Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)
zoeken in:
0
geplaatst: 13 november 2017, 10:22 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 44
32 Solomon Burke - Cry To Me 5
31 Denise LaSalle - The Deeper I Go (the Better it Gets) 1
27 Nneka - Lucifer (No Doubt) 4
22 Freddie North - She's All I Got 7
5 Chuck Jackson - I'm Your Man
3 Kesha - Praying 3
Deadline: 20:00
Een uitstekende ladder waarbij de zuidelijke soul voor mij (uiteraard) de boventoon voert. Freddie North sla ik het hoogst aan met niet ver daarachter deze mooi Solomon Burke. Niet al zijn nummers vind ik even sterk maar Cry To Me is een pareltje. Nneka heeft pech dat deze twee zuidelijke parels meedoen anders zou haar hedendaagse soul er met de volle mep vandoor gaan. En de rest van de ladder, die vind ik eigenlijk ook allemaal goed. Zelfs Kesha? Jazeker! Het heeft geen fluit met soul te maken maar het mag hier meedoen en daarom ga ik er de eerste punten aan geven. Denise LaSalle moet het hierdoor doen met een puntje terwijl ik Chuck Jackson zelfs puntloos moet laten. Een nummer met veel potentie maar er gebeurt te weinig om die potentie eruit te laten komen.
32 Solomon Burke - Cry To Me 5
31 Denise LaSalle - The Deeper I Go (the Better it Gets) 1
27 Nneka - Lucifer (No Doubt) 4
22 Freddie North - She's All I Got 7
5 Chuck Jackson - I'm Your Man
3 Kesha - Praying 3
Een uitstekende ladder waarbij de zuidelijke soul voor mij (uiteraard) de boventoon voert. Freddie North sla ik het hoogst aan met niet ver daarachter deze mooi Solomon Burke. Niet al zijn nummers vind ik even sterk maar Cry To Me is een pareltje. Nneka heeft pech dat deze twee zuidelijke parels meedoen anders zou haar hedendaagse soul er met de volle mep vandoor gaan. En de rest van de ladder, die vind ik eigenlijk ook allemaal goed. Zelfs Kesha? Jazeker! Het heeft geen fluit met soul te maken maar het mag hier meedoen en daarom ga ik er de eerste punten aan geven. Denise LaSalle moet het hierdoor doen met een puntje terwijl ik Chuck Jackson zelfs puntloos moet laten. Een nummer met veel potentie maar er gebeurt te weinig om die potentie eruit te laten komen.
0
geplaatst: 13 november 2017, 12:44 uur
36 Solomon Burke - Cry To Me 4
36 Denise LaSalle - The Deeper I Go (the Better it Gets) 5
30 Nneka - Lucifer (No Doubt) 3
29 Freddie North - She's All I Got 7
6 Chuck Jackson - I'm Your Man 1
3 Kesha - Praying
Geen beste ladder, wel goede nummers van Freddie North en Denise LaSalle, Solomon is nog wel redelijk en daarna wil ik liever geen enkel punt meer uitdelen. Nneka vind ik al helemaal niks, laat staan de rest.
36 Solomon Burke - Cry To Me 4
36 Denise LaSalle - The Deeper I Go (the Better it Gets) 5
30 Nneka - Lucifer (No Doubt) 3
29 Freddie North - She's All I Got 7
6 Chuck Jackson - I'm Your Man 1
3 Kesha - Praying
Geen beste ladder, wel goede nummers van Freddie North en Denise LaSalle, Solomon is nog wel redelijk en daarna wil ik liever geen enkel punt meer uitdelen. Nneka vind ik al helemaal niks, laat staan de rest.
0
geplaatst: 13 november 2017, 14:17 uur
Praying (song)
https://i.imgur.com/o0Mxkfj.jpg
Fijn weer al die vooroordelen. Dit nummer van Kesha hoort hier net zoveel thuis als alle andere crossover-songs die een duidelijke soulcomponent in zich hebben.
Musically, the song is a gospel and soul-influenced pop piano ballad that features minimal production and accompaniment from violins, backing vocals and drums.
https://i.imgur.com/o0Mxkfj.jpg
Fijn weer al die vooroordelen. Dit nummer van Kesha hoort hier net zoveel thuis als alle andere crossover-songs die een duidelijke soulcomponent in zich hebben.
0
geplaatst: 13 november 2017, 14:41 uur
Luister gewoon zelf naar een nummer en kom dan met een oordeel, prima als je dan een andere mening hebt dan gemiddeld, maar je verschuilt je continu achter een (ruime) omschrijving van bv. RYM waar users zoals bv. jij en ik een single kunnen invoeren (met de daarbij behorende genre aanduidingen).
Het is helemaal niet erg af en toe wat grenzen op te zoeken (of eroverheen te gaan) of een andere mening te hebben, maar als dat ca. 20 of 30x voorkomt op ongeveer 40 nominaties zou je ook eens bij je zelf kunnen nadenken of je eigen inschatting of die van een "bron" wel kloppen. Sterker nog, bij geen enkele ter discussie staande nominatie geef je aan te snappen waarom men aan de "soul" gehalte twijfelt.
Het is helemaal niet erg af en toe wat grenzen op te zoeken (of eroverheen te gaan) of een andere mening te hebben, maar als dat ca. 20 of 30x voorkomt op ongeveer 40 nominaties zou je ook eens bij je zelf kunnen nadenken of je eigen inschatting of die van een "bron" wel kloppen. Sterker nog, bij geen enkele ter discussie staande nominatie geef je aan te snappen waarom men aan de "soul" gehalte twijfelt.
0
geplaatst: 13 november 2017, 14:55 uur
Salvadore schreef:
Luister gewoon zelf naar een nummer en kom dan met een oordeel, prima als je dan een andere mening hebt dan gemiddeld, maar je verschuilt je continu achter een (ruime) omschrijving van bv. RYM waar users zoals bv. jij en ik een single kunnen invoeren (met de daarbij behorende genre aanduidingen).
De hoofdgenre aanduidingen bij populaire nummers op RYM kloppen echt wel, genoeg users die dat controleren.
Ja, laten we het "soul" gehalte per nummer op een weegschaaltje leggen. Bij de soulpopballads die ik heb genomineerd moet je wel haast doof zijn om niet te horen dat ze door de soul beïnvloed zijn. Net zoals een een hoop andere (niet pure soul) tracks die meedoen dit jaar:
- soul-influenced funk
- soul-influenced disco
- soul-influenced blues
- soul-influenced R&B
- soul-influenced folk
- soul-influenced reggae
- soul-influenced country
Dus ik snap de twijfel inderdaad niet. Ik krijg wel het idee dat sommigen hier met twee maten meten. Erg goedkoop om Kesha en Ed Sheeran af te kraken om de popcomponenten in hun deelnemende nummers, terwijl er bijvoorbeeld geen kritiek is op oudere soulpopartiesten als George Benson en Lionel Richie.
0
geplaatst: 13 november 2017, 14:58 uur
Als je het niet wilt snappen, dan houdt het op. Ga maar gewoon elke keer je hakken in het zand zetten.
0
geplaatst: 13 november 2017, 15:06 uur
Mij best hoor, we zullen er waarschijnlijk toch niet uitkomen Salvadore. Ik zie dat je ook wat popsoul hebt genomineerd, wat maakt dat nummers als deze wel voldoende 'soul' gehalte hebben dan?
Cold Specks - Blank Maps
Kovacs - My Love
Rag'n'Bone Man - Human
Valerie June - Wanna Be On Your Mind
Cold Specks - Blank Maps
Kovacs - My Love
Rag'n'Bone Man - Human
Valerie June - Wanna Be On Your Mind
0
geplaatst: 13 november 2017, 15:21 uur
Er is niks mis met popsoul in de lijst, soms is het de vraag of het dat is. Dat is dus wel een verschil.
Ik heb zelf een paar plaatjes genomineerd waar enige twijfel over kan zijn bij anderen (overigens niet de platen die jij aanhaalt, Rag N Bone is al helemaal geen bekende), dat geldt ook voor andere users zoals thelion, edgar18 of Reijersen om maar een paar voorbeelden te noemen, maar dat zijn dan maar een paar platen op een totaal van 40 en bovendien weet ik wel wat de bezwaren kunnen zijn.
Bij jou is het andersom, een paar plaatjes passen goed en van de rest snap je niet eens wat het bezwaar is.
Ik heb zelf een paar plaatjes genomineerd waar enige twijfel over kan zijn bij anderen (overigens niet de platen die jij aanhaalt, Rag N Bone is al helemaal geen bekende), dat geldt ook voor andere users zoals thelion, edgar18 of Reijersen om maar een paar voorbeelden te noemen, maar dat zijn dan maar een paar platen op een totaal van 40 en bovendien weet ik wel wat de bezwaren kunnen zijn.
Bij jou is het andersom, een paar plaatjes passen goed en van de rest snap je niet eens wat het bezwaar is.
0
Mb.
geplaatst: 13 november 2017, 15:32 uur
43 Solomon Burke - Cry To Me +7
39 Denise LaSalle - The Deeper I Go (the Better it Gets) +3
33 Freddie North - She's All I Got +4
30 Nneka - Lucifer (No Doubt)
11 Chuck Jackson - I'm Your Man +5
4 Kesha - Praying +1
Het oeuvre van Solomon is zo groots dat ik lang niet alles ken, maar ik ben wel bekend met het merendeel van zijn werk uit de jaren 60' en Cry To Me is - ondanks alle mooie nummers die hij heeft uitgebracht - toch wel één van zijn allerbeste. Het nummer heeft veel maar vooral de overtuiging van een begenadigd zanger.
Eveneens een begenadigd zanger maar met een oeuvre dat meer leunt aan de pop en ouderwetse R&B is Chuck Jackson. Vooral bekend vanwege het hitje Any Day Now dat ook veel gecovered is maar ik heb altijd een zwak gehad voor I'm Your Man. Net als bij veel nummers in zijn oeuvre is de instrumentatie ook hier tamelijk theatraal maar mist het de vrolijkheid dat veel van zijn werk typeert. Hier kiest hij er voor om de ernst van de boodschap te benadrukken met een gecontroleerde zanglijn die goed aankomt. Jammer dat dit niet zo ervaren wordt door mijn mede-stemmers maar het zij zo.
Verder in deze ladder nog een mooi nummer van Freddie North wiens albums ik van harte aanraad (en dan met name het album Cuss The Wind uit 1975). De afloop van het nummer is echt wonderschoon en zorgt er voor dat dit nummer zich onderscheidt. Daarna wordt het niveau wat minder. Het nummer van Denise LaSalle is best oké hoor, maar ik prefereer wel de titelsong van het album waar dit nummer van afkomt. Gelukkig komt die later nog voorbij.
En dan nog de moderne nummers. Het nummer van Kesha begon met een strofe over de bestaanscrisis, maar uiteindelijk bleek het nummer niet meer dan een break-up song te zijn en dat vond ik jammer. Dan vind ik de boodschap van Nneka veel interessanter, maar de omlijsting ligt mij niet. Snap ook niet zo goed dat deze reggae dub volgens jullie wel in dit topic past en de pop ballade van Kesha niet.
EDIT: Woah! Veel tekst. Had blijkbaar zin om veel te typen, haha.
43 Solomon Burke - Cry To Me +7
39 Denise LaSalle - The Deeper I Go (the Better it Gets) +3
33 Freddie North - She's All I Got +4
11 Chuck Jackson - I'm Your Man +5
4 Kesha - Praying +1
Het oeuvre van Solomon is zo groots dat ik lang niet alles ken, maar ik ben wel bekend met het merendeel van zijn werk uit de jaren 60' en Cry To Me is - ondanks alle mooie nummers die hij heeft uitgebracht - toch wel één van zijn allerbeste. Het nummer heeft veel maar vooral de overtuiging van een begenadigd zanger.
Eveneens een begenadigd zanger maar met een oeuvre dat meer leunt aan de pop en ouderwetse R&B is Chuck Jackson. Vooral bekend vanwege het hitje Any Day Now dat ook veel gecovered is maar ik heb altijd een zwak gehad voor I'm Your Man. Net als bij veel nummers in zijn oeuvre is de instrumentatie ook hier tamelijk theatraal maar mist het de vrolijkheid dat veel van zijn werk typeert. Hier kiest hij er voor om de ernst van de boodschap te benadrukken met een gecontroleerde zanglijn die goed aankomt. Jammer dat dit niet zo ervaren wordt door mijn mede-stemmers maar het zij zo.
Verder in deze ladder nog een mooi nummer van Freddie North wiens albums ik van harte aanraad (en dan met name het album Cuss The Wind uit 1975). De afloop van het nummer is echt wonderschoon en zorgt er voor dat dit nummer zich onderscheidt. Daarna wordt het niveau wat minder. Het nummer van Denise LaSalle is best oké hoor, maar ik prefereer wel de titelsong van het album waar dit nummer van afkomt. Gelukkig komt die later nog voorbij.
En dan nog de moderne nummers. Het nummer van Kesha begon met een strofe over de bestaanscrisis, maar uiteindelijk bleek het nummer niet meer dan een break-up song te zijn en dat vond ik jammer. Dan vind ik de boodschap van Nneka veel interessanter, maar de omlijsting ligt mij niet. Snap ook niet zo goed dat deze reggae dub volgens jullie wel in dit topic past en de pop ballade van Kesha niet.

EDIT: Woah! Veel tekst. Had blijkbaar zin om veel te typen, haha.

0
geplaatst: 13 november 2017, 16:11 uur
46 Solomon Burke - Cry To Me +3
45 Denise LaSalle - The Deeper I Go (the Better it Gets) +5
40 Freddie North - She's All I Got +7
15 Chuck Jackson - I'm Your Man +4
5 Kesha - Praying +1
Prima ladder met als Nneka als enige zwakke nummer
46 Solomon Burke - Cry To Me +3
45 Denise LaSalle - The Deeper I Go (the Better it Gets) +5
40 Freddie North - She's All I Got +7
15 Chuck Jackson - I'm Your Man +4
5 Kesha - Praying +1
Prima ladder met als Nneka als enige zwakke nummer
0
geplaatst: 13 november 2017, 16:38 uur
Gretz schreef:
Praying (song)
(afbeelding)
Praying (song)
(quote)
(afbeelding)
Ik vind Kesha eigenlijk vooral een erg matige zangeres.
0
geplaatst: 13 november 2017, 16:48 uur
Ach, ik ben allang blij als er gemiddeld 1 user per nominatie er een mooie ontdekking aan heeft. Dat competitie-element interesseert me veel minder. Net zoals in de MuMeLadder zal de uiteindelijke Top 100/200 behoorlijk voorspelbaar zijn.
0
geplaatst: 13 november 2017, 16:57 uur
Gretz schreef:
Ach, ik ben allang blij als er gemiddeld 1 user per nominatie er een mooie ontdekking aan heeft. Dat competitie-element interesseert me veel minder. Net zoals in de MuMeLadder zal de uiteindelijke Top 100/200 behoorlijk voorspelbaar zijn.
Heb je zelf al veel mooie ontdekkingen gedaan?
1
geplaatst: 13 november 2017, 17:01 uur
Ik ken een paar van haar andere hits en die vind ik enorm matig qua zang, Praying steekt er wel bovenuit ja.
1
geplaatst: 13 november 2017, 17:06 uur
Jazeker, onder andere deze nummers:
24-Carat Black - Poverty's Paradise
Alice Russell - High Up On the Hook
Cameo - Insane
Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man
Cool Uncle - Game Over
Don Covay - I Stole Some Love
Donnie - Cloud 9.
Gabriel Garzón-Montano - Crawl
Geater Davis - I'll Play The Blues For You
Jill Scott - Bedda at Home
LADY - Get Ready
Labelle - Get You Somebody New
Lakeside - Fantastic Voyage
The Persuaders - We're Just Trying To Make It
The Pointer Sisters - Slow Hand
Waylon - Our Song
Willie Banks - Things I Can't Change
0
geplaatst: 13 november 2017, 18:18 uur
49 Solomon Burke - Cry To Me +3
49 Denise LaSalle - The Deeper I Go (the Better it Gets) +4
45 Freddie North - She's All I Got +5
16 Chuck Jackson - I'm Your Man +1
12 Kesha - Praying +7
Fijne countrysoul van Freddie North. Kesha wordt hier wel onderschat op 1 van haar beste nummers, zingt enorm sterk en soulvol.
49 Solomon Burke - Cry To Me +3
49 Denise LaSalle - The Deeper I Go (the Better it Gets) +4
45 Freddie North - She's All I Got +5
16 Chuck Jackson - I'm Your Man +1
12 Kesha - Praying +7
Fijne countrysoul van Freddie North. Kesha wordt hier wel onderschat op 1 van haar beste nummers, zingt enorm sterk en soulvol.
1
geplaatst: 13 november 2017, 19:23 uur
@Gretz: Los van het feit dat IK bij opvallend veel nominaties van jou de soul heel erg ver te zoeken vind, stoor ik me er vooral aan dat je eigenlijk altijd je eigen nominaties de volle mep geeft. Je eigen nominaties hebben natuurlijk vaak wel een voorkeur, maar dat er nooit een nummer sterker is in een ladder, vind ik onwaarschijnlijk.
0
geplaatst: 13 november 2017, 19:45 uur
54 Denise LaSalle - The Deeper I Go (the Better it Gets) +5
49 Solomon Burke - Cry To Me
46 Freddie North - She's All I Got +1
37 Nneka - Lucifer (No Doubt) +7
19 Chuck Jackson - I'm Your Man +3
16 Kesha - Praying +4
Wat moet ik nou weer met deze ladder? De oude soulnummers blijven hier behoorlijk achter t.o.v. Kesha d'r nummer en de reggae van Nneka. Trouwens een hele fijne ontdekking dat Lucifer. Verdorie wat een track. Alleen LaSalle doet nog aardig mee. En ik heb er een nieuwe Al Green bij...Solomon Burke en da's geen aanbeveling kan ik je zeggen. Maar soulwise hoeft hier voor mij niets van door te gaan.
54 Denise LaSalle - The Deeper I Go (the Better it Gets) +5
49 Solomon Burke - Cry To Me
46 Freddie North - She's All I Got +1
37 Nneka - Lucifer (No Doubt) +7
19 Chuck Jackson - I'm Your Man +3
16 Kesha - Praying +4
Wat moet ik nou weer met deze ladder? De oude soulnummers blijven hier behoorlijk achter t.o.v. Kesha d'r nummer en de reggae van Nneka. Trouwens een hele fijne ontdekking dat Lucifer. Verdorie wat een track. Alleen LaSalle doet nog aardig mee. En ik heb er een nieuwe Al Green bij...Solomon Burke en da's geen aanbeveling kan ik je zeggen. Maar soulwise hoeft hier voor mij niets van door te gaan.
1
geplaatst: 13 november 2017, 20:01 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 45
Tommy Butler - Prison Song *
Donna Summer - The Woman In Me *
Zapp - More Bounce To The Ounce
Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know
Reuben Bell - You're Gonna Miss Me
Rumer - Slow
* link vervangen Reijersen
Rumer - Slow
0
geplaatst: 13 november 2017, 20:04 uur
Poeha schreef:
Bijna iedere dag verbaas ik me weer over jouw commentaar bij de nummers. Hou je wel van soulmuziek? En beleef je wel plezier aan het luisteren naar de ladders?Wat moet ik nou weer met deze ladder? De oude soulnummers blijven hier behoorlijk achter t.o.v. Kesha d'r nummer en de reggae van Nneka. Trouwens een hele fijne ontdekking dat Lucifer. Verdorie wat een track. Alleen LaSalle doet nog aardig mee. En ik heb er een nieuwe Al Green bij...Solomon Burke en da's geen aanbeveling kan ik je zeggen. Maar soulwise hoeft hier voor mij niets van door te gaan.
0
geplaatst: 13 november 2017, 20:04 uur
1 Tommy Butler - Prison Song
4 Donna Summer - The Woman In Me
3 Zapp - More Bounce To The Ounce
7 Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know
5 Reuben Bell - You're Gonna Miss Me
Rumer - Slow
Potverdorie wat een ladder weer! Hoewel mijn voorkeur vaak uit gaat naar de wat onbekendere namen (t.o.v. de grote cracks) is Donny hier gewoon de mooiste. Ik vind dit dan ook een van zijn allerbeste (die sax!!). Daarachter de fijne zuidelijke soul van Reuben Bell. Deze Donna Summer smaakt me stukken beter dan Hot Stuff die we een paar weken terug voor onze kiezen kregen. Zapp levert een absolute klassieker die in veel ladders meer punten zou pakken. En Prinson Song... die vind ik ook gewoon grandioos. Nu ik er zo over nadenk, ik denk dat dit mijn favoriete ladder tot nu toe is. Moeten er echt twee afvallen? Laat Rumer er daar dan maar een van zijn. Een mooi gevoelig liedje maar het heeft hier eigenlijk weinig te zoeken. Ik gok dat het een Gretzje is
.
1 Tommy Butler - Prison Song
4 Donna Summer - The Woman In Me
3 Zapp - More Bounce To The Ounce
7 Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know
5 Reuben Bell - You're Gonna Miss Me
Rumer - Slow
Potverdorie wat een ladder weer! Hoewel mijn voorkeur vaak uit gaat naar de wat onbekendere namen (t.o.v. de grote cracks) is Donny hier gewoon de mooiste. Ik vind dit dan ook een van zijn allerbeste (die sax!!). Daarachter de fijne zuidelijke soul van Reuben Bell. Deze Donna Summer smaakt me stukken beter dan Hot Stuff die we een paar weken terug voor onze kiezen kregen. Zapp levert een absolute klassieker die in veel ladders meer punten zou pakken. En Prinson Song... die vind ik ook gewoon grandioos. Nu ik er zo over nadenk, ik denk dat dit mijn favoriete ladder tot nu toe is. Moeten er echt twee afvallen? Laat Rumer er daar dan maar een van zijn. Een mooi gevoelig liedje maar het heeft hier eigenlijk weinig te zoeken. Ik gok dat het een Gretzje is
.
0
geplaatst: 13 november 2017, 20:20 uur
Gretz schreef:
Praying (song)
(afbeelding)
Praying (song)
(quote)
(afbeelding)
Het glas blijkt ineens half vol. Ik dacht altijd dat ik als soul liefhebber tot de uitstervende diersoorten behoorde, maar niets blijkt minder waar: ik hoor blijkbaar de hele dag overal soul om me heen zonder dat ik het wist! Morgen op het werk weer genieten van "Q-music-soul radio".
0
geplaatst: 13 november 2017, 20:22 uur
0
geplaatst: 13 november 2017, 20:25 uur
Nog net een stukje meegepikt van I wish.

Maar je begreep m'n cynisme wel denk ik.
0
geplaatst: 13 november 2017, 20:30 uur
Knal ik ook Soulshow Radio er ook nog maar eens in ...
Soms oude uitzendingen in de replay, of gewoon random soul. Wel meer de disco kant van soul.
Af en toe nog een nieuwe uitzending (elke vrijdagavond dacht ik).
Appje voor op de mobile is te downloaden.
edit: (ja, alles is soul, tenzij bij referendum bepaald wordt dat dit niet zo is
)
Soms oude uitzendingen in de replay, of gewoon random soul. Wel meer de disco kant van soul.
Af en toe nog een nieuwe uitzending (elke vrijdagavond dacht ik).
Appje voor op de mobile is te downloaden.
edit: (ja, alles is soul, tenzij bij referendum bepaald wordt dat dit niet zo is
)
0
geplaatst: 13 november 2017, 20:34 uur
Ik heb goede herinneringen aan de soul show. Heeft me wel een beetje verder de richting van soul opgeduwd (ondanks het hoge disco gehalte, wat lekker aansloot bij mij toen).
0
geplaatst: 13 november 2017, 20:36 uur
Naarmate de 80s vorderden werd het minder ... de muziek veranderde wel enigszins.
Bovendien draaide hij ook meestal ook wat van de disco top-20 lijst.
Nu draait een uitzending uit 1987, ik hoor ze liever van een aantal jaren (of nog meer) eerder.
Bovendien draaide hij ook meestal ook wat van de disco top-20 lijst.
Nu draait een uitzending uit 1987, ik hoor ze liever van een aantal jaren (of nog meer) eerder.
0
geplaatst: 13 november 2017, 20:52 uur
Salvadore schreef:
Rumer - Slow
Rumer - Slow
Linkjes aanpassen gaat vanavond niet lukken. Zal ze aanpassen als ze doorgaan. Dus ik verwacht wat pro activiteit van de deelnemers deze ladder

* denotes required fields.