MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Casartelli schreef:
3. De Amerikaanse oorlogsvoering in Vietnam

Klopt, maar ik zoek nog een naam

Casartelli (moderator)
Titmeister schreef:
(quote)

Klopt, maar ik zoek nog een naam
Meneer de president. Johnson (de molenaar) als ik het wel heb.

Casartelli (moderator)
12. De algehele zinloosheid van de Koude Oorlog (zowel Reagan als Chroestsjov wordt geadresseerd), al wordt de Russische kant toch wat enger gevonden (I hope the Russians love their children too)

1 Racisme
2 Een moordenaar zou zogenaamd onschuldig zijn.
6 Ik geloof tegen zijn regering?

Casartelli (moderator)
13 de IRA?

1. Rassenhaat, segregatie.

2. Het onschuldig veroordelen van Rubin 'The Hurricane' Carter

9 De behandeling van aboriginals door de Australische regering.

6 De Nigeriaanse regering die verantwoordelijk zou zijn voor de moord op Fela's moeder.

Zowel bij 1, als bij 13 kloppen jullie antwoorden wel, maar ik zoek een iets specifieker antwoord

11. Afschaffen martin luther king dag in arizona

10. De problematiek in Zuid-Afrika

1 Dat mensen zeuren over gemengde huwelijken?

12. Het ijzeren gordijn, en hoe beide 'kampen' ermee omgaan.

4 doden bij studentenprotest universiteit in. Ohio

5. Falklandoorlog

Edgar18 schreef:
2. Het onschuldig veroordelen van Rubin 'The Hurricane' Carter

Ja dat klopt dus niet....

1. Billie Holiday gaat over het lychen van zwarte Amerikanen (de seggregatie). Wat zoek je nog meer dan? Bedoel je die twee jongens, want hun namen weet ik niet...

10 politiegeweld zegen zwarte bevolking

15 kindermishandeling

8 Apartheid

8. Het geweld van soldaten in Zuid-Afrika tegen de zwarte bevolking.

14. De verkiezing van Trump tot president van de USA

15. Had te maken met het seksueel geweld tegen vrouwen.

motel matches schreef:
10 politiegeweld zegen zwarte bevolking

Ik hoop dat dit een typo is en dat je niet van mening bent dat politiegeweld een zegen is voor de zwarte bevolking

Gokje voor vier, het bloedbad op Kent State University, het vermoorden van (vier?) studenten.

motel matches schreef:
11. Afschaffen martin luther king dag in arizona
Volgens mij was het zo dat de gouveneur juist MLK's geboortedag niet tot nationale feestdag uit wilde roepen. Niet zo zeer afschaffing dus maar gewoon nooit eraan beginnen.

Het verhaal van 2: een beroemde bokser (Rubin "Hurricane" Carter) pleegt een moord. Hij weet met behulp van wat vrienden echter het verhaal in de wereld te brengen dat hij onschuldig zou zijn. Onder andere Bob Dylan laat zich daarvoor misbruiken. Een van de eerste beroemde voorbeelden van fake news.

Poek schreef:
Het verhaal van 2: een beroemde bokser (Rubin "Hurricane" Carter) pleegt een moord. Hij weet met behulp van wat vrienden echter het verhaal in de wereld te brengen dat hij onschuldig zou zijn. Onder andere Bob Dylan laat zich daarvoor misbruiken. Een van de eerste beroemde voorbeelden van fake news.
Beste Poek, hier moet ik je even corrigeren. Deze bokser is inderdaad tweemaal veroordeeld. De eerste keer door een geheel blanke jury, de tweede keer door een gemengde jury. 'Men' is het er inmiddels wel over eens dat deze veroordelingen een racistische achtergrond hadden en daarom is Carter uiteindelijk vrijgesproken.

Ik zal niet beweren dat hij ook onschuldig is, dat weet ik namelijk niet. Maar beweren dat hij wel schuldig is gaat veel te ver. Ik neem niet aan dat jij over feiten beschikt die de rest van de wereld niet heeft? Officieel staat hij namelijk in de boeken als onschuldig....

Poek schreef:

Of hij wel of niet schuldig is, doet er in deze niet toe. Het is wel waar Hurricane tegen protesteert

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:20 uur

geplaatst: vandaag om 14:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.