Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)
zoeken in:
0
Mb.
geplaatst: 1 november 2017, 20:47 uur
Minneapolis schreef:
Mb.: Ik zie het eerder als een redelijk brede waardering in de (pardon voor deze gemaks term) zogenaamde "zwarte muziek". Als je mij een beetje volgt dan zal je zien dat ik vaak "typische soulnummers" ook 5 of 7 punten geef. Muziek ervaring is altijd aan persoonlijke kwestie. Ik denk dat je soul tekort doet door er een als in wiskunde voorspelbare (objectief vast te stellen voor de echte liefhebbers) uitkomst aan te willen koppelen.
Mb.: Ik zie het eerder als een redelijk brede waardering in de (pardon voor deze gemaks term) zogenaamde "zwarte muziek". Als je mij een beetje volgt dan zal je zien dat ik vaak "typische soulnummers" ook 5 of 7 punten geef. Muziek ervaring is altijd aan persoonlijke kwestie. Ik denk dat je soul tekort doet door er een als in wiskunde voorspelbare (objectief vast te stellen voor de echte liefhebbers) uitkomst aan te willen koppelen.
Je onderstreept voor mijn gevoel juist wat ik bedoelde. Ik denk dat soul juist tekort wordt gedaan door er alles maar onder te plakken.
Maar goed, wij verschillen hierin van inzicht en dat is niet erg.
0
geplaatst: 1 november 2017, 20:49 uur
Mb. schreef:
Je onderstreept voor mijn gevoel juist wat ik bedoelde. Ik denk dat soul juist tekort wordt gedaan door er alles maar onder te plakken.
Maar goed, wij verschillen hierin van inzicht en dat is niet erg.
(quote)
Maar goed, wij verschillen hierin van inzicht en dat is niet erg. Dat het wat breder is, is nou eenmaal het spel hier. Dat heeft niet zoveel te maken met al dan niet klakkeloze liefde van de "pure soul" nummers.
0
geplaatst: 1 november 2017, 20:55 uur
Minneapolis schreef:
Dat is nou eenmaal het spel hier. Dat heeft niet zoveel te maken met al dan niet voorspelbaarheid voor /klakkeloze liefde van "pure soul" nummers.
Waar het Max denk ik om gaat is dat soul in dit spel nogal verworden is toch een vergaarbak van allerhande (soms heel licht) aanverwante stijlen. Een nummer als dat van Edje is daar wat mij betreft het ultieme voorbeeld van.Dat is nou eenmaal het spel hier. Dat heeft niet zoveel te maken met al dan niet voorspelbaarheid voor /klakkeloze liefde van "pure soul" nummers.
1
geplaatst: 1 november 2017, 20:58 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Waar het Max denk ik om gaat is dat soul in dit spel nogal verworden is toch een vergaarbak van allerhande (soms heel licht) aanverwante stijlen. Een nummer als dat van Edje is daar wat mij betreft het ultieme voorbeeld van. Eens, maar i.m.o. is dit spel meer een soort "zwarte lijst" en anderen hebben daar weer andere gedachten over. Ook prima.. Ik kies uit de ladders die er nu eenmaal zijn de nummers die mij het meeste aanspreken (obv mijn soul/funk/ afro/ jazz smaak). De zogenaamde "pure soul", wat haast elitair klinkt, krijgt daarbij geen voorrang, maar komt wel regelmatig bovendrijven.
0
Mb.
geplaatst: 1 november 2017, 20:59 uur
Puntentelling 7-5-4-3-1
(voor)Ronde 1 - Ladder 33
24 24-Carat Black - Poverty's Paradise +5
17 Otis Clay - Is It Over +7
15 Isley Jasper Isley - Caravan of Love +1
14 Rick James - Bustin' Out (On The Funk) +4
6 The Neville Brothers - With God on Our Side
4 Ed Sheeran - Thinking Out Loud +3
Deadline: 20:00 uur
Alhoewel ik die van 24-Carat Black ook wonderschoon vind moet ik er wel in de juiste gemoedsstemming voor zitten om 'm echt op waarde te schatten. Daar waar de van kortere duur maar niet minder fraaie song van Otis mij altijd weet te raken. Zo zouden break-up songs moeten klinken. Het oeuvre van deze Otis kent eigenlijk ook meer topsongs dan die van de bekendere Otis maar dat even terzijde. Daarna wordt het niveau in deze ladder snel minder. De 80's funk van Rick is nog wel aardig en de ballade van Edje kan ik ook best hebben en zoals ik van Minneapolis inmiddels heb geleerd moeten we niet rangschikken op of iets wel/niet binnen soul valt dus dat doe ik ook niet. De song van de Neville Brothers heb ik altijd afschuwelijke kitsch gevonden maar ik weet dat hier liefhebbers van deze song zijn dus dat moet wel goedkomen.
24 24-Carat Black - Poverty's Paradise +5
17 Otis Clay - Is It Over +7
15 Isley Jasper Isley - Caravan of Love +1
14 Rick James - Bustin' Out (On The Funk) +4
6 The Neville Brothers - With God on Our Side
4 Ed Sheeran - Thinking Out Loud +3
Alhoewel ik die van 24-Carat Black ook wonderschoon vind moet ik er wel in de juiste gemoedsstemming voor zitten om 'm echt op waarde te schatten. Daar waar de van kortere duur maar niet minder fraaie song van Otis mij altijd weet te raken. Zo zouden break-up songs moeten klinken. Het oeuvre van deze Otis kent eigenlijk ook meer topsongs dan die van de bekendere Otis maar dat even terzijde. Daarna wordt het niveau in deze ladder snel minder. De 80's funk van Rick is nog wel aardig en de ballade van Edje kan ik ook best hebben en zoals ik van Minneapolis inmiddels heb geleerd moeten we niet rangschikken op of iets wel/niet binnen soul valt dus dat doe ik ook niet. De song van de Neville Brothers heb ik altijd afschuwelijke kitsch gevonden maar ik weet dat hier liefhebbers van deze song zijn dus dat moet wel goedkomen.

0
geplaatst: 1 november 2017, 21:02 uur
Minneapolis schreef:
De zogenaamde "pure soul" wat haast elitair klinkt krijgt daarbij geen voorrang, maar komt regelmatig boven drijven.
Begrijpelijk. Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus. Sinnerman zou van mij te allen tijde de koppositie krijgen, welke pure soul er ook meespeelt. Maar, ik heb het idee dat sommigen de 'pure soul' het minst pruimen van alles en dat juist bijna structureel onderaan hun lijstje zetten. In de vorige ladder zou ik bijvoorbeeld niet snel Rufus, Howard of Jimmy puntloos laten want dat zijn toch wel de echte soulsongs.De zogenaamde "pure soul" wat haast elitair klinkt krijgt daarbij geen voorrang, maar komt regelmatig boven drijven.
0
geplaatst: 1 november 2017, 21:08 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Begrijpelijk. Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus. Sinnerman zou van mij te allen tijde de koppositie krijgen, welke pure soul er ook meespeelt. Maar, ik heb het idee dat sommigen de 'pure soul' het minst pruimen van alles en dat juist bijna structureel onderaan hun lijstje zetten. In de vorige ladder zou ik bijvoorbeeld niet snel Rufus, Howard of Jimmy puntloos laten want dat zijn toch wel de echte soulsongs. Dat snap ik. Ik kan alleen voor mezelf spreken dat mijn smaak al die "zwarte lijst stijlen" omvat, dus een uitschieter door verdringing naar onder kan daardoor ook wel eens gebeuren. Howard Tate vond ik erg mooi.
0
Mb.
geplaatst: 1 november 2017, 21:22 uur
Jouw smaak is blijkbaar heel breed, Minneapolis 
Laat ik even duidelijk zijn: ik stem niet op bepaalde songs omdat ze behoren tot iets wat ik als soulmuziek definieer. Om het in algemene termen te zetten, ik houd nu eenmaal van een bepaald geluid en dus is het gevolg logischerwijs dat ik nummers die dat geluid laten horen veelal boven nummers plaats die dat geluid niet laten horen.
Ik merk alleen op dat 1) consistentie in smaak bij sommige users haast niet aanwezig lijkt te zijn en dat 2) sommige users er überhaupt een andere smaak op nahouden dan de titel van dit topic doet vermoeden.
Maar goed het is maar hoe je er naar kijkt natuurlijk. Ik zou zeggen dat als je de ene dag aardbeien eet, de volgende dag frambozen eet en de dag daarop bananen eet maar vervolgens beweert dat je het liefst appels eet je tamelijk onduidelijk bent in je voorkeuren. Aan de andere kant, het is allemaal fruit.
Nu houd ik erover op! Beloofd!

Laat ik even duidelijk zijn: ik stem niet op bepaalde songs omdat ze behoren tot iets wat ik als soulmuziek definieer. Om het in algemene termen te zetten, ik houd nu eenmaal van een bepaald geluid en dus is het gevolg logischerwijs dat ik nummers die dat geluid laten horen veelal boven nummers plaats die dat geluid niet laten horen.
Ik merk alleen op dat 1) consistentie in smaak bij sommige users haast niet aanwezig lijkt te zijn en dat 2) sommige users er überhaupt een andere smaak op nahouden dan de titel van dit topic doet vermoeden.
Maar goed het is maar hoe je er naar kijkt natuurlijk. Ik zou zeggen dat als je de ene dag aardbeien eet, de volgende dag frambozen eet en de dag daarop bananen eet maar vervolgens beweert dat je het liefst appels eet je tamelijk onduidelijk bent in je voorkeuren. Aan de andere kant, het is allemaal fruit.

Nu houd ik erover op! Beloofd!

0
geplaatst: 1 november 2017, 21:28 uur
Puntentelling 7-5-4-3-1
31 24-Carat Black - Poverty's Paradise +7
20 Isley Jasper Isley - Caravan of Love +5
22 Otis Clay - Is It Over +5
14 Rick James - Bustin' Out (On The Funk)
9 The Neville Brothers - With God on Our Side+3
5 Ed Sheeran - Thinking Out Loud+1
Wat een fantastisch en vooral cool nummer van 24-carat is dit toch! En over intens zingen gesproken, dan moet je bij Clay zijn. Caravan blijft vanavond nog wel even in mijn hoofd en die van de broertjes trek ik ook wel goed. Sheeran heb ik nooit vervelend gevonden, Rick James daarentegen.
31 24-Carat Black - Poverty's Paradise +7
20 Isley Jasper Isley - Caravan of Love +5
22 Otis Clay - Is It Over +5
14 Rick James - Bustin' Out (On The Funk)
9 The Neville Brothers - With God on Our Side+3
5 Ed Sheeran - Thinking Out Loud+1
Wat een fantastisch en vooral cool nummer van 24-carat is dit toch! En over intens zingen gesproken, dan moet je bij Clay zijn. Caravan blijft vanavond nog wel even in mijn hoofd en die van de broertjes trek ik ook wel goed. Sheeran heb ik nooit vervelend gevonden, Rick James daarentegen.
0
geplaatst: 1 november 2017, 21:29 uur
Je hoeft niet op te houden hoor Mb. Ik vind het een dergelijk lichte discussie (die je zelf startte) prima. Dat jij een bepaald geluid mooi vindt en daarop stemt geloof ik ook wel, en dat is alleen maar mooi. Hoezo is mijn smaak "heel breed"? Het betreft wel degelijk een aantal gelieerde stijlen die niet voor niks vaak samen worden gevoegd op bepaalde zenders. Overigens heb ik vaak wel een voorkeur voor een fijne groove. Dat was wel duidelijk toch?
Dan herhaal ik nog een keer dat "consistentie in smaak" willen ontdekken klinkt als een wiskundige formule voor smaak. En zoals ik al zei doe je de complexiteit van muziekbeleving daarmee tekort. Gelukkig maar zou ik willen zeggen.
Dan herhaal ik nog een keer dat "consistentie in smaak" willen ontdekken klinkt als een wiskundige formule voor smaak. En zoals ik al zei doe je de complexiteit van muziekbeleving daarmee tekort. Gelukkig maar zou ik willen zeggen.
1
Mb.
geplaatst: 1 november 2017, 21:38 uur
Ik ben allesbehalve wiskundige hoor. Laat dat je geruststellen. 

0
geplaatst: 1 november 2017, 21:39 uur
Reijersen, je neemt de verkeerde punten als uitgangspunt waardoor we nu die van Mb. missen.
0
geplaatst: 1 november 2017, 22:25 uur
Edgar18 schreef:
Reijersen, je neemt de verkeerde punten als uitgangspunt waardoor we nu die van Mb. missen.
Aangepast
0
geplaatst: 1 november 2017, 23:23 uur
0
geplaatst: 1 november 2017, 23:37 uur
Puntentelling 7-5-4-3-1
38 24-Carat Black - Poverty's Paradise +7
26 Otis Clay - Is It Over +4
20 Isley Jasper Isley - Caravan of Love
17 Rick James - Bustin' Out (On The Funk) +3
14 The Neville Brothers - With God on Our Side+5
6 Ed Sheeran - Thinking Out Loud+1
Geweldig nummer van 24-Carat Black en ik snap best dat The Neville Brothers niet bij iedereen goed vallen, bij mij wel!
Ik vind Caravan of Love echt verschrikkelijk, altijd gevonden, dus zomaar een puntje voor ome Ed!
Deze van Rick James is ook weinig bijzonders, dus gaan de 4 punten automatisch naar Otis Clay.
38 24-Carat Black - Poverty's Paradise +7
26 Otis Clay - Is It Over +4
20 Isley Jasper Isley - Caravan of Love
17 Rick James - Bustin' Out (On The Funk) +3
14 The Neville Brothers - With God on Our Side+5
6 Ed Sheeran - Thinking Out Loud+1
Geweldig nummer van 24-Carat Black en ik snap best dat The Neville Brothers niet bij iedereen goed vallen, bij mij wel!
Ik vind Caravan of Love echt verschrikkelijk, altijd gevonden, dus zomaar een puntje voor ome Ed!
Deze van Rick James is ook weinig bijzonders, dus gaan de 4 punten automatisch naar Otis Clay.
0
geplaatst: 2 november 2017, 01:50 uur
Ik had Losing You al afgeschreven. Een van m'n weinige nominaties die misschien in de lijst kan komen. Echt een briljant nummer (om tal van redenen, door kemm hier mooi samengevat. Saat aardig hoog in m'n all time top 100.
0
geplaatst: 2 november 2017, 09:16 uur
Puntentelling 7-5-4-3-1
45 24-Carat Black - Poverty's Paradise +7
27 Otis Clay - Is It Over +1
24 Isley Jasper Isley - Caravan of Love +5 (correctie -1)
21 Rick James - Bustin' Out (On The Funk) +4
14 The Neville Brothers - With God on Our Side
9 Ed Sheeran - Thinking Out Loud+3
Prachtige 24 Carat! The Neville Brothers valt dus helemaal niet goed bij mij inderdaad, zodat Ed zelfs 3 punten krijgt. Ik kan hem best goed hebben, maar dit nummer vindt ik dan eiegnlijk niet eens zo heel leuk. Wel nog een mooie Isley en een leuke James.
Otis Clay doet me niet zoveel, misschien dat ik deze vaker moet horen (of in beter kwaliteit dat kan ook). Misschien de volgende ronde beter.
45 24-Carat Black - Poverty's Paradise +7
27 Otis Clay - Is It Over +1
24 Isley Jasper Isley - Caravan of Love +5 (correctie -1)
21 Rick James - Bustin' Out (On The Funk) +4
14 The Neville Brothers - With God on Our Side
9 Ed Sheeran - Thinking Out Loud+3
Prachtige 24 Carat! The Neville Brothers valt dus helemaal niet goed bij mij inderdaad, zodat Ed zelfs 3 punten krijgt. Ik kan hem best goed hebben, maar dit nummer vindt ik dan eiegnlijk niet eens zo heel leuk. Wel nog een mooie Isley en een leuke James.
Otis Clay doet me niet zoveel, misschien dat ik deze vaker moet horen (of in beter kwaliteit dat kan ook). Misschien de volgende ronde beter.
0
geplaatst: 2 november 2017, 10:00 uur
Puntentelling 7-5-4-3-1
49 24-Carat Black - Poverty's Paradise 4
34 Otis Clay - Is It Over 7
27 Isley Jasper Isley - Caravan of Love 3
26 Rick James - Bustin' Out (On The Funk) 5
15 The Neville Brothers - With God on Our Side 1
9 Ed Sheeran - Thinking Out Loud
49 24-Carat Black - Poverty's Paradise 4
34 Otis Clay - Is It Over 7
27 Isley Jasper Isley - Caravan of Love 3
26 Rick James - Bustin' Out (On The Funk) 5
15 The Neville Brothers - With God on Our Side 1
9 Ed Sheeran - Thinking Out Loud
0
geplaatst: 2 november 2017, 12:08 uur
Puntentelling 7-5-4-3-1
54 24-Carat Black - Poverty's Paradise 5
38 Otis Clay - Is It Over 4
30 Isley Jasper Isley - Caravan of Love 3
27 Rick James - Bustin' Out (On The Funk) 1
16 Ed Sheeran - Thinking Out Loud 7
15 The Neville Brothers - With God on Our Side
54 24-Carat Black - Poverty's Paradise 5
38 Otis Clay - Is It Over 4
30 Isley Jasper Isley - Caravan of Love 3
27 Rick James - Bustin' Out (On The Funk) 1
16 Ed Sheeran - Thinking Out Loud 7
15 The Neville Brothers - With God on Our Side
0
geplaatst: 2 november 2017, 16:21 uur
Puntentelling 7-5-4-3-1
57 24-Carat Black - Poverty's Paradise +3
42 Otis Clay - Is It Over +4
37 Isley Jasper Isley - Caravan of Love +7
32 Rick James - Bustin' Out (On The Funk) +5
16 Ed Sheeran - Thinking Out Loud
16 The Neville Brothers - With God on Our Side +1
57 24-Carat Black - Poverty's Paradise +3
42 Otis Clay - Is It Over +4
37 Isley Jasper Isley - Caravan of Love +7
32 Rick James - Bustin' Out (On The Funk) +5
16 Ed Sheeran - Thinking Out Loud
16 The Neville Brothers - With God on Our Side +1
0
geplaatst: 2 november 2017, 18:16 uur
Puntentelling 7-5-4-3-1
64 24-Carat Black - Poverty's Paradise +7
46 Otis Clay - Is It Over +4
40 Isley Jasper Isley - Caravan of Love +3
37 Rick James - Bustin' Out (On The Funk) +5
17 Ed Sheeran - Thinking Out Loud +1
16 The Neville Brothers - With God on Our Side
4 (zeer) goede nummers. 2 zeer slechte / vervelende nummers. The Neville Brothers vind ik met dit nummer (ze hebben genoeg prima nummers) de grootste draak.
64 24-Carat Black - Poverty's Paradise +7
46 Otis Clay - Is It Over +4
40 Isley Jasper Isley - Caravan of Love +3
37 Rick James - Bustin' Out (On The Funk) +5
17 Ed Sheeran - Thinking Out Loud +1
16 The Neville Brothers - With God on Our Side
4 (zeer) goede nummers. 2 zeer slechte / vervelende nummers. The Neville Brothers vind ik met dit nummer (ze hebben genoeg prima nummers) de grootste draak.
0
geplaatst: 2 november 2017, 18:18 uur
Gretz: geef jij jouw nominaties ook ooit niet het maximum aantal punten?
0
geplaatst: 2 november 2017, 18:56 uur
Sowieso stemt Gretz bijna alleen maar op ladders waar een eigen nominatie in zit. Toch jammer voor hemzelf vooral. Zo gaat hij niet met ons mee op ontdekkingstocht.
0
geplaatst: 2 november 2017, 20:02 uur
0
geplaatst: 2 november 2017, 20:39 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 34
5 Jerry Butler - For Your Precious Love
0 Paloma Faith - Can't Rely On You
4 Linda Lynell - What a Man
7 Donny Hathaway - You Were Meant for Me
3 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy
1 Lauryn Hill - Everything is Everything
5 Jerry Butler - For Your Precious Love
0 Paloma Faith - Can't Rely On You
4 Linda Lynell - What a Man
7 Donny Hathaway - You Were Meant for Me
3 Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy
1 Lauryn Hill - Everything is Everything
0
geplaatst: 2 november 2017, 21:25 uur
Reijersen schreef:
Sowieso stemt Gretz bijna alleen maar op ladders waar een eigen nominatie in zit. Toch jammer voor hemzelf vooral. Zo gaat hij niet met ons mee op ontdekkingstocht.
(quote)
Dat klopt niet helemaal, ik heb toch al redelijk wat ladders uitgekozen waar geen eigen nominaties in zaten.
* denotes required fields.