MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)

zoeken in:
Ik weet het niet hoor Mb., maar ik heb ome Joe net 2 punten meer gegeven dan jij deze geweldig ritmische track (hoor die drumsolo ook) van de Isley brothers.
Heel misschien wordt er juist wel te weinig stil gestaan bij een onbekendere van een band met een groot bekend oeuvre.

(voor)Ronde 1 - Ladder 54
29 Joe Tex - The Love You Save +5
26 Isley Brothers - Get into something +7
22 Matata - Wanna Do My Thing (Afro Funk) Explosion +3
18 William Bell - Relax +1
13 James & Bobby Purify - I'm Your Puppet
12 Fats Domino - Blueberry Hill +4

Deadline: 20.00 uur

34 Joe Tex - The Love You Save +5
30 Isley Brothers - Get into something +4
29 Matata - Wanna Do My Thing (Afro Funk) Explosion +7
21 William Bell - Relax +3
13 Fats Domino - Blueberry Hill +1

Aangenaam verrast door Isley Brothers, lekker funknummer. Matata blijft hier favoriet, al is Joe Tex ook prachtig.

39 Joe Tex - The Love You Save +5
34 Isley Brothers - Get into something +4
36 Matata - Wanna Do My Thing (Afro Funk) Explosion +7
24 William Bell - Relax +3
14 Fats Domino - Blueberry Hill +1

44 Joe Tex - The Love You Save 5
37 Matata - Wanna Do My Thing (Afro Funk) Explosion 3
34 Isley Brothers - Get into something
25 William Bell - Relax 1
20 James & Bobby Purify - I'm Your Puppet 7
18 Fats Domino - Blueberry Hill 4

Bizar dat I'm Your Puppet zo laag staat! Een heerlijke Penn/Oldham song, een van hun betere. Duidelijk weinig historisch besef hier. Fats en Joe zijn ook nog sterk maar daarna wordt het minder. William Bell had meer uit dit nummer kunnen halen, Mataya is niet helemaal mijn ding en deze Isleys is gewoon oninteressant.

Edgar18 schreef:
Duidelijk weinig historisch besef hier.

Die vermanende term heb ik al vaker gehoord geloof ik. Maar moet een nummer punten krijgen omdat het zogenaamd van historisch belang is? Mijn interesse ligt bij nummers die me raken/ verassen/ goed doen voelen/ niet stil kunnen laten zitten.

44 Joe Tex - The Love You Save
40 Matata - Wanna Do My Thing (Afro Funk) Explosion +3
39 Isley Brothers - Get into something +5
27 James & Bobby Purify - I'm Your Puppet +7
26 William Bell - Relax +1
22 Fats Domino - Blueberry Hill +4

Eureka!
Nooit meer verwacht (en aan gedacht) maar I'm Your Puppet is een van de allerlaatste nummers die ik nog op oude cassettebandjes heb staan, waarvan ik nooit achter ben gekomen wie de uitvoerenden waren. Nu ben ik daar ook al in geen tijden meer achteraan gegaan. In huize Poeha heeft inmiddels een heel fijn vreugdedansje plaatsgevonden. Had de moed al lang opgegeven. Tevens is het gewoonweg een subliem nummer en verreweg de sterkste deelnemer hier. Nomineerder, bedankt.

Tevens komt deze in mijn illustere Youtube lijst met nummers als Earth Angel (Marvin Berry & The Starlighters) en Venus (Frankie Avalon, laten we gezamenlijk de top 10 aftellen, mensen Mooie TV.). Ik ben een sucker voor dit soort nummers.

Die van The Isleys is ook goed. Daarna nog een geweldig nummer van Fats, alhoewel ik het niet helemaal onder soul zou scharen. Waaronder wel dan? Zou ik niet direct kunnen zeggen. De overige drie tracks doen me weinig. In die van Matata zit dan nog enig vuur.

48 Joe Tex - The Love You Save +3
44 Isley Brothers - Get into something +5
41 Matata - Wanna Do My Thing (Afro Funk) Explosion +1
31 James & Bobby Purify - I'm Your Puppet +4
29 Fats Domino - Blueberry Hill +7
25 William Bell - Relax

(voor)Ronde 1 - Ladder 55
5 Esther Phillips - From a whisper to a scream
0 Tower Of Power - Diggin' On James Brown
3 Duffy - Warwick Avenue
7 Lianne La Havas - Green & Gold
4 Joe Tex - All The Heaven A Man Really Needs
1 Sam & Dave - I Can't Stand Up For Falling Down

Ladies on top hier. Eerst de prachtige Lianne la Havas. Daarna de sterk zingende Esther Phillips. Joe doet het ook weer goed hier en deze van Duffy vind ik ook sterk.
Sam&Dave en TOP is mij om het even.

12 Esther Phillips - From a whisper to a scream +7
12 Lianne La Havas - Green & Gold +5
8 Joe Tex - All The Heaven A Man Really Needs +4
6 Duffy - Warwick Avenue +3
1 Tower Of Power - Diggin' On James Brown +1
1 Sam & Dave - I Can't Stand Up For Falling Down

Ik zou de tekst van Reijersen bijna kunnen kopiëren.

Met Lianne heb ik wel wat. Vooral debuut Is Your Love Big Enough? vind ik een erg mooi sfeervol modern album. Net als Esther Phillips' pracht plaat met dezelfde titel als dit nummer.

Mb.

16 Esther Phillips - From a whisper to a scream +4
15 Joe Tex - All The Heaven A Man Really Needs +7
13 Lianne La Havas - Green & Gold +1
11 Duffy - Warwick Avenue +5
4 Sam & Dave - I Can't Stand Up For Falling Down +3
1 Tower Of Power - Diggin' On James Brown

Het zal jullie niet verbazen als ik zeg dat ik een zwak heb voor het werk van Joe Tex. Dit is niet eens één van zijn meest bijzondere nummers, maar toch zet ik deze met gemak op repeat zonder dat het gaat vervelen. Het bekendste duo in de soul kan mij altijd wel charmeren al hebben ze beter te bieden. Het nummer van Esther vind ik echt mooi, maar haar stemgeluid staat mij altijd een beetje tegen. Lianne geilt behoorlijk op haarzelf in die clip, maar het nummer is best oké al is het voor mij iets te poppy. Het nummer van Duffy is natuurlijk ook gewoon veredelde popmuziek, maar vind ik mooier. ToP is weer de degelijkheid zelf.

Wie heeft eigenlijk al die Tower of Power nummers genomineerd? Ik verdenk toch Reijersen hiervan al heeft hij tot nu toe weinig punten toebedeeld aan deze funkband.

22 Joe Tex - All The Heaven A Man Really Needs 7
20 Esther Phillips - From a whisper to a scream 4
16 Lianne La Havas - Green & Gold 3
16 Duffy - Warwick Avenue 5
4 Sam & Dave - I Can't Stand Up For Falling Down
2 Tower Of Power - Diggin' On James Brown 1

Joe Tex en Duffy zijn hier fantastisch. Esther Phillips moet even warmlopen maar weet er met haar stem wel iets leuks van te maken, de muzikale begeleiding helpt gaandeweg ook. Lianne La Havas is aardig, al kakt het wel te vaak in (zo'n r&b foefje om geforceerd gevoelig te doen o.i.d.). Tower of Power doet me niet veel en Sam en Dave al helemaal niet.

Mb. schreef:

Wie heeft eigenlijk al die Tower of Power nummers genomineerd? Ik verdenk toch Reijersen hiervan al heeft hij tot nu toe weinig punten toebedeeld aan deze funkband.

Of hoolie55. Ik kan me het plezier om ToP te spelen met een band vol blazers goed voorstellen!

26 Joe Tex - All The Heaven A Man Really Needs +4
23 Lianne La Havas - Green & Gold +7
21 Duffy - Warwick Avenue +5
20 Esther Phillips - From a whisper to a scream
7 Sam & Dave - I Can't Stand Up For Falling Down +3
3 Tower Of Power - Diggin' On James Brown +1

De nieuwere nummers komen er dit keer beter vanaf. Lianne vind ik hier veruit het beste nummer. Duffy's "classic" is stiekem toch ook wel goed. Daarna is het mij om het even. Alle nummers zijn wel okay, maar niet helemaal overtuigend. Ik ben sowieso geen fan van TOP, maar Esther's stem staat me helemaal tegen.

33 Joe Tex - All The Heaven A Man Really Needs +7
27 Lianne La Havas - Green & Gold +4
26 Duffy - Warwick Avenue +5
21 Esther Phillips - From a whisper to a scream +1
7 Sam & Dave - I Can't Stand Up For Falling Down
6 Tower Of Power - Diggin' On James Brown +3

38 Joe Tex - All The Heaven A Man Really Needs 5
28 Lianne La Havas - Green & Gold 1
26 Duffy - Warwick Avenue
24 Esther Phillips - From a whisper to a scream 3
14 Sam & Dave - I Can't Stand Up For Falling Down 7
10 Tower Of Power - Diggin' On James Brown 4

Gauw zeven punten geven aan het beste nummer dat Sam & Dave gemaakt hebben. Schitterende southern soul met een ijzersterke tekst, fijne blazers en uitstekende (samen)zang. Joe Tex vind ik heel vaak sterk en dat is ook nu het geval. Diggin' On James Brown is vrolijk en mede daardoor geslaagd. Hierna wordt het minder. Esther Philips levert - ondanks een fijne instrumentatie - een zwakke uitvoering van de klassieker From a Whisper. Lianne La Havas is mijn altijd te braaf en zeker dit is weer zo'n typisch huisvrouwen (of mannen!) nummer, uitstekend voor tijdens het stofzuigen of strijken. Duffy heb ik altijd slecht getrokken, die klinkt als een eend en heeft hier niets te zoeken. Leg mij maar het verschil uit tussen Warwick Avenue en de gemiddelde nominatie van Geert die hier weggehoond wordt?

42 Joe Tex - All The Heaven A Man Really Needs 4
233 Lianne La Havas - Green & Gold 5
29 Duffy - Warwick Avenue 3
31 Esther Phillips - From a whisper to a scream 7
14 Sam & Dave - I Can't Stand Up For Falling Down 7
11 Tower Of Power - Diggin' On James Brown 1

Edgar18 schreef:
Duffy heb ik altijd slecht getrokken, die klinkt als een eend en heeft hier niets te zoeken. Leg mij maar het verschil uit tussen Warwick Avenue en de gemiddelde nominatie van Geert die hier weggehoond wordt?

Het is niet eens mijn nominatie, kun je nagaan. Ik snap niet helemaal dat Warwick Avenue zoveel meer punten krijgt dan het sterkere Stepping Stone. Maar wellicht heeft dat te maken met de tegenstand.

Gretz schreef:
Het is niet eens mijn nominatie, kun je nagaan.
Dat weet ik, want hij deed twee jaar geleden ook al mee. Maar ik begrijp niet wat het verschil is tussen dit nummer en (bijna) al jouw nominaties die een voor een neergesabeld worden met de kritiek dat het niks in de lijst te zoeken heeft. Dat geldt namelijk precies zo voor Warwick Avenue. Ik ben tenminste consequent .

Gretz schreef:

Het is niet eens mijn nominatie, kun je nagaan. Ik snap niet helemaal dat Warwick Avenue zoveel meer punten krijgt dan het sterkere Stepping Stone. Maar wellicht heeft dat te maken met de tegenstand.

Ik weet het niet zeker, maar het zou zomaar kunnen dat er 5 andere nummertjes omheen stonden.
Overigens vind ik Duffy niet heel spannend, maar wel heel anders van toon dan veel andere van je nominaties. Ze kwam imo toen als een soort Winhouse light (nou ja.. wel erg light) met ook zo'n retro sound.

43 Joe Tex - All The Heaven A Man Really Needs 1
38 Lianne La Havas - Green & Gold 5
29 Duffy - Warwick Avenue
36 Esther Phillips - From a whisper to a scream 5
17 Sam & Dave - I Can't Stand Up For Falling Down 3
18 Tower Of Power - Diggin' On James Brown 7

Helaas weinig liefde voor tower of power hier. Voor mij een te gekke band, waarbij zeker het sax element meespeelt.
Duffy heb ik dan weer altijd verschrikkelijk gevonden.
Gisteren trouwens Maceo Parker in Maastricht gezien. Speelt dus gewoon nog 2,5 uur. Erg leuk en had een goede band om zich heen.

hoolie55 schreef:

Gisteren trouwens Maceo Parker in Maastricht gezien. Speelt dus gewoon nog 2,5 uur. Erg leuk en had een goede band om zich heen.

Leuk! Kwam Prince of James nog aan bod? Was het één en al funk of ook jazz en wat ballads?

James wel. Prince alleen bij opkomst op plaat.
1 jazz nummer (wat de trombonist niet zo leuk vond haha). Wel enkele ballads

47 Joe Tex - All The Heaven A Man Really Needs +4
39 Esther Phillips - From a whisper to a scream +3
38 Lianne La Havas - Green & Gold
30 Duffy - Warwick Avenue +1
25 Tower Of Power - Diggin' On James Brown +7
22 Sam & Dave - I Can't Stand Up For Falling Down +5

Jammerlijke stand waarbij ik de onderste 2 het beste vind

48 Joe Tex - All The Heaven A Man Really Needs +1
42 Lianne La Havas - Green & Gold +4
39 Esther Phillips - From a whisper to a scream
37 Duffy - Warwick Avenue +7
30 Tower Of Power - Diggin' On James Brown +5
25 Sam & Dave - I Can't Stand Up For Falling Down +3

Jammerlijke stand, waarbij ik de bovenste 2 het minste vond.

51 Joe Tex - All The Heaven A Man Really Needs 3
49 Lianne La Havas - Green & Gold 7
42 Duffy - Warwick Avenue 5
39 Esther Phillips - From a whisper to a scream
34 Tower Of Power - Diggin' On James Brown 4
26 Sam & Dave - I Can't Stand Up For Falling Down 1

(voor)Ronde 1 - Ladder 56

7 Smokey Robinson - Cruisin'
5 Geater Davis - My Love is So Strong For You
4 Mary Love - Born to live with heartache
3 Eddie Hinton - Hard Luck Guy
1 Bruno Mars - When I Was Your Man
0 Rhye - Open

Cruisin' is prachtig, subtiel slepend en wordt gaandeweg het nummer alleen maar beter alsook bij elke luisterbeurt. Als tweede een sterk nummer van Geater Davis, lekker swingend, de stem heeft wel iets weg van Joe Cocker en past goed bij muziek. Mary Love is nummer drie met een aangenaam funky nummertje. Hard Luck Guy van Eddie Hilton is prima, al doet Van Morrison dit toch vaak wel beter. Het laatste punt is voor Bruno Mars, op zich een sterk nummer eigenlijk en ook hier kan ik niet om een vergelijking heen. Het is goed gezongen door Bruno, maar ik hoor bijna Sorry seems to be the hardest word - zeker qua (piano en zang) melodie - van Elton John, of Billy Joel met een vergelijkbaar rustig nummer. Blijft over, Rhye, voor zover ik deze artiest kende van andere topics heb ik het nooit wat gevonden, maar dit nummer valt me eigenlijk alles mee, een rustig popnummer en verdient ook geen punten. De rest is sowieso sterker, het is al met al gewoon een sterke ladder.

Salvadore schreef:
Het is goed gezongen van Bruno, maar ik hoor bijna Sorry seems to be the hardest word - zeker qua (piano en zang) melodie - van Elton John, of Billy Joel met een vergelijkbaar rustig nummer.

Bruno leent alles bij elkaar. Hij mag wel in dikke letters The Time, Prince, Roger & Zapp, Jackson etc. bedanken op een aftitelrol na elke clip zodat de tieners ook een beetje bijgeschoold worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:44 uur

geplaatst: vandaag om 06:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.