Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 21:36 uur
Casartelli schreef:
8 Pet Shop Boys is correct. Opportunities was geen gekke gok, maar er ligt een (misschien iets minder bekend) nummer nog veel meer in besloten.
8 Pet Shop Boys is correct. Opportunities was geen gekke gok, maar er ligt een (misschien iets minder bekend) nummer nog veel meer in besloten.
Red letter day?
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 21:53 uur
Superbitch schreef:
9.Pulp - Countdown
9.Pulp - Countdown
Ja tuurlijk, ik zag net dat Europe stond ipv Europa
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 oktober 2017, 22:06 uur
Arrie schreef:
Of Summer Is Over van Dusty Springfield.
Hoewel dit in de richting is (en ook past qua alfabet) is het sleutelwoord hier een wat kortere periode dan de hele zomer. Het betreft hier geen formele meteorologische term, maar het is wel een term die zowel in het Nederlands als in het Engels bestaat... met misschien een iets minder positieve connotatie dan zomer.Of Summer Is Over van Dusty Springfield.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 oktober 2017, 22:08 uur
Ok, nu eens iets anders. Graag artiest en titel bij de volgende (cryptische) omschrijvingen:
1 Eau de cologne is geen subtiel bier [Boudewijn de Groot - Canzone 4711; Hacker]
2 Is Donald Trump wel een havik? Ze zeggen in elk geval dat de basis van zijn presidentschap hier ligt.
3 "Dat hebben we ook weer gehad", verzuchtte ze toen eind augustus de temperatuur weer naar een normale waarde daalde. [Florence + The Machine - Dog Days Are Over; Superbitch]
4 Nieuwe publiekstrekkers zijn verre van schaars. [INXS - New Sensation; Arrie]
5 Maakte elektrificatie van de internationale dieseltrein mede mogelijk. [Kraftwerk - Trans Europa Express; motel matches]
6 Aflevering van National Geographic over wat zich onder de toendra afspeelt [Magazine - Permafrost; ranboy]
7 Vanaf 15 januari aanstaande geen oude bezems meer [New Order - Blue Monday; Hacker]
8 Voor ik bestsellerauteur werd, heeft het jaren geduurd voor ik mijn kans schoon zag deze winkel, waar Michiel Romeyn mijn enige klant was, te verlaten. [Pet Shop Boys - This Must Be the Place I Waited Years to Leave; motel matches + vigil]
9 Europe gelogenstraft door rommel. [Pulp - Countdown; Superbitch]
10 Vervoermiddel van Charon [Styx - Boat on the River; ranboy]
Een en ander staat op alfabetische volgorde van de artiestennaam (band, voornaam).
Hacker 2
ranboy 2
Superbitch 2
motel matches 1½
Arrie 1
vigil ½
1 Eau de cologne is geen subtiel bier [Boudewijn de Groot - Canzone 4711; Hacker]
2 Is Donald Trump wel een havik? Ze zeggen in elk geval dat de basis van zijn presidentschap hier ligt.
3 "Dat hebben we ook weer gehad", verzuchtte ze toen eind augustus de temperatuur weer naar een normale waarde daalde. [Florence + The Machine - Dog Days Are Over; Superbitch]
4 Nieuwe publiekstrekkers zijn verre van schaars. [INXS - New Sensation; Arrie]
5 Maakte elektrificatie van de internationale dieseltrein mede mogelijk. [Kraftwerk - Trans Europa Express; motel matches]
6 Aflevering van National Geographic over wat zich onder de toendra afspeelt [Magazine - Permafrost; ranboy]
7 Vanaf 15 januari aanstaande geen oude bezems meer [New Order - Blue Monday; Hacker]
8 Voor ik bestsellerauteur werd, heeft het jaren geduurd voor ik mijn kans schoon zag deze winkel, waar Michiel Romeyn mijn enige klant was, te verlaten. [Pet Shop Boys - This Must Be the Place I Waited Years to Leave; motel matches + vigil]
9 Europe gelogenstraft door rommel. [Pulp - Countdown; Superbitch]
10 Vervoermiddel van Charon [Styx - Boat on the River; ranboy]
Een en ander staat op alfabetische volgorde van de artiestennaam (band, voornaam).
Hacker 2
ranboy 2
Superbitch 2
motel matches 1½
Arrie 1
vigil ½
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 oktober 2017, 22:10 uur
Bij nummer 8 blijkt de precieze titel toch nog lastig, dat is er inderdaad een voor de liefhebbers van de band. Omdat de andere nummers toch wel vrij bekend zijn (in elk geval hier op MuMe) wacht ik nog even met verdere hints.
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 22:25 uur
vigil schreef:
Psb - This Must Be the Place I Waited Years to Leave...
Psb - This Must Be the Place I Waited Years to Leave...
Die titel heb je ter plekke verzonnen

0
geplaatst: 22 oktober 2017, 22:25 uur
2
geplaatst: 22 oktober 2017, 22:33 uur
Casartelli schreef:
1 Eau de cologne is geen subtiel bier
1 Eau de cologne is geen subtiel bier
Boude - Wijn de Groot - Canzone 4711 ??????
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 22:45 uur
= 4 een nummer van Rush ? zo ja, dan ga ik voor Vital Signs
ff duidelijk doen dan maar
: 4. Rush - Vital Signs ?
1
geplaatst: 22 oktober 2017, 23:27 uur
4. INXS - New Sensation
Ik probeerde eigenlijk te slapen maar de opgaven bleven hardnekkig in m'n hoofd rondspoken
Ik probeerde eigenlijk te slapen maar de opgaven bleven hardnekkig in m'n hoofd rondspoken
1
geplaatst: 22 oktober 2017, 23:29 uur
Hacker schreef:
: 4. Rush - Vital Signs ? Je gaat Caspers top 10 af?

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2017, 00:37 uur
2 blijkt lastig. Ik kan wel weggeven dat de juiste artiest inmiddels genoemd is.
0
geplaatst: 23 oktober 2017, 00:50 uur
Nog onder de naam Chicago Transit Authority trouwens. Authority -> presidentschap?
0
geplaatst: 23 oktober 2017, 07:19 uur
Casartelli schreef:
2 blijkt lastig. Ik kan wel weggeven dat de juiste artiest inmiddels genoemd is.
Artiest genoemd maar dat heb je niet aangegeven?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.