Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 14:01 uur
Een aantal jaar geleden tijdens Serious Request was er ook een dj die onder een andere naam een kerstplaat uitbracht. Het werd aanvankelijk echter niet bekend gemaakt dat het om de betreffende dj ging, er werd gepretendeerd dat het om een opkomende Amerikaanse zanger ging, Het nummer, I'll Be There This Christmas, werd een paar weken grijsgedraaid op 3FM en haalde daardoor de top 10 van de Mega Top 50.
Wie bleek het uiteindelijk te zijn en wat was zijn alias?
Wie bleek het uiteindelijk te zijn en wat was zijn alias?
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 14:22 uur
Scorpion_21 schreef:
Gary Fomdeck - Gerard Ekdom. Eitje.
Gary Fomdeck - Gerard Ekdom. Eitje.
Ahja, ik vond het moeilijk om in te schatten hoe moeilijk ie was. Ik kon me ook wel voorstellen dat de meeste mensen geen idee zouden hebben.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 14:24 uur
Arrie schreef:
Ahja, ik vond het moeilijk om in te schatten hoe moeilijk ie was. Ik kon me ook wel voorstellen dat de meeste mensen geen idee zouden hebben.
(quote)
Vooral heel erg in het nieuws geweest toen en 2015 is voor mijn gevoel nog redelijk recent. Dus that's why
Maar misschien ben ik als journalist sowieso bovengemiddeld geinteresseerd in radiomakers.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 14:24 uur
Nooit van gehoord... Hadden we niet trouwens allebei goed net of vertel ik me? Niet dat het me uitmaakt, ik heb toch geen vraag paraat.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 14:26 uur
Nieuwe vraag:
Wat hebben Bryan en Ryan Adams opvallend genoeg (dus niet iets als hun schoenmaat) nog meer gemeen - behalve bijna hun naam?
Wat hebben Bryan en Ryan Adams opvallend genoeg (dus niet iets als hun schoenmaat) nog meer gemeen - behalve bijna hun naam?
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 14:29 uur
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 14:42 uur
DJ Magazine publiceert jaarlijks een top 100 van dj's, gekozen door het publiek (want via stemmen). Op een of andere manier heeft die top 100 een groot aanzien. De eerste top 100 was in 1997, dus we hebben er nu twintig gehad, en daarin hebben tien Nederlandse acts in de top 10 gestaan. Welke tien? Punt per goed antwoord, degene met de meeste punten wint. Bij gelijkspel een shoot-out.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 14:47 uur
Ik heb het overigens over acts omdat één van de tien een trio is. Dat is ook meteen de moeilijkste, ik betwijfel of ie geraden wordt. Die acts heeft slechts één heel klein hitje gescoord in de Nederlandse Top 40. De andere negen zijn wel solo-artiesten.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 14:49 uur
Dat zijn alvast vier goede antwoorden!
Tiesto, Armin en Hardwell hebben zelfs alledrie bovenaan gestaan.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 15:08 uur
Fathead schreef:
Martin Garrix? Afrojack?
Martin Garrix? Afrojack?
Ook die twee zijn correct. Garrix is de regerende nummer 1.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 15:21 uur
De resterende vier zijn het lastigst.
DJ nr. 1 stond in 2009 op de tiende plaats. In datzelfde jaar scoorde hij ook één van zijn grootste Top 40-hits: een samenwerking met Robbie Williams.
DJ nr. 2 stond in 2013 op de zevende plaats en in 2014 op de achtste plaats. Hij scoorde in 2013 ook een top 10-hit met een samenwerking met Avicii. In Engeland werd dat nummer zelfs een nummer 1-hit.
DJ nr. 3 stond in 2016 op de achtste plaats en heeft ook op de eerste plaats van de Engelse charts gestaan. In Nederland heeft hij slechts vier kleine Top 40-hitjes gescoord, waarvan twee vernoemd naar dieren en eentje in samenwerking met Tiesto.
Het trio is het moeilijkst. Zij stonden achtste in 2011, zevende in 2012 en tiende in 2012. Zij zaten samen met DJ Jurgen achter Alice Deejay, maar daar kwam ik ook net zelf pas achter. In de Top 40 bleef hun succes beperkt tot minihitje Till the Sky Falls Down uit 2008.
DJ nr. 1 stond in 2009 op de tiende plaats. In datzelfde jaar scoorde hij ook één van zijn grootste Top 40-hits: een samenwerking met Robbie Williams.
DJ nr. 2 stond in 2013 op de zevende plaats en in 2014 op de achtste plaats. Hij scoorde in 2013 ook een top 10-hit met een samenwerking met Avicii. In Engeland werd dat nummer zelfs een nummer 1-hit.
DJ nr. 3 stond in 2016 op de achtste plaats en heeft ook op de eerste plaats van de Engelse charts gestaan. In Nederland heeft hij slechts vier kleine Top 40-hitjes gescoord, waarvan twee vernoemd naar dieren en eentje in samenwerking met Tiesto.
Het trio is het moeilijkst. Zij stonden achtste in 2011, zevende in 2012 en tiende in 2012. Zij zaten samen met DJ Jurgen achter Alice Deejay, maar daar kwam ik ook net zelf pas achter. In de Top 40 bleef hun succes beperkt tot minihitje Till the Sky Falls Down uit 2008.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 15:30 uur
Oliver Heldens is goed gegokt!
Showtek ook wel, maar helaas toch fout. Ze hebben in het DJ Mag op de 17e plaats gestaan in 2014, dus ze zijn wel dichtbij geweest.
Showtek ook wel, maar helaas toch fout. Ze hebben in het DJ Mag op de 17e plaats gestaan in 2014, dus ze zijn wel dichtbij geweest.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 15:32 uur
Had Wessel van Diepen ook niet met Alice Deejay te maken? Maar ja, is geen trio.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 15:32 uur
De act is Nederlands maar hun artiestennaam is Engels en bevat de naam van een Duitse stad. Maar ze zijn behoorlijk onbekend gebleven, ondanks hun internationale succes.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 15:35 uur
herman schreef:
Had Wessel van Diepen ook niet met Alice Deejay te maken? Maar ja, is geen trio.
Ha, hij inderdaad ook al. Van het trio dat ik zoek waren twee voorheen een duo onder de naam Pronti & Kalmani en in die hoedanigheid maakten ze deel uit van Alice Deejay. Maar ik denk niet dat iemand hier iets aan heeft, want dit was voor mij ook nieuwe informatie.

0
geplaatst: 21 augustus 2017, 15:36 uur
Aaaah Pronti & Kalmani. Ik denk dat ik wel met zekerheid vast kan stellen dat ik daar echt nog nooit van gehoord heb.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 15:40 uur
Nee, áls je het trio van naam kent, zou je ze nog kunnen raden aan de hand van de Duitse stad. Ik laat hem nog even openstaan, maar als het stil blijft, geef ik het antwoord wel en mag Luigi door.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 15:41 uur
Iemand die het andere woord van de artiestennaam nog kan aanvullen? 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.