MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Betty hutton

Tjonge, die naam klopt ook bij één van de nummers, knap hoor!

Betty Hutton had de Engelse versie van It's Oh So Quiet gemaakt (wat een vertaling is van een Duits nummer "Und jetzt ist es still").

Werd een tijd geleden gevraagd in een popquiz en daarom wist ik het nog

Ooohja. Ik kon er maar niet opkomen, ik kwam niet verder dan Betty. Ik zat met Betty Everett in m'n hoofd maar dat is een andere zangeres.

Ja, it's no good

Nog open staan:

Janis Joplin - Me & Bobby McGee
Whitney Houston - Step by Step

.... iemand nog een idee wie de originele versies heeft gemaakt?

Joezer49263
Kris Kristofferson - Me & Bobby McGee

Nee, beide niet.

Dat is toch een heel ander nummer? Maar die hebben idd ook een Step By Step.

origineel van Me & Bobby McGee is een 60s country nummer ... (artiest die mij niets zegt).

origineel van Step by Step is van een zangeres (van een succesvol 80s duo) die solo ging.

Ohja Annie Lennox

En ik had al het idee dat het in de countryhoek zat idd. Logisch ook, want het is geschreven door Kris Kristofferson. Misschien Faron Young?

Ik meen me trouwens te herinneren dat Annie ook backing vocals zingt op Whitney's cover.

Arrie schreef:
En ik had al het idee dat het in de countryhoek zat idd. Logisch ook, want het is geschreven door Kris Kristofferson. Misschien Faron Young?
Nee,

Annie Lennox was dus goed!

Arrie schreef:
Ik meen me trouwens te herinneren dat Annie ook backing vocals zingt op Whitney's cover.
Dat weet ik niet, zou kunnen ...

Porter Wagoner?

Nee,

Je hebt de beurt al wel verdiend, maar ik zal nog even wachten of iemand de laatste weet ...

Nee , ook geen Buck Owens. Laten we deze maar afronden, Arrie heeft 'm al dik verdiend!

Luigifort heeft achterhaald dat Phil Lynott er niet tussen hoorde (wel een beetje met geluk )

Arrie heeft zelfs vier originele artiesten achterhaald, motel matches ook één.

Ik had niet verwacht dat de originelen zo goed geraden zouden worden.

Nog even de antwoorden voor de volledigheid:

* Björk - It's Oh So Quiet; The original English version of this song came from Betty Hutton in 1951, and it was a cover and translation of a German song called "Und jetzt ist es still".
* Blondie - Tide Is High; original by The Paragons
* Jimi Hendrix - Hey You; original by The Leaves
* Aswad - Don't Turn Around; original by Tina Turner
* Whitney Houston - Step by Step; original by Annie Lennox
* Janis Joplin - Me & Bobby McGee; original by Roger Miller

Roger Miller - Me And Bobby McGee is de laatste ontbrekende. De versie van Janis Joplin is iets beter

Me and Bobby McGee is een popnummer dat op naam staat van de Amerikaanse liedjesschrijvers Kris Kristofferson en Fred Foster. Het is voor het eerst opgenomen door Roger Miller in 1969. De bekendste versie is die van Janis Joplin uit 1970, die na haar dood een nummer 1-hit werd in de Verenigde Staten.

Arrie is!

Die van King of the road?

Roger Miller heeft een nummer dat King of the Road heet ...

Ik haal Arrie en Roger altijd door elkaar

Oh Roger Miller, die heb je ook nog idd. En idd, die scoorde een grote hit met King of the Road, volgens mij zelfs #1 in de VS.

Ook The Best van Tina Turner was een cover. Het was een jaar eerder, 1988 dus, ook uitgebracht door een andere bekende zangeres die in Nederland tweemaal de top 10 heeft gehaald (in '78 en '84), maar merkwaardig genoeg flopte het in die versie totaal. Welke zangeres was dat?

Ik weet hem, maar duik zo onder de wol en heb morgenochtend ook niet echt tijd voor een nieuwe vraag. Iemand anders zal het vast ook wel weten, wellicht een van de ESF kenners van MuMe ?

Bonnie tyler?

Inderdaad Bonnie Tyler!

volgende vraag (we houden het tempo er lekker in)

Met zijn broers had hij 1 hit, solo waren dat er 5, maar pas toen hij iemand anders na ging doen haalde hij de top 10. Welke zanger zoek ik?

Tony Sherman?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:19 uur

geplaatst: vandaag om 08:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.