Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 18:35 uur
2 lijkt een heeeel klein ietsiepietsie beetje op Mike Joyce van The Smiths. Maar het is 'm niet.
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 18:45 uur
Nee, geen Carl en Phil ook net niet
Paar kleine tipjes dan :
01. niet echt bekend van een specifieke band, maar fans van Peter Gabriel herkennen hem waarschijnlijk
02. vooral bekend als lid van een band waar de frontvrouw een prominente rol speelt
Paar kleine tipjes dan :
01. niet echt bekend van een specifieke band, maar fans van Peter Gabriel herkennen hem waarschijnlijk
02. vooral bekend als lid van een band waar de frontvrouw een prominente rol speelt
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 18:54 uur
De eerste is dus de laatste die nog geraden moet worden.
Een Fransman (met Ivoriaanse roots) die als sessie muzikant bij veel artiesten/bands gespeeld heeft, of mee op tour gaat. Net als de anderen staat hij in de (altijd wel enigszins arbitraire) top-100 van Rolling Stone m.b.t. beste drummers.
Hij speelde o.a. voor (copy-paste wiki) : Afro Celt Sound System, Jeff Beck, Al Di Meola, Tears For Fears, Eurythmics, Simple Minds, Dire Straits, Jan Garbarek, Mango, Manu Chao, Loreena McKennitt, Youssou N'Dour, Robbie Robertson, Joan Armatrading, Joe Satriani, Tori Amos, Richard Wright, Kyle Eastwood, the Christians, Ryuichi Sakamoto ...
... en dan heb ik mijn tekst klaar, en heeft deric raven hem inmiddels al geraden
Een Fransman (met Ivoriaanse roots) die als sessie muzikant bij veel artiesten/bands gespeeld heeft, of mee op tour gaat. Net als de anderen staat hij in de (altijd wel enigszins arbitraire) top-100 van Rolling Stone m.b.t. beste drummers.
Hij speelde o.a. voor (copy-paste wiki) : Afro Celt Sound System, Jeff Beck, Al Di Meola, Tears For Fears, Eurythmics, Simple Minds, Dire Straits, Jan Garbarek, Mango, Manu Chao, Loreena McKennitt, Youssou N'Dour, Robbie Robertson, Joan Armatrading, Joe Satriani, Tori Amos, Richard Wright, Kyle Eastwood, the Christians, Ryuichi Sakamoto ...
... en dan heb ik mijn tekst klaar, en heeft deric raven hem inmiddels al geraden

0
geplaatst: 28 oktober 2017, 18:57 uur
Voor de goede orde nog de oplossingen.
10 drummers:
01. Manu Katché [deric raven]
02. Clem Burke [deric raven]
03. (Joseph) Ziggy Modeleste [Edgar18]
04. Tommy Ramone [Johnny Marr]
05. Max Weinberg [Johnny Marr]
06. Nick Mason [Johnny Marr]
07. John Bonham [Johnny Marr]
08. Bill Bruford [Johnny Marr]
09. Larry Mullen Jr. [Johnny Marr]
10. Jeff Porcaro [deric raven]
Na een ingewikkeld rekensommetje ... komt de beurt bij Johnny Marr terecht !
10 drummers:
01. Manu Katché [deric raven]
02. Clem Burke [deric raven]
03. (Joseph) Ziggy Modeleste [Edgar18]
04. Tommy Ramone [Johnny Marr]
05. Max Weinberg [Johnny Marr]
06. Nick Mason [Johnny Marr]
07. John Bonham [Johnny Marr]
08. Bill Bruford [Johnny Marr]
09. Larry Mullen Jr. [Johnny Marr]
10. Jeff Porcaro [deric raven]
Na een ingewikkeld rekensommetje ... komt de beurt bij Johnny Marr terecht !
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 18:59 uur
Ben ik niet met je eens, kijk maar eens naar dat lange smalle gezicht.
https://cps-static.rovicorp.com/3/JPG_400/MI0001/342/MI0001342873.jpg?partner=allrovi.com
https://cps-static.rovicorp.com/3/JPG_400/MI0001/342/MI0001342873.jpg?partner=allrovi.com
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 19:02 uur
Jeff Porcaro en Larry Mullen vond ik de gemakkelijkste, en van Ramones weet ik nooit de voornaam.
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 19:18 uur
Een korte dan maar. Heb niet de inspiratie om van die lange hitvragen te bedenken, sorry. Dit vind ik wel een leuke, en wist ik zelf niet:
Wie is de (bekende) schoonbroer van Mick Fleetwood?
Wie is de (bekende) schoonbroer van Mick Fleetwood?
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 19:53 uur
De 'bijna-meesterwerken'.
Je kent ze wel, van die bekende 'klassiekers' die bijna niemand echt goed vindt. Hier op deze site heb ik er daar elf van weten te vinden. Albums met meer dan driehonderd stemmen maar een gemiddelde dat onder de 3,0 ligt.
De vraag is eenvoudig, welke elf zijn het?
Je kent ze wel, van die bekende 'klassiekers' die bijna niemand echt goed vindt. Hier op deze site heb ik er daar elf van weten te vinden. Albums met meer dan driehonderd stemmen maar een gemiddelde dat onder de 3,0 ligt.
De vraag is eenvoudig, welke elf zijn het?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.