MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
De titels verwijzen wel naar iets, maar ik zoek geen Bijbelse referenties. Je zoekt het wel in de goede hoek vwb Gorki.

Hij lijkt vrij lastig, dus nog een hint. De oudste titel die de link vormt stamt uit de jaren '80, de nieuwste is van dit jaar.

In ieder geval hebben Sparks en QOTSA dit jaar platen uitgebracht, resp. Hippopotamus en Villains. Moodymann misschien ook wel, zou ik niet weten.

Ze hebben allemaal albums met horrorverwijzigingen:

Gorki - Monstertje
QOTSA - Villains
Opeth - Ghost Reveries
Sparks - Angst in my Pants

Pogues en Moodymann zou ik zo snel niet weten, dus ik gok dat die laatste er niet bij hoort.

Ik zou niet te veel focussen op albumtitels

De sleutel tot de 'odd one out' ligt in mijn top 10...

Tja, aangezien er in deze quiz niks opgezocht mag worden, kan ik niet in je lijst kijken..

Dus denk ik dat we hier nu met een vastloper zitten.

Hacker schreef:
Tja, aangezien er in deze quiz niks opgezocht mag worden, kan ik niet in je lijst kijken..

Ik ben er vanuit gegaan dat we zijn top 10 dan wel mogen bekijken, aangezien Heiko er vast niet vanuit gaat dat mensen zijn top 10 uit hun hoofd kennen. Dus ik heb wel gekeken, maar helaas: ik ben er geen streep verder mee gekomen.

Tsja je kan ook rechtlijniger zijn dan goed voor je is. Als ik zeg dat de link naar het antwoord te vinden is in mijn top 10, ga ik er niet van uit dat jullie die uit je hoofd kennen

Maar goed, ik ben dus op zoek naar 6 titels, die een overduidelijke gelijkaardige link hebben. De link is veel duidelijker dan de gokjes die er tot nu toe zijn geweest.

De titels van Pogues, Gorki, Opeth en Moodymann komen uit het begin van hun carrière, waarbij die van Pogues en Opeth afkomstig zijn van albums met meer dan 150 stemmen hier op de site. Het album waar je de titel van Gorki moet zoeken is al genoemd hier.

Die van Moodymann is waarschijnlijk het onbekendst, maar was destijds wel een van zijn doorbraaksingles. Die van Sparks heeft zelfs nog in de tipparade gestaan. Logisch gevolg is dat de titel van QOTSA afkomstig is van hun meest recente album.

De titel van de 6, die er niet bijhoort, heeft dus een directe link naar een album uit mijn top 10. Dit is gelijk de meest obscure link. Laatste hint is om goed op de woordkeuze in mijn hints te letten, die kan je namelijk een goed eind in de juiste richting wijzen van zowel de link, als degene die er niet bijhoort...

Aangezien het gaat om titels die ergens aan refereren, zou het van Sparks When Do I Get to Sing "My Way" kunnen zijn, die immers heel direct verwijst naar My Way van Frank Sinatra. Maar voor de andere artiesten geen idee, ik ken hun oeuvres niet goed genoeg.

qua titel van QoTSA die lijkt op de titel van Sparks is dat The Way You Used to Do

vigil schreef:
qua titel van QoTSA die lijkt op de titel van Sparks is dat The Way You Used to Do

Maar verwijst dat ook ergens naar? Want het gaat om titels die ergens naar verwijzen.

Arrie schreef:
Aangezien het gaat om titels die ergens aan refereren, zou het van Sparks When Do I Get to Sing "My Way" kunnen zijn, die immers heel direct verwijst naar My Way van Frank Sinatra. Maar voor de andere artiesten geen idee, ik ken hun oeuvres niet goed genoeg.

Nu ben je heel erg warm.

verwijzing naar liedjes van een andere artiest?

Dus Sparks naar Sinatra
Pogues naar Damned (Turkish Song of the Damned)

Gorki heeft een liedje over Elvis (Alleen Elvis blijft bestaan)

De link is goed, maar de nummers van Pogues en Gorki niet. Het gaat specifiek om (een deel van) het nummer, niet de artiest. Ben ook nog op zoek naar welke er dan niet bijhoort.

Titmeister schreef:
Ben ook nog op zoek naar welke er dan niet bijhoort.

Nondeju, je weet het zelf niet eens!!

GrafGantz schreef:
(quote)

Nondeju, je weet het zelf niet eens!!

deze vraag staat al zo lang, dat ik er zelf ook een beetje van de leg van raak.

Hoe goed bedoelt ook, door de hints ben ik helemaal het spoor bijster. Wie lost hem op, want ik ga het niet zijn .

E18 : +1

Mogen we ook opgeven ? Gezien de tijd dat de vraag nu staat, denk ik niet dat het juiste antwoord nog komt zonder een duidelijke hint.

Casartelli (moderator)
Opeths album (en nummer) Blackwater Park deelt in elk geval zijn naam met een vage jaren '70 band van die naam. Heb me dan weer onvoldoende in de tekst verdiept om te weten in hoeverre dat daarin ook terugkomt.

Dus Opeth refereert daaraan. Sparks aan Sinatra, Gokri aan Elvis. Nog drie te gaan.

Nou ja, jullie zijn niet ver meer. De link tussen de nummers is al geraden en de bijbehorende titel van Sparks ook. Ik ben verder nog op zoek naar verwijzingen naar:

- Het bekendste voetbalanthem
- Een oud volkswijsje, geparafraseerd in een van de bekendste nummers van een zanger met een kenmerkende schorre stem
- Een beroemde uitspraak uit de vaudeville, geparafraseerd in een van de bekendste nummers van een collectief geleid door een funklegende, die in de 70's met meerdere bands nummers uitbracht
- Een tekstregel uit het eerste refrein van een disconummer van een band met een genredefiniërende bassist
- Een frase uit het prijsnummer van een van de albums uit mijn top 10

Edgar18 schreef:
Dus Opeth refereert daaraan. Sparks aan Sinatra, Gokri aan Elvis. Nog drie te gaan.

Nogmaals, gaat niet om artiestreferenties

Casartelli schreef:
Opeths album (en nummer) Blackwater Park deelt in elk geval zijn naam met een vage jaren '70 band van die naam. Heb me dan weer onvoldoende in de tekst verdiept om te weten in hoeverre dat daarin ook terugkomt.

Je zit heel warm qua referentie, alleen gaat het om een referentie naar (een deel van) het nummer, niet de artiest, dus Blackwater Park is niet goed. Nummer in kwestie is een aanzienlijk stuk beter

Voetbalanthem:

Doel je op "hij is een hondenlul" of "(naam naar keuze), je moeder is een hoer" ?

Titmeister schreef:
Een frase uit het prijsnummer van een van de albums uit mijn top 10

Here Are The Young Men ? ( uit Joy Division - Decades )

Voetbalanthem :

You'll Never Walk Alone ?

Waltzing matilde?

You'll never walk alone en Waltzing Matilda zijn goed, nu nog de bijbehorende artiest

Gerry & the Pacemakers ? ( You'll Never Walk Alone )

Ik bedoel de bijbehorende artiest uit mijn lijstje, anders komen we nooit bij de artiest die er niet bijhoort

Tom Waits ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:58 uur

geplaatst: vandaag om 12:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.