Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 16 augustus 2017, 21:18 uur
trebremmit schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat King of My Castle een Freudiaans nummer is, maar goed dan gok ik die toch maar.
Ik kan me niet voorstellen dat King of My Castle een Freudiaans nummer is, maar goed dan gok ik die toch maar.
Ik kan niet terugvinden dat Wamdue Project er zelf iets over heeft gezegd maar het schijnt te verwijzen naar de volgende uitspraak van Freud: "das Ich ist nicht Herr im eigenen Hause." Waar Wamdue Project het dus blijkbaar niet mee eens was.
Hij zal er verder niet al te diepzinnige bedoelingen mee hebben gehad. Hoe dan ook: je mag de volgende vraag bedenken!
0
geplaatst: 16 augustus 2017, 21:28 uur
Grappig, zo kom je nog eens achter iets, als Edgar het niet had gezegd was ik er ook niet op doorgegaan denk ik.
Volgende vraag komt zo.
Volgende vraag komt zo.
0
geplaatst: 16 augustus 2017, 22:09 uur
Skik hun grootste hit was Op Fietse, er is zelfs een Op Fietste route uit ontstaan.
In dit nummer noemt Lohues ongeveer tien dorpen op in Drenthe waar hij langs fietst. Om het niet te moeilijk te maken vraag ik om vier plaatsnamen uit dat nummer.
In dit nummer noemt Lohues ongeveer tien dorpen op in Drenthe waar hij langs fietst. Om het niet te moeilijk te maken vraag ik om vier plaatsnamen uit dat nummer.
0
geplaatst: 16 augustus 2017, 22:11 uur
Als het te moeilijk is mag je van mij het nummer ook luisteren. 

0
geplaatst: 16 augustus 2017, 22:14 uur
Erica? Grollo? Verder kom ik ook niet. Wel een leuke vraag.
0
geplaatst: 16 augustus 2017, 22:21 uur
Ik versta daar een hoop niet van, maar ik dacht eerst dat beulzand (zal wel niet) ook een plaats was.
Diphoorn en Klazienaveen ( welk tv programma hoorde daar ook al weer bij) in ieder geval, toch?
Goede vraag, maar wel een voor een held
Diphoorn en Klazienaveen ( welk tv programma hoorde daar ook al weer bij) in ieder geval, toch?
Goede vraag, maar wel een voor een held

0
geplaatst: 16 augustus 2017, 22:23 uur
Zelfs die vraag ik me al af. Het enige wat me te binnenschiet is Oranje dorp want dat zingt hij zonder accent. Ook Amsterdam kom voorbij maar het lijkt me sterk dat die fietsroute daar langs zal gaan
0
geplaatst: 16 augustus 2017, 22:28 uur
vigil schreef:
Zelfs die vraag ik me al af. Het enige wat me te binnenschiet is Oranje dorp want dat zingt hij zonder accent. Ook Amsterdam kom voorbij maar het lijkt me sterk dat die fietsroute daar langs zal gaan
10 dorpen in Drenthe

0
geplaatst: 16 augustus 2017, 22:31 uur
Oranje Dorp en die 2 van mij zullen wel goed zijn, wie maakt 'm af.
Ik weet er zo geen meer.
Ik weet er zo geen meer.

0
geplaatst: 16 augustus 2017, 23:00 uur
Van mij mag vigil een nieuwe vraag bedenken, hij en Rudi S hadden beide twee goed. Respect 
Andere dorpen waren o.a nog, Weiteveen, Erm, Sleen, Veenoord , Barger-Oosterveld en Barger-Compas.
Fietsroute (E-bike) 210898: Op Fietse

Andere dorpen waren o.a nog, Weiteveen, Erm, Sleen, Veenoord , Barger-Oosterveld en Barger-Compas.
Fietsroute (E-bike) 210898: Op Fietse
0
geplaatst: 16 augustus 2017, 23:11 uur
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 augustus 2017, 23:12 uur
Ja, je hoort hem toch duidelijk zingen: ik heb de bat'rij vol met wind / ik heb ja niks te klagen
0
geplaatst: 17 augustus 2017, 08:20 uur
Supergroup
U kent ze wel.
Twee van dit soort Supergroupen die niets met elkaar te maken hadden scoorden met het zelfde lied een grote hit in diverse landen. Het lied was overigens een cover geschreven in 1959. Over welke 2 bands en welk liedje heb ik het.
U kent ze wel.
Twee van dit soort Supergroupen die niets met elkaar te maken hadden scoorden met het zelfde lied een grote hit in diverse landen. Het lied was overigens een cover geschreven in 1959. Over welke 2 bands en welk liedje heb ik het.
0
geplaatst: 17 augustus 2017, 09:08 uur
Somebody help me van de The Spencer Davis Group was een oude ska hit maar of die uit 1959 komt en ook nog een hit voor een andere groep is geweest 
Turn turn turn vd Byrds is ook zo'n oudere folk song die vaker is opgenomen, moeilijke deze.

Turn turn turn vd Byrds is ook zo'n oudere folk song die vaker is opgenomen, moeilijke deze.
0
geplaatst: 17 augustus 2017, 09:43 uur
Volgens mij heeft Pete Seeger dat wel rond 1959 geschreven, maar naast The Byrds zou ik niet zo snel een andere uitvoerende weten die voor supergroup kan doorgaan.
Maar anders wellicht Guantanamera? Ook al een ouder nummer, maar rond die tijd opgenomen door Pete Seeger en in de late 90s door Wycleff Jean en nog een groepje eromheen. En in de jaren '60 ook nog wel door diverse skagroepjes.
Maar anders wellicht Guantanamera? Ook al een ouder nummer, maar rond die tijd opgenomen door Pete Seeger en in de late 90s door Wycleff Jean en nog een groepje eromheen. En in de jaren '60 ook nog wel door diverse skagroepjes.
0
geplaatst: 17 augustus 2017, 09:45 uur
dat moest ik even googlen maar Guantanamera komt uit 1928 en Somebody Help Me (overigens ook van The Everly Brothers) uit 1966 en is ook geen cover van SDG want dit is speciaal voor hun geschreven. Turn Turn Turn is weliswaar eind jaren 50 geschreven (officieel jaartal volgens wiki onbekend) maar is niet goed.
0
Joezer49263
geplaatst: 17 augustus 2017, 10:27 uur
2 supergroepen + cover zelfde nummer + origineel uit 1959; dan denk ik aan de wat oubolliger muziekjes
, dus :
The Travelling Wilburys en The Highwaymen waarschijnlijk
maar welluk nummer...; nee, kan ik nu niet opkomen
, dus :The Travelling Wilburys en The Highwaymen waarschijnlijk
maar welluk nummer...; nee, kan ik nu niet opkomen

0
geplaatst: 17 augustus 2017, 10:36 uur
Dat waren toch allemaal country grootheden, dus waarschijnlijk wel in The U.S.A
maar in Nederland
maar in Nederland

0
Joezer49263
geplaatst: 17 augustus 2017, 10:41 uur
vigil schreef:
Twee Supergroupen die niets met elkaar te maken hadden scoorden met het zelfde lied een grote hit in diverse landen.
Twee Supergroupen die niets met elkaar te maken hadden scoorden met het zelfde lied een grote hit in diverse landen.
Er staat hier niet dat het in NL een hit was, maar wel in andere landen, dus waarom zou The Highwaymen niet kunnen dan... ?
0
geplaatst: 17 augustus 2017, 10:42 uur
"Well All Right" door Santana en Blind Faith. Origineel komt echter uit 1958
0
geplaatst: 17 augustus 2017, 10:47 uur
Santana is geen supergroep neem ik aan, anders
zou het kunnen, komt we all right uit 1958?
zou het kunnen, komt we all right uit 1958?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.