Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2017, 21:46 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 34
12 Jerry Butler - For Your Precious Love 7
8 Donny Hathaway - You Were Meant for Me 1
7 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy 4
7 Linda LynDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDell (officiële Salvadore spelling
- What a Man 3
6 Lauryn Hill - Everything is Everything 5
0 Paloma Faith - Can't Rely On You
Deadline: 20:00 uur
Jerry Butler: hoe oubollig misschien ook, hou ik soms erg van dit soort nostalische nummers vol onschuld. Niet in de laatste plaats om de achtergrond zang.
Everything Is Everything is een 90's classic.
Everything is everything (live) is toevallig ook de titel van één van mijn favoriete Donny Hathaway nummers, maar hier komt hij met iets heel anders. Lastig.. het nummer balanceert tussen licht irritant en absoluut sfeervol.
Benjamin Clementine vind ik nog lastiger (maar dat geldt bijna voor al zijn werk). Niet dat ik iets tegen uitdagende muziek heb (in tegendeel, dat blijft het langst lekker). Het kan zijn dat ik nog niet genoeg tijd heb genomen voor zijn albums. Zijn zanglijnen zijn nou niet bepaald toegankelijk melodieus, maar ik herken de kwaliteit wel. En wat een mooie instrumentatie! Ik ga 'm vaker luisteren.
Can't Rely On You is geen slecht hitje voor hedendaagse begrippen, maar legt het toch af tegen Donny's stem en What a man is meer dan prima en behoeft geen uitleg.
12 Jerry Butler - For Your Precious Love 7
8 Donny Hathaway - You Were Meant for Me 1
7 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy 4
7 Linda LynDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDell (officiële Salvadore spelling
- What a Man 36 Lauryn Hill - Everything is Everything 5
0 Paloma Faith - Can't Rely On You
Jerry Butler: hoe oubollig misschien ook, hou ik soms erg van dit soort nostalische nummers vol onschuld. Niet in de laatste plaats om de achtergrond zang.
Everything Is Everything is een 90's classic.
Everything is everything (live) is toevallig ook de titel van één van mijn favoriete Donny Hathaway nummers, maar hier komt hij met iets heel anders. Lastig.. het nummer balanceert tussen licht irritant en absoluut sfeervol.
Benjamin Clementine vind ik nog lastiger (maar dat geldt bijna voor al zijn werk). Niet dat ik iets tegen uitdagende muziek heb (in tegendeel, dat blijft het langst lekker). Het kan zijn dat ik nog niet genoeg tijd heb genomen voor zijn albums. Zijn zanglijnen zijn nou niet bepaald toegankelijk melodieus, maar ik herken de kwaliteit wel. En wat een mooie instrumentatie! Ik ga 'm vaker luisteren.
Can't Rely On You is geen slecht hitje voor hedendaagse begrippen, maar legt het toch af tegen Donny's stem en What a man is meer dan prima en behoeft geen uitleg.
0
geplaatst: 2 november 2017, 22:11 uur
14 Linda Lyndell - What a Man 7
13 Donny Hathaway - You Were Meant for Me 5
12 Jerry Butler - For Your Precious Love
10 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy 3
7 Lauryn Hill - Everything is Everything 1
4 Paloma Faith - Can't Rely On You 4
Linda mag door, van de rest ben ik niet onder de indruk.
14 Linda Lyndell - What a Man 7
13 Donny Hathaway - You Were Meant for Me 5
12 Jerry Butler - For Your Precious Love
10 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy 3
7 Lauryn Hill - Everything is Everything 1
4 Paloma Faith - Can't Rely On You 4
Linda mag door, van de rest ben ik niet onder de indruk.
0
Mb.
geplaatst: 2 november 2017, 22:13 uur
19 Jerry Butler - For Your Precious Love +7
17 Linda Lyndell - What a Man +3
14 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy +4
13 Donny Hathaway - You Were Meant for Me
9 Paloma Faith - Can't Rely On You +5
8 Lauryn Hill - Everything is Everything +1
Ik begrijp Minneapolis absoluut als hij het nummer van Jerry oubollig noemt, maar tegelijkertijd hebben de beste nummers uit die vroege periode van de soul ook altijd iets wat niet aan tijd gebonden is. Dat geldt zeker voor deze evergreen van Jerry Butler. De overige nummers in de ladder zijn ook zeker niet slecht. Het moderne uptempo stuk van Paloma Faith kent de signatuur van Pharell, maar Paloma zit er goed bovenop. De song van Benjamin vind ik lastig te plaatsen - zit ergens in de avant-garde lijkt haast wel - en alhoewel ik zeker even moest wennen aan de keurige uitspraak vind ik de inzet zeker niet onaardig.
Goede ladder toch wel. Eigenlijk vind ik alleen de inzet van Donny te soft.
19 Jerry Butler - For Your Precious Love +7
17 Linda Lyndell - What a Man +3
14 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy +4
13 Donny Hathaway - You Were Meant for Me
9 Paloma Faith - Can't Rely On You +5
8 Lauryn Hill - Everything is Everything +1
Ik begrijp Minneapolis absoluut als hij het nummer van Jerry oubollig noemt, maar tegelijkertijd hebben de beste nummers uit die vroege periode van de soul ook altijd iets wat niet aan tijd gebonden is. Dat geldt zeker voor deze evergreen van Jerry Butler. De overige nummers in de ladder zijn ook zeker niet slecht. Het moderne uptempo stuk van Paloma Faith kent de signatuur van Pharell, maar Paloma zit er goed bovenop. De song van Benjamin vind ik lastig te plaatsen - zit ergens in de avant-garde lijkt haast wel - en alhoewel ik zeker even moest wennen aan de keurige uitspraak vind ik de inzet zeker niet onaardig.
Goede ladder toch wel. Eigenlijk vind ik alleen de inzet van Donny te soft.
0
geplaatst: 2 november 2017, 22:18 uur
Gretz schreef:
Dat klopt niet helemaal, ik heb toch al redelijk wat ladders uitgekozen waar geen eigen nominaties in zaten.
(quote)
Dat klopt niet helemaal, ik heb toch al redelijk wat ladders uitgekozen waar geen eigen nominaties in zaten.
De nuance zit dan ook in het woordje bijna. Maar je kan moeilijk ontkennen dat je wellicht eerder tijd maakt voor een ladder met een eigen nominatie dan eentje zonder. Zo komt het in ieder geval wel op mij over.
0
geplaatst: 2 november 2017, 22:33 uur
Ik heb het speciaal opgezocht, anders maak je heel makkelijk een typefout 

0
geplaatst: 3 november 2017, 09:30 uur
24 Jerry Butler - For Your Precious Love 5
21 Linda Lyndell - What a Man 4
20 Donny Hathaway - You Were Meant for Me 7
17 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy 3
9 Paloma Faith - Can't Rely On You
9 Lauryn Hill - Everything is Everything 1
Moeilijk kiezen deze keer, ik vind alle nummers op zijn minst genietbaar, al zitten er geen echte uitschieters tussen.
24 Jerry Butler - For Your Precious Love 5
21 Linda Lyndell - What a Man 4
20 Donny Hathaway - You Were Meant for Me 7
17 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy 3
9 Lauryn Hill - Everything is Everything 1
Moeilijk kiezen deze keer, ik vind alle nummers op zijn minst genietbaar, al zitten er geen echte uitschieters tussen.
0
geplaatst: 3 november 2017, 13:56 uur
27 Donny Hathaway - You Were Meant for Me +7
27 Jerry Butler - For Your Precious Love +3
22 Linda Lyndell - What a Man +1
22 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy +5
13 Lauryn Hill - Everything is Everything +4
Zeer prettige ladder. Eigenlijk alle nummers wel puntenwaardig, met voor mij die van Donny (toch maar eens een best of kopen, want is niet het eerste nummer dat me bevalt van hem) en Benjamin.
Daarna is het een soort van muntje opgooien, waarbij Paloma het kind van de rekening is, omdat deze het minst spannend is, maar zeker goed genietbaar.
27 Donny Hathaway - You Were Meant for Me +7
27 Jerry Butler - For Your Precious Love +3
22 Linda Lyndell - What a Man +1
22 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy +5
13 Lauryn Hill - Everything is Everything +4
Zeer prettige ladder. Eigenlijk alle nummers wel puntenwaardig, met voor mij die van Donny (toch maar eens een best of kopen, want is niet het eerste nummer dat me bevalt van hem) en Benjamin.
Daarna is het een soort van muntje opgooien, waarbij Paloma het kind van de rekening is, omdat deze het minst spannend is, maar zeker goed genietbaar.
0
geplaatst: 3 november 2017, 14:34 uur
hoolie55 schreef:
die van Donny (toch maar eens een best of kopen, want is niet het eerste nummer dat me bevalt van hem)
die van Donny (toch maar eens een best of kopen, want is niet het eerste nummer dat me bevalt van hem)
Kan persoonlijk zijn, maar ik vind Donny Hathaway - Live (1972) en Donny Hathaway - In Performance (1980) zijn mooiste platen. De eerste bevat swingende, lange versies van "The Ghetto" en "Voices Inside (Everything Is Everything"), en "In performance" bevat zijn mooiste ballads "To Be Young, Gifted and Black", "A Song for You" en "I Love You More Than You'll Ever Know", en vind ik zelfs nog wat mooier.
De bijzondere intieme live sfeer voegt behoorlijk wat toe t.o.v. de studio opnamen.
0
geplaatst: 3 november 2017, 14:47 uur
30 Donny Hathaway - You Were Meant for Me 3
29 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy 7
28 Jerry Butler - For Your Precious Love 1
26 Linda Lyndell - What a Man 4
18 Lauryn Hill - Everything is Everything 5
Benjamin Clementine is een artiest die zich op het snijvlak van diverse genres begeeft. Avant-Garde, Jazz, Pop en Soul, ik hoor het allemaal terug. At Least For Now, het bijbehorende album, is een lust voor het oor en kan ik iedereen aanraden. Zijn nieuwe werk trouwens ook. Hierachter drie nummers die dicht op elkaar zitten, ik geef daarbij de voorkeur aan Lauryn Hill die al een nummer kwijt is en wat mij betreft toch echt in deze lijst thuis hoort. Donny brengt ook een mooi nummer maar kan wel stukken beter dan dit. Bij Jerry Butler heb ik iets wat me zelden gebeurt bij soulmuziek, ik vind het een beetje te oud en te traag. Zoals gezegd, ik heb hier net snel last van maar dit mooie nummer klinkt me net te gedateerd. Die laatste is niet mijn ding en blijft ver achter bij de rest.
30 Donny Hathaway - You Were Meant for Me 3
29 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy 7
28 Jerry Butler - For Your Precious Love 1
26 Linda Lyndell - What a Man 4
18 Lauryn Hill - Everything is Everything 5
Benjamin Clementine is een artiest die zich op het snijvlak van diverse genres begeeft. Avant-Garde, Jazz, Pop en Soul, ik hoor het allemaal terug. At Least For Now, het bijbehorende album, is een lust voor het oor en kan ik iedereen aanraden. Zijn nieuwe werk trouwens ook. Hierachter drie nummers die dicht op elkaar zitten, ik geef daarbij de voorkeur aan Lauryn Hill die al een nummer kwijt is en wat mij betreft toch echt in deze lijst thuis hoort. Donny brengt ook een mooi nummer maar kan wel stukken beter dan dit. Bij Jerry Butler heb ik iets wat me zelden gebeurt bij soulmuziek, ik vind het een beetje te oud en te traag. Zoals gezegd, ik heb hier net snel last van maar dit mooie nummer klinkt me net te gedateerd. Die laatste is niet mijn ding en blijft ver achter bij de rest.
0
geplaatst: 3 november 2017, 16:22 uur
34 Donny Hathaway - You Were Meant for Me +4
33 Jerry Butler - For Your Precious Love +5
33 Linda Lyndell - What a Man +7
30 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy +1
18 Lauryn Hill - Everything is Everything
12 Paloma Faith - Can't Rely On You +3
34 Donny Hathaway - You Were Meant for Me +4
33 Jerry Butler - For Your Precious Love +5
33 Linda Lyndell - What a Man +7
30 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy +1
18 Lauryn Hill - Everything is Everything
12 Paloma Faith - Can't Rely On You +3
0
geplaatst: 3 november 2017, 16:47 uur
Wel jammer dat Lauryn Hill het niet lijkt te redden. Eén van de betere jaren 90 nummers vind ik.
0
geplaatst: 3 november 2017, 18:14 uur
40 Jerry Butler - For Your Precious Love +7
36 Linda Lyndell - What a Man +3
35 Donny Hathaway - You Were Meant for Me +1
30 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy
22 Lauryn Hill - Everything is Everything +4
17 Paloma Faith - Can't Rely On You +5
Not pleased met de stand van deze ladder.
40 Jerry Butler - For Your Precious Love +7
36 Linda Lyndell - What a Man +3
35 Donny Hathaway - You Were Meant for Me +1
22 Lauryn Hill - Everything is Everything +4
17 Paloma Faith - Can't Rely On You +5
Not pleased met de stand van deze ladder.
0
geplaatst: 3 november 2017, 18:53 uur
41 Jerry Butler - For Your Precious Love +1
40 Linda Lyndell - What a Man +4
38 Donny Hathaway - You Were Meant for Me +3
29 Lauryn Hill - Everything is Everything +7
22 Paloma Faith - Can't Rely On You +5
Helaas de meest aansprekende nummers onderaan. Een artiest waar ik tot nog toe helemaal niets mee kan, is Clementine en ook met dit nummer bevestigt hij dit ten volle. Het nummer van Butler is zo'n lied wat ik normaal gezien enorm zou moeten kunnen waarderen, maar dit lijkt meer op een olifant die futloos loopt rond te drentelen, wanhopig op zoek naar...ja...naar wat eigenlijk?
41 Jerry Butler - For Your Precious Love +1
40 Linda Lyndell - What a Man +4
38 Donny Hathaway - You Were Meant for Me +3
29 Lauryn Hill - Everything is Everything +7
22 Paloma Faith - Can't Rely On You +5
Helaas de meest aansprekende nummers onderaan. Een artiest waar ik tot nog toe helemaal niets mee kan, is Clementine en ook met dit nummer bevestigt hij dit ten volle. Het nummer van Butler is zo'n lied wat ik normaal gezien enorm zou moeten kunnen waarderen, maar dit lijkt meer op een olifant die futloos loopt rond te drentelen, wanhopig op zoek naar...ja...naar wat eigenlijk?
0
geplaatst: 3 november 2017, 19:26 uur
Er is een foutje opgetreden Reijersen. Die volgende ladder kan geen voorronde zijn. 

0
geplaatst: 3 november 2017, 19:40 uur
Minneapolis schreef:
Er is een foutje opgetreden Reijersen. Die volgende ladder kan geen voorronde zijn.
Haha ja, ik had het ook al gezien.
0
geplaatst: 3 november 2017, 20:00 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 35
The Flirtations - Nothing But a Heartache
Sampha - (No One Knows Me) Like the Piano
Dyke & the Blazers - We Got More Soul
Harold Melvin & The Blue Notes - If You Don't Know Me By Now
Marie Queenie Lyons - See and don't see
Sylvia Striplin - You Can't Turn Me Away
Deadline: 20 uur.
Sampha - (No One Knows Me) Like the Piano
Dyke & the Blazers - We Got More Soul
Harold Melvin & The Blue Notes - If You Don't Know Me By Now
Marie Queenie Lyons - See and don't see
Sylvia Striplin - You Can't Turn Me Away
0
geplaatst: 3 november 2017, 20:01 uur
Dus toch!
Ik zou toch zweren dat er geen enkele voorrondeladder was met enkel nominaties van ondergetekende
Ik zou toch zweren dat er geen enkele voorrondeladder was met enkel nominaties van ondergetekende

0
geplaatst: 3 november 2017, 20:03 uur
Zo, gauw de nieuwe ladder neerzetten want het ging bijna mis in de vorige. Onbegrijpelijk die mensen die het niet horen in Benjamin Clementine
.
Die van Paloma Faith kwam verrassend ver. Voor mij een van de allerzwakste liedjes in het spel. Zelfs nog onder afgevoerde Edje.
.Die van Paloma Faith kwam verrassend ver. Voor mij een van de allerzwakste liedjes in het spel. Zelfs nog onder afgevoerde Edje.
0
geplaatst: 3 november 2017, 20:05 uur
Morgen deze ladder nog een keer luisteren want hij is verdraaide sterk. Mijn nummer één staat wel maar daarachter....
0
geplaatst: 3 november 2017, 20:07 uur
Punten en redenering van Mb.
7 Marie Queenie Lyons - See and don't see
5 Dyke & the Blazers - We Got More Soul
4 Sylvia Striplin - You Can't Turn Me Away
3 Sampha - (No One Knows Me) Like the Piano
1 Harold Melvin & The Blue Notes - If You Don't Know Me By Now
Duidelijk een ladder van het betere funkwerk. De nummers van Marie Queenie en Dyke vind ik erg goed. Sylvia zet ik een treetje lager maar is absoluut niet verkeerd. De track van Sampha vind ik net als die van Benjamin uit de vorige ladder niet echt passen in dit topic, maar goed, hij zit er in en ik vind het an sich best een mooi nummer. De Motown-achtige hap van The Flirtations had van mij niet gehoeven. ?
7 Marie Queenie Lyons - See and don't see
5 Dyke & the Blazers - We Got More Soul
4 Sylvia Striplin - You Can't Turn Me Away
3 Sampha - (No One Knows Me) Like the Piano
Duidelijk een ladder van het betere funkwerk. De nummers van Marie Queenie en Dyke vind ik erg goed. Sylvia zet ik een treetje lager maar is absoluut niet verkeerd. De track van Sampha vind ik net als die van Benjamin uit de vorige ladder niet echt passen in dit topic, maar goed, hij zit er in en ik vind het an sich best een mooi nummer. De Motown-achtige hap van The Flirtations had van mij niet gehoeven. ?
0
geplaatst: 3 november 2017, 20:12 uur
Een link waarbij de audio redelijk normaal klinkt : The Flirtations - Nothing But A Heartache
... net iets beter dan het doffe geluid uit een blik ... met het deksel er nog op
... net iets beter dan het doffe geluid uit een blik ... met het deksel er nog op
0
geplaatst: 3 november 2017, 20:50 uur
12 Dyke & the Blazers - We Got More Soul +7
11 Marie Queenie Lyons - See and don't see +4
7 Sylvia Striplin - You Can't Turn Me Away +3
5 The Flirtations - Nothing But a Heartache +5
4 Sampha - (No One Knows Me) Like the Piano +1
12 Dyke & the Blazers - We Got More Soul +7
11 Marie Queenie Lyons - See and don't see +4
7 Sylvia Striplin - You Can't Turn Me Away +3
5 The Flirtations - Nothing But a Heartache +5
4 Sampha - (No One Knows Me) Like the Piano +1
0
geplaatst: 3 november 2017, 21:11 uur
16 Dyke & the Blazers - We Got More Soul +4
16 Marie Queenie Lyons - See and don't see +5
11 Sylvia Striplin - You Can't Turn Me Away +4
11 Sampha - (No One Knows Me) Like the Piano +7
5 The Flirtations - Nothing But a Heartache
2 Harold Melvin & The Blue Notes - If You Don't Know Me By Now+1
Verdomde lastig allemaal. Toch 7 voor de prachtige song van Sampha omdat ik bang ben dat hij anders helemaal geen kans maakt.
16 Dyke & the Blazers - We Got More Soul +4
16 Marie Queenie Lyons - See and don't see +5
11 Sylvia Striplin - You Can't Turn Me Away +4
11 Sampha - (No One Knows Me) Like the Piano +7
5 The Flirtations - Nothing But a Heartache
2 Harold Melvin & The Blue Notes - If You Don't Know Me By Now+1
Verdomde lastig allemaal. Toch 7 voor de prachtige song van Sampha omdat ik bang ben dat hij anders helemaal geen kans maakt.
1
geplaatst: 3 november 2017, 21:36 uur
0
geplaatst: 4 november 2017, 00:13 uur
23 Marie Queenie Lyons - See and don't see +7
20 Dyke & the Blazers - We Got More Soul +4
16 Sampha - (No One Knows Me) Like the Piano +5
14 Sylvia Striplin - You Can't Turn Me Away +3
6 The Flirtations - Nothing But a Heartache +1
2 Harold Melvin & The Blue Notes - If You Don't Know Me By Now
Ik was zeer aangenaam verrast door Sampha. Kende de naam wel, maar de muziek niet, erg mooi nummer.
Niet voldoende om Marie Queenie Lyons het volle pond te ontnemen, geweldig nummer ( en album trouwens).
Dyke & the Blazers zijn ook ijzersterk, daarna wordt het minder.
Sylvia krijgt 3 punten, omdat ik van If You Don't Know Me By Now niet vrolijk word en The Flirtations vind ik ook niet bijster interessant.
23 Marie Queenie Lyons - See and don't see +7
20 Dyke & the Blazers - We Got More Soul +4
16 Sampha - (No One Knows Me) Like the Piano +5
14 Sylvia Striplin - You Can't Turn Me Away +3
6 The Flirtations - Nothing But a Heartache +1
2 Harold Melvin & The Blue Notes - If You Don't Know Me By Now
Ik was zeer aangenaam verrast door Sampha. Kende de naam wel, maar de muziek niet, erg mooi nummer.
Niet voldoende om Marie Queenie Lyons het volle pond te ontnemen, geweldig nummer ( en album trouwens).
Dyke & the Blazers zijn ook ijzersterk, daarna wordt het minder.
Sylvia krijgt 3 punten, omdat ik van If You Don't Know Me By Now niet vrolijk word en The Flirtations vind ik ook niet bijster interessant.
0
geplaatst: 4 november 2017, 00:19 uur
28 Marie Queenie Lyons - See and don't see 5
24 Dyke & the Blazers - We Got More Soul 4
21 Sylvia Striplin - You Can't Turn Me Away 7
16 Sampha - (No One Knows Me) Like the Piano
9 The Flirtations - Nothing But a Heartache 3
3 Harold Melvin & The Blue Notes - If You Don't Know Me By Now 1
Ik heb niet zo heel veel te melden over deze ladder. Een paar goede nummers en een aantal die ik niet zou missen als ze afvallen zonder dat ik één nummer slecht vind. Sampho blijft puntloos, zoals gezegd zeker niet slecht maar toch wel te langzaam voor mij.
28 Marie Queenie Lyons - See and don't see 5
24 Dyke & the Blazers - We Got More Soul 4
21 Sylvia Striplin - You Can't Turn Me Away 7
16 Sampha - (No One Knows Me) Like the Piano
9 The Flirtations - Nothing But a Heartache 3
3 Harold Melvin & The Blue Notes - If You Don't Know Me By Now 1
Ik heb niet zo heel veel te melden over deze ladder. Een paar goede nummers en een aantal die ik niet zou missen als ze afvallen zonder dat ik één nummer slecht vind. Sampho blijft puntloos, zoals gezegd zeker niet slecht maar toch wel te langzaam voor mij.
* denotes required fields.