Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 17:06 uur
Ik zou zeggen kalkoen, aangezien Cold Turkey een nummer van John Lennon solo is.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 18:24 uur
Aardbeien want Strawberry Fields staat niet op the White Album?
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 18:26 uur
Nee, aardbeien ook niet. De Beatles link is inmiddels wel duidelijk volgens mij
.
In de Beatles liedjes wordt nogal wat eten en drinken genoemd, welke van deze komt in geen enkel Beatles nummer voor?
.In de Beatles liedjes wordt nogal wat eten en drinken genoemd, welke van deze komt in geen enkel Beatles nummer voor?
1
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:03 uur
Tja, ik ga vanavond de hele discografie beluisteren en strepen als ik er eentje voorbij hoor komen
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:06 uur
Lijkt me an sich geen slecht streven. Uitstekende discografie, zeker aan te bevelen.
De meeste zul je overigens zonder veel moeite weg kunnen strepen. Mits je een beetje bekend bent met Beatles liedjes.
De meeste zul je overigens zonder veel moeite weg kunnen strepen. Mits je een beetje bekend bent met Beatles liedjes.
1
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:13 uur
Ik zou zeggen roerei, Paul McCartney schreef wel een liedje hierover maar herschreef dat als 'Yesterday'.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:15 uur
Sandokan-veld heeft hem goed en mag een nieuwe bedenken.
Scrumbled Eggs was de zeer bekende werktitel van Yesterday maar is als etenswaar nooit bezongen door de fab four.
Scrumbled Eggs was de zeer bekende werktitel van Yesterday maar is als etenswaar nooit bezongen door de fab four.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:25 uur
Ehm had ook niet echt iets paraat, dus heb even wat geïmproviseerd.
Dit decennium (en dan bedoel ik: vanaf 1 januari 2010) hebben er vijf (EDIT: zes) singles op nummer 1 gestaan in de Nederlandse top 40 waarvan de songtitel begint met de letter 'B'.
Wie kan ze uit zijn hoofd alle zes opnoemen?
(Mochten de goede antwoorden over meerdere users worden verdeeld, dan wint degene die de laatste van de zes goed raadt lijkt me.)
Dit decennium (en dan bedoel ik: vanaf 1 januari 2010) hebben er vijf (EDIT: zes) singles op nummer 1 gestaan in de Nederlandse top 40 waarvan de songtitel begint met de letter 'B'.
Wie kan ze uit zijn hoofd alle zes opnoemen?
(Mochten de goede antwoorden over meerdere users worden verdeeld, dan wint degene die de laatste van de zes goed raadt lijkt me.)
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:28 uur
Balada is alvast correct.
Ik dacht die trouwens niet te kennen, om na beluistering op Youtube na vijf seconden te denken: 'Oh ja, dat kutnummer.' Maar kennelijk waren er mensen blij mee, want het stond vanaf 12 mei 2012 maar liefst dertien weken op één.
Ik dacht die trouwens niet te kennen, om na beluistering op Youtube na vijf seconden te denken: 'Oh ja, dat kutnummer.' Maar kennelijk waren er mensen blij mee, want het stond vanaf 12 mei 2012 maar liefst dertien weken op één.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:39 uur
Ik moet zeggen dat de top 40 me al een tijdje niet meer interesseert maar ik kan iig Blame nog toevoegen van Calvin Harris en nog zo'n nono.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:44 uur
Klopt, 'Blame' stond in 2014 twee weken als hoogste genoteerd in de hitparade. De nono van dienst heette John Newman. Kennelijk.
Nog drie.
Nog drie.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:45 uur
Sandokan-veld schreef:
Ik dacht die trouwens niet te kennen, om na beluistering op Youtube na vijf seconden te denken: 'Oh ja, dat kutnummer.'
Ik dacht die trouwens niet te kennen, om na beluistering op Youtube na vijf seconden te denken: 'Oh ja, dat kutnummer.'
Haha precies hetzelfde hier

Ik ben overigens vrij zeker dat Blurred Lines ook een nummer 1-hit was.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:46 uur
Die ging door mijn hoofd maar ik denk dat die nooit op nummer één heeft gestaan. Had Blurred Lines geen concurrentie van Get Lucky?
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:46 uur
Edgar18 schreef:
Die ging door mijn hoofd maar ik denk dat die nooit op nummer één heeft gestaan. Had Blurred Lines geen concurrentie van Get Lucky?
Andersom, Get Lucky heeft nooit op één gestaan.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:48 uur
Inderdaad Arthur (en Arrie) Blurred Lines stond elf weken op 1 in 2013
SERVICEMEDEDELING: ik heb er eentje over het hoofd gezien, er zijn er totaal zes. Excuus, er moeten er dus nog drie worden geraden.
SERVICEMEDEDELING: ik heb er eentje over het hoofd gezien, er zijn er totaal zes. Excuus, er moeten er dus nog drie worden geraden.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:48 uur
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:50 uur
Dit is echt precies in mijn straatje, deze vraag, maar het is het soort vraag waar ik slecht in ben: uit je hoofd nummers oproepen. Op den duur ga ik er wel opkomen....
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:51 uur
Be the One heeft op nummer 1 in de Mega Top 50 gestaan maar niet in de Top 40 dus helaas...
(bij Blame is het trouwens precies andersom)
(bij Blame is het trouwens precies andersom)
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 20:00 uur
Arrie schreef:
Born This Way - Lady Gaga
Born This Way - Lady Gaga
Juist op deze kon ik niet komen. Terwijl ik juist wel een GaGa liefhebber ben

0
geplaatst: 11 augustus 2017, 20:02 uur
catdog schreef:
(quote)
Zelfs binnengekomen op één.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.