MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Buddy holly
Marvin gaye
Elvis presley
James Brown
Madonna
Smokey Robinson

Welke Nederlandse artiest zou je kunnen toevoegen aan dit rijtje?

Weezer - Buddy Holly
Charlie Puth - Marvin Gaye
Danny Mirror - I Remember Elvis Presley
L.A. Style - James Brown Is Dead
Pet Shop Boys - She's Madonna
ABC - When Smokey Sings

Is dat de link? Dus een Top 40-hit over een Nederlandse artiest?

Zou zomaar kunnen

Johnny Jordaan?

(Tante Leen)

Heintje?

Die is sowieso goed! (alleen afwachten of er ineens meer goede antwoorden zijn )

Dit waren beide volgens mij geen top 40 hits met die titel

Ik zoek nog een top 40 hit met in de titel een Nederlandse artiest

Ik bedoel Heintje (Bau Mir Ein Schloss) van Wilma. Dus dan past Heintje toch in het rijtje?

Dat klopt, jij bent

Maar is er nog eentje, of had je Wilma/Heintje in gedachten?

Ik had Willy Alberti bedankt in gedachten

Ach ja natuurlijk! Was ik met Johnny Jordaan nog redelijk warm .

Er zijn vast nog wel meer, maar die kan ik zo 123 niet bedenken

In de jaren '80 ontstond er in de New Yorkse hiphopscene een vete, mogelijk door een misverstand. Een rapper bracht een plaatje uit over de wijk waar hij woonde, daarin rappend over hoe het allemaal begon. Vermoedelijk heeft hij het gewoon over het begin van de hiphopscene in die wijk, maar in een andere wijk interpreteerden ze het anders: ze dachten dat de rapper claimde dat het gehele genre in die wijk begonnen was, en daar namen ze aanstoot aan want het was toch echt in hún wijk begonnen. Ze kwamen al snel met een reactie.

Een vraag dus voor de hiphopkenners:
- Tussen welke twee New Yorkse wijken was deze vete?
- Met welk nummer begon het allemaal?
- Met welk nummer werd daarop gereageerd?
- In welke bekende hit uit de jaren '00 werd deze antwoordhit gesampled?

Ben geen hip hop kenner maar dacht dat de twee wijken Queens en Bronx waren ... ?

Beastie Boys - No Sleep Till Brooklyn? Antwoord zal sowieso uit the Bronx zijn gekomen, Grandmaster Flash & the Furious Five? Welk nummer kan ik zo even niet bedenken.

Salvadore schreef:
Ben geen hip hop kenner maar dacht dat de twee wijken Queens en Bronx waren ... ?

Dat is goed! De titels van de nummers verwijzen naar specifiekere wijken binnen Queens en The Bronx.

Compton? Zoals in Straight outta Compton. Of is dat in LA?

Had KRS One hier niet iets mee te maken (of komt-ie niet eens uit NY )?

ranboy schreef:
Compton? Zoals in Straight outta Compton. Of is dat in LA?

Dat ligt vlakbij L.A. inderdaad.

Fathead schreef:

Komt wel uit NY, maar of ie in de 80's al platen uitbracht, weet ik niet

Fathead schreef:

Correct! Daar overwoog ik ook nog naar te vragen. Het antwoordplaatje is van de groep waarin hij zijn carrière begon.

Owha, dat weet ik echt niet...

Voor KRS-One wil ik je eigenlijk al een punt geven, ik had die vraag er gewoon bij moeten zetten.

De artiest van het nummer dat het allemaal begon is overigens haast letterlijk alleen bekend omdat hij deze hele vete startte. Dus dat moet je echt weten, anders raad je het niet. De titel is nog wel te raden als je een bekende wijk in Queens kan raden waar best een aantal succesvolle hiphopartiesten vandaan komen.

Het antwoordplaatje is dus ook een specifiek gedeelte van The Bronx en de titel is ook letterlijk te horen (als sample) in een jaren '00-hit van een zangeres die daar vandaan komt, en met die hit die afkomst wilde benadrukken.

De vete is tussen Queensbridge en South Bronx. Het is gestart door het nummer The Bridge van MC Shan, waarop KRS One reageerde met het nummer South Bronx. Wat later gesampled is door Jennifer Lopez voor Jenny from the Block.

Heeft het kijken van al die hiphopdocu's de laatste tijd me toch wat opgeleverd

Een vraag dus voor de hiphopkenners:
- Tussen welke twee New Yorkse wijken was deze vete? "The Bridge" Wars, South Bronx vs. Queensbridge
- Met welk nummer begon het allemaal? Volgens mij heette die ook "The Bridge" van MC Shan. Die zat in de Juice Crew waar ook o.a. Big Daddy Kane en mijn favoriet Masta Ace inzaten. Prima collectief!
- Met welk nummer werd daarop gereageerd? Kom ik niet op
- In welke bekende hit uit de jaren '00 werd deze antwoordhit gesampled? Dat zal Jenny From The Block zijn.

Haha, drie seconden te laat

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:18 uur

geplaatst: vandaag om 23:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.