MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Mede geschreven door diane warren

Hmm, zijn we nu opnieuw begonnen? Volgens mij had ik de vraag van Johnny Marr al half goed en ik had ook al een vraag in gedachten...

motel matches schreef:
Mede geschreven door diane warren
Nee

... en Herman staat met stip op 1 als vragensteller als er de eerstvolgende winnaar geen vraag heeft

herman schreef:
Hmm, zijn we nu opnieuw begonnen? Volgens mij had ik de vraag van Johnny Marr al half goed en ik had ook al een vraag in gedachten...

So much for eeuwigdurend

Al deze liedjes waren eigenlijk eerst voor iemand anders geschreven dan voor diegene die er een hit mee had. bv. Toxic was eigenlijk geschreven voor Kylie en volgens mij Umbrella voor Mary J. Blige. Die andere weet ik niet maar wellicht klopt het wel

Ja, dat is al verdraaid goed, weet je ook welke zich dan onderscheidt ?

De overeenkomst heb je dus al!

(Umbrella was overigens voor Britney Spears, Toxic inderdaad voor Kylie)

Yeah!

Dan gok ik dat Blondie het zelf heeft geschreven (met Moroder natuurlijk) voor in 1ste instantie iemand anders maar dat ze het uiteindelijk zelf heeft opgenomen.

Maar dit is wel een heel grote gok maar het klinkt eigenlijk best aannemelijk

Daar dacht ik ook aan.

Van twee andere weet ik voor wie ze geschreven zijn... ik zie dat vigil inmiddels een gok heeft gedaan dus dan doe ik maar een andere:

Kelly Clarkson - Since U Been Gone

Die zou het ook nog kunnen zijn, omdat het natuurlijk uit een wedstrijd is (X Factor) en ze van te voren niet wisten wie het liedje zou gaan uitvoeren

vigil schreef:
Yeah!

Dan gok ik dat Blondie het zelf heeft geschreven (met Moroder natuurlijk) voor in 1ste instantie iemand anders maar dat ze het uiteindelijk zelf heeft opgenomen.

Maar dit is wel een heel grote gok maar het klinkt eigenlijk best aannemelijk

Zooooo, wel ja zeg.

Jouw gok klopt niet helemaal (ander nummer en ook niet Herman's keuze) maar de argumentatie wel

Jij mag de volgende plaatsen, knappe score!

Alle nummers waren aan een andere artiest aangeboden, maar geweigerd. Achteraf hadden ze meestal wel spijt, want de nummers waren redelijk succesvol.

Call Me ; Stevie Nicks had geen interesse
Toxic ; Kylie Minoque had geen interesse
Since U Been Gone ; P!nk had geen interesse
Telephone ; Britney Spears had geen interesse
Umbrella ; Britney Spears had geen interesse
How Will I Know ; Janet Jackson had geen interesse

Van al deze nummers was Telephone door Lady GaGa zelf geschreven en aangeboden aan Britney Spears. Toen Britney het nummer weigerde heeft ze het maar zelf opgenomen (op een volgend album) en dat pakte redelijk goed uit. Op zich best een leuk feitje

20 Hit Songs Meant For Other Singers

Welke artiest/band kan de volgende Hitdossiercijfers overleggen:

juli 1990 nr 24
september 1990 nr 7
maart 1992 nr 1
september 1992 nr 12
februari 1994 nr 4
augustus 1994 nr 22

het nummer is uiteraard de hoogst behaalde positie in de Top 40, dit waren de enige noteringen.

Alanis Morrissette ?

Mr. Big?

Extreme?

Dr Alban?

Dr. Alban?

Damn, een fractie te laat!

twee keer fout, Alanis zou qua aantal hits wel kunnen maar die scoorde in 2002 bv nog een hit. Mr Big zit qua periode helemaal goed maar die scoorden minder hits (ik denk 2 zo uit mijn hoofd).

edit: Mr. Big waren er 3, even de Wild World cover vergeten

Haddaway?

Arrie schreef:
Damn, een fractie te laat!

Tja dat had ik net ook 2 keer met vigil...

jezus dat ging snel en Herman zit helemaal goed, Arnout uiteraard dan ook

Nog eentje voor de top 40 kenners.
Zie hier de bovenste 10 uit de jaarlijst van 1996.
Welke 10 nummers ontbreken er?

Wellicht lastig, maar ik probeer het eerst nog even zonder verdere hints... dat kan altijd nog.

JAARLIJST 1996

pos pnt hp wk binnenkomst Titel - Artiest
1 825 1 26 18-05-1996 Macarena [Bayside Boys Remix] - Los del Rio (Arrie)
2 713 1 23 27-07-1996 Banger hart - Rob de Nijs (vigil)
3 560 1 17 02-03-1996 Captain Jack - Captain Jack (Simon77)
4 492 1 15 29-06-1996 Killing Me Softly - Fugees (Joezer49263)
5 483 1 13 05-10-1996 I can't help myself (I love you I want you) - Kelly Family (ArthurDZ)
6 469 1 15 24-02-1996 Per spoor (Kedeng kedeng) - Guus Meeuwis & Vagant (vigil)
7 461 3 15 06-01-1996 Zonder jou - Simone Kleinsma & Paul de Leeuw (vigil)
8 443 3 14 17-02-1996 Children - Robert Miles (vigil)
9 440 2 15 13-07-1996 Mysterious Girl - Peter Andre ft. Bubbler Ranx (Casartelli)
10 416 1 13 24-08-1996 Wannabe - Spice Girls (luigifort)

De nummers die zijn geraden vul ik alvast in.

vigil schreef:
twee keer fout, Alanis zou qua aantal hits wel kunnen maar die scoorde in 2002 bv nog een hit. Mr Big zit qua periode helemaal goed maar die scoorden minder hits (ik denk 2 zo uit mijn hoofd).

edit: Mr. Big waren er 3, even de Wild World cover vergeten

Die wist ik juist nog wel, door Mr. Big heb ik dat nummer leren kennen. Ik was Just Take My Heart volstrekt vergeten. En nog steeds, geen idee meer hoe dat nummer klonk.

Joezer49263
Nr 1 = Fugees - Killing Me Softly ?
Nr 7 = Celine Dion - It's All Coming Back To Me ?

herman schreef:
(quote)

Die wist ik juist nog wel, door Mr. Big heb ik dat nummer leren kennen. Ik was Just Take My Heart volstrekt vergeten. En nog steeds, geen idee meer hoe dat nummer klonk.

Ik ben natuurlijk drie jaar ouder dan jou dus ik moest die 73 weken To Be With You op 1 "live" meemaken Just Take my Heart kwam daarna en dat is een veel beter nummer.

Ik vond To Be With You ook een verschrikkelijke ramp. Een van de ergste nummers ooit en we moesten m ook nog meezingen met muziekles . Elke week was ik weer de top 40 aan t checken of Under the Bridge van die 2e plek naar de 1e plek zou gaan en elke week weer tevergeefs

Joezer49263 schreef:
Nr 1 = Fugees - Killing Me Softly ?
Nr 7 = Celine Dion - It's All Coming Back To Me ?

Fugees staan in de top 10.
Celine Dion was de nummer 20.

Da's alvast 1 punt.

Bij nader inzien hoeft de precieze notitie niet geraden te worden, voordat iedereen straks gaat gokken. Dus ik vul de Fugees alvast in op de goede plek.

Los Del Rio - Macarena [Bayside Boys Remix]

En daar gaat de nummer 1 van het jaar

In de 90s scoorden enkel Dromen Zijn Bedrog en Het Is Een Nacht meer punten in de top 40.

1996 hhmm even ordenen in mijn hoofd, geen Borsato volgens mij dat jaar, wat dan wel?

ik denk:

nummer 10 Linda Roos en Jessica (kwamen snel maar gingen ook snel)
nummer 2 Rob de Nijs - Banger Hart (zomerhit)

verder veel Nederlandstalig.

Guus Meeuwis - Kedeng Kedeng
fluitsma & van Tijn - 15 miljoen mensen

misschien Paul de leeuw met Zonder Jou ook nog?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:33 uur

geplaatst: vandaag om 03:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.