MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Vincent van Gogh en Ian Curtis zijn goed, andere twee niet

6 ... over niemand specifiek ?

DjFrankie (moderator)
10 Katy Perry

Salvadore schreef:
6 ... over niemand specifiek ?

Het wordt niet expliciet genoemd, maar er is een (redelijk bekende) artiest de aanleiding geweest voor dit nummer. Later is er pas de algemene feministische lading aan gegeven.

Oh, OK, ik ben benieuwd, dat wist ik niet.

Leuke vraag, maar met uitzondering van REM ken ik de andere nummers (tekstueel) niet goed ... gokken is vrijwel onmogelijk

DjFrankie (moderator)
1 Bob Dylan

Salvadore schreef:
Oh, OK, ik ben benieuwd, dat wist ik niet.

Leuke vraag, maar met uitzondering van REM ken ik de andere nummers (tekstueel) niet goed ... gokken is vrijwel onmogelijk

Ik zal tzt wat hints droppen, sommigen liggen niet voor de hand.

Perry en Dylan zijn niet goed

Naast de 3 door mij gegeven antwoorden, heb ik geen flauw idee, maar een gok kan geen kwaad :

4 = Queen Latifah ?

8 gaat over een Amerikaanse acteur/komiek die onder andere in Taxi een taxichauffeur uit Litouwen (of zo'n land) speelde. Ik kan zijn naam wel opzoeken maar dat mag niet

4. Eazy E, Dr. Dre en Jerry Heller (en eigenlijk ook MC Ren en DJ Yella)
5. Janis Joplin
8. Andy Kaufman

ranboy schreef:
8 gaat over een Amerikaanse acteur/komiek die onder andere in Taxi een taxichauffeur uit Litouwen (of zo'n land) speelde. Ik kan zijn naam wel opzoeken maar dat mag niet
De Niro?

2. Vincent Van Gogh

ArthurDZ schreef:

8. Andy Kauffman

wat Arthur zegt

ArthurDZ schreef:
4. Eazy E, Dr. Dre en Jerry Heller (en eigenlijk ook MC Ren en DJ Yella)
5. Janis Joplin
8. Andy Kaufman

3x correct, bij 4 vormen zij gezamenlijk natuurlijk N.W.A. (nadat Ice Cube eruit was gestapt).

1 Leonard Cohen ?

Ook niet.

Ik ga nu slapen, zal morgenochtend hints plaatsen voor de dan nog niet geraden nummers.

DjFrankie (moderator)
10 toch Michael Jackson

7 gaat volgens mij gewoon over OutKast zelf, dus vind ik opvallend in dit rijtje. Het enige dat me te binnen schiet is dat Spike Lee kort genoemd wordt.

3 - The Minutemen

6 Morrissey
9 Ian Curtis
10 John Mayer

Ward schreef:
7 gaat volgens mij gewoon over OutKast zelf, dus vind ik opvallend in dit rijtje. Het enige dat me te binnen schiet is dat Spike Lee kort genoemd wordt.

Was een beetje een flauwe, maar ze zingen inderdaad over zichzelf, dus correct. Ook de Minutemen zijn goed.

1. Persoon in kwestie was kort daarvoor overleden
6. Naast het zijn van een ware 'Ladykiller', heeft deze persoon een geschiedenis van functionele naaktloperij
10. Volgens Swift zelf is het juist satirisch bedoeld, als reactie op de mediaberichten over haar relatie met de persoon in kwestie

10 Harry Styles?

Arrie schreef:
10 Harry Styles?

Gokje:

6 Anthony Kiedis

1 Jeff Buckley?

Ward schreef:
Gokje:

6 Anthony Kiedis

Goed gegokt!

EDIT: Buckley ook, ff de score opmaken

Ward 4 goed
ArthurDZ 3
Hacker 2
Arrie 1

Ward mag!

Als ik zo thuis ben, zal ik ook de achtergrondverhalen typen

Als je hier op de site de top 50 van de jaren '10 opzoekt (dus op basis van gemiddelde, met minstens 20 stemmen), welke 10 albums staan dan bovenaan?

High Violet
The Suburbs
Good Kid, m.a.a.d City
Carrie & Lowell
Hand. Cannot. Erase.

En vast nog wel wat minder usual suspects, maar ik moet er nu vandoor - de achtergrondverhalen volgen dus ook later.

EDIT: Blackstar van Bowie wrs ook wel

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:39 uur

geplaatst: vandaag om 20:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.