Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:16 uur
Casartelli schreef:
3. De Amerikaanse oorlogsvoering in Vietnam
3. De Amerikaanse oorlogsvoering in Vietnam
Klopt, maar ik zoek nog een naam
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:17 uur
Meneer de president. Johnson (de molenaar) als ik het wel heb.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:19 uur
12. De algehele zinloosheid van de Koude Oorlog (zowel Reagan als Chroestsjov wordt geadresseerd), al wordt de Russische kant toch wat enger gevonden (I hope the Russians love their children too)
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:20 uur
1 Racisme
2 Een moordenaar zou zogenaamd onschuldig zijn.
6 Ik geloof tegen zijn regering?
2 Een moordenaar zou zogenaamd onschuldig zijn.
6 Ik geloof tegen zijn regering?
1
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:22 uur
2. Het onschuldig veroordelen van Rubin 'The Hurricane' Carter
1
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:23 uur
9 De behandeling van aboriginals door de Australische regering.
1
6 De Nigeriaanse regering die verantwoordelijk zou zijn voor de moord op Fela's moeder.
0
Zowel bij 1, als bij 13 kloppen jullie antwoorden wel, maar ik zoek een iets specifieker antwoord
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:25 uur
12. Het ijzeren gordijn, en hoe beide 'kampen' ermee omgaan.
0
Edgar18 schreef:
Ja dat klopt dus niet....
1
1. Billie Holiday gaat over het lychen van zwarte Amerikanen (de seggregatie). Wat zoek je nog meer dan? Bedoel je die twee jongens, want hun namen weet ik niet...
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:28 uur
8. Het geweld van soldaten in Zuid-Afrika tegen de zwarte bevolking.
1
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:30 uur
motel matches schreef:
10 politiegeweld zegen zwarte bevolking
10 politiegeweld zegen zwarte bevolking
Ik hoop dat dit een typo is en dat je niet van mening bent dat politiegeweld een zegen is voor de zwarte bevolking

0
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:32 uur
Gokje voor vier, het bloedbad op Kent State University, het vermoorden van (vier?) studenten.
1
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:37 uur
motel matches schreef:
11. Afschaffen martin luther king dag in arizona
Volgens mij was het zo dat de gouveneur juist MLK's geboortedag niet tot nationale feestdag uit wilde roepen. Niet zo zeer afschaffing dus maar gewoon nooit eraan beginnen.11. Afschaffen martin luther king dag in arizona
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:37 uur
Het verhaal van 2: een beroemde bokser (Rubin "Hurricane" Carter) pleegt een moord. Hij weet met behulp van wat vrienden echter het verhaal in de wereld te brengen dat hij onschuldig zou zijn. Onder andere Bob Dylan laat zich daarvoor misbruiken. Een van de eerste beroemde voorbeelden van fake news.
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:40 uur
Poek schreef:
Het verhaal van 2: een beroemde bokser (Rubin "Hurricane" Carter) pleegt een moord. Hij weet met behulp van wat vrienden echter het verhaal in de wereld te brengen dat hij onschuldig zou zijn. Onder andere Bob Dylan laat zich daarvoor misbruiken. Een van de eerste beroemde voorbeelden van fake news.
Beste Poek, hier moet ik je even corrigeren. Deze bokser is inderdaad tweemaal veroordeeld. De eerste keer door een geheel blanke jury, de tweede keer door een gemengde jury. 'Men' is het er inmiddels wel over eens dat deze veroordelingen een racistische achtergrond hadden en daarom is Carter uiteindelijk vrijgesproken. Het verhaal van 2: een beroemde bokser (Rubin "Hurricane" Carter) pleegt een moord. Hij weet met behulp van wat vrienden echter het verhaal in de wereld te brengen dat hij onschuldig zou zijn. Onder andere Bob Dylan laat zich daarvoor misbruiken. Een van de eerste beroemde voorbeelden van fake news.
Ik zal niet beweren dat hij ook onschuldig is, dat weet ik namelijk niet. Maar beweren dat hij wel schuldig is gaat veel te ver. Ik neem niet aan dat jij over feiten beschikt die de rest van de wereld niet heeft?
Officieel staat hij namelijk in de boeken als onschuldig....
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:43 uur
Poek schreef:
Of hij wel of niet schuldig is, doet er in deze niet toe. Het is wel waar Hurricane tegen protesteert

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.