Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 30 september 2017, 11:51 uur
Nu ik erover nadenk: Is Tears Dry on Their Own niet Ain't No Mountain High Enough van Marvin Gaye?
0
geplaatst: 30 september 2017, 12:35 uur
We zoeken nog een nummer dat sowieso ouder is dan Shout uit '59 en een jaren '60 rif die terugkomt in Cypress Hill.
0
geplaatst: 30 september 2017, 19:13 uur
De Cypress Hill riff is de titeltrack van een funk album uit eind jaren '60. Die is Shout is echt heel makkelijk, ik verwacht dat die nog wel geraden wordt.
0
geplaatst: 30 september 2017, 20:48 uur
Cypress hill: Sly and the Family Stone met A whole new thing?
Isley Brothers echt geen flauw idee.
Isley Brothers echt geen flauw idee.
0
geplaatst: 30 september 2017, 22:43 uur
Edgar18 schreef:
Die is Shout is echt heel makkelijk, ik verwacht dat die nog wel geraden wordt.
Die is Shout is echt heel makkelijk, ik verwacht dat die nog wel geraden wordt.
Al de hele dag niet geraden, dus misschien toch maar een hint? Ik kan wel lukraak wat gokken, dus wellicht Dinah Washington?
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:22 uur
herman schreef:
Cypress hill: Sly and the Family Stone met A whole new thing?
Je bent er dichtbij. Cypress hill: Sly and the Family Stone met A whole new thing?
De sample in Shout betreft een stuk van de tekst (en melodie) dat letterlijk is overgenomen van een bekend nummer dat een jaar eerder uitkwam. Dat nummer reikte tot plek 7 in de Billboard 100 en haalde bovendien de eerste plaats in de R&B chart. Het nummer staat ook in Rolling Stones top 500 beste liedjes allertijden. In Nederland werd het geen hit maar met een van zijn andere nummers scoorde de artiest in kwestie wel een Nederlandse nummer één hit.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:26 uur
Reet petite 
Maar dat is niet de sample, dus een andere van Jackie

Maar dat is niet de sample, dus een andere van Jackie
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:28 uur
Of Wonderful World van Sam Cooke. Het zal dus iets van Jackie Wilson of Sam Cooke zijn inderdaad. Ik denk dan ook Jackie Wilson.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:30 uur
Als jullie tussen die twee twijfelen zou ik het wel weten. Één van beide heeft namelijk nooit op één gestaan in de top 40...
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:32 uur
Edgar18 schreef:
Als jullie tussen die twee twijfelen zou ik het wel weten. Één van beide heeft namelijk nooit op één gestaan in de top 40...
Reet Petite en Wonderful World waren allebei nummer 1-hits in de jaren '80, ben ik vrij zeker van.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:33 uur
Arrie schreef:
Reet Petite en Wonderful World waren allebei nummer 1-hits in de jaren '80, ben ik vrij zeker van.
(quote)
Ik ook beide midden jaren 80
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:35 uur
Arrie schreef:
Je hebt gelijk. Ik had in m'n hoofd dat één van beide op twee was blijven hangen, excuus.Reet Petite en Wonderful World waren allebei nummer 1-hits in de jaren '80, ben ik vrij zeker van.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:35 uur
Voor die ander trouwens wellicht Stand? Kan me daar niet meteen dat gitaarriffje in herinneren, maar het was wel een titeltrack van eind jaren '60.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:37 uur
Of anders Life, maar het wordt nu wel heel willekeurig gokken.
Ik zou van zowel Sam Cooke als Jackie Wilson verder geen ander 50s nummer kunnen noemen.
Ik zou van zowel Sam Cooke als Jackie Wilson verder geen ander 50s nummer kunnen noemen.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:37 uur
Maar ik denk sowieso wel dat het Jackie is. Mijn geheugen laat me alleen even in de steek wat betreft andere nummers van hem. Behalve dan Your Love Keeps Lifting Me Higher and Higher maar die is volgens mij uit de jaren '60.
1
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:38 uur
herman schreef:
Of anders Life, maar het wordt nu wel heel willekeurig gokken.
Life is goed.Of anders Life, maar het wordt nu wel heel willekeurig gokken.
En de laatste reken ik ook goed dan kunnen we door. Het is inderdaad Jackie Wilson met Lonely Teardrops. Luister beide liedjes maar eens terug, het is een-op-een overgenomen en daarom leek ie me ook makkelijk. Overigens was Shout ook echt een antwoord op Lonely Teardrops. Een 'call and response' zoals de Engelsen het zo mooi noemen.
Rudi was volgens mij de eerste die Jackie Wilson noemde. Ik zoek de uitslag er even bij.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:38 uur
Arrie schreef:
Maar ik denk sowieso wel dat het Jackie is. Mijn geheugen laat me alleen even in de steek wat betreft andere nummers van hem. Behalve dan Your Love Keeps Lifting Me Higher and Higher maar die is volgens mij uit de jaren '60.
juli 1967 dacht ik.
Ik ken bv. nog Whispers (are getting louder), maar die is ook uit 65 of 66.
Ik weet wel dat Reet Petite een hit was in 1957.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:42 uur
Amy Winehouse - Tears Dry on Their Own (Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't No Mountain High Enough) (catdog)
Avicii - Levels (Etta James - Something's Got a Hold On Me) (Arrie)
Cypress Hill - Insane in the Brain (Sly & The Family Stone - Life) (herman)
Drake - Hotline Bling (Timmy Thomas - Why Can't We Live Together) (Arrie)
Eminem - My Name Is (Labi Siffre - I Got The ...) (Arrie)
Kanye West - Jesus Walks (Curtis Mayfield - (Don't Worry) if There's a Hell Below, We're All Going to Go) (Ward)
Katy Perry - Power (Smokey Robinson - Being With You) (Rudi S)
Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst (Bill Withers - Use Me) (Titmeister)
The Isley Brothers - Shout (Jackie Wilson - Lonely Teardrops) (Rudi S)
Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin' (Otis Redding & Carla Thomas - Tramp) (Ward)
Arrie 3 punten
Ward 2 punten
Rudi S 2 punten
Titmeister 1 punt
catdog 1 punt
herman 1 punt
Avicii - Levels (Etta James - Something's Got a Hold On Me) (Arrie)
Cypress Hill - Insane in the Brain (Sly & The Family Stone - Life) (herman)
Drake - Hotline Bling (Timmy Thomas - Why Can't We Live Together) (Arrie)
Eminem - My Name Is (Labi Siffre - I Got The ...) (Arrie)
Kanye West - Jesus Walks (Curtis Mayfield - (Don't Worry) if There's a Hell Below, We're All Going to Go) (Ward)
Katy Perry - Power (Smokey Robinson - Being With You) (Rudi S)
Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst (Bill Withers - Use Me) (Titmeister)
The Isley Brothers - Shout (Jackie Wilson - Lonely Teardrops) (Rudi S)
Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin' (Otis Redding & Carla Thomas - Tramp) (Ward)
Arrie 3 punten
Ward 2 punten
Rudi S 2 punten
Titmeister 1 punt
catdog 1 punt
herman 1 punt
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:42 uur
Lonely Teardrops? Nooit van gehoord. Hoe is dat een makkelijke vraag?
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:43 uur
Arrie schreef:
Zet maar eens op, ik kan me moeilijk voorstellen dat je daar nog nooit van gehoord hebt.Lonely Teardrops? Nooit van gehoord. Hoe is dat een makkelijke vraag?
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:44 uur
Arrie schreef:
Omdat de vraag razendsnel is opgelost was hij blijkbaar best makkelijk

0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:44 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Zet maar eens op, ik kan me moeilijk voorstellen dat je daar nog nooit van gehoord hebt. Staat nu op, ik hoor hem voor het eerst. Ik herken idd wel wat The Isley Brothers hebben gebruikt.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:45 uur
Arrie schreef:
Staat nu op, ik hoor hem voor het eerst.
Verrassend...Staat nu op, ik hoor hem voor het eerst.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 12:36 uur
Al die ouwe troep ook. Tijd voor wat moderners.
Bij elke artiest, ook degene die je voor je gevoel altijd al hebt gekend, is er een moment dat je ze leert kennen, dat je voor het eerst iets van ze hoort. Tegenwoordig maken veel artiesten eerst naam als featuring op andermans tracks. Hier een lijstje van tien artiesten die hun eerste Top 40-hit scoorden als featuring. Maar op welke track, van wie?
1. Bruno Mars
2. Drake
3. Gers Pardoel
4. Jay-Z
5. Kendrick Lamar
6. Leila K
7. Lil Wayne
8. Missy Elliott
9. Ronnie Flex
10. Years & Years
Bij elke artiest, ook degene die je voor je gevoel altijd al hebt gekend, is er een moment dat je ze leert kennen, dat je voor het eerst iets van ze hoort. Tegenwoordig maken veel artiesten eerst naam als featuring op andermans tracks. Hier een lijstje van tien artiesten die hun eerste Top 40-hit scoorden als featuring. Maar op welke track, van wie?
1. Bruno Mars
2. Drake
3. Gers Pardoel
4. Jay-Z
5. Kendrick Lamar
6. Leila K
7. Lil Wayne
8. Missy Elliott
9. Ronnie Flex
10. Years & Years
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 12:38 uur
Bruno Mars: Nothing On You van B.O.B.
Jay-Z: Heartbreaker van Mariah Carey
Jay-Z: Heartbreaker van Mariah Carey
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.