MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Goede gok!

De oplossing is misschien te flauw: omdat Beastie Boys 'east' in de bandnaam heeft (en niet in een titel).

Arrie mag de volgende neerzetten.

Op dit moment scoort ene Mabel een hitje in Engeland met het nummer Finders Keepers. Dit is d'r:

https://vg-images.condecdn.net/image/P3eJ4y3QoA9/crop/1020/0.523560209424

Zij heeft de muziek met de paplepel naar binnen gekregen, want ze komt uit een muzikaal nest. Haar vader heeft meegewerkt aan platen van All Saints, Sugababes, aan het debuut van Massive Attack en aan platen van de moeder van Mabel. Zij heeft negen top 40-hits gescoord. Maar wie is de moeder van Mabel?

Nederlandse top 40?

ze lijkt erg op Neneh Cherry en die zit wel zo ongeveer op 9 hits

vigil schreef:
ze lijkt erg op Neneh Cherry en die zit wel zo ongeveer op 9 hits

Had al het idee dat het goed te zien zou zijn. Idd Neneh Cherry!

Haar man zal wel ook wel Zweeds zijn, eeehh Max Martin?

Maar dan had er wel Britney of Katy bij gestaan

Oh daar heb ik niet naar gevraagd. Die heet Cameron McVey, ik kende hem verder niet. Jij mag!

Zelfde type vraag, wie is de vader van deze zangeres?

http://www.mcfta.org/wp-content/uploads/RosanneCase4-680x383.jpg

Johnny Cash

hup en de volgende

Rosanne is haar naam

Wat hebben deze vier met elkaar gemeen?

Britney Spears
Metallica
Phil Collins
Sting

Ze hebben alle 4 een album(titel) die begint met puntjes:

ZO DUS : ... (en dan dus de titel van het album)

anders iets met filmtracks waar ze zelf ook in spelen

Phil een heleboel, Sting ook wel en Britney met Crossroads, some kind of monster

...Juist, Hacker.

Ze hebben alle vier een albumtitel die met een beletselteken begint.

Britney Spears - ...Baby One More Time
Metallica - ...And Justice for All
Phil Collins - ...But Seriously
Sting - ...Nothing Like the Sun

DEZELFDE SONGTITELS

Omdat ik een echte Hitdossier-freak ben, heb ik maar weer eens een vraag m.b.t. songtitels bedacht.
In de volgende 15 opgaven ben ik op zoek naar 15 (exact) dezelfde songtitels, uitgevoerd door verschillende artiesten.

LET OP : het betreft hier GEEN COVERS; het zijn dus steeds 2 verschillende songs met dezelfde titel.

Van links naar rechts :

Jaar van binnenkomst in de NL top 40 - hoogste positie (hp) - aantal weken genoteerd (aw) / idem voor de 2e (zelfde) songtitel.

Uitzondering is opgave 08, daar komt de notering uit Hitwezen voor de eerste artiest.

01. 1971 - hp 14 - aw 7 / 1990 - hp 4 - aw 11
02. 1979 - hp 10 - aw 8 / 1988 - hp 2 - aw 13 (deric raven) Roxy Music / Wet Wet Wet - Angel Eyes
03. 1982 - hp 8 - aw 8 / 1983 - hp 3 - aw 9
04. 1965 - hp 3 - aw 15 / 1989 hp 24 - aw 4
05. 1966 - hp 3 - aw 14 / 1978 - hp 2 - aw 14 (ranboy) The Who / Clout - Substitute
06. 1984 - hp 1 - aw 13 / 2015 - hp 1 - aw 21 (Arrie) Lionel Richie / Adele - Hello
07. 1992 - hp 11 - aw 6 / 1994 - hp 3 - aw 14 U2 / Metallica - One
08. 1961 - hp 6 - aw 14 / 1983 - hp 7 - aw 9 (vigil) Cliff Richard / Yello - I Love You
09. 1980 - hp 20 - aw 6 / 1988 - hp 2 - aw 11 (Titmeister) Andy Gibb / U2 - Desire
10. 1983 - hp 7 - aw 8 / 2017 - hp 1 - aw 15 (Arrie) Genesis / Jonas Blue - Mama
11. 1982 - hp 12 - aw 7 / 1987 - hp 12 - aw 5
12. 1972 - hp 21 - aw 5 / 2009 - hp 14 - aw 6
13. 1981 - hp 2 - aw 12 / 2007 - hp 1 - aw 20 (Arrie) Yarbrough & Peoples / Rihanna - Don't Stop The Music
14. 1979 - hp 6 - aw 11 / 2011 - hp 1 - aw 30 (Titmeister) Pointer Sisters / Alexis Jordan - Happiness
15. 1977 - hp 8 - aw 7 / 1994 - hp 1 - aw 15 (Casartelli) Fleetwood Mac / 2 Brothers on the 4th Floor - Dreams

Alleen antwoorden met de juiste artiest 1 + juiste artiest 2 + de juiste songtitel leveren 1 punt op.

Indien nodig, volgen later tips.

Aanvulling 21:23 uur : er zijn natuurlijk meerdere dezelfde titels door diverse artiesten gedaan, maar de hier gegeven cijfers m.b.t. tot de hitnoteringen zijn leidend voor de antwoorden !

En uiteraard zal ik de goede antwoorden 'LIKEN', zodat jullie kunnen zien wat juist is.

6. Lionel Richie & Adele - Hello

10. Genesis & Jonas Blue - Mama

Leuke vraag, maar ik moet eigenlijk gaan studeren, dus de rest mag er mee verder.

4. Bob Dylan/Elvis Costello - I Want You

5. Jefferson Airplane/Queen - Somebody to Love

5. Substitute - The Who/Clout

1. The Rolling Stones/Gino Vanelli - Wild Horses

15. Jackson Browne/Shakespears Sister - Stay

13. Steve Winwood/Amy Winehouse - Valerie

Dit is wel beremoeilijk, moet ik zeggen...

Wees niet bevreesd, later komen er (duidelijke) hints.

En er zitten echt een aantal heel bekende artiesten + songtitels tussen !

14. Pointer Sisters / Alexis Jordan - Happiness ?

Rest is wel ontzettend moeilijk. Speelt mijn gebrek aan kennis van de hitparade van voor '96 toch weer op...

Die uit '61 zou Runaway van Del Shannon kunnen zijn. Voor mijn gevoel is er in de jaren '80 ook een hit met die titel geweest, maar kan even niet bedenken van wie dan.

13. Yarbrough & Peoples / Rihanna - Don't Stop the Music?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:25 uur

geplaatst: vandaag om 19:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.