MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Het goede antwoord is nog niet gegeven. Het betreft een artiest waarover ooit door een Nederlander een verhaal is verteld waarvan het ook maar de vraag is of het wel op waarheid berust.

Otis

En zo roepen we nog wel een tijdje donkere artiesten die al lang geleden geboren zijn

Haha, jullie lopen gewoon de top 10 van Reijersen af.

Edgar18 schreef:
ooit door een Nederlander een verhaal is verteld waarvan het ook maar de vraag is of het wel op waarheid berust.

Die weet ik denk ik wel, Leo Blokhuis

Marvin gaye

Rudi S schreef:
(quote)

Die weet ik denk ik wel, Leo Blokhuis
Ja, of iemand die luistert naar de naam ... Edgar

Kunnen er zoveel zijn. Misschien niet eens per se ‘soul’. Dacht zelf aan Prince, maar die is iets later geboren dat zoiets nog taboe zou zijn denk ik.

Ja je moet het echt net weten, anders wordt het gewoon een willekeurig raadspelletje.

Sly Stone?

Arrie schreef:
Ja je moet het echt net weten, anders wordt het gewoon een willekeurig raadspelletje.

Zeker als het helemaal niet is gebeurd

DjFrankie (moderator)
Robert Johnson denk ik

R. Kelly

Het goede antwoord is nog steeds niet gegeven, een prestatie op zich.

De artiest in kwestie vertelde dit verhaal altijd aan de media maar het is later door zijn klasgenoten en vader ontkent. Dit was na de dood van de beste man, hij werd niet heel oud.

Jimi Hendrix?

Dat is hem inderdaad!

De Nederlander waar ik op doelde is Jules Deelder die nog graag het verhaal mag vertellen dat hij met Hendrix is doorgezakt en deze vervolgens bij hem op de bank is gecrasht.

Gezien de (gedeeltelijk) blanke vrouwen op de cover van Electric Ladyland had ik m moeten raden

Mijn vraag bestaat uit 2 delen. Moet te doen zijn:
1) Er hebben vijf winnende nummers van het Eurovisie Songfestival op 1 gestaan in de top 40. Noem van alle vijf de titel en de artiest.
2) Er zijn bovendien vier songfestivalwinnaars die met een of meer latere singles dan hun winnende nummer op 1 stonden in de top 40. Noem ook deze vier winnaars.

ABBA - Waterloo

Edit: laat maar, die stond nooit op één.

Buck Fizz - Making your mind up
Vicky Leandros - Après toi

Ik denk dat Waterloo niet op 1 heeft gestaan, maar ABBA heeft later natuurlijk wel op 1 gestaan.

Brotherhood of Man - Save Your Kisses for Me

Waterloo stond overigens wel op een in de concurrerende hitlijst die toen de Daverende Dertig heette. Maar bleef in de top 40 steken op 2 door Be My Day van The Cats.

Nicole eind bisschen frieden

Cliff Richard - Power to all our friends

Celine Dion won ook het songfestival om later pas op 1 te staan.

Edgar18 schreef:

Maar Cliff werd tweede op het songfestival, dacht ik.

Edgar18 schreef:

Is fout, want won het songfestival niet.

Cliff Richard heeft overigens wel de enige twee songfestival nummer 1-hits van niet winnaars gescoord. Met Congruatulations en deze.

Sandie Shaw - Puppet on a String?

Dat nummer van Bucks Fizz ... titel ?

En nu ga ik koken!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:32 uur

geplaatst: vandaag om 07:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.