MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
UB 40 5 stuks : Red Red Wine, I Got You Babe (met Chrissie Hynde), Sing Our Own Song, Kingston Town en ?????
Zie nummer 16 in de lijst

chevy93 schreef:
Pff, had ik net een rijtje getypt. Klik ik op de verkeerde knop...

Enfin: Jan Smit!

Als de Morgen is Gekomen
Dan Volg je Haar Benen
Cupido
Ik zing dit lied voor jou alleen
Stilte in de Storm
Mi Rowsu

Verder twijfel ik nog over: Laura en Vrienden voor het Leven (volgens mij helemaal niet zo'n grote hit geweest).

Je vergeet Op Weg Naar Geluk.

Arrie schreef:
(quote)

Je vergeet Op Weg Naar Geluk.
Was dat óók een nummer 1? Aardig hit-album dan met drie nummer 1-hits.

David Bowie 5 stuks :

Tonight live met Tina Turner
Let's Dance
This Is Not America met Pat Metheny Group
Under Pressure met Queen
Dancing in the Street met Mick Jagger

Overigens vermoed ik dat The Stones er ook wel tussen horen.

Angie, Brown Sugar, Satisfaction sowieso. Daar zit er vast wel nog eentje bij.

zaaf
jordidj1 schreef:
Tsss

What about Guus? 5 ofzo? (Het is een nacht, tranen gelachen, Brabant, Kedeing kedeng?)
Brabant niet en hij heeft er nog 1 die je niet noemde

Rolling Stones - Paint It Black 2 x

zaaf schreef:
(quote)

Ja geef angst wat Arrie zei denk ik

zaaf schreef:
(quote)

Brabant is zelfs in de tipparade blijven steken. Ik had dat idee al, dus net even opgezocht. Ik kende het ook helemaal niet voor het ineens zo'n Top 2000-succes werd.

Beatles :

I Feel Fine
Hey Jude
Get Back
Ticket To Ride
Help
Yesterday
Michelle

zaaf
UB 40 5 stuks : Red Red Wine, I Got You Babe (met Chrissie Hynde), Sing Our Own Song, Kingston Town en ?????
Genoemd...

Van U2 was The Saints Are Coming trouwens ook een nummer 1-hit. Vlak na de ramp in New Orleans.

Van U2 ook Window in the Skies.

zaaf
chevy93 schreef:
Pff, had ik net een rijtje getypt. Klik ik op de verkeerde knop...

Enfin: Jan Smit!

Als de Morgen is Gekomen
Dan Volg je Haar Benen
Cupido
Ik zing dit lied voor jou alleen
Stilte in de Storm
Mi Rowsu

Verder twijfel ik nog over: Laura en Vrienden voor het Leven (volgens mij helemaal niet zo'n grote hit geweest).
Alleen Stilte redde het (net) niet. En dan missen we er dus nog 1

Hmm... Was Als je Lacht een nummer 1-hit?

Of wacht... Leef Nu Het Kan?

Kinks 5 ?

Dedicated Follower of Fashion
Sunny Afternoon
Waterloo Sunset
Lola
Lola live

zaaf
Nummer 1 hits (in Nederland), voor sommige artiesten een fluitje van een cent. 26 artiesten scoorden er meer dan 3 (vanaf 1965). Ik geef het aantal, u geeft de artiesten en de hits.

1. 16 : The Beatles - I Feel Fine, Hey Jude, Get Back, Ticket To Ride, Help, Yesterday, Michelle, Let It Be,
The Ballad of John and Yoko, Paperback Writer, We Can Work It Out/Daytripper, All You Need Is Love (1*Arrie en 12*Hacker)
2. 14 : Marco Borsato - Dromen Zijn Bedrog, Waarom Nou Jij, Binnen, Lopen op Het Water, Because We Believe, Dochters, Rood, Stop de Tijd, Wit Licht, Wat Zou Je Doen, Everytime I Think of You, Voorbij (13*Arrie)
3. Abba - Dancing queen, Money money money, Chiquitita, I have a dream, The winner takes it all, Super trouper, One of us, Fernando (8*ranboy en 1*Hacker)
4. 7: Michael Jackson - I Just Can't Stop Loving You, Beat It, Smooth Criminal, One Day in Your Life, Bad (5*musicfriek, 1*Arrie)
5. George Michael - Careless Whisper, A Different Corner, I Knew You were Waiting (For Me), Don't Let the Sun Go Down on Me, Faith, I Want Your Sex (7*musicfriek)
6. Jan Smit! - Als de Morgen is Gekomen, Dan Volg je Haar Benen, Cupido, Ik zing dit lied voor jou alleen, Mi Rowsu, Op Weg Naar Geluk. (6*chevy93 en 1*Arrie)
7. Justin Bieber - What Do You Mean, Sorry, Love Yourself, Despacito, Let Me Love You, Cold Water (7*musicfriek)
8. Queen - Bohemian Rhapsody, Somebody To Love, Under Pressure (met David Bowie), I Want To Break Free, Crazy Little Thing Called Love en Radio Ga Ga (7*Hacker)
9. Bee Gees - Stayin' Alive, Massachussets, World, Words, Don't Forget to Remember (5*Hacker en 1*Arrie)
10. 5: The Cats - Lea, Why, Marian, Be My Day + Where Have I Been Wrong (4*Arrie en 2*Hacker)
11. David Bowie - Tonight live met Tina Turner, Let's Dance, This Is Not America met Pat Metheny Group, Under Pressure met Queen, Dancing in the Street met Mick Jagger (6*Hacker)
12. Golden Earring - Dong-Dong-Di-Ki-Di-Ki-Dong-Dong, Back Home, Twlight Zone, When the Lady Smiles, Radar Love (6*Arrie)
13. Kinks - Dedicated Follower of Fashion, Sunny Afternoon, Waterloo Sunset, Lola, Loal live (6*Hacker)
14. Madonna - Into the Groove, Who's That Girl, Hung Up, Give It 2 Me, 4 Minutes (6*musicfriek)
15. 5: The Rolling Stones - Angie, Brown Sugar, Satisfaction, Paint It, Black (4*chevy93 en 1*Hacker)
16. UB40 - Red Red Wine, I Got You Babe, Sing Our Own Song, Kingston Town, Can't Help Falling in Love with You (6*musicfriek)
17. Adele - Rolling in the Deep, Set Fire to the Rain, Skyfall, Hello (5*Arrie)
18. 4
19. 4
20. 4
21. 4: Elton john: nikita, candle in the wind, don't let the sun go down on me (4*motel matches)
22. Guus Meeuwis - Het Is Een Nacht... (Levensecht), Per Spoor (Kedeng Kedeng), Tranen Gelachen, Geef Mij Je Angst (4*Jordidj1 en 1*Arrie)
23. 4
24. Pitbull - I Know You Want Me, Timber, Fireball en Give Me Everything (5*Arrie)
25. Shakira - Whenever Wherever, Underneath My Clothes, Hips Don't Lie, Beautiful Liar (5*Arrie)
26. 4: U2 - Beautiful Day en Elevation en The Saints Are Coming en Window in the Skies (3*musicfriek en 1*Arrie en 1*chevy93)

Arrie 44
Hacker 40
musicfreak 34
chevy93 11
ranboy 8
jordidj1 4
motel matches 4

zaaf schreef:
6. 6: Jan Smit! - Als de Morgen is Gekomen, Dan Volg je Haar Benen, Cupido, Ik zing dit lied voor jou alleen, Mi Rowsu, Op Weg Naar Geluk. (6*Chevy93 en 1*Arrie)
Jan Smit zat trouwens ook bij Artiesten voor Azië.

edit: ik heb een Van Goghje gedaan na het beluisteren van dit nummer.

chevy93 schreef:
(quote)
Jan Smit zat trouwens ook bij Artiesten voor Azië.

edit: ik heb een Van Goghje gedaan na het beluisteren van dit nummer.

En Marco B zat ook bij One Thousand Voices

aanvulling The Beatles

Let It Be\
The Ballad of John and Yoko
Paperback Writer
Daytripper

10 The Cats - Be My Day + Where Have I Been Wrong ?

1. Beatles - All You Need Is Love

zaaf
Even eten...

Arrie schreef:
(quote)

En Marco B zat ook bij One Thousand Voices
En bij Michael Jackson zou eigenlijk ook wel We Are the World mogen gezien zijn contributie daaraan.

Bruno Mars: Nothin' on You, Billionaire, Just the Way You Are, Grenade

Bee Gees 5 stuks ?

Stayin' Alive
Massachussets
World
Words
en nog ééntje...

Hacker schreef:
Bee Gees 5 stuks ?

Stayin' Alive
Massachussets
World
Words
en nog ééntje...

Don't Forget to Remember? Volgens mij hadden er in ieder geval in de sixties nog één,

Come Together is toch een Beatle 1-hit? ;p

Calvin Harris misschien? Of Avicii?

Elton john: nikita, candle in the wind, don't let the sun go down on me, don't go breaking my heart

Spice girls: wannabe, say you'll be there, 2 become 1, spice up your life

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:59 uur

geplaatst: vandaag om 21:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.