MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
En we zijn rond! Kenny Rogers was nogal een blunder, maar ik heb het toch nog even gecheckt: de rest klopt gelukkig wel.

Ik zal nog even het overzicht plaatsen, en de punten te tellen maar ik denk zomaar dat Rob de volgende vraag mag bedenken.

1. 1981, UK #7, US #1, US AC #1, Oscar voor Best Original Song (Christopher Cross - Arthur's Theme, ranboy)
2. 1981, UK #1, US #2, US AC #4, US Soul/R&B #1 (Smokey Robinson - Being With You, motel matches/ranboy)
3. 1982, UK #6, US #1, US AC #1, US Soul/R&B #2, Grammy for Best Pop Vocal Performance Male (Lionel Richie - Truly, ranboy)
4. 1982, UK #7, US #1, US AC #3, Oscar voor Best Original Song (Joe Cocker & Jennifer Warnes - Up Where We Belong, ranboy)
5. 1982, UK #2, US #1, Dance/Disco #3 (Toni Basil - Mickey, herman)
6. 1984, UK #6, US #1, nominatie voor Oscar voor Best Original Song (Kenny Loggins - Footloose, motel matches)
7. 1984, UK #9, US #1, US Rock #1, US AC #7, nominatie voor Grammy voor Best Pop Vocal Performance Male (John Waite - Missing You, ranboy)
8. 1985, UK #4, US #1, US AC #1, nominatie voor Oscar voor Best Original Song (Phil Collins & Marilyn Martin - Separate Lives, Salvadore)
9. 1987, UK #7, US #1, US Rock # 27 (Billy Idol - Mony Mony, herman)
10. 1989, UK #5, US #1, US AC #2, Grammy voor Song of the Year (Bette Midler - Wind Beneath My Wings, ranboy)

ranboy 16
herman 6
motel matches 5
Salvadore 3

Lijkt me duidelijk.

En nu hebben we nog een mooi rijtje van tien ook. Grappig dat ik zowel in de jaren '70 als '80 tien voorbeelden heb gevonden, want ik heb misschien iets gemist, maar ik ben alle Engelse en Amerikaanse nummer 1-hits afgegaan. De meeste kon ik zonder te checken wel wegstrepen omdat ik er zeker van was dat ze de Top 40 hadden gehaald, dus ik ging er vrij snel doorheen, maar ik ben nu benieuwd of ik er bij de volgende twee decennia ook 10 ga vinden.

Ben benieuwd naar een 90s editie, hoop dat ik hem niet mis.

Nu weer een korte vraag: welke artiest/band heeft in de UK Top 40 (sinds jaren 50) de meeste hits gehad, zonder ooit de eerste plaats te bereiken?

herman schreef:
Ben benieuwd naar een 90s editie, hoop dat ik hem niet mis.

Ik ga me alvast inlezen

ranboy schreef:
Nu weer een korte vraag: welke artiest/band heeft in de UK Top 40 (sinds jaren 50) de meeste hits gehad, zonder ooit de eerste plaats te bereiken?

Gokje: Status Quo

Bob dylan?

The Kinks?

Janet Jackson?

Vier maal niet goed

De artiest/band scoorde overigens: 40 hits! (in de UK Top 40)

Paul weller

Ik weet hem maar wel omdat ik zelf ook ooit een dergelijke vraag gesteld heb en daarbij deze info tegenkwam dus ik laat hem even schieten.

Zo niet dan had ik dit denk ik niet zo snel bedacht.

Bruce Springsteen?

Nog geen goed antwoord.

Frank Sinatra?

Pet Shop Boys?

tina turner ?

Helaas ook allemaal fout....

De artiest/band is nog actief en is nu al bijna 40 jaar bezig.

Aretha Franklin?

Superbitch schreef:
Aretha Franklin?

Die zit al boven de 50 jaar actief

iron maiden?

ranboy schreef:

Depeche Mode?

Paul Simon?

herman schreef:
Pet Shop Boys?

Nee Joh, met hun eerste single West End Girls was het gelijk al raak, daarna in 87/88 nog 3 nummer 1 hits op rij

Barbra Streisand?

ArthurDZ schreef:
(quote)

Depeche Mode?

Depeche Mode is het goede antwoord! Arthur DZ mag een vraag stellen.

Overigens haalden de singles van dit jaar niet meer de UK Top 40.

Ik zie dat ze zelfs nooit de top 3 haalden. Drie vierde plaatsen met People Are People, Barrel of a Gun en Precious.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:03 uur

geplaatst: vandaag om 11:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.