MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Ah, een idee nu :

De 4 nummers stonden allemaal ooit eens in de Radio 2 Top 2000, maar nu niet meer ?

Nee, dat is het niet

Ze kwamen zonder in de tipparade te hebben gestaan in de top-40 ?

(of was dat überhaupt niet mogelijk ...)

Ook niet. Ik voeg nog een nummer toe:

Snow Patrol: just say yes

Een gebeurtenis in september?

musicfriek schreef:
Een gebeurtenis in september?

Nee, ook niet

De nummers waren voor een ander bedoeld?

Of het was de eerste single van het bijbehorende album?

Of singles die alleen op een verzamelalbum staan en niet op een regulier album? Dan geldt volgens mij voor een aantal van deze nummers wel.

Edgar18 schreef:
Of singles die alleen op een verzamelalbum staan en niet op een regulier album? Dan geldt volgens mij voor een aantal van deze nummers wel.

Dat is het goede antwoord! Jij bent

Ah, even vlot want ik heb niet teveel tijd.

Tien liedjes met in de titel een andere band of artiest. Om het niet te makkelijk te maken geef ik slechts de hoogst behaalde positie en het aantal weken. De nummers staan wel op chronologische volgorde te beginnen in '71 en lopend tot aan '16.

1. AW #5 HP #12
2. AW #4 HP #21
3. AW #10 HP 2 Dire Straits - Calling Elvis (Hacker)
4. AW #8 HP #8
5. AW #13 HP #2
6. AW #3 HP #30
7. AW #5 HP #24
8. AW #8 HP #16
9. AW #13 HP #18
10. AW #8 HP #13

Let op, de titel van het nummer draagt iedere keer (een deel van) de naam van een andere artiest. De nummers gaan in veel gevallen ook over deze andere artiest maar dit is niet in alle gevallen zo.

10. Charlie Puth - Marvin Gaye

5. Maroon 5 ft Christina Aguilera - Moves Like Jagger

8. Robbie Williams - She's Madonna?

3. Dire straits - Calling elvis ?

1. Cats - Vaya Con Dios

Ik denk dat Robbie niet klopt, omdat ik hoogste positie en aantal weken verwarde (voor mijn gevoel komt HP altijd eerst). Ik wilde hem verwijderen maar ach, wie weet was het een minder grote hit dan ik dacht.

6. Pet Shop Boys - Heart?

5. 2 Unlimited - Faces?

of

5. 2 Unlimited - The Real Thing

(terugdenken aan de Motel Matches-vraag waar ik ook al met deze antwoorden kwam )

3. Prince - Kiss

2. Gary Numan - Cars

Misschien zit Ik Wil een Dolly Dot Voor M'n Verjaardag er nog tussen? Geen idee van wie...

Of Ik Ben Verliefd op John Travolta (ofzo) van Sandy?

Titmeister schreef:
2. Gary Numan - Cars

Toevallig zat die laatst in m'n vraag met nummers die de Top 40 niet hebben gehaald...

Arrie schreef:
(quote)

Toevallig zat die laatst in m'n vraag met nummers die de Top 40 niet hebben gehaald...

Was dan ook een gok. Had niet verwacht dat het een grote hit was, maar 4 weken met hp 21 leek me nog wel mogelijk

9. Racoon - No Mercy?

1. Edwin Starr - War?

5. LA Style - James Brown Is Dead

Ik denk dat die op 1 heeft gestasn maar mss zit het antwoordplaatje (James Brown Is Still Alive) er tussen?

Arrie schreef:
Ik denk dat die op 1 heeft gestasn maar mss zit het antwoordplaatje (James Brown Is Still Alive) er tussen?

Van Holy Noise

Arrie schreef:

Zou ik ook verwachten, maar hitparades voor '96 ken ik de noteringen niet van, dat helpt niet bij dergelijke vragen.

6. LCD Soundsystem - Daft Punk Is Playing at My House

Stond vast niet in de top 40, maar mss een dergelijk klein hitje?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:44 uur

geplaatst: vandaag om 00:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.