MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Angus & Julia Stone - Down the Way?

Leonard Cohen - Old Ideas?

Titmeister schiet goed uit de startblokken met 4 goede antwoorden: Bowie (10), High Violet (9), Kendrick Lamar (7) en Steven Wilson (4).

Nick Cave - Push The Sky Away
Nick Cave - Skeleton Tree
Zesde Metaal - Ploegsteert
National - Trouble Will Find Me

Radiohead - Moon Shaped Pool

Nee, allemaal niet. Zit Push the Sky Away het dichtst bij op 24

To Pimp a Butterfly?
The Roots - undun?
The Roots - How I Got Over?

Is this the life we really wanted? roger waters

Ha die weet ik wel een paar , krijg je van die decennium games

Pure van Paul McCartney, Good kid van Kendrick en een van die albums van Jan Swerts

Marillion - FEAR?

Rudi S schreef:
Ha die weet ik wel een paar , krijg je van die decennium games

Pure van Paul McCartney, Good kid van Kendrick en een van die albums van Jan Swerts
Good kid was al genoemd, maar McCartney is helemaal juist. Sterker nog is de nummer 1.

Schaduwland - Jan Swerts

Johnny Marr schreef:
Schaduwland - Jan Swerts
Ook juist, namelijk op 3.

Ward schreef:
(quote)
Ook juist, namelijk op 3.

En terecht ook.

Johnny Marr schreef:
(quote)

En terecht ook.

Nou geef ons maar ons eigen Trijntje

Rudi S schreef:
(quote)

Nou geef ons maar ons eigen Trijntje

Ward schreef:
(quote)
Good kid was al genoemd, maar McCartney is helemaal juist. Sterker nog is de nummer 1.

Ik dacht dat verzamelaars niet meetelden voor de toplijsten?

Arrie schreef:
(quote)

Ik dacht dat verzamelaars niet meetelden voor de toplijsten?
Dacht ik ook, maar denk dat die alleen uitgesloten zijn voor de top 250.

Hmm ik ben bang dat de overige 4 genrespecifieke albums zijn, zal er eens over nadenken.

Zoals beloofd nog de achtergrondverhalen van de vorige vraag:

1. Mann zingt in dit nummer of ze iets had kunnen doen om haar vriend, Jeff Buckley, te kunnen redden.
2. De makkelijkste van de 10, denk ik, omdat zijn voornaam in de titel zat en een van zijn bekendste werken de bijtitel is. Heb hem toegevoegd omdat het de aanleiding was voor deze vraag, nadat ik een discussie had met een vriend die oprecht verbaasd was dat dit nummer over Vincent van Gogh gaat.
3. Heel het album Return to the Moon gaat over de fictieve karakters Didi Bloome en Michael, gebaseerd op D. Boon en Mike Watt van punkband The Minutemen. Dit is het enige nummer waar ze expliciet benoemd worden ('I've never been so alone, till I read that the Minutemen were dead').
4. Nadat Ice Cube N.W.A. verlaat vanwege een dispuut over de royalties, wordt hij op het album 100 Miles and Running gedist door zijn voormalige bandgenoten. Hij kaatst de bal vervolgens terug op No Vaseline: ‘You little maggot, Eazy E-turned-faggot/With your manager, fella - fuckin' MC Ren, Dr. Dre, and Yella’.
5. Het verhaal gaat dat Leonard Cohen in de lift van het Chelsea Hotel in New York en hem welbevallige dame tegenkwam (Janis Joplin dus), die op zoek was naar Kris Kristofferson. Waarop Cohen antwoordde: ‘Dan heb je geluk, want dat ben ik’. Het vervolg geeft zich te raden en daarop baseerde Cohen het nummer Chelsea Hotel No. 2
6. Ouwe charmeur Anthony Kiedis probeerde ooit eens Miki Berenyi, de leadzangeres van Lush, te versieren. Hoewel het nummer breder is getrokken naar alle ‘ladykillers’ in de wereld, was hij zo wel direct aanleiding voor haar om dit nummer te schrijven.
7. Zoals ik al aangaf, een flauwe. Andre 3000 en Big Boi bezingen elkaar en hoe ze samen Aquemini zijn.
8. Bekend R.E.M.-nummer over de komiek Andy Kaufman, die iedereen zo vaak in de zeik nam, dat men zelfs dacht dat hij zijn eigen dood in scene had gezet (wat dus niet het geval was).
9. Hommage aan de overleden Joy Division-zanger Ian Curtis.
10. Heel het album 1989 gaat over Swifts break-up met Harry Styles. Dit nummer beschrijft satirisch hoe elk detail van deze breuk uitgebreid door de media werd uitgelicht.

Misschien nog Airbag - All Rights Removed, proggers zijn meestal niet zo kritisch.

Edit: Melanie Di Biasio scoorde volgens mij ook bizar hoog, met beide albums (dus No Deal en Blackened Cities)

Titmeister schreef:
proggers zijn meestal niet zo kritisch.

Als het om jou gaat niet nee...

vigil schreef:
(quote)

Als het om jou gaat niet nee...

Bedoel je nou dat ik niet zo kritisch ben of dat proggers niet zo kritisch over mij zijn

Titmeister schreef:
Edit: Melanie Di Biasio scoorde volgens mij ook bizar hoog, met beide albums (dus No Deal en Blackened Cities)
Helaas, vallen er net buiten op 11 en 12.

Titmeister schreef:
(quote)

Bedoel je nou dat ik niet zo kritisch ben of dat proggers niet zo kritisch over mij zijn

Dat laatste

Hmmm, ik heb even gespiekt in die lijst, maar het lijkt me bijna niet te doen dat de nrs 5 en 8 (resp 27 en 23 stemmen ) hier genoemd zullen worden. Van die totaal 50 stemmen is er welgeteld één van een gebruiker die weleens aan dit spel mee doet.

Dus om de voortgang niet te veel te belemmeren, denk ik dat het goed is als Ward ons ( nou ja, niet mij i.i.g., want ik weet ze beide nu, dus mag niet meer meedoen ) helpt met wat tips ( ? ).

Zat inderdaad al over een eerste tip te denken. 5 en 8 zullen denk ik het lastigst zijn. Van nummer 8 had ik zelf nog nooit gehoord, maar bevat wel leden uit een band die een stuk bekender is.
Nummer 2 op de lijst heeft weinig stemmen (24), maar is wel een MuMe-fähige artiest/band. Nummer 6 heeft 156 stemmen en is met hele ruime afstand de bekendste artiest/band van de vier nog te raden albums.

De tips zijn dus dat de bands/artiesten op MuMe wel aardig bekend zijn, behalve nummer 8 maar daar zijn de leden van bekend ? Wie kopt 'm in

Kun je misschien iets specifieks over de drie zeggen?

Ja, die nummer 6 is van een echt héél bekende band ( oh sorry... )

Smile sessions moet ook op 4,20 staan, tja is eigenlijk een oudje.
En Ploegsteert heeft ook hoge waardering maar meer dan 24 stemmen lijkt mij.
Die Belgische zangeres de Basio die scoort ook alleen maar 4.20 plus.

Haha vooruit ik zal iets specifieker worden.

2. Artiest is hier al genoemd, maar verkeerde album (24 stemmen)
5. Europese electronica (27 stemmen)
6. Band die hier bij iedereen bekend zal zijn, wiens bekendste album de 1000 stemmen aantikt (156 stemmen)
8. Bevat leden uit een redelijk bekende band, die vooral succesvol in de jaren '90 waren (23 stemmen)

Edit: 6 is inderdaad The Smile Sessions van The Beach Boys. Dus punt voor Rudi S

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:15 uur

geplaatst: vandaag om 19:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.