MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Je hebt Runaway van Bon Jovi maar die haalde de top 40 niet, wel 1983

Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk, maar qua jaartallen zou het kunnen:

1. Van der Graaf Generator / Adamski - Killer

Het is overigens volgens mij de meest standaard titel ooit.

Cliff Richard/yello - i love you

Casartelli (moderator)
15. Fleetwood Mac / 2 Brothers on the 4th Floor - Dreams

11. Herman van Veen / Clouseau - Anne ?

3.
Heat is on
Glen Frey/ agnetha

Het irritante is dat ik de hele tijd op combinaties kom, die wel goed zijn, maar er niet tussen staan, zoals:

Ten Sharp / Judith - You
Tracey Ullman / Kelly Clarkson - Breakaway

Ja dat was blijkbaar bij The Heat is On ook zo

Er zijn wel honderden van dit soort combinaties, dat maakt het zo moeilijk. Als de hitnoteringen niet frappant zijn, is het eigenlijk niet te doen.

Is 7 niet gewoon U2 / Metallica - One? Kan me herinneren dat die tweede een aantal jaren na uitkomst een hit werd nav de top 100 aller tijden

11.
Words
Fr David/christians

9 Angel Eyes - Roxy Music/Wet Wet Wet?

Ah, vigil bracht mij op een idee met Words, en ik mezelf met U2:

9. Andy Gibb / U2 - Desire

11. Call Me - Blondie/Spagna?

Volgens mij was Alphaville eerder, maar:

1. Bob Dylan / Alphaville - Forever Young?

Hacker kom maar door met die hints

, we zijn nog geeneens 7 kwartier bezig...

Morgenochtend rond 09:30 uur geef ik wat aanwijzingen

11. Hold me now
Thompson twins / Johnny logan

1. George Baker Selection / New Kids on the Block - Tonight

Ik had al sterk het gevoel dat Tonight er tussen zou zitten omdat de meest voorkomende titel in de Top 40-geschiedenis is, los van covers. Ik geloof zeven keer. Ik denk dat ik hem nu heb gevonden.

Die van Tina en David staat er in ieder geval niet tussen

Ik heb echt nog nooit van deze George Baker hit gehoord

vigil schreef:
Die van Tina en David staat er in ieder geval niet tussen

Ik heb echt nog nooit van deze George Baker uit gehoord

Is niet zo bekend nee, maar ik heb hem ooit zelf gebruikt in een popquiz, in een ronde met precies dit thema. Rubettes hebben ook nog een Tonight trouwens. en Tony Sherman dacht ik, maar volgens mij zijn die allebei later.

George Baker heeft ook wel echt veel hits gehad, en het gros daarvan is totaal in de vergetelheid geraakt.

3. Just an illusion
Imagination Bzn

Arrie schreef:
Oh daar heb ik niet naar gevraagd. Die heet Cameron McVey, ik kende hem verder niet. Jij mag!

Cameron heeft in '86 al Buffalo Stance uitgebracht als b-kantje, onder de naam Morgan-McVey, geproduceerd door Stock, Aitken en Waterman. Later werd het onder naam van Neneh een grote hit. Ik kwam hem laatst tegen als producer van Neneh's tweede album, maar ik had eigenlijk geen idee dat ze getrouwd waren, laat staan dat ze ook nog zo'n muzikale dochter hadden. Leerzame vraag.

Hacker schreef:
, we zijn nog geeneens 7 kwartier bezig...

Morgenochtend rond 09:30 uur geef ik wat aanwijzingen

Goed zo, niets zo suf als een vraag die al weg is gegeven als je even een paar uur niet op MuMe bent.

4 Petula Clark/One 2 Many - Downtown?

Arrie schreef:
1. George Baker Selection / New Kids on the Block - Tonight

Ik had al sterk het gevoel dat Tonight er tussen zou zitten omdat de meest voorkomende titel in de Top 40-geschiedenis is, los van covers. Ik geloof zeven keer. Ik denk dat ik hem nu heb gevonden.

Tonight kwam iig tot 4 en stond 10 of 11 weken genoteerd als ik me goed herinner, dus denk dat deze wel goed is.

4. Len Barry / The Chimes - 1-2-3?

13 van de 15 opgaven zijn al geraden.

01. 1971 - hp 14 - aw 7 / 1990 - hp 4 - aw 11 (Arrie) George Baker Selection / New Kids on the Block
- Tonight
02. 1979 - hp 10 - aw 8 / 1988 - hp 2 - aw 13 (deric raven) Roxy Music / Wet Wet Wet - Angel Eyes
03. 1982 - hp 8 - aw 8 / 1983 - hp 3 - aw 9 (vigil) Imagination / BZN - Just An Illusion
04. 1965 - hp 3 - aw 15 / 1989 hp 24 - aw 4 (herman) Petula Clark / One 2 Many - Downtown
05. 1966 - hp 3 - aw 14 / 1978 - hp 2 - aw 14 (ranboy) The Who / Clout - Substitute
06. 1984 - hp 1 - aw 13 / 2015 - hp 1 - aw 21 (Arrie) Lionel Richie / Adele - Hello
07. 1992 - hp 11 - aw 6 / 1994 - hp 3 - aw 14 U2 / Metallica - One
08. 1961 - hp 6 - aw 14 / 1983 - hp 7 - aw 9 (vigil) Cliff Richard / Yello - I Love You
09. 1980 - hp 20 - aw 6 / 1988 - hp 2 - aw 11 (Titmeister) Andy Gibb / U2 - Desire
10. 1983 - hp 7 - aw 8 / 2017 - hp 1 - aw 15 (Arrie) Genesis / Jonas Blue - Mama
13. 1981 - hp 2 - aw 12 / 2007 - hp 1 - aw 20 (Arrie) Yarbrough & Peoples / Rihanna - Don't Stop The Music
14. 1979 - hp 6 - aw 11 / 2011 - hp 1 - aw 30 (Titmeister) Pointer Sisters / Alexis Jordan - Happiness
15. 1977 - hp 8 - aw 7 / 1994 - hp 1 - aw 15 (Casartelli) Fleetwood Mac / 2 Brothers on the 4th Floor - Dreams

tussenstand :

1. Arrie - 4 pnt
2. Titmeister - 3 pnt
3. vigil - 2 pnt
4. ranboy - 1 pnt
4. Casartelli - 1 pnt
4. deric raven - 1 pnt
4. herman - 1 pnt

ZO MOEILIJK DEZE OPGAVE; dat valt best mee toch; tot nu toe...

nog te kraken :

Jaar van binnenkomst in de NL top 40 - hoogste positie (hp) - aantal weken genoteerd (aw) / idem voor de 2e (zelfde) songtitel.

11. 1982 - hp 12 - aw 7 / 1987 - hp 12 - aw 5 (vigil) ABC / Madonna - The Look of Love
12. 1972 - hp 21 - aw 5 / 2009 - hp 14 - aw 6

Nu dan maar wat hints; niet te makkelijk hoop ik, want ik wil de antwoorden ook niet zomaar weggeven.

11. Engelse band - (beroemde) zangeres
12. NL band - (beroemde) zangeres

Nummer 11 zou ik toch uit moeten komen maar voorlopig lukt dat nog niet...

5 weken voor een nummer 12 hit is wel erg kort overigens, wellicht iets themagebonden kerst ofzo

ow ik heb hem denk ik

The Look of love
ABC - Madonna

, en daardoor kan vigil nog gelijk komen in punten met Arrie...

wie kraakt de laatste opgave ? nummer 12 dus

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:23 uur

geplaatst: vandaag om 21:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.