Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)
zoeken in:
0
geplaatst: 11 september 2017, 20:32 uur
Ik weet niet wat je zoekt voor logo .... ? (... die namen op de hoes kan ik ook even uitgummen)
Dit plaatje stond in jouw begin post ... wat zoek je dan ?
0
geplaatst: 11 september 2017, 21:20 uur
Salvadore schreef:
Ik weet niet wat je zoekt voor logo .... ? (... die namen op de hoes kan ik ook even uitgummen)
Ow, dacht iets "eigens" te maken

1
geplaatst: 11 september 2017, 21:57 uur
Reijersen schreef:
Iets met Spotify? Ik ben begonnen met de top600 van Editie 2 en de A staat reeds in de lijst.
Wat bedoel je nu, die lijst van editie 2 heb je allang al gemaakt?Iets met Spotify? Ik ben begonnen met de top600 van Editie 2 en de A staat reeds in de lijst.
Overigens kun je op deze site : Spotlistr vrij snel automatisch een lijst met nummers laten inlezen.
(Je moet dan wel eerst op je PC het spotify programma openen en wachten tot het programma de gehele database heeft geladen (dat duurt wel even). Daarna kun de relatief gemakkelijk nummers selecteren ...)
0
geplaatst: 12 september 2017, 13:31 uur
Nominatieronde 2 is qua deadline bijna ten einde, maar qua inbreng denk ik al helemaal.
We hebben nu 324 nieuwe nominaties en dat zijn er nog 97 richting de benodigde 421.
Er zijn vooralsnog 8 tot 12 nomineerders. Ik wil dus voorstellen om vanaf 0:00 een derde ronde in te lassen met 8 nominaties per persoon. Alle voorgaande regels gelden.
Alles wat dan na ronde 3 overblijft vul ik in met nummers uit andere soul-topics op deze website.
We hebben nu 324 nieuwe nominaties en dat zijn er nog 97 richting de benodigde 421.
Er zijn vooralsnog 8 tot 12 nomineerders. Ik wil dus voorstellen om vanaf 0:00 een derde ronde in te lassen met 8 nominaties per persoon. Alle voorgaande regels gelden.
Alles wat dan na ronde 3 overblijft vul ik in met nummers uit andere soul-topics op deze website.
0
geplaatst: 12 september 2017, 18:05 uur
Ik begin nu al vast met afscheid nemen dan.
Onderstaande nummers kunnen niet mee (mijn 8 nominaties volgen later), maar ik kan het natuurlijk niet nalaten ze toch even te noemen. Wellicht geniet iemand anders ook zo van deze nummers.
Isaac Hayes - Do your thing
Little Beaver - Let The Good Times roll
Solomon Burke - Fast train
Luther Vandross - Bad Boy Having A Party
Ray Charles - I Believe to My Soul
Dee Edwards - Hurt A Little Everyday
Diana Ross - Brown Baby
The Supremes - My World Is Empty Without You
Minnie Riperton - Every Time He Comes Around
Kings Go Forth - I Don't love you no more
Tommie Young - You Can Only Do Wrong So Long
Quincy Jones - Let the Good Times Roll
Quincy Jones - l'l Be Good To You
Oran' Juice Jones - The Rain
Raphael Saadiq - Let's take a walk
Bloodstone - Never Let You Go
Bobby Womack ft David Ruffin - Trust your heart
Hairy Diamond - Givin' up
Martine Girault - Revival
Asha Putli - Right down here
Brick - Ain't Gonna' Hurt Nobody
Rufus & Chaka Kahn - Sweet thing
Lowrell - Mellow Mellow Right On
Ohio Players - Sweet Sticky Thing
Bobby Womack - I Wish He Didn't Trust Me So Much
Onderstaande nummers kunnen niet mee (mijn 8 nominaties volgen later), maar ik kan het natuurlijk niet nalaten ze toch even te noemen. Wellicht geniet iemand anders ook zo van deze nummers.
Isaac Hayes - Do your thing
Little Beaver - Let The Good Times roll
Solomon Burke - Fast train
Luther Vandross - Bad Boy Having A Party
Ray Charles - I Believe to My Soul
Dee Edwards - Hurt A Little Everyday
Diana Ross - Brown Baby
The Supremes - My World Is Empty Without You
Minnie Riperton - Every Time He Comes Around
Kings Go Forth - I Don't love you no more
Tommie Young - You Can Only Do Wrong So Long
Quincy Jones - Let the Good Times Roll
Quincy Jones - l'l Be Good To You
Oran' Juice Jones - The Rain
Raphael Saadiq - Let's take a walk
Bloodstone - Never Let You Go
Bobby Womack ft David Ruffin - Trust your heart
Hairy Diamond - Givin' up
Martine Girault - Revival
Asha Putli - Right down here
Brick - Ain't Gonna' Hurt Nobody
Rufus & Chaka Kahn - Sweet thing
Lowrell - Mellow Mellow Right On
Ohio Players - Sweet Sticky Thing
Bobby Womack - I Wish He Didn't Trust Me So Much
0
geplaatst: 12 september 2017, 18:06 uur
0
geplaatst: 12 september 2017, 18:42 uur
Voor mij wel, ook een paar plaatjes die in mijn selectie staan, maar ik denk niet dat ik die ga nomineren 

0
Mb.
geplaatst: 12 september 2017, 19:21 uur
hoolie55 nomineert een nummer dat ik al had genomineerd: Don't Give Up On Me van Solomon Burke. Maar aangezien het voor mij waarschijnlijk makkelijker is een vervanger te vinden, bij deze: Solomon Burke - The Price. Hopelijk gaat het helpen. Vorige keer haalde Solomon de top 600 niet eens...
0
geplaatst: 12 september 2017, 19:24 uur
Mb. schreef:
hoolie55 nomineert een nummer dat ik al had genomineerd: Don't Give Up On Me van Solomon Burke. Maar aangezien het voor mij waarschijnlijk makkelijker is een vervanger te vinden, bij deze: Solomon Burke - The Price. Hopelijk gaat het helpen. Vorige keer haalde Solomon de top 600 niet eens...
Er komt er nog eentje bij verklap ik vast. Maar goed, dat is meer een persoonlijke favoriet dan een bekende klapper, dus een hoge eindscore wordt dat vast niet.
0
geplaatst: 12 september 2017, 19:39 uur
Ik denk dat Reijersen 0:00 uur Nederlandse tijd bedoelde Mb. 
Weer leuk luister voer met kans op ontdekkingen.

0
geplaatst: 12 september 2017, 19:46 uur
Minneapolis schreef:
Er komt er nog eentje bij verklap ik vast. Maar goed, dat is meer een persoonlijke favoriet dan een bekende klapper, dus een hoge eindscore wordt dat vast niet.
Toch niet een cover van Sam & Dave? Dat nummer van Solomon is bij mij wel favoriet, maar dat maakt geen schijn van kans denk ik ... (maar het nummer wat ik bedoel zal het niet zijn Er komt er nog eentje bij verklap ik vast. Maar goed, dat is meer een persoonlijke favoriet dan een bekende klapper, dus een hoge eindscore wordt dat vast niet.
).
0
geplaatst: 12 september 2017, 19:54 uur
Salvadore schreef:
(quote)
Toch niet een cover van Sam & Dave? Dat nummer is bij mij wel favoriet, maar dat maakt geen schijn van kans denk ik ... (maar die zal het niet zijn). Nee. Een oudje geschreven door Berry & Covay, maar voor het eerst uitgevoerd door Solomon Burke (van wie ik een oude verzamelaar heb).
Welke bedoel jij?
0
geplaatst: 12 september 2017, 19:56 uur
Deze 
Voor de liefhebbers van de Sam & Dave versie waarschijnlijk een verschrikking. Voor veel Solomon fans trouwens ook, die niet zo blij waren met de disco-achtige stijl.

Voor de liefhebbers van de Sam & Dave versie waarschijnlijk een verschrikking. Voor veel Solomon fans trouwens ook, die niet zo blij waren met de disco-achtige stijl.
0
geplaatst: 12 september 2017, 19:58 uur
Ik kende 'm niet eens. Even wennen nog, maar ik geef 'm een eerlijke kans. 

1
geplaatst: 12 september 2017, 20:02 uur
Salvadore schreef:
Ik ga dat nummer niet nomineren.
Ik ga dat nummer niet nomineren.
Begreep ik, maar ik bedoel in mijn beoordeling t.o.v. Sam en Dave. Leuk om te leren kennen.
0
Mb.
geplaatst: 12 september 2017, 20:20 uur
Overigens over Spotify.... ik maak geen gebruik daarvan dus zou het waarderen als alles wel terug te vinden is op YT.
Oei. Post verwijderd tot dan. Kwam deze net tegen in een playlist en tot mijn verbazing staat deze ook nog niet in de lijst dus die ga ik voor eentje vervangen. Toch wel een hele fijne song die in een top 600 hoort naar mijn inziens.
Minneapolis schreef:

Oei. Post verwijderd tot dan. Kwam deze net tegen in een playlist en tot mijn verbazing staat deze ook nog niet in de lijst dus die ga ik voor eentje vervangen. Toch wel een hele fijne song die in een top 600 hoort naar mijn inziens.
1
geplaatst: 12 september 2017, 20:21 uur
Minneapolis schreef:
Staan zeker leuke nummers tussen. De versie van I'll Be Good To You van The Brothers Johson vind ik eigenlijk meer de moeite waard om te nomineren. Overigens ook zo'n band die vaker mag worden genoemd van mij
Verder ben ik vooral ook liefhebber van de genoemde nummers van Luther Vandross, Ohio Players, Minnie Ripperton, Rufus & Chaka, Orange Juice Jones en Brick.
0
geplaatst: 12 september 2017, 21:38 uur
Mb. schreef:
Overigens over Spotify.... ik maak geen gebruik daarvan dus zou het waarderen als alles wel terug te vinden is op YT.
Don't Worry

0
geplaatst: 12 september 2017, 23:00 uur
Toch nog even een lijstje, met mogelijk wel de nodige controversiele tracks voor dit topic.
Als sommigen echt niet kunnen , aarzel dan niet, dan mik ik ze er gewoon uit
Kan wel zijn dat ik dan in de volgende ronde nog wat verwissel, als dat mogelijk is.
Al Jarreau - Roof Garden
Al Jarreau - L Is For Lover
Atlantic Starr - Secret Lovers
Bobby Brown - Roni
Cherelle ft. Alexander O'Neal - Saturday Love
George Benson - Lady Love Me (One More Time)
Isley Jasper Isley - Caravan of Love
Johnny Gill - My My My
Lionel Richie - Penny Lover
Loose Ends - Hanging On a String
Michael McDonald - I Keep Forgettin'
Oran "Juice" Jones - The Rain
Philip Bailey - For Every Heart That's Been Broken
Pointer Sisters - Back in My Arms
Rene & Angela - I'll Be Good
Als sommigen echt niet kunnen , aarzel dan niet, dan mik ik ze er gewoon uit

Kan wel zijn dat ik dan in de volgende ronde nog wat verwissel, als dat mogelijk is.
Al Jarreau - Roof Garden
Al Jarreau - L Is For Lover
Atlantic Starr - Secret Lovers
Bobby Brown - Roni
Cherelle ft. Alexander O'Neal - Saturday Love
George Benson - Lady Love Me (One More Time)
Isley Jasper Isley - Caravan of Love
Johnny Gill - My My My
Lionel Richie - Penny Lover
Loose Ends - Hanging On a String
Michael McDonald - I Keep Forgettin'
Oran "Juice" Jones - The Rain
Philip Bailey - For Every Heart That's Been Broken
Pointer Sisters - Back in My Arms
Rene & Angela - I'll Be Good
1
geplaatst: 12 september 2017, 23:07 uur
PoehaEen lijstje met best wat jeugdsentiment.
Controversieel vast wel mee. Trouwens.. die medley ("if Marvin was here tonight..") in de live versie van My, my my, die ook op die cd stond, was in 1990 voor mij de aanzet om me wat meer in de soul te gaan verdiepen. Tot die tijd was het voornamelijk disco, en een beetje Stevie Wonder. Ben ik Mr. Gill nog dankbaar voor.
0
geplaatst: 13 september 2017, 09:03 uur
Salvadore schreef:
Dat zijn nominaties voor nominatieronde 2 ...
Dat zijn nominaties voor nominatieronde 2 ...
Dan neem ik ze daarvoor mee.Nominatieronde 3 zal ik dan zelf aanvangen met deze acht songs:
Junior Mance - Don't Cha Hear Me Callin' to Ya
Lou Johnson - Rock Me Baby
Wilson Pickett - Engine Number 9
100 Proof (Aged in Soul) - Backtrack
Anthony Hamilton - They Don't Know
Spencer Wiggins - Lonely Man
Linda Jones - Hypnotized
Barbara & the Browns - If I Can't Run to You I'll Crawl
0
geplaatst: 13 september 2017, 12:53 uur
Dat zijn nog nominaties voor nominatieronde 2 ...
Edit: Ah inmiddels al beantwoord door Salvadore ??
0
geplaatst: 13 september 2017, 12:56 uur
Mb. schreef:
excuses Mb. Ik dacht alles goed nagekeken te hebben. Maar bedankt dat ik hem kan laten staan.
Nieuwe nominaties:
Alicia Keys - A Woman's Worth
Jamiroquai - Cosmic Girl
Michael Jackson - Rock With You
Bruno Mars - When I Was Your Man
Sade - Your Love Is King
Michael Kiwanuka - Love & Hate
Donna Summer- Hot Stuff
Emeli Sandé - Read All About It (pt III)
* denotes required fields.