MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)

zoeken in:
(voor)Ronde 1 - Ladder 45
14 Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know 7
8 Donna Summer - The Woman In Me 4
8 Zapp - More Bounce To The Ounce 5
8 Reuben Bell - You're Gonna Miss Me 3
2 Tommy Butler - Prison Song 1
Rumer - Slow

Deadline: 20:00

Prachtig nummer van Donny van zijn mooiste (op MM over het hoofd geziene?) album In Performance die ik eerder al noemde.
Zapp is altijd feest.
Tommy Butler en met name Reuben Bell komen op de leuke ontdekkingen lijst. Laatst genoemde wint het na een aantal keer draaien. Slow vind ik ook een aangenaam nummer.

Reijersen schreef:
Linkjes aanpassen gaat vanavond niet lukken. Zal ze aanpassen als ze doorgaan. Dus ik verwacht wat pro activiteit van de deelnemers deze ladder
Het was een melding dat ik ze vervangen heb ... zodat jij dat weet
De oude links verwezen naar niet bestaande video's.

Edgar18 schreef:
(quote)
Bijna iedere dag verbaas ik me weer over jouw commentaar bij de nummers. Hou je wel van soulmuziek? En beleef je wel plezier aan het luisteren naar de ladders?
Ik zeg alleen maar...check ladder 40, 41 en 42 bijvoorbeeld.

Houd je dit topic wel goed bij, zeg ik dan op mijn beurt?

Salvadore schreef:
edit: (ja, alles is soul, tenzij bij referendum bepaald wordt dat dit niet zo is )

En uitslagen van referenda worden gerespecteerd, wilde je maar zeggen?

Ha, nee, gelukkig is dat niet zo ... in algemene zin dan

Salvadore schreef:
(quote)
Het was een melding dat ik ze vervangen heb ... zodat jij dat weet
De oude links verwezen naar niet bestaande video's.

Ah, ik interpreteerde het anders. Bedankt voor het aanpassen

21 Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know +7
13 Reuben Bell - You're Gonna Miss Me +5
11 Zapp - More Bounce To The Ounce+3
8 Donna Summer - The Woman In Me
6 Tommy Butler - Prison Song +4
1 Rumer - Slow+1

Toch een puntje voor Rumer. Donna vind ik hier zozo. Zapp is wel aardig en daarna begint het echt met Donny als de absolute uitschieter. Wat een stem heeft die man toch.

25 Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know +4
16 Zapp - More Bounce To The Ounce +5
16 Reuben Bell - You're Gonna Miss Me +3
13 Tommy Butler - Prison Song +7
9 Donna Summer - The Woman In Me +1
1 Rumer - Slow

Dit is dan, na twee duidelijk mindere ladders (en daarvoor vele prima ladders), weer een fijne. Met als geweldige ontdekking het nummer van Tommy Butler. Zo hoor ik ze graag. En om Donny kun je hier ook niet heen. Prachtnummer ook. De vocoder funk van Zapp & Roger gaat er hier ook altijd in. Ook Bell's track doet prima mee. Donna levert een deugdelijke song af. Prima albumtrack, maar legt het simpelweg af tegen de eerder genoemde vier. Slow is zeker niet slecht, maar net iets te traag (de titel gaf het eigenlijk al weg).

25 Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know
20 Reuben Bell - You're Gonna Miss Me 4
20 Tommy Butler - Prison Song 7
17 Zapp - More Bounce To The Ounce 1
14 Donna Summer - The Woman In Me 5
4 Rumer - Slow 3

Een grote verrassing die Tommy Butler. Het nummer doet me aan iets bekends denken maar ik kan er niet opkomen. Beetje gegoogeld om wat van de artiest te vinden. Hij heeft niet veel muziek uitgebracht, maar wat er is ga ik eens uitpluizen. Verder heb ik altijd een zwak gehad voor The Woman in Me. Reuben Bell vind ik ook nog goed. Rumer's Slow vind ik wel een lekker nummer al mag het afvallen maar krijgt wel de voorkeur boven Zapp, met een dergelijke beat heb ik nooit wat gehad en zet ik af, evenzo wat Hathaway betreft, hij is me weer eens te sloom. Donny is doorgaans geen favoriet bij mij, het duurt me te lang voor het wat wordt, na een minuut of drie wordt het leuk maar dan heb ik het nummer normaal gesproken al afgezet. Dat Ghetto nummer vind ik dan weer wel goed, maar deze hoeft voor mij niet.

32 Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know 7
25 Tommy Butler - Prison Song 5
24 Reuben Bell - You're Gonna Miss Me 4
20 Zapp - More Bounce To The Ounce 3
14 Donna Summer - The Woman In Me
5 Rumer - Slow 1

Donna's nummer vind ik weinig aan hier.
Die van Rumer vind ik heel mooi, maar heeft de pech in een sterke ladder te zitten. Ik had verwacht Zapp wel een puntje of 5 te geven in deze ladder, maar werd aangenaam verrast door Reuben en zeker door Tommy.
En tja, 7 punten voor Donny, machtig mooi nummer!!!

principal2000 schreef:
@Gretz: Los van het feit dat IK bij opvallend veel nominaties van jou de soul heel erg ver te zoeken vind, stoor ik me er vooral aan dat je eigenlijk altijd je eigen nominaties de volle mep geeft. Je eigen nominaties hebben natuurlijk vaak wel een voorkeur, maar dat er nooit een nummer sterker is in een ladder, vind ik onwaarschijnlijk.

Over smaak valt niet te twisten, dus ik vind het erg raar dat je je daaraan stoort.
Dat ik veel punten over heb voor mn eigen nominaties vind ik vooral logisch. Ik heb enkel nummers genomineerd die ik erg tof vind en vaker heb beluisterd. Vervolgens luister ik de ladder en geef ik de meeste punten aan m'n favoriete soultracks. Het komt niet zo vaak voor dat ik bij de eerste luisterbeurt al direct overdonderd ben door een nummer. Nieuwe ontdekkingen kan ik in potentie zeker sterken vinden dan een eigen nominatie, maar in ronde 1 na 1x luisteren zal ik er niet snel meer punten aan geven.

Wat ik dan tegelijk bij jou weer opvallend vinden is dat je eigenlijk nooit meer dan 1 punt over hebt voor mijn nominaties. Hou je alleen van oude soul?

Ik heb me wel een beetje verkeken op de puriteinse commentaren hier. Jammer dat er in de beschrijvingen zoveel aandacht gaat naar het afkeuren van nummers omdat ze hier niet zouden thuishoren. Dit draagt voor mij niet bepaald bij aan het speelplezier.

Elk van m'n nominaties wordt wel door iemand langs de zogenaamde soulmeetlat gelegd en vervolgens afgeserveerd omdat er (in zijn/haar ogen) onvoldoende pure soul in zit. Of het nu popsoul, blue-eyed soul of een andere mix is van meerdere genres, er is altijd wel weer kritiek. Zie een Rumer waar de meningen ook weer verdeeld over zijn.

Terwijl het niet objectief is vast te stellen wat nu echt soul is, zoals al eerder werd vermeld. Veel nummers zijn niet specifiek in 1 hokje te plaatsen. Beoordeel nummers gewoon op hoe leuk je ze vindt zou ik zeggen.

Als crossovers niet waren toegestaan had ik ze natuurlijk niet genomineerd. En ja, ik heb volgens mij geen oude, pure soul genomineerd, maar mijn kennis daarvan is nog niet voldoende. Bovendien was ik in de veronderstelling dat er door de andere users al voldoende oudere soul zou worden aangedragen.

Hier laat ik het verder bij.

39 Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know 7
29 Tommy Butler - Prison Song 4
25 Reuben Bell - You're Gonna Miss Me 1
20 Zapp - More Bounce To The Ounce
17 Donna Summer - The Woman In Me 3
10 Rumer - Slow 5

Toch weer Donny! Toch maar snel eens die albums van Minneapolis gaan checken.
Rumer vind ik ook erg mooi, net als butler. Daarna is het voor mij wel klaar.
Zapp heb ik helemaal niks mee.

44 Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know 5
33 Tommy Butler - Prison Song 4
28 Reuben Bell - You're Gonna Miss Me 3
20 Zapp - More Bounce To The Ounce
18 Donna Summer - The Woman In Me 1
17 Rumer - Slow 7

Mijn 7-punter is voor dit prachtige nummer van een dame die mijns inziens enorm ondergewaardeerd is. In een minder smakeloze wereld zou ze tenminste even succesvol zijn als een Adele of Duffy. Hathaway, Butler en Bell zijn ook allen prima.

Zapp werkt me op mijn zenuwen, dan hoor ik toch liever een Uptown Funk.

51 Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know +7
36 Tommy Butler - Prison Song +3
29 Reuben Bell - You're Gonna Miss Me +1
25 Zapp - More Bounce To The Ounce +5
22 Donna Summer - The Woman In Me +4
17 Rumer - Slow

Prachtig nummer van Donny, een lekker funky track van Zapp en een meer dan prima nummer van Donna.

Rumer daarentegen vind ik slaapverwekkend.

Poeha schreef:
Ik zeg alleen maar...check ladder 40, 41 en 42 bijvoorbeeld.
Ik doelde vooral op je waardering voor de 'pure' soulmuziek. Zie ladder 41 bijvoorbeeld. Je maximale punten gaan naar crossovers met een lichte soulcomponent terwijl de pure soultrack (die toevallig ook nog dik de ladder wint) door jou puntloos wordt gelaten. Hetzelfde de ladder erna met het nummer van Burke. Al Green brengt vervelende liedjes uit? En de ladder erna gaan Nneka en Kesha er weer met de volle buit vandoor. Beide nummers waar je de soulcomponent met een vergrootglas moet zoeken.

Mijn vraag of je er plezier aan beleefd was dus eigenlijk niet de juiste. Ik had beter kunnen vragen, beleef je plezier aan echte (pure) soulmuziek?

Gretz schreef:
Elk van m'n nominaties wordt wel door iemand langs de zogenaamde soulmeetlat gelegd en vervolgens afgeserveerd omdat er (in zijn/haar ogen) onvoldoende pure soul in zit. Of het nu popsoul, blue-eyed soul of een andere mix is van meerdere genres, er is altijd wel weer kritiek. Zie een Rumer waar de meningen ook weer verdeeld over zijn.
Zonder me verder in de recente discussie te mengen toch een kleine kanttekening. Zou het niet een beetje aan de nominaties leggen? Als iedereen commentaren van gelijke strekking neerpent dan moet er toch wel een kern van waarheid in zitten?

Mb.
Salvadore schreef:
Een grote verrassing die Tommy Butler. Het nummer doet me aan iets bekends denken maar ik kan er niet opkomen. Beetje gegoogeld om wat van de artiest te vinden. Hij heeft niet veel muziek uitgebracht, maar wat er is ga ik eens uitpluizen.

Klopt, en waarschijnlijk was je hier al achter gekomen maar voor de zekerheid: zoek op "The Selma Album".

Mb.
54 Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know +3
41 Tommy Butler - Prison Song +5
36 Reuben Bell - You're Gonna Miss Me +7
29 Zapp - More Bounce To The Ounce +4
23 Donna Summer - The Woman In Me +1
17 Rumer - Slow

Weer twee van mijn nominaties in dezelfde ladder. Gebeurt toch vaak voor mijn gevoel maar wellicht zit mijn gevoel er naast en het blijft natuurlijk een gevolg van loting, maar wel onfortuinlijk. Gelukkig vallen ze nu goed en lijken ze het te overleven. Dat is mooi meegenomen.

Ditmaal minder tekst van mijn hand maar toch even in het kort: de zang van Reuben raakt elke keer weer de juiste snaar, Tommy brengt een sociaal-kritische mix van gospel en soul waar ik gevoelig voor ben, Zapp swingt als een tiet, en Donny blijft ook mooi als wist hij me in de live-uitvoering niet zo te raken (waardoor het wat traag voelde). Donna is me te gemaakt, en met een fluisterliedje als Slow kan ik gewoon weinig.

61 Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know 7
46 Tommy Butler - Prison Song 5
40 Reuben Bell - You're Gonna Miss Me 4
32 Zapp - More Bounce To The Ounce 3
24 Donna Summer - The Woman In Me 1
17 Rumer - Slow

Mb. schreef:
(quote)
Klopt, en waarschijnlijk was je hier al achter gekomen maar voor de zekerheid: zoek op "The Selma Album".
Ja, Selma was ik al wel tegengekomen, maar dat is met verschillende artiesten. Hij heeft denk ik maar één album van zichzelf (waar Prison Song niet eens op staat). (... en een luisterversie is te vinden )

Mb.
Klopt, maar het Selma album bevat Prison Song en is sowieso de moeite waard. Moet bekennen dat ik het solo-album van de heer Butler nog niet kende dus zal daar eens naar zoeken. Thanks!

Dank beiden. De een voor het Selma album en de ander voor het solo album.
Hopelijk van even hoog niveau als Prison Song.

68 Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know +7
47 Tommy Butler - Prison Song +1
43 Reuben Bell - You're Gonna Miss Me +3
37 Zapp - More Bounce To The Ounce +5
28 Donna Summer - The Woman In Me +4
17 Rumer - Slow

Alle nummers vind ik wel genietbaar. Ja, dus ook Slow.

(voor)Ronde 1 - Ladder 46
7 Candi Staton - He Called Me Baby
5 Lee Fields - Eye to Eye
4 Little Beaver - Let The Good Times roll
3 Oscar Toney Jr. - Without Love (There Is Nothing)
1 Betty Davis - Your mama wants ya back
0 Stargard - Theme From "Which Way Is Up" (5:20 versie)

Lee Fields maakt al een tijd ijzersterke muziek, maar dit is misschien wel dé favoriet van mij uit zijn oeuvre. Oscar Toney doet het hier ook heel goed met deze song. Vind zijn stem altijd wel cool.
Stargard is dan weer wat minder mijn pakkie an. Van dit soort muziek wordt ik over algemeen niet zo blij. Klinkt mij vaak wat te oppervlakkig. Doe mij dan maar de krachtige stem van Candi of de fijne muzikale omlijsting van Little Beaver. Met Betty uiteindelijk heb ik een haat-liefde verhouding, waar het dit keer wel meer liefde is.

10 Candi Staton - He Called Me Baby 3
9 Lee Fields - Eye to Eye 4
9 Little Beaver - Let The Good Times roll 5
8 Betty Davis - Your mama wants ya back 7
1 Stargard - Theme From "Which Way Is Up" 1

Reijersen schreef:
Met Betty uiteindelijk heb ik een haat-liefde verhouding, waar het dit keer wel meer liefde is.

Ik herken dat wel, maar dit is een nummer waar ik gek op ben. Vuige, hitsige, g.... funk op z'n best.
Mb., je bent niet de enige hoor met bij herhaling 2 nominaties in de ladder. Ik denk dat iedereen dat heeft. Voor mij is dit ook al de 3e of 4e keer. Little Beaver is ook mijn nominatie, en ik kan het deze keer niet laten ze beiden bovenaan te plaatsen. Instant happiness deze Let The Good Times roll.
Lee Fields kan altijd wel rekenen op punten. Van het album Emma Jean hoor ik "Magnolia" en "In the woods" hoor ik nog net wat liever. Candi ook al is het meer de stem dan het nummer in dit geval. Het uiterst relaxte trompetje is ook fijn. In veel andere ladders had ze hoger gescoord.

17 Candi Staton - He Called Me Baby 7
14 Lee Fields - Eye to Eye 5
12 Little Beaver - Let The Good Times roll 3
9 Betty Davis - Your mama wants ya back 1
5 Stargard - Theme From "Which Way Is Up" 4

Behoorlijk sterke ladder! Tijdens de vorige editie heb ik me wel eens voorgenomen wat meer van Candi Staton te gaan luisteren, niet echt gedaan, moet er misschien toch maar eens van komen. Deze van Lee Fields is erg sterk, de zang is dat doorgaans wel, de muzikale begeleiding in dit nummer ook. Als derde een soulshow classic, op en top funk, het tweede deel van het nummer is het beste, werd destijds nog een gemiddelde hit. Little Beaver is hier ook sterker dan de drie punten die het krijgt. Voor Betty Davis blijft maar een punt over, overigens wel een artiest waarvan ik een album teveel van het goede vind, af en toe een BD nummer is prima. Oscar Toney is in dit gezelschap voor mij de duidelijke afvaller.

22 Candi Staton - He Called Me Baby 5
21 Lee Fields - Eye to Eye 7
13 Little Beaver - Let The Good Times roll 1
9 Betty Davis - Your mama wants ya back
8 Stargard - Theme From "Which Way Is Up" 3
7 Oscar Toney Jr. - Without Love (There Is Nothing) 4

2 toppers, daarna redelijk gelijkwaardig.

29 Candi Staton - He Called Me Baby 7
26 Lee Fields - Eye to Eye 5
14 Little Beaver - Let The Good Times roll 1
13 Betty Davis - Your mama wants ya back 4
11 Stargard - Theme From "Which Way Is Up" 3
7 Oscar Toney Jr. - Without Love (There Is Nothing)

Candi en Lee zijn beide fantastisch.
Grappig dat ik de haat-liefde verhouding met Betty Davis ook zo ervaar en een heel album is me vaak ook teveel van het goede, maar deze is wel heel erg lekker hoor.
Little Beaver viel me tegen deze keer, vandaar dat Stargard er met de 3 punten vandoor gaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:26 uur

geplaatst: vandaag om 02:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.