MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Ik zou zeggen kalkoen, aangezien Cold Turkey een nummer van John Lennon solo is.

Nope, geen kalkoen.

Ik gok op mashmallows, aangezien die niet bestaan.

Aardbeien want Strawberry Fields staat niet op the White Album?

Nee, aardbeien ook niet. De Beatles link is inmiddels wel duidelijk volgens mij .

In de Beatles liedjes wordt nogal wat eten en drinken genoemd, welke van deze komt in geen enkel Beatles nummer voor?

Tja, ik ga vanavond de hele discografie beluisteren en strepen als ik er eentje voorbij hoor komen

Lijkt me an sich geen slecht streven. Uitstekende discografie, zeker aan te bevelen.

De meeste zul je overigens zonder veel moeite weg kunnen strepen. Mits je een beetje bekend bent met Beatles liedjes.

Ik zou zeggen roerei, Paul McCartney schreef wel een liedje hierover maar herschreef dat als 'Yesterday'.

Sandokan-veld heeft hem goed en mag een nieuwe bedenken.

Scrumbled Eggs was de zeer bekende werktitel van Yesterday maar is als etenswaar nooit bezongen door de fab four.

Ehm had ook niet echt iets paraat, dus heb even wat geïmproviseerd.

Dit decennium (en dan bedoel ik: vanaf 1 januari 2010) hebben er vijf (EDIT: zes) singles op nummer 1 gestaan in de Nederlandse top 40 waarvan de songtitel begint met de letter 'B'.
Wie kan ze uit zijn hoofd alle zes opnoemen?

(Mochten de goede antwoorden over meerdere users worden verdeeld, dan wint degene die de laatste van de zes goed raadt lijkt me.)

Ik trap af met Balada. Over de rest ga ik nadenken.

Balada is alvast correct.

Ik dacht die trouwens niet te kennen, om na beluistering op Youtube na vijf seconden te denken: 'Oh ja, dat kutnummer.' Maar kennelijk waren er mensen blij mee, want het stond vanaf 12 mei 2012 maar liefst dertien weken op één.

Ik moet zeggen dat de top 40 me al een tijdje niet meer interesseert maar ik kan iig Blame nog toevoegen van Calvin Harris en nog zo'n nono.

Klopt, 'Blame' stond in 2014 twee weken als hoogste genoteerd in de hitparade. De nono van dienst heette John Newman. Kennelijk.

Nog drie.

Sandokan-veld schreef:
Ik dacht die trouwens niet te kennen, om na beluistering op Youtube na vijf seconden te denken: 'Oh ja, dat kutnummer.'

Haha precies hetzelfde hier

Ik ben overigens vrij zeker dat Blurred Lines ook een nummer 1-hit was.

Die ging door mijn hoofd maar ik denk dat die nooit op nummer één heeft gestaan. Had Blurred Lines geen concurrentie van Get Lucky?

Edgar18 schreef:
Die ging door mijn hoofd maar ik denk dat die nooit op nummer één heeft gestaan. Had Blurred Lines geen concurrentie van Get Lucky?

Andersom, Get Lucky heeft nooit op één gestaan.

Wow, en dat terwijl Get Lucky toch echt veel gaver is.

Inderdaad Arthur (en Arrie) Blurred Lines stond elf weken op 1 in 2013

SERVICEMEDEDELING: ik heb er eentje over het hoofd gezien, er zijn er totaal zes. Excuus, er moeten er dus nog drie worden geraden.

Edgar18 schreef:
Wow, en dat terwijl Get Lucky toch echt veel gaver is.

Oneens.

Dit is echt precies in mijn straatje, deze vraag, maar het is het soort vraag waar ik slecht in ben: uit je hoofd nummers oproepen. Op den duur ga ik er wel opkomen....

Be the One heeft op nummer 1 in de Mega Top 50 gestaan maar niet in de Top 40 dus helaas... (bij Blame is het trouwens precies andersom)

Leuk weetje! 'Be The One' is inderdaad geen van de zes.

Born This Way - Lady Gaga

Volgens mij ook nog Bumpy Ride en Billionaire

Jep dat zijn ze.

Well done. Aan catdog de eer.

Arrie schreef:
Born This Way - Lady Gaga

Juist op deze kon ik niet komen. Terwijl ik juist wel een GaGa liefhebber ben

catdog schreef:
(quote)

Juist op deze kon ik niet komen. Terwijl ik juist wel een GaGa liefhebber ben

Zelfs binnengekomen op één.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:18 uur

geplaatst: vandaag om 16:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.