MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Doe ik allemaal in hetzelfde jaar behalve Sheena Easton.

Ja, het antwoord van Edgar18 is juist.

Allemaal geboren in 1958, behalve Sheena. Die is in 1959 geboren.

Evenals Madonna en Michael Jackson, maar dat wist iedereen vast al. Even nadenken over een nieuwe vraag.

Ja klopt, ik heb alle geboortejaren van MuMe artiesten paraat, dus als daar de volgende vraag over gaat zijn wij zo klaar

Tien liedjes die een bekende 'zwarte' sample bevatten. Welke soul/funk song wordt gebruikt in onderstaande tien nummers?

Amy Winehouse - Tears Dry on Their Own
Avicii - Levels
Cypress Hill - Insane in the Brain
Drake - Hotline Bling
Eminem - My Name Is
Kanye West - Jesus Walks
Katy Perry - Power
Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst
The Isley Brothers - Shout
Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin'

Let op, de meeste nummers bevatten meerdere samples maar het gaat hier om de soul/funk song die gebruikt is.

Drake = Timmy Thomas - Why Can't We Live Together
Eminem = Labi Siffre - I Got the...
Avicii = iets van Etta James...

Power van Katy Perry zegt me helemaal niks. Is dat een single geweest?

Nummer van het laatste album. Er was nogal wat over het feministisch karakter van het nummer te doen dus ik verwacht dat ie wel bekend genoeg is.

Eminem en Drake zijn goed. Vooral die van Labi Siffre is natuurlijk heel duidelijk (en bekend).

Edgar18 schreef:
Nummer van het laatste album. Er was nogal wat over het feministisch karakter van het nummer te doen dus ik verwacht dat ie wel bekend genoeg is.

Denk je dat echt? Mijn gok is dat vrijwel niemand het kent, maar misschien heb ik gewoon onder een steen geleefd/onderschat ik mijn mede-quizzers.

Arrie raadt net de enige 2 die ik ook wist

Wu-Tang is ook bekend, maar ik kom er niet op.

Nummer van Katy Perry ken ik ook niet.

Is het Something's Got a Hold on Me van Etta James?

Ik laat Katy nog even staan, mocht niemand het nummer kennen dan ruil ik hem om voor een ander.

Something's Got a Hold on Me is goed.

Ja, dat was even graven, maar ik wist dat het iets met 'Something' was.

Verder geen idee. De samples van Kanye, Kendrick en Wu-Tang zal ik ongetwijfeld weleens hebben gelezen/gehoord, maar er komt niks in me op.

Dat nummer van Katy ken ik wel, toffe productie van Jack Garratt, maar de sample. Volgens mij is die flink door de molen gehaald dus kom er ook niet op.

De rest overigens ook niet. Terwijl alle songs mij wel bekend zijn. Arrie noemt ook precies degene die ik wél wist

Ahja, ik was catdog even vergeten. Als iemand dat nummer van Katy zou kennen, is hij het inderdaad.

Kendrick vind ik zelf heel duidelijk, Kanye en Wu-Tang zijn lastiger. Bij de één betreft het de drumpartij en bij de andere een stuk(je) tekst.

Wu-Tang: Otis Redding & Carla Thomas - Tramp

Edgar18 schreef:
Ik laat Katy nog even staan, mocht niemand het nummer kennen

Dat nummer van dat helemaal zo slecht nog niet album heeft in ieder geval een Smokey Robinson sample, ik dacht dat Arnout deze wel zou weten.
Kanye en Kendrick heb ik uitgebreid onderzocht voor de bespreking vh sng vh jaar topic maar die laat ik even
Groetjes #team katy

Mogen we de nummers opzetten of is dat valsspelen? ?

Oke oke, het ligt aan mij, ik geef het toe!

Kendrick is Use Me van Bill Withers?

Wu-Tang is inderdaad Tramp van Carla en Otis, punt voor Ward. En Katy Perry gebruikt Smokey Robinson's Being With You. Omdat het niet zijn bekendste nummer is reken ik alleen Smokey goed. Punt voor Rudi S.

Kendrick is ook goed!

Amy Winehouse - Tears Dry on Their Own (Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't No Mountain High Enough) (catdog)
Avicii - Levels (Etta James - Something's Got a Hold On Me) (Arrie)
Cypress Hill - Insane in the Brain
Drake - Hotline Bling (Timmy Thomas - Why Can't We Live Together) (Arrie)
Eminem - My Name Is (Labi Siffre - I Got The ...) (Arrie)
Kanye West - Jesus Walks (Curtis Mayfield - (Don't Worry) if There's a Hell Below, We're All Going to Go) (Ward)
Katy Perry - Power (Smokey Robinson - Being With You) (Rudi S)
Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst (Bill Withers - Use Me) (Titmeister)
The Isley Brothers - Shout
Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin' (Otis Redding & Carla Thomas - Tramp) (Ward)

Zit in Shout overigens echt een sample? Dat nummer is uit eind jaren '50, konden ze toen al samplen?

De vier nummers die nog niet geraden zijn zijn allemaal vrij bekende nummers.

Kanye samplet die "niggers!" uit Curtis Mayfield - (Don't worry) if there's a hell below, we're all gonna go

Dat is hem Ward! En Shout leek me de makkelijkste Titmeister...

Titmeister schreef:
Zit in Shout overigens echt een sample? Dat nummer is uit eind jaren '50, konden ze toen al samplen?

Zal wel een interpolatie zijn ofzo?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:01 uur

geplaatst: vandaag om 22:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.