MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:

Arrie schreef:
Garth Brooks valt net buiten de top 30 trouwens.

En terecht. ArthurDZ mag!

Nog verrassender vind ik trouwens dat Cracked Rear View van Hootie & the Blowfish op 14 staat.

Boston als één van de tien bestverkochte albums in de States is inderdaad vrij onverwacht! Ik dacht echt dat het Chicago ging zijn Maar goed, ik ga aan de slag met een nieuwe vraag!

Arrie schreef:
Garth Brooks valt net buiten de top 30 trouwens.

Met een studio-album wellicht, maar met een live-album zie ik hem wel in de top 10 staan.

https://www.riaa.com/gold-platinum/?tab_active=top_tallies&ttt=T1A#search_section

(quote)

Ah damn, die heb je inderdaad ook nog. Stuk populairder dan Boston, dus die is het waarschijnlijk.

Neen hoor, het is wel degelijk Boston, die zijn nog een stuk populairder blijkbaar!

herman schreef:
(quote)

Met een studio-album wellicht, maar met een live-album zie ik hem wel in de top 10 staan.

https://www.riaa.com/gold-platinum/?tab_active=top_tallies&ttt=T1A#search_section

Waarschijnlijk net hoe het gemeten wordt, die plaat staat hier veel lager.

Waarschijnlijk. Zit sowieso een verschil in het aantal dubbelalbums, maar No Fences heeft ook 17 miljoen exemplaren verkocht volgens RIAA. Wellicht zit er ook een verschil tussen platen die verscheept en daadwerkelijk verkocht worden.

Casartelli (moderator)
Het mag hier op MuMe dan niet zo top of the bill zijn en misschien de tand des tijds ook wat minder doorstaan hebben dan sommige andere toptienalbums, maar het debuut van Boston was echt wel een heel grote...

Oké, geïnspireerd op de vorige vraag.

Wat was het bestverkopende album in de UK:

- In de jaren '60
- In de jaren '70
- In de jaren '80
- In de jaren '90
- In de jaren '00

Eén punt per goed antwoord.

Queen 2 in 70

of bowie ziggy stardust in 70?

Beiden niet juist.

adele 19 in 00?

Ook niet! Al vermoed ik dat 21 wel het bestverkochte album van dit decennium zal blijken te zijn.

Elton John dan in 70 , ook met Yellow Brick Road

Norah Jones - Come Away With Me in de jaren '00? Volgens mij staat ie daar wel top 10.

Beatles in 60, maar welk album? abbey road?

Voor de jaren '80 zou ik gewoon Thriller zeggen.

70s Dark Side of the Moon

Joshua Tree
OK Computer
Back to Black van Amy

60s Engelbert Humperdinck?
90s Oasis - Morning Glory

Cliff Richard is daar ook best populair, maar of ie in toplijstjes voorkomt? geen idee...

60s zal wel gewoon Sgt. Pepper´s zijn, maar het was Engelbert die de beroemde singles van de eerste plek afhield dat jaar

90 oasis dan maar? oh die is al genoemd

Arrie schreef:
Voor de jaren '80 zou ik gewoon Thriller zeggen.

Vreemd genoeg was er in de jaren '80 een album dat nog beter verkocht dan Thriller in de UK, van Britse makerij!

Ondertussen haalt herman het eerste punt binnen: Morning Glory ging in de jaren '90 het meest over de toonbank in het Verenigd Koninkrijk! Edit: en ook een tweede punt is voor herman, dankzij Sgt. Peppers!

Ah ik wilde ook net Morning Glory gokken.

Nog drie te gaan!

- In de jaren '60: The Beatles - Sgt. Peppers (herman)
- In de jaren '70:
- In de jaren '80:
- In de jaren '90: Oasis - Morning Glory (herman)
- In de jaren '00:

Salvadore schreef:
Cliff Richard is daar ook best populair, maar of ie in toplijstjes voorkomt? geen idee...

Is meer een singlesartiest.

80s wellicht Dire Straits´Brothers in Arms, kan me herinneren dat die eind jaren ´80 in NL al een jaar of 5 in de album top 100 stond.

Dark Side of the Moon stond er toen overigens ook nog in, verbaast me dat die niet het best verkocht is in de 70s

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:23 uur

geplaatst: vandaag om 03:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.