MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Everytime I Think of You natuurlijk...

George Michael - Careless Whisper, A Different Corner, I Knew You were Waiting (For Me), Don't Let the Sun Go Down on Me, Faith, I Want Your Sex.

Met Wham! erbij komt ie op 8 uit denk ik. (Wake Me Up Before You Go Go en The Edge of Heaven).

Bij MJ heb ik nog de toevoeging One Day in Your Life

Gokjes voor Marco: Voorbij? Zij? Ik heb het gevoel dat wat over het hoofd zie...

Adele: Make You Feel My Love, Rolling in the Deep, Set Fire to the Rain, Someone Like You, Skyfall, Hello. Zes stuks dus.

Bad heb ik nog voor Michael Jackson.

Ik geloof dat Pitbull er vijf heeft. In ieder geval I Know You Want Me, Timber, Fireball en Give Me Everything.

zaaf
Nummer 1 hits (in Nederland), voor sommige artiesten een fluitje van een cent. 26 artiesten scoorden er meer dan 3 (vanaf 1965). Ik geef het aantal, u geeft de artiesten en de hits.

1. 16 : The Beatles (1*Arrie)
2. 14 : Marco Borsato - Dromen Zijn Bedrog, Waarom Nou Jij, Binnen, Lopen op Het Water, Because We Believe, Dochters, Rood, Stop de Tijd, Wit Licht, Wat Zou Je Doen, Everytime I Think of You, Voorbij (13*Arrie)
3. Abba - Dancing queen, Money money money, Chiquitita, I have a dream, The winner takes it all, Super trouper, One of us, Fernando (8*ranboy en 1*Hacker)
4. 7: Michael Jackson - I Just Can't Stop Loving You, Beat It, Smooth Criminal, One Day in Your Life, Bad (5*musicfriek, 1*Arrie)
5. George Michael - Careless Whisper, A Different Corner, I Knew You were Waiting (For Me), Don't Let the Sun Go Down on Me, Faith, I Want Your Sex (7*musicfriek)
6. 6
7. Justin Bieber - What Do You Mean, Sorry, Love Yourself, Despacito, Let Me Love You, Cold Water (7*musicfriek)
8. Queen - Bohemian Rhapsody, Somebody To Love, Under Pressure (met David Bowie), I Want To Break Free, Crazy Little Thing Called Love en Radio Ga Ga (7*Hacker)
9. 5
10. 5: The Cats - Lea, Why, Marian (4*Arrie)
11. 5
12. Golden Earring - Dong-Dong-Di-Ki-Di-Ki-Dong-Dong, Back Home, Twlight Zone, When the Lady Smiles, Radar Love (6*Arrie)
13. 5
14. Madonna - Into the Groove, Who's That Girl, Hung Up, Give It 2 Me, 4 Minutes (6*musicfriek)
15. 5
16. UB40 - Red Red Wine, I Got You Babe, Sing Our Own Song, Kingston Town, Can't Help Falling in Love with You (6*musicfriek)
17. Adele - Rolling in the Deep, Set Fire to the Rain, Skyfall, Hello (5*Arrie)
18. 4
19. 4
20. 4
21. 4
22. Guus Meeuwis - Het Is Een Nacht... (Levensecht), Per Spoor (Kedeng Kedeng), Tranen Gelachen, Geef Mij Je Angst (4*Jordidj1 en 1*Arrie)
23. 4
24. Pitbull - I Know You Want Me, Timber, Fireball en Give Me Everything (5*Arrie)
25. Shakira - Whenever Wherever, Underneath My Clothes, Hips Don't Lie, Beautiful Liar (5*Arrie)
26. 4: U2 - Beautiful Day en Elevation (3*musicfriek)

Arrie 41
musicfreak 34
Hacker 8
ranboy 8
Jordidj1 4

zaaf
Arrie schreef:
Adele: Make You Feel My Love, Rolling in the Deep, Set Fire to the Rain, Someone Like You, Skyfall, Hello. Zes stuks dus.
ze had er 4, wat ik allemaal door de vingers zie...

Abba 7
DAncing queen, Money money money, Chiquitita, I have a dream, The winner takes it all, Super trouper, One of us

zaaf
Arrie schreef:
Ik geloof dat Pitbull er vijf heeft. In ieder geval I Know You Want Me, Timber, Fireball en Give Me Everything.
Alle 4 genoemd

zaaf
ranboy schreef:
Abba 7
DAncing queen, Money money money, Chiquitita, I have a dream, The winner takes it all, Super trouper, One of us
Je mist er nog 1

Katy Perry 4
I Kissed a Girl, Hot 'n Cold, California Gurls, Dark Horse

zaaf
Nee, Katy scoorde er 'maar' 3, de gurls niet

Ik vind het trouwens wel griezelig hoe goed ik de nummer 1-hits van Marco Borsato op een rijtje heb.

Niemand die zin heeft om de rij Beatles-nummer 1-hits af te gaan?

Kan die van Abba niet bedenken. Moet nu weer verder, kijk later vanavond wel wat er nog over is -)

Ed sheeran 4? Shape Of You, Castle on the Hill, Thinking Out Loud, Galway Girl?

zaaf
Nee, van de 4 die je noemt werden alleen Shape en Thinking een nr 1 hit. Hij heeft er 3 gescoord.

Ed Sheeran zit op 3: Thinking Out Loud, Shape of You, Perfect

Golden Earring: Dong-Dong-Di-Ki-Di-Ki-Dong-Dong, Back Home, Twlight Zone, When the Lady Smiles
Volgens mij hebben The Cats er ook vier of vijf: Lea, Why, Marian en nog iets...

zaaf
Arrie schreef:
Ed Sheeran zit op 3: Thinking Out Loud, Shape of You, Perfect

Golden Earring: Dong-Dong-Di-Ki-Di-Ki-Dong-Dong, Back Home, Twlight Zone, When the Lady Smiles
Volgens mij hebben The Cats er ook vier of vijf: Lea, Why, Marian en nog iets...
Je mist 1 Earring en 2 Cats

nr 8 van ABBA = Fernando

Toch ook Radar Love? En One Way Wind voor The Cats?

Shakira: Whenever Wherever, Underneath My Clothes, Hips Don't Lie, Beautiful Liar, en ik twijfel over Waka Waka...

Tsss

What about Guus? 5 ofzo? (Het is een nacht, tranen gelachen, Brabant, Kedeing kedeng?)

6 stuks voor Queen : Bohemian Rhapsody, Somebody To Love, Under Pressure (met David Bowie), I Want To Break Free, Crazy Little Thing Called Love en Radio Ga Ga

U2 wellicht? Kan me alleen Beautiful Day en Elevation herinneren..

Vergeet je Geef Mij Je Angst, dat was destijds nota bene de grootste hit van het jaar!

Ik vraag me dan weer af of Brabant überhaupt in de Top 40 heeft gestaan...

zaaf
Arrie schreef:
Toch ook Radar Love? En One Way Wind voor The Cats?
Ja en nee, het prachtige nummer One Way Wind bleef helaas steken op 3

Pff, had ik net een rijtje getypt. Klik ik op de verkeerde knop...

Enfin: Jan Smit!

Als de Morgen is Gekomen
Dan Volg je Haar Benen
Cupido
Ik zing dit lied voor jou alleen
Stilte in de Storm
Mi Rowsu

Verder twijfel ik nog over: Laura en Vrienden voor het Leven (volgens mij helemaal niet zo'n grote hit geweest).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:32 uur

geplaatst: vandaag om 18:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.