MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Shout van de Isley Brothers door The Beatles en The Trammps?
Al heb ik geen idee wie er in die tweede zit en of het voor supergroep door zou kunnen gaan.

The Beatles
Een supergroep, dat zijn toch succesvolle muzikanten die gaan samenwerken?
Of gebruikt vigil een ander kader,
Ik denk TW, Blind Faith, SPDG, Asia, ELP.

Moet wel iets van Chuck Berry zijn toch?

Carol? door de Stones en de Beatles?

Rudi S schreef:

Of gebruikt vigil een ander kader,
Ik denk TW, Blind Faith, SPDG, Asia, ELP.

Precies! Dat is de enige echte juiste benaming.

Santana is geen supergroup al zijn er natuurlijk wel muzikanten begonnen die later erg populair werden

Ja, leek me ook. Ik zat zelf te denken aan Peter Gunn door ELP, maar geen idee van wanneer dat is of wie het verder gedaan heeft.

Joezer49263
Is het nummer Peter Gunn ?

Van ELP en ????

edit : hahaha, gelijk met Arrie

Art of Noise dan!

Dat is inderdaad van eind '50s origineel.

Haha dat zal wel goed zijn als die 'm ook hebben, Trevor Horn en die gast van 10cc

Ah ik kon verder Trevorn Horn niemand bedenken die daar in zat... maar als er iemand van 10cc in zit dan zou het wel eens goed kunnen zijn.

herman schreef:
Ah ik kon verder Trevorn Horn niemand bedenken die daar in zat... maar als er iemand van 10cc in zit dan zou het wel eens goed kunnen zijn.
Zeker, was laatst nog genoemd in een docu over 10cc bij Het Uur van de Wolf.

Inderdaad het is goed!

Art of Noise is dan wel een iets minder traditionele supergroup want er zat/zit ook een topjournalist bij en sessiemuzikanten die tot de creme de la creme behoorden. Ze zijn tot Art of Noise gekomen omdat de groep samen gebracht was om de plaat Lexicon of love te maken van ABC, dit was een extreem groot succes.

Peter Gunn is waarschijnlijk van ELP het bekendst maar de Art of Noise versie was bv ook een dikke Top 10 hit in o.a. Engeland, Ierland en Oostenrijk.

Peter Gunn Theme (zoals het officieel heet) is in 1959 uitgebracht door Henry Mancini voor de tv serie/film Peter Gunn. De gitaarpartij is van Duane Eddy en die speelt ook weer mee als gast op de Art of Noise single. Mancini won er een Emmy Award en twee Grammys mee

Herman mag!

Ik had geen idee dus even opgezocht hoe het zat: Lol Creme zat er een paar jaar bij toen Art of Noise in 1998 een reünie deed.

Zonder het bericht van Arrie was ik er niet opgekomen, dus wat mij betreft mag hij...

Ja maar op Art of Noise was ik dan weer nooit gekomen.

Casartelli (moderator)
Doe ik even een snelle tussen de beleefdheden door.

Terug naar de Achterhoek. We hebben het hier eerder al over Arthur Conley en over Normaal & de Zangeres Zonder Naam gehad. Er woont nog een internationaal bekende rocker in deze Oost-Gelderse landstreek, meer bepaald in Aalten. Wie?

aaahhahahaaahhaa SANDER

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
aaahhahahaaahhaa SANDER
een kenner!

De band kan ik je zo geven, de naam van de beste man helaas niet .

Angus Young.

Yep, zijn vriendin is Nederlands.

Mijn vrouw komt uit de Achterhoek

Ha,ha inside information ook nog AC/DC fan?

NIeuwe vraag:

U2 zette in 1983 een klein platenlabel op, genaamd Mother Records, welke band bracht als eerste een single op dit label uit?

Mijn vrouw is geen fan van AC/DC, maar ze zijn daar wel heel populair, haar neef is groot fan, ook van Status Quo trouwens, volgens mij doen beide bands het goed in de Achterhoek.

Wellicht de vrienden van Virgin Prunes?

Nee, niet juist.

DjFrankie (moderator)
In Tua Nua? Of the Alarm

In Tua Nua is goed!DjFrankie

DjFrankie (moderator)
The Domino State is een indie band uit The UK. De broer van de gitarist zit in een veel bekendere band. Welke?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:43 uur

geplaatst: vandaag om 00:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.