Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 14 september 2017, 17:52 uur
0
geplaatst: 14 september 2017, 17:53 uur
Nog verrassender vind ik trouwens dat Cracked Rear View van Hootie & the Blowfish op 14 staat.
0
geplaatst: 14 september 2017, 17:53 uur
Boston als één van de tien bestverkochte albums in de States is inderdaad vrij onverwacht! Ik dacht echt dat het Chicago ging zijn
Maar goed, ik ga aan de slag met een nieuwe vraag!
Maar goed, ik ga aan de slag met een nieuwe vraag!
0
geplaatst: 14 september 2017, 17:55 uur
Arrie schreef:
Garth Brooks valt net buiten de top 30 trouwens.
Garth Brooks valt net buiten de top 30 trouwens.
Met een studio-album wellicht, maar met een live-album zie ik hem wel in de top 10 staan.
https://www.riaa.com/gold-platinum/?tab_active=top_tallies&ttt=T1A#search_section
0
geplaatst: 14 september 2017, 17:56 uur
(quote)
Ah damn, die heb je inderdaad ook nog. Stuk populairder dan Boston, dus die is het waarschijnlijk.
Neen hoor, het is wel degelijk Boston, die zijn nog een stuk populairder blijkbaar!
0
geplaatst: 14 september 2017, 18:00 uur
herman schreef:
Met een studio-album wellicht, maar met een live-album zie ik hem wel in de top 10 staan.
https://www.riaa.com/gold-platinum/?tab_active=top_tallies&ttt=T1A#search_section
(quote)
Waarschijnlijk net hoe het gemeten wordt, die plaat staat hier veel lager.
0
geplaatst: 14 september 2017, 18:04 uur
Waarschijnlijk. Zit sowieso een verschil in het aantal dubbelalbums, maar No Fences heeft ook 17 miljoen exemplaren verkocht volgens RIAA. Wellicht zit er ook een verschil tussen platen die verscheept en daadwerkelijk verkocht worden.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 september 2017, 18:07 uur
Het mag hier op MuMe dan niet zo top of the bill zijn en misschien de tand des tijds ook wat minder doorstaan hebben dan sommige andere toptienalbums, maar het debuut van Boston was echt wel een heel grote...
0
geplaatst: 14 september 2017, 18:11 uur
Oké, geïnspireerd op de vorige vraag.
Wat was het bestverkopende album in de UK:
- In de jaren '60
- In de jaren '70
- In de jaren '80
- In de jaren '90
- In de jaren '00
Eén punt per goed antwoord.
Wat was het bestverkopende album in de UK:
- In de jaren '60
- In de jaren '70
- In de jaren '80
- In de jaren '90
- In de jaren '00
Eén punt per goed antwoord.
0
geplaatst: 14 september 2017, 18:15 uur
Ook niet! Al vermoed ik dat 21 wel het bestverkochte album van dit decennium zal blijken te zijn.
0
geplaatst: 14 september 2017, 18:17 uur
Norah Jones - Come Away With Me in de jaren '00? Volgens mij staat ie daar wel top 10.
0
geplaatst: 14 september 2017, 18:23 uur
Cliff Richard is daar ook best populair, maar of ie in toplijstjes voorkomt? geen idee...
0
geplaatst: 14 september 2017, 18:23 uur
60s zal wel gewoon Sgt. Pepper´s zijn, maar het was Engelbert die de beroemde singles van de eerste plek afhield dat jaar
0
geplaatst: 14 september 2017, 18:24 uur
Arrie schreef:
Voor de jaren '80 zou ik gewoon Thriller zeggen.
Voor de jaren '80 zou ik gewoon Thriller zeggen.
Vreemd genoeg was er in de jaren '80 een album dat nog beter verkocht dan Thriller in de UK, van Britse makerij!
Ondertussen haalt herman het eerste punt binnen: Morning Glory ging in de jaren '90 het meest over de toonbank in het Verenigd Koninkrijk! Edit: en ook een tweede punt is voor herman, dankzij Sgt. Peppers!
0
geplaatst: 14 september 2017, 18:26 uur
Nog drie te gaan!
- In de jaren '60: The Beatles - Sgt. Peppers (herman)
- In de jaren '70:
- In de jaren '80:
- In de jaren '90: Oasis - Morning Glory (herman)
- In de jaren '00:
- In de jaren '60: The Beatles - Sgt. Peppers (herman)
- In de jaren '70:
- In de jaren '80:
- In de jaren '90: Oasis - Morning Glory (herman)
- In de jaren '00:
0
Salvadore schreef:
Cliff Richard is daar ook best populair, maar of ie in toplijstjes voorkomt? geen idee...
Is meer een singlesartiest.
0
80s wellicht Dire Straits´Brothers in Arms, kan me herinneren dat die eind jaren ´80 in NL al een jaar of 5 in de album top 100 stond.
Dark Side of the Moon stond er toen overigens ook nog in, verbaast me dat die niet het best verkocht is in de 70s
Dark Side of the Moon stond er toen overigens ook nog in, verbaast me dat die niet het best verkocht is in de 70s
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.