MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Op één na verwijzen de artiesten allemaal naar een bekend nummer uit de jaren 60.
Of met een songtitel die gelijk is aan een nummer uit de jaren 60 van de 5 artiesten.

The Pogues horen er dan niet bij, denk ik.

De derde zal iets van Parliament of Funkadelic zijn...

Hacker schreef:
Op één na verwijzen de artiesten allemaal naar een bekend nummer uit de jaren 60.
Of met een songtitel die gelijk is aan een nummer uit de jaren 60 van de 5 artiesten.

The Pogues horen er dan niet bij, denk ik.

Goede gok, maar slechts 2 vd nummers (waarnaar verwezen wordt) zijn afkomstig uit de 60's, de overige 4 uit de 70's. Het onderscheid zit het hem ook niet in de nummers waarnaar verwezen wordt. Die zijn compleet random.

Arrie schreef:
De derde zal iets van Parliament of Funkadelic zijn...

Klopt

Titmeister schreef:
(quote)

Klopt

Free Your Mind and Your Ass Will Follow?

Arrie schreef:
(quote)

Free Your Mind and Your Ass Will Follow?

Nee, een aantal albums verder.

Verder heb ik constant gezegd dat ik op zoek ben naar titels, die naar een ander nummer verwijzen. Titels. Niet specifiek nummers, albums, o.i.d... Daar kunnen jullie dus het onderscheid zoeken

Edit: ik laat hem nog staan tot ik ga slapen, dan zal ik hem vertellen.

Ok de link was dus dat alle 6 de artiesten een titel hebben dat verwijst naar (een tekstregel van) een ander nummer.

Sparks - When Do I Get to Sing "My Way" / verwijst inderdaad naar Frank Sinatra's My Way

Gorki - You'll Never Walk Alone / is geen cover, maar een verwijzing naar het bekende voetbalanthem, het bekendst in de versie van Gerry & the Pacemakers

The Pogues - The Band Played Waltzing Matilda / Waltzing Matilda is een oud volkswijsje, dat we vooral kennen van Tom Waits' Tom Traubert's Blues

Queens of the Stone Age - Feet Don't Fail Me Now / is een frase die stamt uit de vaudeville, maar bekend geworden door meermaals gebruik in Funkadelics One Nation Under a Groove

Moodymann - I Can't Kick This Feeling When It Hits / stamt natuurlijk uit Chics I Want Your Love

Opeth - My Arms, Your Hearse / is een hommage aan de frase uit Drip Drip, van hun grote inspiratiebron Comus (inderdaad, degene uit mijn top 10)

Die laatste is een albumtitel, de rest is een songtitel. Opeth was dus het goede antwoord. Arrie kwam het dichtst bij, dus mag wat mij betreft de volgende stellen.

Casartelli (moderator)
Titmeister schreef:
Opeth - My Arms, Your Hearse / is een hommage aan de frase uit Drip Drip, van hun grote inspiratiebron Comus (inderdaad, degene uit mijn top 10)
Ach natuurlijk

Vond het wel een leuke vraag overigens. Misschien hadden de hints iets eerder gemogen, maar er worden hier ook al te vaak vragen snel ingekopt, dus dat het dan een keer anders loopt...

Na PB's met Arrie, vindt hij het goed dat ik nu een nieuwe opgave doe. Hierbij dan :

De eerste top 40 notering van...

respectievelijk : jaar eerste hit - hoogste positie - aantal weken genoteerd - land artiest

1. 1977 - hp 25 - aw 5 - Jamaica ( Salvadore 2 pnt ) ( Grace Jones - La Vie en Rose )
2. 2008 - hp 9 - aw 15 - UK ( catdog 2 pnt ) ( Adele - Chasing Pavements )
3. 1999 - hp 1 - aw 12 - NL ( Arrie 2 pnt ) ( Def Rhymz - Doekoe )
4. 1977 - hp 2 - aw 15 - UK ( Superbitch 2 pnt ) Supertramp - Give A Little Bit )
5. 1991 - hp 3 - aw 15 - USA ( Superbitch 2 pnt ) ( Nirvana - Smells Like Teen Spirit )
6. 1991 - hp 6 - aw 9 - NL ( Arrie 1 pnt en Simon77 1 pnt ) ) ( 2 Brothers on the 4th Floor - Can't Help Myself )
7. 1973 - hp 5 - aw 8 - ZW ( ranboy 2 pnt ) ( ABBA - Ring Ring )
8. 2000 - hp 1 - aw 18 - NL ( Simon77 ) ( Krezip - I Would Stay )
9. 1996 - hp 1 - aw 13 - UK ( Arrie 2 pnt ) ( Spice Girls - Wannabe )
10. 2010 - hp 1 - aw 18 - USA ( Arrie 2 pnt ) ( Bruno Mars (met B.o.B) - Nothin' On You )

Het lijkt me wel duidelijk wat de bedoeling is. Ik ben op zoek naar de eerste hit in de Nederlandse top 40 van 10 ( echt bekende ) artiesten ( dus geen Tipparade notering ).

20 punten te verdienen totaal. Per opgave artiest 1 punt, + songtitel per opgave ook 1 punt.
Als je slim bent , geef je per opgave beide op natuurlijk, tenzij de songtitel je zo snel niet te binnen wil schieten...

De goede antwoorden zal ik 'liken', zodat jullie kunnen zien wat de goede antwoorden zijn.

Voorlopig geen tips, want ik wil eerst eens zien hoe moeilijk/gemiddeld/makkelijk deze vraag is.

1. Bob Marley & the Wailers - Could You Be Loved?
6. Marco Borsato - At This Moment?
9. Spice Girls - Wannabe?

10. Bruno Mars - Just the Way You Are?

9 = juist, 2 punten voor Arrie

10 = juiste artiest, songtitel niet goed; nog een punt voor Arrie

Ah, dan is het Nothin' on You met B.O.B. Ik wist niet of je z'n featurings zou meerekenen.

6. 2 Unlimited - Get Ready for This?

3. DJ Jean - The Launch?

Of 3. Def Rhymz - Doekoe?

Hmm, gaat die nummer 10 dan eigenlijk niet meer op voor B.o.B.? Of allebei, maar zoals je het nu hebt opgeschreven, lijkt het een solonummer van Bruno Mars te zijn, terwijl hij slechts de featuring is.

6. 2 Brothers on the 4th Floor? Titel weet ik even niet

2 Brothers on the 4th Floor = juist

3. 1999 - hp 1 - aw 12 - NL
Ilse DeLange - I'm Not So Tough

4. 1977 - hp 2 - aw 15 - UK
Peter Gabriel - Solsbury Hill

5. 1991 - hp 3 - aw 15 - USA
Nirvana - Smells Like Teen Spirit

1 grace jones la vie en rose

nr 5 = 2 punten voor Superbitch
nr 1 = 2 punten voor Salvadore

7. ABBA - Ring ring

1 abel ? Titel weet ik niet ...

Voor 8 dan

2. Duffy - Mercy
4. Bonnie Tyler - It's a Heartache

2. Kings of Leon - Sex on Fire

4. Elvis Costello - Alison

4. Supertramp - Give a Little Bit

6. Turn da Music Up

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:14 uur

geplaatst: vandaag om 11:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.