MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
En die is ook goed.

Prince op 3 of 4?

Oei, die hint was inderdaad voor 4 bedoeld, maar geen Prince. (ik pas het even aanJ

8. Steve Winwood?

Geen Winwood. Met de ene band scoorde hij eind jaren '70 een paar hits, met de andere band begin jaren '90 een paar hits en ze staan op dezelfde pagina in mijn hitdossier.

8. John Waite

Are you waiting to see me? (of zoiets)

O nee, dat is Dan Hartman

Missing you?

Geraden:

2. 1981, UK #7, US #1, US AC #1, Oscar voor Best Original Song (Christopher Cross - Arthur's Theme, ranboy)
3. 1981, UK #1, US #2, US AC #4, US Soul/R&B #1 (Smokey Robinson - Being With You, motel matches/ranboy)
5. 1982, UK #7, US #1, US AC #3, Oscar voor Best Original Song (Joe Cocker & Jennifer Warnes - Up Where We Belong, ranboy)
7. 1984, UK #6, US #1, nominatie voor Oscar voor Best Original Song (Kenny Loggins - Footloose, motel matches)
8. 1984, UK #9, US #1, US Rock #1, US AC #7, nominatie voor Grammy voor Best Pop Vocal Performance Male (John Waite - Missing You, ranboy)
11. 1989, UK #5, US #1, US AC #2, Grammy voor Song of the Year (Bette Midler - Wind Beneath My Wings, ranboy)

Half geraden (we zoeken de titel)

1. 1979, UK #1, US #3, US Country #1, US AC #5 (Kenny Rogers - ???, Salvadore)

Nog te raden:

4. 1982, UK #6, US #1, US AC #1, US Soul/R&B #2, Grammy for Best Pop Vocal Performance Male
6. 1982, UK #2, US #1, Dance/Disco #3
9. 1985, UK #4, US #1, US AC #1, nominatie voor Oscar voor Best Original Song
10. 1987, UK #7, US #1, US Rock # 27

6 blancmange ?

We zoeken dus nog:

4. Een artiest die in Nederland zowel in '83 als in '84 op 1 heeft gestaan (met twee verschillende nummers dus)
6. Een one hit wonder, omschreven op Wikipedia als new wave/bubblegum. Er waren destijds geruchten dat het over een lid van The Monkees zou gaan op wie de zangeres een oogje zou hebben. Ik vind That's Not My Name van The Ting Tings er overigens erg op lijken.
9. Man-vrouw duet. Man is enorm bekend en scoorde datzelfde jaar in Nederland een nummer 1-hit. Vrouw is in Nederland een wat vergeten one hit wonder, ze haalde een jaar na het gezochte nummer in Nederland de top 10 met een eigen nummer.
10. Scoorde datzelfde jaar in Nederland zijn enige top 10-hit met een ander nummer. Het gezochte nummer is dus een cover van een nummer dat wel in de Top 40 heeft gestaan.

6. Hey Mickey van Toni Basil?

Toevallig gisteren nog het origineel van Racey weer eens geluisterd.

herman schreef:
6. Hey Mickey van Toni Basil?

Ik lees nu dat ze ook de regie en choreografie van meerdere Talking Heads-clips heeft gedaan.

4. Lionel Richie - Can't slow down? Truly?

ranboy schreef:
4. Lionel Richie - Can't slow down? Truly?

Truly is het.

Geraden:

2. 1981, UK #7, US #1, US AC #1, Oscar voor Best Original Song (Christopher Cross - Arthur's Theme, ranboy)
3. 1981, UK #1, US #2, US AC #4, US Soul/R&B #1 (Smokey Robinson - Being With You, motel matches/ranboy)
4. 1982, UK #6, US #1, US AC #1, US Soul/R&B #2, Grammy for Best Pop Vocal Performance Male (Lionel Richie - Truly, ranboy)
5. 1982, UK #7, US #1, US AC #3, Oscar voor Best Original Song (Joe Cocker & Jennifer Warnes - Up Where We Belong, ranboy)
6. 1982, UK #2, US #1, Dance/Disco #3 (Toni Basil - Mickey, herman)
7. 1984, UK #6, US #1, nominatie voor Oscar voor Best Original Song (Kenny Loggins - Footloose, motel matches)
8. 1984, UK #9, US #1, US Rock #1, US AC #7, nominatie voor Grammy voor Best Pop Vocal Performance Male (John Waite - Missing You, ranboy)
11. 1989, UK #5, US #1, US AC #2, Grammy voor Song of the Year (Bette Midler - Wind Beneath My Wings, ranboy)

Half geraden (we zoeken de titel)

1. 1979, UK #1, US #3, US Country #1, US AC #5 (Kenny Rogers - ???, Salvadore)

Nog te raden:

9. 1985, UK #4, US #1, US AC #1, nominatie voor Oscar voor Best Original Song
10. 1987, UK #7, US #1, US Rock # 27

10. " 's version of the song gave rise to an interesting custom in the 1980s. When the song was performed live in concert or played at a club or dance, people would shout a certain formulaic (and usually obscene) sentence in the two measures following each line. One example is: "Hey, hey what? Get laid, get fucked!" This custom led to the song being banned at high school dances across North America, although it continues at concerts today.

Billy Idol - Mony Mony schoot al door mijn hoofd maar nu weet ik het bijna zeker

edit: 10 dus

10 tnt?

Oei, wat stom, ik heb blijkbaar totaal verkeerd gekeken en er een nummer tussen gezet dat in Nederland gewoon een top 10-hit was. Vorige keer dat ik deze vraag deed over de jaren '70 heb ik ze allemaal nog een keer dubbelgecheckt voor ik ze plaatste, maar dat is er nu bij ingeschoten... Maar inderdaad: ik had Coward of the County in gedachten en die deed het in Nederland ook uitstekend.

Nouja, ik ben er redelijk zeker van dat de rest wel klopt

Coward of the county? Die heeft in mijn top 20 nog op 1 gestaan!...

Mony Mony is inderdaad helemaal goed.

Qua artiesten zoeken we alleen nog die van een duet. De mannelijke helft is echt heel bekend, en scoorde in de jaren '80 nog meer nummer 1-hits dan Lionel Richie. Er is overigens nog een link met Lionel Richie, die had namelijk wel een hit van dezelfde filmsoundtrack.

David Bowie?

George Michael? Alhoewel, als die het was had ik het denk ik wel geweten.

Ik denk dat ik misschien voor Coward of the County ook bij Kenny Loggins heb gekeken ipv Kenny Rogers... Als ik nog eens een 90s en/of 00s-editie maak, ga ik hem sowieso weer dubbelchecken.

9. David Bowie Absolute Beginners?

Phil collins marilyn martin ?

Ja dat is hem. Met Separate lives

Salvadore schreef:
Phil collins matilyn martin ?

Yes!

Weet je ook de titel?

Separate lives een zeurnummer waarvan ik het prima vond dat t geen hit werd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:41 uur

geplaatst: vandaag om 02:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.