Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:03 uur
Allemaal nummers met sterke drank?
Feist - Brandy Alexander
Van de andere artiesten ken ik de bijbehorende albums niet goed genoeg om de tracklistings uit mijn hoofd te kennen.
Feist - Brandy Alexander
Van de andere artiesten ken ik de bijbehorende albums niet goed genoeg om de tracklistings uit mijn hoofd te kennen.
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:04 uur
herman schreef:
Warmer, maar nog niet specifiek genoeg.
Nog eentje erbij.
Gretz schreef:
Wat is de overeenkomst tussen de songs die volgende 11 artiesten in het desbetreffende jaar uitbrachten?
Alannah Myles (1989)
Cat Power (2012)
Eagles (1973)
Feist (2007)
Frightened Rabbit (2008)
Incubus (2009)
Lady GaGa (2011)
Oscar and the Wolf (2013)
Red Hot Chili Peppers (1999)
Tame Impala (2010)
The National (2013)
Wat is de overeenkomst tussen de songs die volgende 11 artiesten in het desbetreffende jaar uitbrachten?
Alannah Myles (1989)
Cat Power (2012)
Eagles (1973)
Feist (2007)
Frightened Rabbit (2008)
Incubus (2009)
Lady GaGa (2011)
Oscar and the Wolf (2013)
Red Hot Chili Peppers (1999)
Tame Impala (2010)
The National (2013)
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:06 uur
Allemaal cocktails dan?
Niet dat Alannah Myles helpt, want behalve Black Velvet zou ik daar geen nummer van weten.
Niet dat Alannah Myles helpt, want behalve Black Velvet zou ik daar geen nummer van weten.
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:09 uur
herman schreef:
Allemaal cocktails dan?
Allemaal cocktails dan?
Correct! Black Velvet is een biercocktail
De andere nummers die erbij hoorden:
Alannah Myles - Black Velvet (1989)
Cat Power - Manhattan (2012)
Eagles - Tequila Sunrise (1973)
Feist - Brandy Alexander (2007)
Frightened Rabbit - (Old) Old Fashioned (2008)
Incubus - Martini (2009)
Lady GaGa - Bloody Mary (2011)
Oscar and the Wolf - Moonshine (2013)
Red Hot Chili Peppers - Californication (1999)
Tame Impala - 41 Mojitos Poolside Club (2010)
The National - Pink Rabbits (2013)
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:11 uur
Behalve Bloody Mary wist ik van geen enkele dat het een cocktail was.
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:13 uur
Je had oneindig nummers kunnen toevoegen voordat ik het geraden had. Leuke pittige opgave
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:14 uur
Ik ken Mojito wel, maar die songtitel ken ik niet uit mijn hoofd... Van Martini wist ik niet dat het een cocktail was eigenlijk, omdat je het kant en klaar in een fles kan kopen en mijn associatie bij cocktails is dat ze live gemixt worden.
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:15 uur
Ik wist niet dat Californication een cocktail was
anders had ik hem allang ingekopt
anders had ik hem allang ingekopt
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:16 uur
herman schreef:
Ik ken Mojito wel, maar die songtitel ken ik niet uit mijn hoofd... Van Martini wist ik niet dat het een cocktail was eigenlijk, omdat je het kant en klaar in een fles kan kopen en mijn associatie bij cocktails is dat ze live gemixt worden.
(quote)
Ja, dat is wel apart inderdaad. Je hebt de bekende Martini-flessen (wat enkel vermout is), maar ook nog de cocktail waarbij vermout gemixt is met o.a. gin.
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:16 uur
motel matches schreef:
Je had oneindig nummers kunnen toevoegen voordat ik het geraden had. Leuke pittige opgave
Misschien dat T-Spoon nog enigszins geholpen had maar verder...
Helpt ook niet mee dat er allemaal onbekende albumtracks tussen lijken te zitten. Een Incubus-albumtrack uit 2009 bijvoorbeeld, ja dan haak ik wel af.
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:18 uur
En die van Tame Impala is zelfs een bonustrack van het debuutalbum? Ja zeg... Zelfs als je het nummer kent, kom je daar niet zo snel op, lijkt me.
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:19 uur
Arrie schreef:
En die van Tame Impala is zelfs een bonustrack van het debuutalbum? Ja zeg... Zelfs als je het nummer kent, kom je daar niet zo snel op, lijkt me.
Ah, de bonustracks ken ik al helemaal niet, geen wonder dat ik hem kan weten.
The Reminder (Feist) heb ik wel veel geluisterd, dus na iets met drank was zeedieren (Sealion) mijn tweede gok geweest.

0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:20 uur
Haha, nouja, het is wel eens wat anders dan al die hitparadevragen natuurlijk, dat mag ook best wel eens.
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:23 uur
Arrie schreef:
Helpt ook niet mee dat er allemaal onbekende albumtracks tussen lijken te zitten. Een Incubus-albumtrack uit 2009 bijvoorbeeld, ja dan haak ik wel af.
(quote)
Ik had Rupert Holmes en Robert Abigail er op zich ook wel bij kunnen stoppen, maar dan was ie misschien juist te makkelijk geweest.
Ik ga er vanuit dat jullie van puzzelen houden, anders maak ik de associatievragen voortaan wat eenvoudiger.
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:25 uur
Ah ik was ook al bezig... hoeveel tussendooropgaves doe je eigenlijk?
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:27 uur
Gretz schreef:
Ik had Rupert Holmes en Robert Abigail er op zich ook wel bij kunnen stoppen, maar dan was ie misschien juist te makkelijk geweest.
Ik ga er vanuit dat jullie van puzzelen houden, anders maak ik de associatievragen voortaan wat eenvoudiger.
(quote)
Dat is waar natuurlijk. En het is ook best moeilijk om de juiste balans te vinden.
0
herman schreef:
Haha, daar wilde ik eigenlijk geen gewoonte van maken. Ik ga er vanuit dat Arrie druk bezig is met de voorbereidingen nu.
0
herman schreef:
Ga jij maar, Herman.

0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:28 uur
Gretz schreef:
(quote)
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb nog nooit van die namen gehoord...
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:29 uur
Eh nou... Ik ben net thuis van mijn werk en nog aan het eten. Wat mij betreft kan Herman mijn beurt gewoon overnemen.
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:30 uur
Escape (The Pina Colada Song) en The Mojito Song zal je allebei vast wel herkennen als je ze hoort, denk ik!
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:30 uur
Okay, ik verwacht niet dat deze vraag erg lastig is gezien de popquizcracks hier.
Welke artiest hoort er niet bij en waarom?
Deep Purple
Inner Circle
Lynn Anderson
Roxy Music
Welke artiest hoort er niet bij en waarom?
Deep Purple
Inner Circle
Lynn Anderson
Roxy Music
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:33 uur
Arrie schreef:
Escape (The Pina Colada Song) en The Mojito Song zal je allebei vast wel herkennen als je ze hoort, denk ik!
(quote)
Die eerste wel inderdaad, die tweede heb ik opgezet, maar zegt me helemaal niets... een hit in het jaar dat ik geen top 40 en geen radio luisterde, zie ik.
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:35 uur
Inner Circle scoorde als enige een nr 1 hit in de NL top 40; de rest niet.
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:36 uur
Hacker schreef:
Inner Circle, scoorde als enige een nr 1 hit in de top 40; de rest niet.
Inner Circle, scoorde als enige een nr 1 hit in de top 40; de rest niet.
Nee, dat is het niet.
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:41 uur
Gokje: Lynn Anderson en Roxy Music hebben titels met 'rose', Deep Purple is een ander kleurtje en dan is de gok dat Inner Circle ook een liedje met 'rose' heeft.
0
geplaatst: 21 oktober 2017, 19:47 uur
Nee, al heb je bij Lynn Anderson een goed nummer op het spoor.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.