Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2017, 10:25 uur
Poek schreef:
9 Postmen - We are all alone tonight
9 Postmen - We are all alone tonight
Is dat een bestaand nummer? Ik ken het iig niet, en Google ook niet. Je zoekt wel in de goede richting qua omschrijving.
0
geplaatst: 7 december 2017, 10:27 uur
Ik ken het ook niet
En mijn Underworldkennis blijkt ook al zeer beperkt....
En mijn Underworldkennis blijkt ook al zeer beperkt....
0
geplaatst: 7 december 2017, 10:29 uur
Nou ja, als je hem nog even aan het juiste nummer koppelt, heb je iig een half puntje voor de artiest

0
geplaatst: 7 december 2017, 10:42 uur
1
geplaatst: 7 december 2017, 10:43 uur
Oh sorry, dus: 9. The Postal Service - The District Sleeps Alone Tonight
0
geplaatst: 7 december 2017, 11:15 uur
Volgens mij waren we er al over uit dat 10 van Underworld is. Had zelf The Herd - From the Underworld in gedachten maar dat is het dus niet.
0
geplaatst: 7 december 2017, 11:20 uur
Oja, natuurlijk.
En Underworld bij 10.
En ik dacht aan Parliament bij 8, maar daar ken ik geen nummers van.
En Underworld bij 10.
En ik dacht aan Parliament bij 8, maar daar ken ik geen nummers van.
0
geplaatst: 7 december 2017, 11:29 uur
Underworld op 10 is goed, Parliament op 8 niet.
Die had ik wel verwacht, maar de omschrijving past beter bij dit nummer. Anders had ik wel Hades met paarden gezegd
Arrie schreef:
Volgens mij waren we er al over uit dat 10 van Underworld is. Had zelf The Herd - From the Underworld in gedachten maar dat is het dus niet.
Die had ik wel verwacht, maar de omschrijving past beter bij dit nummer. Anders had ik wel Hades met paarden gezegd

0
geplaatst: 7 december 2017, 12:19 uur
Ja, sorry, ik ben bij Funkadelic blijven hangen. Maar als Parliament een nummer a la Maggot Brain heeft, hou ik me aanbevolen.
0
geplaatst: 7 december 2017, 18:27 uur
Onder het mom: beter goed gejat, dan slecht bedacht; hierbij een rondje cryptische omschrijvingen van nummers. De nummers staan op alfabetische volgorde.
1. Romantisch vliegen door het ruimte-tijd-continuüm
2. Deze vaklieden zijn altijd bij je in de buurt - Carpenters - (They Long to Be) Close to You (Hacker)
3. Deze gezette denksporter verandert nog wel weer eens van mening - Chubby Checker - Let's Twist Again (Poek)
4. Adellijk sportveld - Lorde - Tennis Court (Koenr)
5. Toen hij uit zijn benarde situatie verlost was, ging hij de oceaan over Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia (ranboy)
6. Het zou anders ook wel een erg schrale tapa worden
7. Maar overdag musiceren ze gewoon akoestisch - Orchestral Manoeuvres in the Dark - Electricity (Chevy93)
8. We worden vertegenwoordigd door rare knaagdieren - The National - Pink Rabbits (Casartelli)
9. Al die ZZP’ers gaan vannacht eenzaam hun wijk in - The Postal Service - The District Sleeps Alone Tonight (Finidi)
10. Hades te paard - Underworld - Cowgirl (Poek + Chevy93)
Ok laat ze nog even staan, de nog niet geraden nummers zijn volgens mij redelijk bekend. Ze staan iig op een na allemaal in de MuMe-ladder, en de laatste is een bekende top 40-hit uit de 90's.
2. Deze vaklieden zijn altijd bij je in de buurt - Carpenters - (They Long to Be) Close to You (Hacker)
3. Deze gezette denksporter verandert nog wel weer eens van mening - Chubby Checker - Let's Twist Again (Poek)
5. Toen hij uit zijn benarde situatie verlost was, ging hij de oceaan over Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia (ranboy)
7. Maar overdag musiceren ze gewoon akoestisch - Orchestral Manoeuvres in the Dark - Electricity (Chevy93)
8. We worden vertegenwoordigd door rare knaagdieren - The National - Pink Rabbits (Casartelli)
9. Al die ZZP’ers gaan vannacht eenzaam hun wijk in - The Postal Service - The District Sleeps Alone Tonight (Finidi)
Ok laat ze nog even staan, de nog niet geraden nummers zijn volgens mij redelijk bekend. Ze staan iig op een na allemaal in de MuMe-ladder, en de laatste is een bekende top 40-hit uit de 90's.
1
geplaatst: 7 december 2017, 19:09 uur
7. Maar overdag musiceren ze gewoon akoestisch
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Electricity?
0
geplaatst: 7 december 2017, 19:18 uur
Nog te raden:
Hints:
1. Dat vliegen doen ze in een groep
6. Denk aan de oertapa, die ruim voor de calamares en albondigas Nederland veroverde
Verder is het spannend. Poek en Chevy leiden samen met 1,5 punt, maar iedereen kan nog winnen.
Hints:
1. Dat vliegen doen ze in een groep
6. Denk aan de oertapa, die ruim voor de calamares en albondigas Nederland veroverde
Verder is het spannend. Poek en Chevy leiden samen met 1,5 punt, maar iedereen kan nog winnen.
0
geplaatst: 7 december 2017, 19:24 uur
motel matches schreef:
Olive - you're not alone
Olive - you're not alone
Deze had ik ook bedacht, maar ik snapte niet waarom het goed zou kunnen zijn. Nu dus wel (dat 'schraal' zette mij op het verkeerde been).
0
geplaatst: 7 december 2017, 19:26 uur
ranboy schreef:
Deze had ik ook bedacht, maar ik snapte niet waarom het goed zou kunnen zijn. Nu dus wel (dat 'schraal' zette mij op het verkeerde been).
(quote)
Als je maar één olijf in je schaaltje krijgt, is dat best wel schraal

0
geplaatst: 7 december 2017, 19:32 uur
We zijn compleet!
1. Romantisch vliegen door het ruimte-tijd-continuüm - A Flock of Seagulls - Space Age Love Song (Justus18 + ranboy)
6. Het zou anders ook wel een erg schrale tapa worden - Olive - You're Not Alone (motel matches)
We hebben een vrij genivelleerde eindstand
1. Chevy93 1,5
Poek 1,5
Ranboy 1,5
4 Casartelli 1
Finidi 1
Hacker 1
Koenr 1
Motel matches 1
10 Justus18 0,5
Edgar 18 heeft nog een vraag tegoed, anders mogen de 3 winnaars uitmaken wie de volgende vraag mag stellen.
1. Romantisch vliegen door het ruimte-tijd-continuüm - A Flock of Seagulls - Space Age Love Song (Justus18 + ranboy)
6. Het zou anders ook wel een erg schrale tapa worden - Olive - You're Not Alone (motel matches)
We hebben een vrij genivelleerde eindstand
1. Chevy93 1,5
Poek 1,5
Ranboy 1,5
4 Casartelli 1
Finidi 1
Hacker 1
Koenr 1
Motel matches 1
10 Justus18 0,5
Edgar 18 heeft nog een vraag tegoed, anders mogen de 3 winnaars uitmaken wie de volgende vraag mag stellen.
0
geplaatst: 7 december 2017, 19:33 uur
Ik heb geen vraag paraat en ben zo weg, dus wat mij betreft gaat iemand anders. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.