Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 16:59 uur
Nog te raden:
12. My Cross to Bear
Geraden:
1. The Long Hard Road Out of Hell - Marilyn Manson (strarbright boy)
2. Learning to Fly: The Autobiography - Victoria Beckham (Arrie)
3. The Dirt - Mötley Crüe (motel matches)
4. Motherless Child - Eric Clapton (Casartelli)
5. Broodje gezond - Herman Brood (Salvadore)
6. Roll Me Up and Smoke Me When I Die - Willie Nelson (catdog)
7. Starting at Zero - Jimi Hendrix (Superbitch)
8. I, Me, Mine - George Harrison (Arrie)
9. Girl in a Band - Kim Gordon (motel matches)
10. Waging Heavy Peace: A Hippie Dream - Neil Young (Casartelli)
11. Kicking and Dreaming: A Story of Heart, Soul, and Rock and Roll - Ann + Nancy Wilson (Heart) (Salvadore)
12. My Cross to Bear
12. Mede-oprichter van een bekende band die zijn muzikale partner heeft overleefd maar inmiddels zelf ook is overleden.
12. My Cross to Bear
Geraden:
1. The Long Hard Road Out of Hell - Marilyn Manson (strarbright boy)
2. Learning to Fly: The Autobiography - Victoria Beckham (Arrie)
3. The Dirt - Mötley Crüe (motel matches)
4. Motherless Child - Eric Clapton (Casartelli)
5. Broodje gezond - Herman Brood (Salvadore)
6. Roll Me Up and Smoke Me When I Die - Willie Nelson (catdog)
7. Starting at Zero - Jimi Hendrix (Superbitch)
8. I, Me, Mine - George Harrison (Arrie)
9. Girl in a Band - Kim Gordon (motel matches)
10. Waging Heavy Peace: A Hippie Dream - Neil Young (Casartelli)
11. Kicking and Dreaming: A Story of Heart, Soul, and Rock and Roll - Ann + Nancy Wilson (Heart) (Salvadore)
12. My Cross to Bear
12. Mede-oprichter van een bekende band die zijn muzikale partner heeft overleefd maar inmiddels zelf ook is overleden.
1
geplaatst: 22 oktober 2017, 17:07 uur
Als ik goed opgelet heb is 12 nog de enige dode en moet 11 dus nog leven.
Met de aanwijzing van 11 kan ik niet zoveel. Ik ken dat nummer van D12 niet goed genoeg. Misschien verwijzen ze in dat nummer wel naar de artiest? Arrie?
Van 12 is de aanwijzing duidelijker. Vind het een nogal aanstellerige titel of je moet echt heel veel hebben meegemaakt. Of het moet een knipoog zijn. Maar goed. Een band waarin een duo heel belangrijk (of gewoon een duo) is en ze zijn allebei inmiddels dood. Ray Manzarek van The Doors?
Met de aanwijzing van 11 kan ik niet zoveel. Ik ken dat nummer van D12 niet goed genoeg. Misschien verwijzen ze in dat nummer wel naar de artiest? Arrie?
Van 12 is de aanwijzing duidelijker. Vind het een nogal aanstellerige titel of je moet echt heel veel hebben meegemaakt. Of het moet een knipoog zijn. Maar goed. Een band waarin een duo heel belangrijk (of gewoon een duo) is en ze zijn allebei inmiddels dood. Ray Manzarek van The Doors?
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 17:09 uur
starbright boy schreef:
Zou kunnen, ik ken hem ook niet goed genoeg. Ik weet dat het een parodie is op boybands, maar er zou in de tekst best referenties kunnen zitten naar bestaande artiesten, dat doen rappers zo vaak. Ik kan die tekst niet zo oproepen. Ik heb ook moeite met die hint.
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 17:11 uur
Neem de hint van elf heel letterlijk, hij heeft niets te maken met het D12 nummer.
Wat betreft twaalf is er al eerder een hint voorbij gekomen die van belang kan zijn.
Dat geldt overigens ook voor elf!
Wat betreft twaalf is er al eerder een hint voorbij gekomen die van belang kan zijn.
Dat geldt overigens ook voor elf!
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 17:14 uur
Misschien geldt deze voor 12:
Dat bijv. 'cross' in de naam van de persoon zit?
Dat bijv. 'cross' in de naam van de persoon zit?
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 17:15 uur
En er zijn twee titels die refereren aan een liedje van een artiest. In ieder geval I Me Mine. Geldt het voor een andere van degenen die geraden zijn?
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 17:20 uur
I Me Mine was al geraden toen ik dit zei, een van de titels was Clapton de ander is dus nog niet gevonden...
1
geplaatst: 22 oktober 2017, 18:20 uur
11 iemand van de band Heart?
(of gewoon de hele band van chicks)
(of gewoon de hele band van chicks)
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 18:31 uur
Ann en Nancy Wilson inderdaad! De naam stond dus al de hele tijd voor jullie neus.
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 18:33 uur
De titel van het laatste boek heeft betrekking op een songtekst van de band waar deze man in zat.
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 18:33 uur
Vier personen met twee goede antwoorden, wie kopt de laatste in...
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 18:54 uur
Edgar18 schreef:
De titel van het laatste boek heeft betrekking op een songtekst van de band waar deze man in zat.
Not My Cross To Bear - The Allman Brothers - YouTube De titel van het laatste boek heeft betrekking op een songtekst van de band waar deze man in zat.

edit: Gregg Allman dus.
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 20:18 uur
Precies!
Dat betekent dat er vier mensen zijn met twee goede antwoorden.
Casartelli, Salvadore, Arrie en motel matches ik zou zeggen de eerste die dit leest plaatst een nieuwe vraag.
Dat betekent dat er vier mensen zijn met twee goede antwoorden.
Casartelli, Salvadore, Arrie en motel matches ik zou zeggen de eerste die dit leest plaatst een nieuwe vraag.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 oktober 2017, 20:34 uur
Ok, nu eens iets anders. Graag artiest en titel bij de volgende (cryptische) omschrijvingen:
1 Eau de cologne is geen subtiel bier
2 Is Donald Trump wel een havik? Ze zeggen in elk geval dat de basis van zijn presidentschap hier ligt.
3 "Dat hebben we ook weer gehad", verzuchtte ze toen eind augustus de temperatuur weer naar een normale waarde daalde.
4 Nieuwe publiekstrekkers zijn verre van schaars.
5 Maakte elektrificatie van de internationale dieseltrein mede mogelijk. [Kraftwerk - Trans Europa Express; motel matches]
6 Aflevering van National Geographic over wat zich onder de toendra afspeelt [Magazine - Permafrost; ranboy]
7 Vanaf 15 januari aanstaande geen oude bezems meer
8 Voor ik bestsellerauteur werd, heeft het jaren geduurd voor ik mijn kans schoon zag deze winkel, waar Michiel Romeyn mijn enige klant was, te verlaten.
9 Europe gelogenstraft door rommel.
10 Vervoermiddel van Charon [Styx - Boat on the River; ranboy]
Een en ander staat op alfabetische volgorde van de artiestennaam (band, voornaam).
1 Eau de cologne is geen subtiel bier
2 Is Donald Trump wel een havik? Ze zeggen in elk geval dat de basis van zijn presidentschap hier ligt.
3 "Dat hebben we ook weer gehad", verzuchtte ze toen eind augustus de temperatuur weer naar een normale waarde daalde.
4 Nieuwe publiekstrekkers zijn verre van schaars.
5 Maakte elektrificatie van de internationale dieseltrein mede mogelijk. [Kraftwerk - Trans Europa Express; motel matches]
6 Aflevering van National Geographic over wat zich onder de toendra afspeelt [Magazine - Permafrost; ranboy]
8 Voor ik bestsellerauteur werd, heeft het jaren geduurd voor ik mijn kans schoon zag deze winkel, waar Michiel Romeyn mijn enige klant was, te verlaten.
9 Europe gelogenstraft door rommel.
10 Vervoermiddel van Charon [Styx - Boat on the River; ranboy]
Een en ander staat op alfabetische volgorde van de artiestennaam (band, voornaam).
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 20:45 uur
FKA Twigs - Two Weeks?Oh wacht, moet alfabetisch natuurlijk...
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 21:00 uur
8 psb - left to my own devices?
Of Opportunities (Let's Make Lots of Money)
Of Opportunities (Let's Make Lots of Money)
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 21:02 uur
8. Pet Shop Boys - Opportunities (Let's make lots of money)
al begrijp ik het zelf maar half
al begrijp ik het zelf maar half
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 oktober 2017, 21:15 uur
8 Pet Shop Boys is correct. Opportunities was geen gekke gok, maar er ligt een (misschien iets minder bekend) nummer nog veel meer in besloten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.