Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:05 uur
Dan moet All Around the World de vierde zijn.
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:11 uur
Casartelli schreef:
Correct! Is met dik negenenhalve minuut nog steeds de langste single die ooit de top van de Britse charts gehaald heeft.
De laatste vier nummer 1-hits van Oasis waren overigens: Go Let It Out, The Hindu Times, Lyla en The Importance of Being Idle.
Anyway, Casartelli is dus onze nieuwe quizmaster. Kom er maar in, Cas!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:12 uur
ArthurDZ schreef:
Anyway, Casartelli is dus onze nieuwe quizmaster. Kom er maar in, Cas!
Het treft dat ik er net vanmiddag een bedacht had.Anyway, Casartelli is dus onze nieuwe quizmaster. Kom er maar in, Cas!
Maak het volgende rijtje af (met toelichting):
Jan Willem
Ramses
Boudewijn
...
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:14 uur
Volgens mij was ik iets eerder, maar maakt niet uit want ik heb toch geen vraag paraat.
Ik ga eens nadenken welke Jan Willem er bedoeld wordt...
Ik ga eens nadenken welke Jan Willem er bedoeld wordt...
1
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:17 uur
herman schreef:
Volgens mij was ik iets eerder, maar maakt niet uit want ik heb toch geen vraag paraat.
Had niet gezien dat je een edit had toegevoegd aan je bericht, excuses. Gelukkig gaat dit topic eeuwig door en zal het sowieso ook wel eens aan jou zijn om een vraag te stellen

0
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:18 uur
Ik zie dit topic voor het eerst dus ik weet niet wat de bedoeling is maar het antwoord is Lennart.
Toelichting, elke regel van een liedje van De Groot begint op volgorde met een letter van die 4 namen. Dus regel 1 een J, regel 2 een A, regel 3 een N enz
Toelichting, elke regel van een liedje van De Groot begint op volgorde met een letter van die 4 namen. Dus regel 1 een J, regel 2 een A, regel 3 een N enz
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:22 uur
vigil schreef:
Ik zie dit topic voor het eerst dus ik weet niet wat de bedoeling is maar het antwoord is Lennart.
Toelichting, elke regel van een liedje begint op volgorde met een letter van die 4 namen
Toelichting, elke regel van een liedje begint op volgorde met een letter van die 4 namen
De bedoeling is dat, mocht het goed zijn, jij nu een volgende vraag bedenkt.
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:27 uur
Ah, waarom heb ik deze topic niet eerder gezien 
Ik denk wel dat het goed is

Ik denk wel dat het goed is

0
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:28 uur
Ik hoop niet dat het goed is, want zelfs met uitleg snap ik het antwoord niet ?
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:28 uur
Bestaat nog maar een dagje hoor 
Ik denk ook dat het goed is, geintje van Lennaert

Ik denk ook dat het goed is, geintje van Lennaert
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:32 uur
GrafGantz schreef:
Ik heb het iets aangevuld maar ff kort uitleggen met de foon is lastig
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:37 uur
GrafGantz schreef:
Ach dacht al dat het aan mij lag

Om welk liedje gaat het dan?
2
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:48 uur
ArthurDZ schreef:
Dat betekent dus dat Wonderwall in Engeland inderdaad nooit de hoogste positie van de hitlijsten gehaald heeft. Het liedje bleef steken op plek 2, achter.... I Believe door Robson & Jerome
Rare jongens, die Engelsen.
Dat betekent dus dat Wonderwall in Engeland inderdaad nooit de hoogste positie van de hitlijsten gehaald heeft. Het liedje bleef steken op plek 2, achter.... I Believe door Robson & Jerome
Rare jongens, die Engelsen. Minstens de helft van dat duo is bekwaam in het afweren van draken, dus zo raar is dat niet

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:59 uur
Ja, dit viel of stond een beetje met of iemand die kennis paraat had, anders was het wel moeilijk om er met aanwijzingen naartoe te manoeuvreren. Hoe dan ook, vigil (en kennelijk ook johan de witt) wist dat er zo'n liedje was waar achtereenvolgens de namen Jan Willem, Ramses, Boudewijn en Lennaert in een, zoals dat met een mooi woord heet, acrostichon zitten. Dit liedje dus.
vigil mag dan inderdaad een volgende plaatsen
vigil mag dan inderdaad een volgende plaatsen
1
geplaatst: 10 augustus 2017, 22:02 uur
Oh dat liedje ken ik wel maar het acrostichon is me nooit opgevallen. Leuke vraag!
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 22:32 uur
Noem de overeenkomst tussen Eros Ramazzotti, Robert Cray, David Bowie, Bryan Adams en Rod Stewart?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 augustus 2017, 22:37 uur
O ja, dat zal hem zijn. Sander pakt wel meteen zijn grootste liefde voor zijn debuut hier.
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 22:39 uur
Mijn liefde voor Tina is groot inderdaad 
Maar het antwoord is uiteraard goed, het waren overigens ook nog eens allemaal Top 40 hits die de bovenste 20 behaalden.

Maar het antwoord is uiteraard goed, het waren overigens ook nog eens allemaal Top 40 hits die de bovenste 20 behaalden.
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 22:41 uur
Dat wist ik dan weer niet. Ik had ze ook niet allemaal kunnen noemen 

0
geplaatst: 10 augustus 2017, 22:54 uur
Die met Bryan Adams was de laagst geklasseerde met een 20ste plek maar die is wel veel bekender dan het nummer met Robert Cray dat heet 634 5789. Dat was de opvolger van de vreselijke nummer 1 hit met Bowie. 634 5789 kwam tot de 15de plek en dat kwam denk ik vooral door de slipstream van het megasucces Tonight want het lied lijkt door de meeste mensen totaal vergeten te zijn.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 augustus 2017, 09:53 uur
Het liedje met het telefoonnummer klinkt bij beluistering toch niet geheel onbekend. Verder beperkt mijn Robert Cray kennis zich toch tot dat ene bekende nummer over de buren.
Volgens mij mag johan de witt een nieuwe plaatsen.
Volgens mij mag johan de witt een nieuwe plaatsen.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 09:58 uur
Casartelli schreef:
Het liedje met het telefoonnummer klinkt bij beluistering toch niet geheel onbekend. Verder beperkt mijn Robert Cray kennis zich toch tot dat ene bekende nummer over de buren.
Ja die Robert was me er eentje, ff lekker snoepen bij de buurvrouw en dan in de avond luisteren naar de gevolgen...
Ik denk dat je Don't be afraid of the dark ook wel zal kennen
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 augustus 2017, 09:59 uur
vigil schreef:
Ik denk dat je Don't be afraid of the dark ook wel zal kennen
Dat klinkt ook wel bekend inderdaad.Ik denk dat je Don't be afraid of the dark ook wel zal kennen
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 10:03 uur
Ah ja, helemaal vergeten...
De gitarist van welke bekende Engelse rockband stelde volgens de overlevering - en ook weer volgens deze nieuwe film - Morrissey en Johnny Marr aan elkaar voor?
De gitarist van welke bekende Engelse rockband stelde volgens de overlevering - en ook weer volgens deze nieuwe film - Morrissey en Johnny Marr aan elkaar voor?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.