MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)

zoeken in:
(voor)Ronde 1 - Ladder 64

11 (The) Four Tops - Ain't No Woman (Like The One I've Got) 7
10 Roberta Flack - Feel Like Makin' Love 3
8 Earth, Wind & Fire - Kalimba Story 5
6 Corinne Bailey Rae - Put Your Records On 1
4 Robert Palmer - Some People Can Do What They Like 4
1 WE ARE TWIN - The Way We Touch

Deadline: 20:00

14 (The) Four Tops - Ain't No Woman (Like The One I've Got) 3
14 Roberta Flack - Feel Like Makin' Love 4
9 Earth, Wind & Fire - Kalimba Story 1
11 Corinne Bailey Rae - Put Your Records On 5
4 Robert Palmer - Some People Can Do What They Like
8 WE ARE TWIN - The Way We Touch 7

17 (The) Four Tops - Ain't No Woman (Like The One I've Got) +3
15 WE ARE TWIN - The Way We Touch +7
14 Roberta Flack - Feel Like Makin' Love
13 Earth, Wind & Fire - Kalimba Story +4
12 Corinne Bailey Rae - Put Your Records On +1
9 Robert Palmer - Some People Can Do What They Like +5

22 (The) Four Tops - Ain't No Woman (Like The One I've Got) 5
18 WE ARE TWIN - The Way We Touch 3
21 Roberta Flack - Feel Like Makin' Love 7
17 Earth, Wind & Fire - Kalimba Story 4
13 Corinne Bailey Rae - Put Your Records On 1
9 Robert Palmer - Some People Can Do What They Like

28 Roberta Flack - Feel Like Makin' Love 7
26 (The) Four Tops - Ain't No Woman (Like The One I've Got) 4
22 Earth, Wind & Fire - Kalimba Story 5
18 WE ARE TWIN - The Way We Touch
14 Corinne Bailey Rae - Put Your Records On 1
12 Robert Palmer - Some People Can Do What They Like 3

Twee nummers die ik echt de moeite waard vind, de rest varieert van redelijk tot behoorlijk matig

35 Roberta Flack - Feel Like Makin' Love 7
31 (The) Four Tops - Ain't No Woman (Like The One I've Got) 5
25 Earth, Wind & Fire - Kalimba Story 3
19 WE ARE TWIN - The Way We Touch 1
18 Corinne Bailey Rae - Put Your Records On 4
12 Robert Palmer - Some People Can Do What They Like

42 Roberta Flack - Feel Like Makin' Love 7
32 (The) Four Tops - Ain't No Woman (Like The One I've Got) 1
30 Earth, Wind & Fire - Kalimba Story 5
21 Corinne Bailey Rae - Put Your Records On 3
16 Robert Palmer - Some People Can Do What They Like 4

De meesten zijn wel leuk, zonder dat ik er wild van word. Roberta levert het beste liedje, wat ik op zich wel genoeg heb gehoord. Maurice White is altijd erg prettig luisteren (maar Mighty Mighty vind ik de topper van dit album), Robert Palmer heeft lekker funky begeleiding en Corinne is wel schattig.
Hoe kan zo'n willekeurig pop nummer (ja, ik zeg het toch maar weer eens) van We are twin nou 2 nummers onder zich hebben staan?

37 Roberta Flack - Feel Like Makin' Love 4
32 (The) Four Tops - Ain't No Woman (Like The One I've Got) 5
28 Earth, Wind & Fire - Kalimba Story 3
24 Corinne Bailey Rae - Put Your Records On 7
17 Robert Palmer - Some People Can Do What They Like 1

Een ladder om niet lang bij stil te staan. Drie keer ruim voldoende en een keer voldoende. In Robert Palmer hoor ik nog steeds weinig soul en los daarvan doe je me geen plezier met deze muziek. Dat WE ARE TWIN slaat alles, 0,0 soul in te ontdekken. Ik vind het jammer dat twee personen stelselmatig punten blijven geven aan muziek die gewoon niet in dit topic thuis hoort.

Van mijn opgetelde scores klopte weinig.
Correcte stand na Edgar:

46 Roberta Flack - Feel Like Makin' Love
37 (The) Four Tops - Ain't No Woman (Like The One I've Got)
33 Earth, Wind & Fire - Kalimba Story
28 Corinne Bailey Rae - Put Your Records On
17 Robert Palmer - Some People Can Do What They Like

(voor)Ronde 1 - ladder 65

49 Roberta Flack - Feel Like Makin' Love +3
42 (The) Four Tops - Ain't No Woman (Like The One I've Got) +5
40 Earth, Wind & Fire - Kalimba Story +7
32 Corinne Bailey Rae - Put Your Records On +4
18 Robert Palmer - Some People Can Do What They Like +1

Deadline: zondag 3 december 20:00

Mijn eigen nominatie vind ik hier veruit het sterkste nummer. Daarop volgen The Four Tops en Corinne. Roberta Flack blijf ik redelijk slaapverwekkend vinden, maar het zijn wel goede soulnummers voor de liefhebber. De twee onderste nummers zijn redelijk belachelijke nominaties.

Staat ladder 65 je niet aan principal2000 (dat je die wilde laten overslaan)?

(voor)Ronde 1 - Ladder 65
7 Larry Jon Wilson - Sheldon Churchyard
5 Dave Prater - Keep My Fingers Crossed
4 Dennis Coffey feat. Fanny Franklin - Don't Knock My Love
3 Sam & Dave - Hold on! I'm Coming
1 Bob & Earl - Harlem Shuffle
0 Lamont Dozier - Shine

Deadline: 20:00 uur

Prima ladder met twee hele mooie nummers van artiesten van wie ik nog niet eerder gehoord heb. Als derde een nummer van Dennis Coffey, wel aardig en dan Hold On, I'm Coming, ook wel een redelijk nummer (al vind ik Solomon Burke's versie beter). Het origineel van de Harlem Shuffle is wel eens leuk om te horen en krijgt het restpunt terwijl ik Dozier normaliter best kan waarderen (maar dit vind ik nu niet zo'n sterk nummer).

14 Larry Jon Wilson - Sheldon Churchyard+7
10 Dave Prater - Keep My Fingers Crossed+5
6 Sam & Dave - Hold on! I'm Coming+3
5 Dennis Coffey feat. Fanny Franklin - Don't Knock My Love+1
4 Lamont Dozier - Shine+4

Eerst ga ik met Salvadore mee. Daarna gooi ik het wat door elkaar. Allemaal goede en leuke songs trouwens.

Origineel laddertje! Verrekte moeilijk op volgorde te zetten wel want ze mogen allemaal door. Morgen maar eens een tweede ronde doen.

"Don't knock my love" kent aantal leuke uitvoeringen. Die van Pickett is wellicht bekend. Diana Ross & Marvin Gaye hebben er een duet van gemaakt. En de versie van Cane and Able mag er ook zijn.

Edgar18 schreef:
Dat WE ARE TWIN slaat alles, 0,0 soul in te ontdekken.

Ooit gehoord van northern soul? Als alleen klassieke soul goed genoeg is bleven er weinig nummers over in dit topic...

Their debut single, The Way We Touch, which is the FREE song for this week offered by US iTunes Music store, melds hard-grooving, Hammond-drenched Northern soul, echoing guitars and intricate production. I am really impressed by the catchy beat of the song that is perfectly combined with the raspy voice of Christine. As the song opens with a hammering backbeat and a sinister one-liner, Christine’s longing vocal gives the tune a magnetic quality.

21 Larry Jon Wilson - Sheldon Churchyard+7
15 Dave Prater - Keep My Fingers Crossed+5
9 Sam & Dave - Hold on! I'm Coming+3
9 Dennis Coffey feat. Fanny Franklin - Don't Knock My Love+4
5 Lamont Dozier - Shine+1

Leuke ladder met een paar mooie ontdekkingen. Eigenlijk verdienen alle nummers punten, het was weer moeilijk kiezen.

Ik heb me een hele tijd buiten de discussie wat nu wel of geen soul is gehouden, maar als iemand vindt dat WE ARE TWIN met dit nummer soulmuziek maakt of iets wat er ook maar op lijkt, dan heeft diegene serieus stront in zijn/haar oren.

Ik zal weer eens inhaken

24 Larry Jon Wilson - Sheldon Churchyard +3
16 Sam & Dave - Hold on! I'm Coming +7
15 Dave Prater - Keep My Fingers Crossed
13 Dennis Coffey feat. Fanny Franklin - Don't Knock My Love +4
6 Bob & Earl - Harlem Shuffle +5
6 Lamont Dozier - Shine +1

Meteen al een sterke ladder waarbij ik alle nummers dik in orde vind, maar ga toch voor de bekendere nummers in deze ladder, het beste van Sam & Dave en Bob & Earl heb ik altijd al een fijne plaat gevonden.

31 Larry Jon Wilson - Sheldon Churchyard +7
19 Dave Prater - Keep My Fingers Crossed +4
18 Dennis Coffey feat. Fanny Franklin - Don't Knock My Love +5
17 Sam & Dave - Hold on! I'm Coming +1
9 Bob & Earl - Harlem Shuffle +3
6 Lamont Dozier - Shine

Zoals ik al zei: allemaal leuke nummers. Ik ben het eens met de bovenste plek tot nu toe van Larry Jon Wilson. Voor mij onbekend dit sfeervolle nummer. Niet een heel typische soulsong, het laat zich ook niet zo snel met een ander nummer vergelijken, maar ik vind het mooi. Hoewel het er muzikaal niet echt op lijkt, kreeg ik toch een "somewhere down the crazy river gevoel". Coole intro ook met een stem waar ik toch een flinke keelontsteking voor moet hebben om na te kunnen doen.
Deze uitvoering van Don't knock my love krijgt plek twee, al had het nog net wat meer pit mogen hebben. Keep My Fingers Crossed is de tweede leuke verassing. Harlem Shuffle wint van de twee klassiekers. Bij het intro ben ik al om. Hold on vind ik wel een van Sam &Dave's leukste.
Het prima Shine heeft hele dikke pech dat het in deze ladder in de schaduw van een paar andere fijne nummers komt.

Gretz schreef:
Ooit gehoord van northern soul?

Als jij nou eerst zorgt dat je er zelf achter komt wat northern soul is dan praten we verder. Dit heeft daar helemaal niks nada noppes mee te maken, wat een of ander gekkie op een Engelstalige site (RYM?) ook zegt. Verder heb ik niets toe te voegen aan de opmerking van jeroentjuhh.

38 Larry Jon Wilson - Sheldon Churchyard 7
22 Dave Prater - Keep My Fingers Crossed 3
22 Dennis Coffey feat. Fanny Franklin - Don't Knock My Love 4
17 Sam & Dave - Hold on! I'm Coming
11 Lamont Dozier - Shine 5
10 Bob & Earl - Harlem Shuffle 1

Leuk dat mijn nominatie van Larry Jon Wilson in de smaak valt. Voor mij persoonlijk is dit een van de mooiste liedjes die ik het afgelopen jaar heb leren kennen. Met dank aan het geweldige Country Got Soul: Volume One. Larry Jon Wilson is van origine een countryzanger behorende tot de 'clan' rondom Townes van Zandt. Wie bekend is met de klassieker 'Heartworn Highways' zal Larry Jon Wilson al eens gezien hebben want in deze documentaire speelt hij het nummer Ohoopee River Bottomland, een van zijn andere parels. Een countryzanger van origine dus maar wel een met een enorm soulvolle stem. Country is naast Soul mijn tweede muzikale liefde en een artiest als Larry Jon is dus enorm aan mij besteed. Voor wie dit tof vindt raad ik zijn soloalbums New Beginnings en Let Me Sing My Song to You aan. Ik vind ze beide wonderschoon. Wat me in dit nummer zo aanspreekt is de combinatie van country en soul die ook nog eens enorm funky is. Zoals gezegd, een van de tofste nummers die ik dit jaar ontdekt heb.

Oké, fanboy modus uit en door met de rest. Die rest vond ik verdraaide lastig want ik vind eigenlijk alle vijf de andere nummers min of meer gelijkwaardig. Toch zet ik de twee bekendste nummers deze keer onderaan. In het geval van Sam & Dave omdat ik dit een van hun minste nummers vind en Bob & Earl die hebben gewoon pech dat ik wel een beetje ben uitgeluisterd op de Harlem Shuffle.

Mb.
42 Larry Jon Wilson - Sheldon Churchyard +4
27 Dave Prater - Keep My Fingers Crossed +5
22 Dennis Coffey feat. Fanny Franklin - Don't Knock My Love
20 Sam & Dave - Hold on! I'm Coming +3
12 Lamont Dozier - Shine +1
17 Bob & Earl - Harlem Shuffle +7

Ik ben nogal verrast over de punten voor Dennis Coffey. Niet dat het om een slecht nummer gaat, maar het origineel van Wilson Pickett en de versie van Cane & Able zijn naar mijn inziens stukken beter. Nogmaals, ik vind deze uitvoering niet per se slecht, maar meer dan plakkaat "oerdegelijk" zou ik het niet geven. En daar is de klassieker van Bob & Earl dan de dupe van. Nog net zo speels als toen het in 1963 werd uitgebracht! Enfin, ik zal er wel weer niks van snappen. Gelukkig gaan de puike songs van Larry en Dave wel door. Voor wie het nog niet door had, deze Dave is dus de Dave van Sam & Dave. Toch wel de sympathiekere van het duo. Hopelijk gaat het duo ook nog door - al heeft Reijersen wel een linkje naar de mindere versie van deze evergreen geplaatst. Geef mij maar de albumversie waar de delivery van Sam beter is. Ah jah, dan is er nog Lamont Dozier. Niet de man van de consistentie in kwaliteit, maar wel van briljante ingevingen. Daar is dit nummer het perfecte voorbeeld van. Het kent echt momenten waar ik van geniet maar over de gehele linie is het nogal rommelig aangezet. Al bij al een sterke ladder en ook veel beter dan de vorige 2.

Mb. schreef:
het origineel van Wilson Pickett en de versie van Cane & Able zijn naar mijn inziens stukken beter. .

Ben ik met je eens. Vooral Cane & Able vind ik super. Maar het blijft een fijn nummer in een verfrissend jasje.

49 Larry Jon Wilson - Sheldon Churchyard +7
27 Dave Prater - Keep My Fingers Crossed
26 Dennis Coffey feat. Fanny Franklin - Don't Knock My Love +4
22 Bob & Earl - Harlem Shuffle +5
21 Sam & Dave - Hold on! I'm Coming +1
15 Lamont Dozier - Shine +3

(voor)Ronde 1 - Ladder 66
7 Aloe Blacc - You Make Me Smile
5 Sade - Smooth Operator
4 The Isley Brothers - Footsteps in the Dark
3 Funk'n'stein - All Day Long
1 Pointer Sisters - Don't it drive you crazy
0 George Benson - The World Is A Ghetto

Matige ladder waarin ik eigenlijk maar 2 nummers echt leuk vind. Het is een wonder an sich dat ik de zusjes punten geef, maar hoe Benson hier covert kan ik gewoon niet belonen met punten.

Reijersen schreef:
Het is een wonder an sich dat ik de zusjes punten geef,

Ik moest even het linkje checken of er niet per ongeluk een ander nummer achter hing, maar het is toch echt het heerlijke "Don't it drive you crazy".

Minneapolis schreef:
(quote)

Ik moest even het linkje checken of er niet per ongeluk een ander nummer achter hing, maar het is toch echt het heerlijke "Don't it drive you crazy".

Ik vraag me ook af wat er met Reijersen aan de hand is, die zussies krijgen van mij dikke punten

Gast
geplaatst: vandaag om 17:45 uur

geplaatst: vandaag om 17:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.