MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)

zoeken in:
Edgar18 schreef:
Ik heb het singletje gisteren zelfs opgelegd omdat ik ergens een artikel las over een plagiaat zaak tegen Uptown Funk omdat ze (onrechtmatig) More Bounce to the Ounce gebruikt zouden hebben.

Wordt dat een collectieve rechtszaak waarbij heel Bruno's album behandeld wordt?
Wel een leuk nummer trouwens hoor.

Leuk, al die enthousiaste reacties.

Merk wel dat ik steeds verder van de echte soul afdwaal. Funk, disco en r&b krijgt steeds meer de nadruk ik mijn nominaties. Wat mij betreft alleen maar lekker.

Voor de afwisseling zeker lekker maar ik merk aan mezelf dat ik juist richting de traditionele soul trek. Ik ben nu de volledige top zeshonderd van de vorige editie aan het luisteren en ik wordt toch het meest warm van de echte (southern) soul.

Dan wordt het uiteindelijk een lekkere diverse lijst. We vergeten soms weleens (en straks gedurende het stemmen zal ik het zelf ook weer vergeten) dat we allemaal deze muziek een warm hart toedragen.

Bran Van 3000 - Astounded
Elle Varner - I Don't Care
Emily King - Distance
Frank Ocean - Swim Good
Lianne La Havas - Green & Gold
Nneka - Heartbeat
Rox - My Baby Left Me
Soiange (ft. Sample) - Don't Touch My Hear
Solange - Losing You

Gretz: Die nummers van Emily King en Solange heb ik altijd erg leuk gevonden!
En Liannne La Havas vind ik ook leuk (hoewel ik wat meer met haar vorige album heb).

Veel Frank Ocean ineens. Waar ik over het algemeen weinig op heb met nieuwe R&B kan ik hem wel waarderen (zeker het album Orange). Die clip versie van Pyramids (Edgar's nominatie) doet het nummer echter niet echt goed.

Minneapolis schreef:
Die clip versie van Pyramids (Edgar's nominatie) doet het nummer echter niet echt goed.
Het hele nummer staat helaas niet op YouTube, vandaar ook mijn opmerking bij de nominatie dat het de albumversie betreft. Wellicht beter om de link naar die videoclip helemaal weg te halen.

Edgar18 schreef:
(quote)
Het hele nummer staat helaas niet op YouTube, vandaar ook mijn opmerking bij de nominatie dat het de albumversie betreft. Wellicht beter om de link naar die videoclip helemaal weg te halen.

Snap ik. Kan jij ook niks aan doen, en je gaf zelf ook al aan dat het om de album versie gaat. Link is extra service. Ik had 'm echter nooit gezien, en het viel me op. Ook de beelden doen wat afbreuk van het goede nummer vind ik.
Maar het kan wel handig zijn voor de mensen zonder Spotity.

Mb.
Goed om te zien dat de Solomon Burke nominaties blijkbaar in de smaak vallen, haha. Sowieso zie ik onder de nominaties nummers staan die ik weleens genoemd heb in andere topics. Dat betekent niet per se dat ze toentertijd via wijze van mij zijn opgepakt en eigenlijk doet dat er ook niet toe, maar ik word wel heel blij als ik Poeha bijvoorbeeld Cloudy Days zie nomineren.

Mb.
Oh ja, nieuwe nominaties.. ik ben inmiddels al half kwijt welke 8 ik vorige keer had geselecteerd.

Kan me nog drie herinneren, maar heb genoeg inspiratie om er vijf andere bij te zetten:

Reuben Bell - You're Gonna Miss Me
Ann Alford - If It Ain't One Thing (It's Another)
Lee "Shot" Williams - I Found A Love
Darrell Banks - Don't Know What To Do
Pops Staples - Friendship
Bob & Earl - Harlem Shuffle
Syl Johnson - That's Just My Luck
Brothers Unlimited - Life, Dreams, Death

Stond die Harlem Shuffle er nog niet in jo Dat had ik niet verwacht

Deadline is over en we staan nu op 413 nominaties. We gaan dus nog een 4e, korte ronde in.

Dat werkt heel simpel. Elke user mag elke 24 uur één nieuwe nominatie doorgeven. De eerste 8 die komen hebben dus geluk. Die acht zijn er nog nodig om alles op te vullen voor de totaallijst. Duidelijk? Het lijkt mij wel.

Verder nog een andere vraag, want ik heb jullie hulp nodig. Ik ben namelijk op zoek naar users die mij willen helpen bij het vinden van linkjes. Stuur mij even een PM als je wilt helpen. Dan stuur ik je een lijstje met nummers waarvan ik nog linkjes zoek. Met prio voor (voor)Ronde 1 natuurlijk. Zodoende hoef ik niet alleen alles op te zoeken (en te linken) en op een rij te zetten.

Nominaties:

414. Vickie Anderson - Message from the Soul Sister

(aub doortellen t/m 421)

416. Wild Magnolias - (Somebody Got) Soul, Soul, Soul

* edit: toch het nummer veranderd, moeilijk kiezen maar ik heb "Cory Died On The Battlefield" vervangen

Reijersen

417. The Whispers - And The Beat Goes On

Reijersen schreef:
Verder nog een andere vraag, want ik heb jullie hulp nodig.
Is het een idee om eerst te inventariseren hoeveel mensen er eigenlijk gebruik maken van de YouTube links? Ik gebruik namelijk altijd Spotify en ik kan mij voorstellen dat dit voor meer mensen geldt. Als de linkjes slechts voor één of twee mensen zijn is het misschien minder moeite als deze mensen zelf de nummers opzoeken als de ladder aan de beurt is.

De YouTube links zijn er voor een groot deel al (600 van vorig jaar + de nieuwe van de nominaties die ieder al heeft aangeleverd). Als je de YouTube links van tevoren in een lijst hebt kun je daar eenvoudig mee loten en diezelfde links het hele spel gebruiken. De moeite zit vnl. in het begin: alle links in een overzicht krijgen.

Niet alle links van afgelopen editie zullen het meer doen, uit eerdere spellen kun je ongeveer concluderen dat 20% van de oude links "dood" zijn, die moet je vervangen, dus dat zijn er ongeveer 120

Wat Salvadore zegt. Al moet ik nog even op zoek naar die oude lijst

Mb.
Reijersen schreef:
Stond die Harlem Shuffle er nog niet in jo Dat had ik niet verwacht

Zo missen er nog wel meer. Maar goed, je kan ze er niet allemaal in hebben staan. Ik werd laatst herinnerd aan deze door de film Baby Driver (waar overigens wel meer soultracks voorbij kwamen).

Edgar18 schreef:
417. The Whispers - And The Beat Goes On

(quote)
Is het een idee om eerst te inventariseren hoeveel mensen er eigenlijk gebruik maken van de YouTube links? Ik gebruik namelijk altijd Spotify en ik kan mij voorstellen dat dit voor meer mensen geldt. Als de linkjes slechts voor één of twee mensen zijn is het misschien minder moeite als deze mensen zelf de nummers opzoeken als de ladder aan de beurt is.

Ik heb wel Spotify, maar vind de YouTube-links veel fijner. Maar heb er geen probleem mee als ik de nummers (voor zover ik ze nog niet ken) moet gaan opzoeken op YT. Zoveel tijd kost dat ook weer niet per ladder.

Wie o wie pakken de laatste 2 nominaties?

Vooruit, nog een randgevalletje.

Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy

Reijersen schreef:
Wie o wie pakken de laatste 2 nominaties?

Je maakt mij niet wijs dat je er niet eentje in gedachten hebt.

421. Tower of Power - Souled Out!

(Vond deze wel toepasselijk )

Edgar18 schreef:
Vooruit, nog een randgevalletje.

Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy

En dan kies je deze van hem!?

Mb.
Vind er weinig soulvol aan, maar mag van mij mee doen.

Misschien om dit topic in de tussentijd nog een beetje levendig te houden door het plaatsen van eventuele achtergebleven nominaties

Inmiddels is de Spotify lijst gevuld met de top600 van editie 2.
That's Soul! Ladder (Editie 3) - alle deelnemers on Spotify - open.spotify.com

Deze nummers staan niet op Spotify:

C & the Shells - On Your Way Home
Darrow Fletcher - Improve
Demon Fuzz - Desillusioned Man
Demon Fuzz - Past, Present and Future
Don Covay - I Stole Some Love
Frank McComb - Shine
George Jackson - Evidence
George Jackson - Getting the Bills (But No Merchandis)
George Soule - Get Involved
Gladys Knight & the Pips - Home is Where the Heart Is
Greg Perry - Love is Magic
Greg Perry - One for the Road
Greg Perry - Variety is the Spice of Life
Greg Perry - Will She Meet the train in the Rain
Inell Young - What Do You See In Her
Jean Plum - Back to You
King Floyd - Let Us Be
King Floyd - Please Don't Leave Me Alone
Lou Courtney - Just to Let Him Break Your Heart
Maceo Parker - Soul of a Black Man
Mavis Staples - Chocolate City
O.V. Wright - A Nickel and a Nail
Otis Clay - She's About a Mover
Patti Jo - Ain't No Love Lost
Sam Dees - Signed Miss Heroin
The 3 Pieces - Back Up Against the Wall
The Persuaders - Hey Sister I'm Your Brother (She's My Sister)
War - Low Rider
William Bell - Relax

Houdt daar dus rekening mee als je de Spotify-lijst gaat gebruiken.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:36 uur

geplaatst: vandaag om 18:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.