Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 18:18 uur
Het goede antwoord is nog niet gegeven. Het betreft een artiest waarover ooit door een Nederlander een verhaal is verteld waarvan het ook maar de vraag is of het wel op waarheid berust.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 18:18 uur
Otis
En zo roepen we nog wel een tijdje donkere artiesten die al lang geleden geboren zijn
En zo roepen we nog wel een tijdje donkere artiesten die al lang geleden geboren zijn
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 18:22 uur
Edgar18 schreef:
ooit door een Nederlander een verhaal is verteld waarvan het ook maar de vraag is of het wel op waarheid berust.
ooit door een Nederlander een verhaal is verteld waarvan het ook maar de vraag is of het wel op waarheid berust.
Die weet ik denk ik wel, Leo Blokhuis

0
geplaatst: 1 oktober 2017, 18:37 uur
Kunnen er zoveel zijn. Misschien niet eens per se ‘soul’. Dacht zelf aan Prince, maar die is iets later geboren dat zoiets nog taboe zou zijn denk ik.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 18:42 uur
Ja je moet het echt net weten, anders wordt het gewoon een willekeurig raadspelletje.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 18:54 uur
Arrie schreef:
Ja je moet het echt net weten, anders wordt het gewoon een willekeurig raadspelletje.
Zeker als het helemaal niet is gebeurd

0
geplaatst: 1 oktober 2017, 19:08 uur
Het goede antwoord is nog steeds niet gegeven, een prestatie op zich.
De artiest in kwestie vertelde dit verhaal altijd aan de media maar het is later door zijn klasgenoten en vader ontkent. Dit was na de dood van de beste man, hij werd niet heel oud.
De artiest in kwestie vertelde dit verhaal altijd aan de media maar het is later door zijn klasgenoten en vader ontkent. Dit was na de dood van de beste man, hij werd niet heel oud.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 19:11 uur
Dat is hem inderdaad!
De Nederlander waar ik op doelde is Jules Deelder die nog graag het verhaal mag vertellen dat hij met Hendrix is doorgezakt en deze vervolgens bij hem op de bank is gecrasht.
De Nederlander waar ik op doelde is Jules Deelder die nog graag het verhaal mag vertellen dat hij met Hendrix is doorgezakt en deze vervolgens bij hem op de bank is gecrasht.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 19:20 uur
Gezien de (gedeeltelijk) blanke vrouwen op de cover van Electric Ladyland had ik m moeten raden 

0
geplaatst: 1 oktober 2017, 19:21 uur
Mijn vraag bestaat uit 2 delen. Moet te doen zijn:
1) Er hebben vijf winnende nummers van het Eurovisie Songfestival op 1 gestaan in de top 40. Noem van alle vijf de titel en de artiest.
2) Er zijn bovendien vier songfestivalwinnaars die met een of meer latere singles dan hun winnende nummer op 1 stonden in de top 40. Noem ook deze vier winnaars.
1) Er hebben vijf winnende nummers van het Eurovisie Songfestival op 1 gestaan in de top 40. Noem van alle vijf de titel en de artiest.
2) Er zijn bovendien vier songfestivalwinnaars die met een of meer latere singles dan hun winnende nummer op 1 stonden in de top 40. Noem ook deze vier winnaars.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 19:25 uur
Ik denk dat Waterloo niet op 1 heeft gestaan, maar ABBA heeft later natuurlijk wel op 1 gestaan.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 19:27 uur
Waterloo stond overigens wel op een in de concurrerende hitlijst die toen de Daverende Dertig heette. Maar bleef in de top 40 steken op 2 door Be My Day van The Cats.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 19:27 uur
Celine Dion won ook het songfestival om later pas op 1 te staan.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 19:28 uur
Edgar18 schreef:
Cliff Richard - Power to all our friends
Maar Cliff werd tweede op het songfestival, dacht ik.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 19:28 uur
Edgar18 schreef:
Is fout, want won het songfestival niet.
Cliff Richard heeft overigens wel de enige twee songfestival nummer 1-hits van niet winnaars gescoord. Met Congruatulations en deze.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.