Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2017, 20:00 uur
Leuke vraag dit! Het valt me wel op dat de antwoorden nooit uit de jaren 60 of 70 zijn. Is daar een verklaring voor (bijv. dat Nederland in die jaren veel dichter bij de Engelse lijst bleef). Of zijn die jaren bij de samenstelling van de vraag niet (zo grondig) meegenomen?
0
geplaatst: 8 december 2017, 20:02 uur
Vanavond ben ik er niet (Ik zit bij spinvis). Dus eventuele reacties pas laat vanavond. Nog een hint: voor de band die ook een duo is, moet je het in de elektronische hoek zoeken, bij de andere band denk je aan drank en bij het duo aan the voice/idols
0
geplaatst: 8 december 2017, 20:04 uur
ranboy schreef:
Leuke vraag dit! Het valt me wel op dat de antwoorden nooit uit de jaren 60 of 70 zijn. Is daar een verklaring voor (bijv. dat Nederland in die jaren veel dichter bij de Engelse lijst bleef). Of zijn die jaren bij de samenstelling van de vraag niet (zo grondig) meegenomen?
Viel mij ook op. Ik heb ze wel gezocht, maar niet gevonden. De britse hitlijsten uit de jaren 60 en vooral 70 lijken erg op de onze. In de jaren 90 (de britpopjaren) een stuk minder.
0
geplaatst: 8 december 2017, 20:22 uur
Holy shit, daar dacht ik ook aan, maar kon me niet voorstellen dat die zoveel hits hadden 
The Pogues?

The Pogues?
0
geplaatst: 8 december 2017, 21:18 uur
Ik heb een paar singles van Embrace wel veel gedraaid, vooral All You Good Good People. Maar ik zou er niet meer dan 3 van ze kunnen opnoemen, laat staan 18.
Wellicht dat de Dubliners er nog in staan?
Wellicht dat de Dubliners er nog in staan?
0
geplaatst: 8 december 2017, 22:56 uur
Goh, nooit van gehoord maar het lijkt idd te kloppen.
Moeten we dus alleen nog het duo met twee verschillende namen, die een link met The Voice/Idols heeft?
Moeten we dus alleen nog het duo met twee verschillende namen, die een link met The Voice/Idols heeft?
0
geplaatst: 8 december 2017, 22:57 uur
Heel goed. Willen jullie de laatste nog raden of zal ik het maar zeggen?
0
geplaatst: 8 december 2017, 23:00 uur
Een laatste tip. Het is het olijke duo dat vaak in de coulissen commentaar geeft bij talentenshows op bbc
0
geplaatst: 8 december 2017, 23:00 uur
Ik heb de single van Tequila nog, leuk nummer. Zat een keer in de Posthoornkerkquiz als ik me niet vergis.
Maar zonder hint was ik er nooit opgekomen en dat gaat met de laatste al helemaal niet gebeuren...
edit: zie nu de hint... ik heb dus echt vanavond nog die lui in beeld gezien (YouTube), maar geen flauw idee hoe ze heten.
Maar zonder hint was ik er nooit opgekomen en dat gaat met de laatste al helemaal niet gebeuren...
edit: zie nu de hint... ik heb dus echt vanavond nog die lui in beeld gezien (YouTube), maar geen flauw idee hoe ze heten.
0
geplaatst: 8 december 2017, 23:02 uur
Hmm, ik heb vorig jaar nog best veel naar The Voice UK gekeken, maar ik weet niet of ze daar ook in zaten. Ik kan me niet zoiets herinneren.
0
geplaatst: 8 december 2017, 23:20 uur
Pj en Duncan
wel aan gedacht eerder vandaag, want zij hadden ook mid 90s al wat hitjes (toen keek ik elke maandag hitlist uk op MTV). Maar geen idee dat zij dit ook waren. Dacht dat het na 96 ofzo wel klaar was.
wel aan gedacht eerder vandaag, want zij hadden ook mid 90s al wat hitjes (toen keek ik elke maandag hitlist uk op MTV). Maar geen idee dat zij dit ook waren. Dacht dat het na 96 ofzo wel klaar was.
0
geplaatst: 8 december 2017, 23:22 uur
Even een snelle want ik zit in de trein en kom niet meer achter een computer vandaag.
Ik luister nu naar Pip Blom, maar in welke band (die niet zo lang geleden weer eens in Engeland tourde) zat haar vader Erwin eigenlijk?
Ik luister nu naar Pip Blom, maar in welke band (die niet zo lang geleden weer eens in Engeland tourde) zat haar vader Erwin eigenlijk?
0
zaaf
geplaatst: 9 december 2017, 00:01 uur
Ik duik weer even de oudheid in:
Welke Nederlandse artiesten namen een nummer op op een album uit de jaren 60 of 70 met het woord welterusten?
op volgorde van jaartal:
1965 Boudewijn de Groot (Welterusten Mijnheer de President) Koenr
1967 Wim Sonneveld (Welterusten) jordidj1
1969
1971 Ben Cramer (en Wilma - Welterusten) Kramer
1979
Welke Nederlandse artiesten namen een nummer op op een album uit de jaren 60 of 70 met het woord welterusten?
op volgorde van jaartal:
1965 Boudewijn de Groot (Welterusten Mijnheer de President) Koenr
1967 Wim Sonneveld (Welterusten) jordidj1
1969
1971 Ben Cramer (en Wilma - Welterusten) Kramer
1979
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.