volgens mij zit zowel in 9 als 10 het geluid van een tikkende klok maar de derde weet ik niet.

In 8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:22 uur

geplaatst: vandaag om 09:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.